کار فریلنسری و شغل تمام وقت

مقایسه کار فریلنسری و شغل تمام وقت

زمان مطالعه 6 دقیقه

در این مقاله چند نکته در مورد چگونگی ایجاد تعادل موفقیت آمیز بین یک شغل تمام وقت و کار به عنوان یک فریلنسر  و همچنین مقایسه کار فریلنسری و شغل تمام وقت می پردازیم.

مقایسه کار فریلنسری و شغل تمام وقت

قطعا کار بر روی پروژه های فریلنسری در حالی که یک شغل تمام وقت دارید اغلب می تواند برای شما طاقت فرسا باشد. اگر نتوانید زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید، تعادل کار و زندگی شما به شدت آسیب خواهد دید.

علیرغم چالش ایجاد تعادل در هر دو شغل، می توانید با مجموعه برنامه های مناسب به این مهم دست یابید. شما می توانید از نکات آورده شده در این مقاله برای کمک به ایجاد تعادل بین شغل تمام وقت و شغل فریلنسری خود استفاده کنید.

از فعالیت در هر دو کار در یک ساعت مشترک بپرهیزید 

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

اگر بخواهید روی شغل دائمی خود کار کنید و کارهای فریلنسری در ساعات کاری با هم تداخل داشته باشید، مرتکب اشتباه خواهید شد. تعیین مرز بین دو کار همیشه کلید تعادل است. درواقع شما متعهد به کارفرمای شغل دائمی خود هستید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

انجام برخی از کارهای فریلنسری در ساعات اداری منجر به کیفیت پایین کار در هر دو طرف می شود. در عوض، می‌توانید از زمان ناهار و سایر استراحت ‌ها در دفتر برای استراحت و سرحال شدن استفاده کنید. این به شما انرژی می دهد تا روی پروژه های مستقل کار کنید.

کار تمام وقت خود را نادیده نگیرید

همانطور که به کار آزاد خود علاقه دارید، به یاد داشته باشید که تعهد شغلی خود را نیز حفظ کنید. وظایف اداری شما شامل انجام کارها به موقع، اتمام کارها قبل از موعد مقرر، ارائه ایده ها در جلسات و کار با اشتیاق است.

مطمئن شوید که شب ها استراحت کافی داشته باشید و با روحیه ای پرانرژی سر کار بیایید. در زمان استراحت و وقت اداری در مورد پروژه های فریلنسری خود با همکاران اداری خود صحبت نکنید.

از مجموعه ابزارها و دستگاه های مختلف استفاده کنید

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

یکی از بهترین راه‌ ها برای جدا نگه داشتن دنیا های هر دو شغل، استفاده از مجموعه ‌ای از برنامه ‌ها و دستگاه‌ های مختلف برای شغل تمام وقت و شغل فریلنسری خود است. برای مدیریت پروژه، مدیریت زمان، برنامه کاری، جلسه مجازی و ارتباطات بلادرنگ به ابزارها یا برنامه های جداگانه نیاز دارید. در صورت امکان، از دستگاه های مختلف برای کار فریلنسری خود و مشاغل تمام وقت استفاده کنید.

استفاده از لپ تاپ شرکت برای کار فریلنسری به هیچ وجه توصیه نمی شود. اگر نمی توانید از یک دستگاه جداگانه برای کار آزاد استفاده کنید، حداقل از مرورگرها، نمایه های مرورگر و حساب های کاربری مختلف در یک رایانه استفاده کنید.

هر زمان که لازم است نه بگویید

برخی از پروژه‌های فریلنسری ممکن است به دلایلی مانند محدودیت‌های زمانی، مهارت‌های طراحی پیشرفته، دستگاه‌های پیشرفته و غیره به نتیجه نرسند. فقط به این دلیل که آن در دسترس شماست، پروژه فریلنسری را قبول نکنید. اگر می‌دانید که پروژه برای شما کار نمی‌کند و بی نتیجه خواهد ماند، هرگز در نه گفتن تردید نکنید.

اگر نمی‌توانید آن را در برنامه خود جای دهید، حتی به یک پروژه مستقل عالی هم نه بگویید. البته ممکن است آن را به فریلنسر دیگری که می شناسید منتقل کنید. اگر این کار را انجام دهید، شما می توانید رابطه خوبی با مشتری و فریلنسرهای دیگر نیز ایجاد کنید.

فریلنسینگ با شرکا را امتحان کنید

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

کار به عنوان فریلنسر به معنای انجام تمام وظایف اداری و حسابداری توسط خودتان است. حتی می تواند زمان کمی برای کار بر روی پروژه واقعی در اختیار شما بگذارد. با این حال، شما به راحتی می توانید این مسئولیت ها را با همکاری با یک فریلنسر واجد شرایط تقسیم کنید.

شخصی قابل اعتماد را انتخاب کنید تا با شما در پروژه های فریلنسینگ کار کند و وظایف اداری را با شما به اشتراک بگذارد. شما دو نفر می توانید نقاط قوت متفاوتی داشته باشید و همچنان به عنوان یک تیم با هم کار کنید. اگر شما دو نفر بتوانید در ساعات مخالف روز کار کنید، این یک مزیت اضافی نیز برای شما خواهد بود.

روی هدف نهایی خود تمرکز کنید

اگر زمانی که یک شغل تمام وقت دارید به کسب و کار آزاد ملحق می شوید، باید ایده ای در مورد اهداف آینده خود نیز داشته باشید. برنامه ریزی درستی داشته باشید تا بتوانید در موقعیت بهتری برای رسیدن به اهداف خود قرار بگیرید. از برنامه های ردیابی اهداف رایگان یا پولی مانند Strides و Habitica استفاده کنید تا اهداف زندگی خود را در مسیر درست نگه دارید.

در حین تدوین برنامه برای آینده ی خود، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چشم انداز بلند مدت شما برای پروژه های فریلنسری چیست؟
  • آیا تمایل دارید تمام وقت بر روی مشاغل آزاد تمرکز کنید؟
  • تا چند سال می خواهید یک کسب و کار فریلنسری تمام وقت را پیگیری کنید؟
  • فرصت های توسعه برای سرمایه گذاری آزاد شما چیست؟

در ابتدای مسیر آهسته بروید

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

مدیریت زمان حیاتی ترین مسئله برای ایجاد تعادل در زندگی شما بین شغل دائمی و شغل فریلنسری است. از این رو، شما فقط باید تعداد پروژه های فریلنسری را که می توانید انجام دهید در شرایطی که هنوز در نقش تمام وقت خود بهترین عملکرد را دارید، انجام دهید.

به خصوص در ابتدا، همیشه سیاست آهسته پیش رفتن با پروژه های فریلنسری و کار با مشتریان محدود را اتخاذ کنید.

اگر فکر می کنید می توانید پروژه های بیشتری را بدون مختل کردن کیفیت کار تمام وقت انجام دهید، تعداد آنها را به تدریج افزایش دهید. بنابراین، شما قادر خواهید بود یک مجموعه قوی از مشتریان خوشحال برای پروژه های خود ایجاد کنید.

انتظارات مشتری را شفاف سازی کنید

با استخدام شما، مشتری پروژه ی فریلنسری شما به شما اعتماد می کند تا بهترین کار را ارائه دهید. بنابراین، قبل از کار بر روی یک پروژه فریلنسری، باید تأیید کنید که شما و مشتری در مورد موارد تحویل پروژه در یک راستا هستید. خوب است از برنامه های ایجاد قرارداد آنلاین مانند AND.CO و Bonsai برای مستند نگه داشتن موارد ذکر شده استفاده کنید.

همیشه در طول زمان پروژه با مشتری در ارتباط باشید و به‌روزرسانی‌های منظم پیشرفت را به او ارائه دهید. از این رو، می دانید که در مسیر درستی حرکت می کنید و پروژه فعلی شما با انتظارات مشتری مطابقت دارد. علاوه بر این، این شما را از کار مجدد روی پروژه و انجام چندین ویرایش نجات می دهد.

هرگز منتظر ضرب الاجل و انجام کار در آخرین لحظه نباشید

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

اگر عادت به تعویق انداختن و رها کردن کارها برای لحظه آخر دارید، این عادت را کنار بگذارید. هرگز کاری را به جز در برخی شرایط غیرقابل اجتناب جدی به موعد مقرر واگذار نکنید. وقتی به عنوان یک فریلنسر کار می کنید، ریسک از دست دادن یک ضرب الاجل ایده خوبی برای شما نیست.

هر چیز فوری  مهمی می تواند در شغل تمام وقت شما پیش بیاید که مانع از اجرای پروژه ی فریلنسری شما شود. برای جلوگیری از چنین موقعیت‌هایی، پروژه‌های خود را زودتر از موعد تکمیل کنید. با استفاده از برنامه‌ هایی مانند SimpleMind و Remember the Milk و غیره، می توانید ضرب ‌الاجل ‌ها را کنترل کنید. تعیین ضرب ‌الاجل‌ ها به شما کمک می‌کند تا نظرات مثبت مشتریان خود را نیز دریافت کنید.

منظم و کارآمد باشید

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

کار فریلنسری و شغل تمام وقت

کار بر روی پروژه های فریلنسری در کنار یک شغل تمام وقت می تواند طاقت فرسا باشد. هنگامی که تصمیم گرفتید در هر دو در کنار هم کار کنید، عادت کنید که به روشی منظم و کارآمد فعالیت کنید. برای پیگیری انتظارات مشتری، محدوده کار، پیشرفت پروژه، ضرب ‌الاجل ‌ها و غیره، به‌طور کامل و زودتر برنامه‌ریزی کنید.

برای مدیریت کارهای فریلنسری پیچیده و در عین حال مدیریت یک شغل تمام وقت، باید در زمان خود کارآمد باشید. اگر از برنامه‌ های مدیریت زمان خودکار مانند Toggl Track و RescueTime استفاده ‌کنید، به شما کمک می‌کند تا در کارهای خود منظم بمانید.

با ایجاد تعادل مناسب بین مشاغل دائمی و فریلنسری خود از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید

با پیروی از نکات فوق، می توانید در حین کار تمام وقت، یک تجارت فریلنسری را نیز حفظ کنید. استراحت های برنامه ریزی شده را در فواصل زمانی مشخص انجام دهید تا در صورت احساس خستگی، بتوانید ذهن خود را شارژ و آرام نگه دارید.

می توانید با استفاده از برنامه ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که مدیریت کسب‌ و کار آزاد را مدیریت می‌کنند، مطمئن شوید که کار فریلنسری شما در بهترین مسیر خود پیش می رود.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT