نتفلیکس (Netflix)

نتفلیکس (Netflix) و خرید سهام این شرکت تجاری

زمان مطالعه 4 دقیقه

نتفلیکس (Netflix) یک تجارت مبتنی بر سرگرمی مستقر در ایالات متحده است. سهام نتفلیک در بازار نزدک قرار داده شده است و قیمت سهام این شرکت به دلار آمریکا بیان می شود. نتفلکیش در حدود 8600 کارمند داشته و درآمد 12 ماهه آن حدود 22.6 میلیون دلار است. وضعیت رو به رشد این تجارت سبب شده است که عده زیادی به خرید سهام نتفلیکس (Netflix) روی آورند. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید.

مقدمه ای بر نتفلیکس

در سال 1997 این شرکت واقع در ایالات متحده آمریکا شروع به فعالیت کرده است و در آغاز فقط DVD های فیلم را از طریق ارسال پست به مردم اجاره می داد. در سال 2008 نت فلیکس با کمپانی LG همکاری کرد و در سال های بعد با قرار گرفتن در لیست برنامه های تلویزیون های هوشمند و دستگاه های مختلف این امکان را به کاربران داد تا بتوانند به صورت آنلاین فیلم های مورد علاقه خود را دنبال کنند.

استفاد از این خدمات منوط به خرید اکانت نتفلیکس است که برای ماه اول رایگان و ماه های بعد در قبال پرداخت هزینه است. این شرکت کاربران بسیار زیادی دارد و استفاده مردم از آن رو به فزونی است.

چگونه سهام نتفلیکس بخریم؟

  1. مقایسه پلتفرم های ترید : اگر شما مبتدی هستید، به دنبال پلتفرم هایی با کارمزد پایین، رتبه بالا و ابزار های ردیابی پرتفولیو خود باشید. در ادامه به معرفی و مقایسه بهترین بروکر ها در این زمینه پرداخته ایم.
  2. باز کردن حساب در بروکر و افزایش موجودی : با مشخصات شخصی و مالی خود، مانند اطلاعات ID کارت و اطلاعات بانک، یک حساب در بروکر ایجاد کنید و به وسیله کارت های اعتباری یا دبیت کارت ها، حساب خود را در بروکر شارژ کنید.
  3. جست و جو سهام نتفلیکس : در میان لیست سهام ها، نام و یا نماد نتفلکیس را پیدا کنید. نماد نتفلیکس در بازار سهام NFLX می باشد. در خصوص تاریخچه نوسانات قیمتی آن تحقیق کنید و به این پرسش دهید که آیا نتفلیکس یه سرمایه گذاری پایدار در برابر اهداف مالی شما هست یا خیر؟
  4. سهام را بخرید : شما می توانید در همان روز با استفاده از market order سهام نتفلیکس بخرید یا اینکه با استفاده از limit order درخواست خرید خود را برای زمانی که قیمت مناسب است، قرار دهید.
  5. در مورد تعداد سهام تصمیم بگیرید : سعی کنید تعدادی از سهام نتفلیکس را خریداری کنید که در فراز و نشیب های قیمت سهام، وضعیت دارایی شما تحت ریسک زیادی قرار نگیرید. توجه داشته باشید که بهتر است همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. با توجه به ویژگی های بروکری که در آن حساب باز کرده اید، شما می توانید کسری از یک سهم NFLX را نیز بخرید.
  6. بررسی سبد سهام : تبریک می گوییم! شما اکنون یک سرمایه گذار در نتفلیکس هستید. اکنون باید عملکرد شرکت نتفلیکس در بازار سهام را زیر نظر بگیرید و با دید بلند مدت، سرمایه گذاری خود را بهینه کنید. ممکن است شما واجد شرایط سود سهام و حق رای در شرکت باشید که این موضوع می تواند سهام شما را تحت تاثیر قرار دهد.
نتفلیکس (Netflix)

نتفلیکس (Netflix)

بروکر های معروف برای خرید سهام بروکر

  • Robinhood ( رابین هود) : مناسب برای افراد مبتدی
  • M1 Finance : مناسب برای ساخت پرتفلیو
  • Vanguard : مناسب برای سرمایه گذاری با حجم بالا
نام بروکر انواع دارایی های در دسترس کارمزد ترید سهام کارمزد ترید آپشن کارمزد سالانه
Vanguard سهام ، ETF ، فارکس ، mutual funds 0 دلار 1 دلار 20 دلار برای هر سال
rabinhood سهام ؛ آپشن ؛ ETF ، ارز دیجیتال 0 دلار 0 دلار 0 دلار
Interactives Broker سهام ، آپشن ، فارکس ، ETF ، فیوچر 0 دلار 0.65 دلار
کانترکت 1 دلار
0 دلار
testyworks سهام، آپشن ، ETF ، فیوچر 0 دلار سهام و ETF : یک دلار
فیوچر : 2.50 دلار
0 دلار

تاثیر ویروس کرونا بر قیمت سهام نتفلیکس

از زمان سقوط بازار سهام در ماه مارس به خاطر کویید19 ، قیمت سهام نتفلیکس (Netflix) حرکت مثبت و رو به جلویی داشته است. آخرین بار قیمت نتفلیکس در 487.35 دلار بسته شد که نسبت به ارزش آن قبل از سقوط که 380.07 دلار، 22 درصد رشد داشته است. اگر با کمترین قیمت در ماه مارس یعنی 290.25 دلار مقایسه کنیم، سهام نتفلیکس 67.91 درصد افزایش داشته است.

اگر شما 1000 دلار سهام نتفلکیس در فوریه 2020 خریده بودید، ارزش این سهام در پایین ترین حد سقوط 1005.15 دلار بود و اگر آنها را نمی فروختید و همچنان نگه می داشتید، ارزش آنها طبق آخرین قیمت بسته شدن بازار 1359.71 دلار خواهد بود.

آخرین قیمت سهام NFLX در زمان نگارش این مقاله 487.35 دلار
محدوده قیمت 52 هفته ای 253.7 تا 557.39 دلار
میانگین متحرک 50 روزه 499.32 دلار
میانگین متحرک 200 روزه 444.17 دلار
قیمت هدف wall street 518.76 دلار
نسبت PE 79.4257

چه قدر پول در نتفلیکس سرمایه گذاری کنیم؟

همیشه سعی کنید از قراردادن بیش از 5 درصد از کل سبد سهام خود در یک سهام خاص، خودداری کنید. در حال حاضر قیمت سهام نتفلیکس به گونه ای است که بسیاری از سرمایه گذاران توانایی خرید آن را دارند. گفتن یک عدد مسلما پاسخ هوشمندانه ای به این سوال نیست، چرا که به شدت به حجم دارایی شما بستگی دارد، فقط توجه داشته باشید که چیزی را سرمایه گذاری نکنید که در صورت از دست رفتن آن، زندگی شما نابود شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT