مشاغل بازاریابی دیجیتال

معرفی 8 تا از بهترین مشاغل بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

زمان مطالعه 6 دقیقه

بازاریابی معمولا در مورد تبلیغ یک برند به مخاطب هدف در مکان و زمان مناسب بوده است. امروزه باتوجه به افزایش دسترسی به اینترنت تعداد افراد آنلاین هر روزه در حال افزایش است. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند از طریق وب‌سایت‌ها، شبکه های اجتماعی، ایمیل‌ها، موتورهای جستجو و راه دیگر به افراد آنلاین متصل شوید. در این مقاله به معرفی مشاغل بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) می پردازیم.

بهترین مشاغل بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

با درک بیشتر شرکت ها از مزایای حضور آنلاین، بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی پیدا کرده است، در نتیجه فرصت های شغلی در این زمینه نیز افزایش یافته است. در این مقاله بهترین مشاغل در حوزه بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

مدیر شبکه های اجتماعی

مشاغل بازاریابی دیجیتال

مشاغل بازاریابی دیجیتال

شبکه های اجتماعی به دلیل توانایی در جذب و ارتباط با مخاطبان هدف یکی از حوزه های کلیدی بازاریابی دیجیتال است. مدیران شبکه‌های اجتماعی مسئولیت رسیدگی به پروفایل‌های شبکه های اجتماعی، ایجاد کمپین‌های بازاریابی، تولید محتوا، توسعه استراتژی‌هایی برای افزایش فالوور و آنالیز آمار را بر عهده دارند.

اگر بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانید، اخبار و صفحات مختلف را دنبال میکنید و درک کاملی از پلتفرم های مختلف دارید این شغل ممکن است برای شما مناسب باشد. 

به عنوان یک مدیر شبکه اجتماعی می توانید برای شرکت های بزرگ و استارت آپ های صنایع مختلف کار کنید و حساب های رسمی و فعالیت های آنها را در شبکه های اجتماعی مدیریت کنید. علاوه بر این حتی می‌توانید با تنظیم و مدیریت پروفایل‌های شبکه اجتماعی به اینفلوئنسرها و افراد مشهور کمک کنید.

تولید کننده محتوا /کپی رایتر

مشاغل بازاریابی دیجیتال

مشاغل بازاریابی دیجیتال

امروزه اینترنت تحت سلطه محتوا است. شما به محتوای مختلف در همه جا مانند وب سایت ها، پلتفرم های شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و موارد دیگر به صورت آنلاین دسترسی دارید. یک محتوای خوب به شما کمک می کند تا اینگیجمنت ریت و ریچ ( Reach ) صفحه برند خود را افزایش دهید.

نوشتن محتوا و کپی رایتینگ با یکدیگر متفاوت هستند و هر دو برای بازاریابی دیجیتال ضروری هستند. هر دوی اینها مستلزم داشتن مهارت های نوشتاری است که شما را قادر می سازد ایده های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

به عنوان یک نویسنده محتوا باید متنی برای یک هدف خاص مثلا آموزش مخاطبان یا افزایش آگاهی در مورد یک برند بنویسید. از سوی دیگر به عنوان یک کپی رایتر باید مخاطب را متقاعد به خرید محصول یا خدمات کنید. با افزایش تقاضا برای محتوا فرصت های شغلی نیز در این زمینه افزایش یافته است.

متخصص PPC

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC یکی از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است که برای هدایت ترافیک به یک وب‌سایت استفاده می‌شود، در واقع تبلیغ‌کننده هر بار که روی تبلیغ کلیک می‌شود، هزینه پرداخت می‌کند. Google Ads  یا تبلیغات گوگل رایج ترین نوع PPC است. برای قرار گرفتن در نتایج بالای موتور جستجو باید هزینه پرداخت کنید. کانال‌های دیگر شامل پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره هستند که می‌توانید تبلیغات را روی تصاویر، ویدیوها و پست ها قرار دهید.

یک متخصص PPC مسئول برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی، نظارت بر کمپین ها و بهینه سازی آنها و بررسی و آنالیز گزارش های عملکرد است. شما با مدیران شرکت ها کار می کنید و کمپین های تبلیغاتی را اجرا میکنید.

این شغل بسیار چالش برانگیز و در عین حال ارزشمند است و باید مهارت های تبلیغات دیجیتال، ذهنیت استراتژیک و مهارت های ارتباطی داشته باشید.

استراتژیست محتوا

مشاغل بازاریابی دیجیتال

مشاغل بازاریابی دیجیتال

به عنوان یک استراتژیست محتوا شما مسئول برنامه ریزی محتوا برای شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، ایمیل ها و سایر کانال های دیجیتال برای افزایش تعامل و دستیابی به اهداف تجاری خواهید بود. شما می‌توانید با تحقیق در مورد شبکه های اجتماعی رقبای یک برند و پست‌های پرطرفدار در صنعت مرتبط، تدوین دستورالعمل‌های خلاقانه و ایجاد یک برنامه محتوا ایده پردازی کنید.

علاوه بر این شما با یک تیم خلاق از جمله طراحان گرافیک و نویسندگان برای اجرای استراتژی و رسیدن به اهداف تجاری همکاری خواهید کرد. اگر تفکر خلاقی دارید هستید این شغل ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

متخصص سئو

مشاغل بازاریابی دیجیتال

مشاغل بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO در واقع بهینه سازی یک وب سایت برای رسیدن به رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو باید دانشی در مورد نحوه کار موتورهای جستجو داشته باشید، استراتژی ها را بفهمید و روی آنها کار کنید، با ترندهای صنعت همگام باشید، روش های مختلفی را امتحان کنید و آمارها را آنالیز کنید.

سئو یک فرآیند طولانی مدت است و نیاز به صبر، تفکر انتقادی، تحقیق و ذهنیت تحلیلی است. علاوه بر این داشتن دانش فنی و برنامه نویسی برای یک متخصص سئو ضروری است و یک امتیاز مثبت محسوب می شود.

اگر در زمینه بازاریابی و فناوری مهارت دارید، این شغل می تواند انتخاب خوبی باشد. SEO را یاد بگیرید و مهارت های لازم برای این شغل را به دست آورید.

کارشناس برندسازی

مشاغل بازاریابی دیجیتال

مشاغل بازاریابی دیجیتال

برند بازتابی از محصول یا خدمات شما است. امروزه تقاضا برای کارشناسان برندسازی افزایش یافته است زیرا شرکت‌ها به ارزش ایجاد شهرت یا اعتبار آنلاین (Online Reputation) با متمایز کردن خود از رقبا پی برده اند.

به عنوان یک متخصص برندسازی برند مشتری خود را مدیریت می‌کنید، استراتژی‌هایی برای افزایش آگاهی ایجاد می‌کنید و با بررسی سیر پیشرفت، اعتبار آنلاین شرکت را بهبود می‌بخشید. علاوه بر این بر تلاش‌های تیم برای نمایش محصول، لگوها، تصاویر بصری و طراحی وب‌سایت نظارت خواهید داشت.

 برای تبدیل شدن به یک متخصص برندسازی باید خلاق، منظم و مهارت های ارتباطی عالی داشته باشید و با ترند آنلاین همراه باشید.

متخصص بازاریابی ایمیلی

مشاغل بازاریابی دیجیتال

مشاغل بازاریابی دیجیتال

شرکت ها از بازاریابی ایمیلی برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف استفاده می کنند و آنها را برای خرید محصول یا خدمات به سمت وب سایت های خود سوق می دهند. متخصص بازاریابی ایمیلی مسئول ایجاد ایمیل، ایجاد لیست ایمیل از مشتریان بالقوه، توسعه استراتژی ها، پیگیری ایمیل ها و نظارت بر کمپین های بازاریابی ایمیلی خواهد بود.

برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی ایمیلی باید مهارت های نوشتاری و ارتباطی عالی، درک پیام های بازاریابی و دانش نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ایمیلی داشته باشید.

از آنجایی که بازاریابی ایمیلی یکی از بخش‌های اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال است، بسیاری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها به دنبال متخصصان بازاریابی ایمیلی هستند تا در هر مرحله با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و نرخ تبدیل را افزایش دهند.

مدیر بازاریابی دیجیتال

مشاغل بازاریابی دیجیتال

مشاغل بازاریابی دیجیتال

مدیران بازاریابی دیجیتال اغلب در بسیاری از مهارت های این لیست متخصص هستند. این شغل مسئول رهبری و مدیریت تمام تلاش‌های دیجیتال از جمله کمپین‌های شبکه های اجتماعی، سئو، برندسازی، کمپین‌های تبلیغاتی، استراتژی رشد، بررسی تحلیل‌ها و موارد دیگر است.

یک مدیر بازاریابی دیجیتال طیف گسترده ای از وظایف و مدیریت کانال های بازاریابی را انجام می دهد و به مجموعه ای از ابزارها و نرم افزارها نیاز دارد. اندازه شرکت همچنین تعیین کننده تعداد وظایفی است که یک مدیر بازاریابی دیجیتال باید انجام دهد. در یک استارتاپ این شغل مسئولیت مدیریت کل فرآیند را بر عهده دارد.

سازمان‌های بزرگ معمولاً یک مدیر بازاریابی دیجیتال دارند که به حوزه خاصی از بازاریابی دیجیتال اختصاص دارد. اگر تازه در این زمینه شروع به فعالیت کرده اید توصیه میکنیم در دوره های آنلاین مهارت های بازاریابی دیجیتال شرکت کنید.

شغل خود را در بازاریابی دیجیتال آغاز کنید

در حالی که بازاریابی سنتی هنوز جای خود را دارد، بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال جایگزینی است. دیجیتال مارکتینگ شغل ها و فرصت های بسیار زیادی را ارائه می دهد. این حوزه برای هر کسی که به دنبال شغلی است که دائما در حال تحول است هیجان انگیز است.

با معرفی این مشاغل مطمئناً بهترین شغل در زمینه بازاریابی دیجیتال را برای خود پیدا خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که شغلی که انتخاب می کنید با شخصیت، مهارت و علایق شما همخوانی دارد.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 16 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT