معنی Outsourcing ( برون سپاری ) چیست

معنی Outsourcing ( برون سپاری ) چیست؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه‌ بسیاری از شرکت‌ها برای رفع نیاز‌های خود به جای استخدام افراد، کار را خارج از شرکت یعنی به شرکت‌ها یا افرادی در قالب فریلنسر می‌سپارند. در این مقاله متوجه خواهید شد که معنی Outsourcing (برون سپاری) چیست و چه مزایایی دارد.

معنی Outsourcing ( برون سپاری ) چیست؟

Outsourcing یعنی سپردن بخشی از فعالیت‌ها و فرآیندهای یک شرکت یا کسب و کار به واحدی خارج از شرکتشان که به طور تخصصی و با بهترین و به روزترین کیفیت آن سرویس را عرضه می‌کند. یا به عبارت دیگر طی Outsourcing، خدمات مورد نیاز یک سازمان یا شرکت، به جای تولید و توسعه در درون آن، از تأمین‌کنندگان بیرونی تهیه می‌شود.

معنی Outsourcing ( برون سپاری )

مزایای Outsourcing چیست؟

۱- بهره وری بالاتری دارد: اگر شرکت یا افرادی کار تخصصی مربوطه را انجام می‌دهند، بدین معنا است که قبلا هم پروژه‌های مشابهی را انجام داده‌اند و احتمال خطا کاهش می‌یابد و با کیفیت بهتری آن کار را انجام می‌دهند؛ تا اینکه خود شرکت بخواهد با آزمون و خطا آن کار را به انجام برساند.

۲- انجام پروٰه سریع‌تر است: زمان، تعریفی دیگر از پول است و هدف هر شرکت و سازمانی درآمدزایی سریع است. فعالان حوزه Outsourcing در زمینه‌ای خاص مهارت و تجربه داشته و در عین حال ابزارهای مورد نیاز جهت به پایان رساندن سریع‌تر پروژه‌ها را در اختیار دارند. همچنین شرکت اگر چندین پروژه‌ هم زمان را پیش می‌برد، ممکن است نتواند همه کارها را در یک برهه زمانی به انجام برساند اما با برون سپاری امکان‌پذیر خواهد بود.

۳- اجرای پروژه ارزان‌تر است: دلیلش این است که فعالیت مورد نظر به شخص یا اشخاصی سپرده می‌شود که تمام تخصص و تمرکزشان در همان زمینه است، و یکی از مزایای تخصص‌گرایی کاهش هزینه است. در حقیقت آن افراد همه ابزار، بستر و تیم مورد نیاز برای حل مسئله را دارند.

۴- تمرکز شرکت بالا می‌رود: فرض کنید یک شرکت کارهای خود را برون سپاری کند، آنگاه تنها لازم است که پروژه‌های برون‌سپارسی شده را در کنار هم چیده و به عنوان خدمات به مشتریان ارایه دهد و در این راستا شرکت فرصت آن را خواهد داشت که بر افزایش بازده خود متمرکز شود. به عنوان مثال خیلی از سایت‌ها به جای آنکه خودشان مسولیت امنیت و حفظ سرورهایشان را بر عهده گیرند، آن را به دیگر شرکت‌های خدمات هاستینگ می‌سپارند تا با خیالی راحت بر کارشان متمرکز شوند.

مزایای معنی Outsourcing ( برون سپاری )

امروزه سایت‌های خارجی زیادی به فریلنسری روی آورده‌اند که به نوعی Outsourcing محسوب می‌شود، به عنوان مثال موتورهای جستجو مانند Google و Bing برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی‌شان به یادگیری از انسان نیاز دارند، در نتیجه به جای اینکه خود را با مسائل پیچیده این موضوع درگیر کنند، این کار را برون سپاری کرده و به شرکت‌هایی مانند Appen و Lionbridge می‌سپارند، از طرفی این شرکت‌ها نیاز به هزاران کارمند دارند که به هوش مصنوعی موتور جستجو کمک کنند، در نتیجه این شرکت‌ها نیز در قالب فعالیت دورکاری، کار خود را Outsourcing و Crowdsourcing می‌کنند.

حال که متوجه شدید معنی Outsourcing ( برون سپاری ) چیست و چه مزایایی دارد، در صورتی که به عنوان یک شرکت نوپا قصد دارید با برون سپاری برخی کارها، بازده خود را افزایش دهید و اگر نیاز به خدمات برخی سایت‌های خارجی دارید؛ می‌توانید برای پرداخت هزینه ارزی از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرد.

امتیاز 1/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT