افزایش فروش در eBay 

11 نکته مهم برای افزایش فروش در eBay 

زمان مطالعه 10 دقیقه

افزایش فروش در eBay  مفهومی است که شاید ساده به نظر برسد اما نیازمند هوش تجاری، روانشناسی و تلاش زیاد است. چه فروشنده باتجربه ای باشید و چه به تازگی فروش در eBay را شروع کرده اید، قطعاً می توانید با بهینه سازی پروفایل خود، قیمت گذاری مناسب و صفحات محصول فروش خود را افزایش دهید.

خرید از ebay

افزایش فروش در eBay

اگر فروش شما کم است، در این مقاله نحوه فروش بیشتر در eBay و افزایش سود را بررسی میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

یک حساب معتبر ایجاد کنید

فروشندگان جدید همیشه کمتر از فروشندگان باتجربه درآمد دارند، حتی زمانی که دقیقاً همان کالا را می فروشند. خریداران در eBay به فروشندگانی که قابل اعتماد هستند و مدتی است فعالیت میکنند اعتماد می کنند.

معیار eBay برای “اعتماد” سیستم رتبه بندی بازخورد است. رتبه بازخورد شما از مشتری پس از فروش ثبت میشود. در گذشته رتبه‌بندی‌ها فقط به صورت مثبت، منفی یا خنثی ثبت میشدند. اما در حال حاضر خریداران می توانند در مورد نکات مثبت یا منفی فروشنده مانند ارتباطات و سرعت ارسال امتیاز دهند.

 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

اگر تازه شروع به فروش در eBay کرده اید، چند نکته برای افزایش رتبه بازخورد خود در سریع ترین زمان ممکن وجود دارد که شامل موارد زیر است :

  • با فروش چیزهای کوچک و ارزان شروع کنید. با این کار در مدت زمان کوتاهی بازخوردهای مثبت زیادی دریافت میکنید. برخی از افراد با فروش اسباب بازی های قدیمی شروع میکنند.
  • کالا را بین 24 تا 48 ساعت ارسال کنید.
  • کالایی را که می فروشید با دقت بسته بندی کنید تا در وضعیت عالی به فروشنده برسد.
  • اگر خریداران در eBay به شما پیام دادند، همیشه سریع و مودبانه پاسخ دهید.
  • حتما بیمه ارسال کالا تهیه کنید. این بیمه بسیار ارزان است، اما اگر کالایی در حین ارسال دچار مشکل شوند، ضرر نمیکنید و پول کالا را به خریدار باز پرداخت خواهید کرد.
  • اگر خریداران از یک کالا ناراضی هستند، بحث نکنید و گزینه بازپرداخت یا تعویض کالا را به مشتری ارائه دهید. اگر کالا ارزش بالایی دارد ابتدا از خریدار بخواهید که کالا را به شما بازگرداند.

فروشندگان با رتبه بالا پیشنهادات بیشتری دریافت می کنند و پیشنهادات بیشتر به معنای قیمت فروش نهایی بالاتر است. کاری که در ابتدا برای افزایش رتبه خود انجام می دهید، در آینده سود بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

از محصولات عکس‌های باکیفیت بگیرید

 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

یکی از مهم ترین مهارت هایی که می تواند باعث افزایش فروش شود عکاسی است. گرفتن چندین عکس باکیفیت از محصولات این پتانسیل را دارد که قیمت نهایی آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. یک عکس خوب شامل نورپردازی خوب، پس‌زمینه خوب و ثبت جزئیات تا حد امکان است. بنابراین مهارت های عکاسی را یاد بگیرید.

در مورد محصولات تحقیق کنید

راه دیگر برای فروش بیشتر در eBay این است که درباره محصولی که می فروشید تحقیق کنید. نیازی نیست در اینترنت و یا کتاب ها تحقیق کنید. به راحتی میتوانید تمام اطلاعات مورد نیاز را در eBay پیدا کنید. به سادگی کالایی را که می فروشید را جستجو کنید و به بخش”Show Only” در نوار منو سمت چپ بروید و کادر کنار Sold Items یا اقلام فروخته شده را علامت بزنید. با این کار نتایج جستجوی شما فقط به لیست های فروخته شده محدود میشود.

 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

در ادامه به دنبال محصولاتی باشید که که مشابه با محصولات شما باشد. هنگامی که یک فروش با قیمت بالا را مشاهده کردید، به موارد زیر توجه کنید و سپس آن را در لیست خود اعمال کنید:

  • سعی کنید کالای خود را با قیمت اولیه ای که مشابه کالای فروخته شده با بالاترین پیشنهاد نهایی است در سایت قرار دهید.
  • عکس های مشابه از زوایای مختلف کالا بگیرید.
  • توضیحات را یادداشت کنید و سعی کنید محصول خود را به طور مشابه توصیف کنید.
  • بررسی کنید پرفروش ترین محصولات در چه روزی از هفته تمام شده اند و بر اساس آن فروش کالای خود را برنامه ریزی کنید.

به یاد داشته باشید که فروش های گذشته در eBay نشانه بسیار خوبی از آنچه در آینده به فروش می رسد است. بسته به رتبه بازخورد فروشنده ممکن است این قیمت‌ها بیشتر یا کمتر باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر مردم برای کالایی مشابه محصولات شما پیشنهاد قیمت نداده‌اند، احتمال اینکه برای کالای شما هم پیشنهاد ندهند بسیار زیاد است. وقت خود را با محصولاتی که احتمال فروش ندارند تلف نکنید.

قیمت دقیق ارسال را تعیین کنید

در دنیایی که اکثر سایت‌ها ارسال رایگان محصولات را ارائه می‌دهند، دریافت هزینه ارسال در eBay کاری سخت است. از ویژگی ماشین حساب eBay برای تعیین هزینه ارسال استفاده کنید. این ماشین حساب هزینه ارسال دقیق را بر اساس وزن بسته، ابعاد و موقعیت خریدار به شما می دهد. شما همچنین می توانید هزینه کمی را برای هزینه های بسته بندی در نظر بگیرید. اما بهتر است به ندرت این کار را انجام دهید. زیرا فروشندگان هزینه زیادی به هزینه ارسال با عنوان هزینه بسته بندی اضافه میکردند. اما در واقع این کار فقط احتمال فروش شما را کاهش می دهد.

 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

شما میتوانید برای افزایش فروش ارسال رایگان را برای داخل کشور خود ارائه دهید. این کار باعث افزایش تعداد پیشنهاد دهندگان می شود و معمولاً قیمت نهایی کالا را نیز افزایش می دهد.

افزایش سود با اجتناب از کارمزد

eBay همیشه در حال تغییر ساختار کارمزد خود است. شما مجبور بودید از 25 سنت به بالا برای «هزینه‌های درج کالا» بپردازید. eBay در نهایت متوجه شد که اگر هزینه ورودی کمتر باشد، فروشندگان بیشتری را جذب می‌کند، بنابراین گزینه «درج رایگان» را ارائه داد. موارد زیر شامل درج رایگان هستند :

  • کاربران  Standard 50 محصول قیمت ثابت یا حراجی
  • کاربران Starter 100 محصول قیمت ثابت یا حراجی
  • کاربران Basic 250 محصول با قیمت ثابت و 250 محصول حراجی
  • کاربران Premium 1000 محصول قیمت ثابت و 500 محصول حراجی
  • کاربران Anchor 10000 محصول قیمت ثابت و 1000 محصول حراجی
  • کاربران Enterprise 100000 محصول قیمت ثابت و 2500 محصول حراجی 

علاوه بر هزینه درج هنگام فروش کالا باید هزینه ارزش نهایی (final value fees ) را نیز پرداخت کنید. این کارمزد بسته به نوع کالایی که می‌فروشید متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از اینکه کالای خود را در لیست فروش قرار دهید، کارمزدهای eBay را بررسی کنید.

 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

این هزینه ها برای هر محصول تعیین می شود، بنابراین چگونه می توان هزینه های کلی eBay را کاهش دهید؟ شما می توانید این کار را با پر کردن دقیق فرم لیست محصولات خود انجام دهید.

توجه داشته باشید وقتی چیزی را از تنظیمات پیش‌فرض تغییر می‌دهید احتمالاً علاوه بر هزینه‌های ارزش نهایی، هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهید شد. انتخاب گزینه هایی که می تواند هزینه های eBay شما را افزایش دهد شامل موارد زیر است :

  • استفاده از یک یا سه روز “مدت زمان ویژه” برای محصولات حراجی
  • وارد کردن محصول در بیش از یک دسته هزینه های درج شما را دو برابر می کند
  • لیست های تبلیغاتی راهی برای تبلیغ محثولات شما در eBay هستند، اما برای این کار هزینه بیشتری می پردازید.
  • برنامه جهانی ارسال کالا
  • تنظیم برخی از گزینه های بازگشت سفارشی می تواند باعث هزینه های اضافی شود.

مطمئن شوید از همه ی این هزینه ها آگاه هستید تا بتوانید هزینه های eBay را در پایین ترین حد خود نگه دارید.

حراج ها را بر اساس نوع محصول برنامه ریزی کنید

روزی که حراج شما به پایان می رسد نیز می تواند بر قیمت فروش نهایی کالای شما تأثیر بگذارد. اکثر فروشندگان می خواهند بدانند بهترین روز برای پایان دادن به حراج eBay چیست، اما این سوال اشتباه است. سوالی که باید بپرسید این است که کدام روز از هفته برای پایان دادن به حراج برای نوع کالایی که می‌فروشید بهتر است؟

در واقع یک کارمند اداری و یک کلکسیونر عتیقه در روزهای مختلفی از هفته خرید میکنند. خریداران سبک زندگی و عادات خرید متفاوتی دارند.

هنگامی که میخواهید کالایی را برای فروش درج کنید، ابتدا نوع محصولی را که قصد فروش آن را دارید جستجو کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، مطمئن شوید گزینه کالای فروخته شده را انتخاب میکنید. پس از آن با انتخاب Price + Shipping نتایج با بالاترین قیمت را مشاهده کنید.

 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

نتایج را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید الگویی پیدا کنید که متداول ترین روزهایی را که کالای شما به بالاترین قیمت به فروش میرسد را نشان دهد. اغلب اوقات بسته به دسته بندی محصولی که می فروشید یک الگوی رایج پیدا خواهید کرد. هنگام قرارد دادن محصولات برای فروش روی این روز (یا روزهای) هفته تمرکز کنید.

از بارکدها برای پر کردن فیلد اطلاعات محصول استفاده کنید

وقتی در eBay محصولات زیادی برای فروش دارید، تایپ توضیحات مربوط به هر محصول زمان زیادی می برد. استخراج اطلاعات محصول از بارکد یا ISBN آن (در صورت داشتن آن) بسیار ساده تر است. برنامه موبایل eBay به شما امکان می دهد بارکد محصول را اسکن کنید تا اطلاعات آن را بدست آورید، می توانید شماره بارکد را نیز تایپ کنید.

 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

 اگر محصول شما بارکد یا ISBN ندارد، همچنان می توانید به سرعت فیلد اطلاعات مربوط به آن را پر کنید. وقتی شروع به درج محصولات کردید، نام دقیق محصولی را که می خواهید بفروشید تایپ کنید. eBay به طور خودکار لیست های مشابه را ارائه می دهد. هنگامی که یک محصول مشابه را مشاهده کردید، روی Sell one بزنید و eBay از آن فهرست برای پر کردن فیلدهای اصلی محصول شما استفاده می کند.

سود بیشتر در eBay به این بستگی دارد که چقدر محصول می توانید در کمترین زمان ممکن در لیست فروش قرار دهید. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه در eBay سریعتر بفروشید، باید از این میانبرها استفاده کنید.

گزینه های پرداخت آنلاین مختلف را ارائه دهید

اکثر فروشندگان در eBay پی پال به عنوان روش پرداخت پیشنهاد می دهند. یک مزیت پی پال این است که خریداران می توانند از کارت اعتباری برای پرداخت استفاده کنند. پذیرش چک یا مانی اوردر (Money Order) نیز می تواند به افزایش پیشنهادات و قیمت نهایی خرید شما کمک کند، اما می تواند دردسرساز باشد. در مورد پذیرش پرداخت ها چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

    • اگر چک می‌پذیرید، حتماً ذکر کنید که ممکن است در ارسال تاخیر داشته باشد تا شما (فروشنده) بتوانید منتظر تسویه چک باشید. این کار باعث جلوگیری از کلاهبرداری میشود.
    • اگر مانی اوردر می‌پذیرید، مطمئن شوید که فقط پرداخت های کشور خود را می‌پذیرید. یک کلاهبرداری رایج از خریداران بین المللی وجود دارد که شامل پرداخت اضافی از طریق مانی اوردر است. خریدار از شما می خواهد که پول اضافی را به یک شرکت حمل و نقل خارج از کشور بفرستید. اغلب اوقات این مانی اوردر جعلی است و شما نه تنها کالای خود را از دست می دهید بلکه پول اضافی ارسال شده را نیز از دست می دهید.
  • اگر حساب تجاری اینترنتی دارید می توانید با مراجعه به صفحه تنظیمات پرداخت، پرداخت های کارت اعتباری (بدون استفاده از پی پال) را بپذیرید و سپس گزینه پذیرش کارت های اعتباری یا نقدی از طریق حساب تجاری اینترنتی خود را انتخاب کنید. فقط به خاطر داشته باشید علاوه بر کارمزدهای eBay باید هزینه های حساب تجاری را نیز پرداخت کنید.

با بازنویسی توضیحات در وقت خود صرفه جویی کنید

اگر آپشن بارکد را ندارید لزومی ندارد توضیحات را از ابتدا بنویسید. در eBay توضیحات مربوط به محصولات مشابه خود را یادداشت کنید و نگاهی دقیق به نحوه توصیف آن فروشنده از کالای خود بیندازید. استفاده از توضیحات آنها به عنوان الگویی برای محصول خود اشکالی ندارد.

 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

فقط مطمئن شوید که توضیحات را به طور کامل بازنویسی میکنید تا به طور دقیق محصول شما را توصیف کند. شما نباید متن را به طور کامل کپی کنید، اما استفاده از قالب توضیحات یک فروشنده موفق به شما کمک میکند و باعث صرفه‌جویی در وقت میشود.

یک بیانیه رفع مسئولیت تهیه کنید

نداشتن بیانیه رفع مسئولیت اشتباه بزرگی است که فروشندگان جدید اغلب مرتکب می شوند. قبل از اینکه محصول خود را در لیست فروش قرار دهید، مطمئن شوید که موارد زیر را انجام داده اید:

  • همیشه کالای خود را از نظر هر گونه نقص کوچک از جمله آثار خراشیدگی، پارگی پارچه، دوخت ناقص یا هر چیز دیگری که خریدار متوجه می شود، بررسی کنید.
  • همیشه یک بیانیه رفع مسئولیت در مورد خرابی محصول درج کنید. 
 افزایش فروش در eBay 

افزایش فروش در eBay 

اگر به ایرادات اشاره نکنید، ممکن است مشتریان از شما شکایت کرده و درخواست بازپرداخت کنند. داشتن یک بیانیه کتبی رفع مسئولیت یک بخشی از الگوی فروش است. شما باید به وضوح بیان کنید که تمام کالاهای استفاده شده دارای نواقص مورد انتظاری هستند که با افزایش سن ایجاد می شود.

توضیحات کامل در مورد محصول خریدارانی را که فقط به دنبال دریافت رایگان کالا هستند، دور می کند. داشتن یک سیاست بازگشت که خریدار را ملزم به پرداخت هزینه های ارسال بازگشت محصول می کند، یکی دیگر از کارهایی است که میتوانید برای جلوگیری از کلاهبرداری انجام دهید. کلاهبرداری های زیادی در eBay وجود دارد، بنابراین باید بدانید که چگونه از خود محافظت کنید.

به یک Power Seller تبدیل شوید

تبدیل شدن به یک Power Seller در eBay راهی سریع برای افزایش سود در eBay است، اما آسان نیست. Power Seller لقبی است که سایت ebay به فروشندگان قابل اعتماد و منصف میدهد. وضعیت PowerSeller به سختی به دست می آید و همه فروشندگان در eBay خواهان آن هستند. این لقب به این معنی است که شما در مورد فروش جدی هستید و تجربه ای با کیفیت بالا به خریداران ارائه می دهید.

شما برای تبدیل شدن به یک پاورسلر درخواست نمی‌دهید.eBay این عنوان را بر اساس آمار فروشنده به شما اعطا می کند. وضعیت PowerSeller در eBay از سه رفتار کلیدی ناشی می شود.

  • باید دارای رتبه بندی بیش از 98٪ باشید.
  • در 12 ماه گذشته بیش از 100 کالا فروخته و بیش از 3000 دلار فروش داشته باشید.
  • حداقل 90 روز در eBay بوده باشید.

یاد بگیرید چگونه در eBay بیشتر بفروشید و سود خود را افزایش دهید

افراد زیادی هستند که در eBay چند کالا را می فروشند سپس برای چندین ماه فعالیتی در حساب خود ندارند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که واقعاً می‌خواهید نحوه فروش بیشتر را در eBay یاد بگیرید، این امکان وجود دارد که بدانید از کجا می‌توانید اجناس ارزان قیمت را برای فروش با قیمت عمده تهیه کنید.

هنگام که فروش را شروع کردید متوجه خواهید شد که چگونه تمام نکات بالا به سود بیشتر شما کمک می کند. برای فروش برنامه ریزی کنید و هوشمندانه رفتار کنید. همچنین به یاد داشته باشید که فروش در eBay قرار است سرگرم کننده باشد، بنابراین از فرآیند فروش نیز لذت می برید.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT