نرم افزار تشکیل کلاس آنلاین Adobe Connect 2021

نرم افزار تشکیل کلاس آنلاین با Adobe Connect

زمان مطالعه 3 دقیقه

با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل گسترش ویروس کرونا، بسیاری از کلاس‌های آموزشگاهی، خصوصی، جلسات شرکتی و حتی پروژه‌ها به حالت تعلیق درآمده است. در این راستا به معرفی Adobe Connect می‌پردازیم که یک نرم افزار تشکیل کلاس آنلاین یا جلسه شرکتی می‌باشد.

Adobe Connect چیست؟

نرم افزار تشکیل کلاس آنلاین

شرکت Adobe مجموعه متنوعی از نرم‌افزار‌ها و خدمات را به کاربران خود ارایه می‌دهد. نرم‌افزاری‌های Adobe Photoshop و Adobe Acrobat یا خدمات ابری Adobe Experience Cloud یا خدمات فروشگاهی Adobe Stock از جمله این موارد است؛ یکی از پر کاربردترین نرم‌افزارهای این شرکت، Adobe Connect است.

Adobe Connect (ادوبی کانکت) یک بستر کنفرانس و کلاس تحت وب و همچنین اشتراک گذاری اطلاعات Desktop است که تجربیات مشترک بین کاربران را شامل می‌شود از جمله ویدیو، صدا، اشتراک گذاری صفحات نرم‌افزارها، نظرسنجی، گپ، پرسش و پاسخ، به اشتراک گذاری اسناد و دیگر موارد. شاید بشود گفت که بهترین نرم‌افزار در این زمینه است و حتی امکان استفاده آن در اندروید و IOS هم محیا می‌باشد.

بخش‌های نرم افزار تشکیل کلاس آنلاین با Adobe Connect

کلاس آنلاین با Adobe Connect

به طور کلی محیط Adobe Connect را می‌توان به سه بخش عمده کاربردی تقسیم بندی کرد:

۱- Adobe Connect Meetings (جلسات)

برای برگزاری جلسات کاری و متینگ‌ها بسیار مناسب است؛ نه تنها امنیت بالایی دارد، به راحتی به سیستم همه کارمندان یا افراد حاضر در جلسه وصل می‌شود و حتی می‌تواند تا ۱۵۰ میکروفون را ساپورت کند. امکان برگزاری جلسات به صورت تصویری وجود دارد و در کنار آن، می‌توان به افراد مختلف دستور‌کار یا پروژه‌ها را تحویل داد یا تبادل کرد. همچنین سیستم رای دهی و نمایش نتایج به صورت تصویری و نموداری و امکان دانلود آمار توسط کاربران هم یکی دیگر از مزایای این نرم افزار است.

۲- Adobe Connect Webinars (وبینار و سمینار آنلاین)

امکان برگزاری سمینار آنلاین به راحتی امکان‌پذیر است به نحوی‌ که افراد ثبت‌نام کننده اجازه ورود به سمینار را داشته باشند. به دلیل پشتیبانی نرم افزار‌های دسکتاپی، محیط نرم افزار، PowerPoint را به خوبی ساپورت می‌کند. همچنین تجزیه و تحلیل ورودی و خروجی به سمینار‌های برگزار شده هم وجود دارد و امکان تشکیل جلسه پرسش و پاسخ نیز فراهم است. از سوی دیگر شرکت‌کنندگان به راحتی با یک اپلیکیشن موبایل به سمینار می‌توانند وارد شوند.

۳- Adobe Connect Learning (کلاس درسی و آموزشی)

نرم افزار تشکیل کلاس آنلاین Connect

تمامی گزینه‌ها و امکاناتی که برای تشکیل کلاس آنلاین لازم است، در Adobe Connect در نظر گرفته شده است. آموزش مطالب روی PowerPoint، محیط Word و دیگر نرم افزارها به خصوص نرم افزار‌های خود شرکت Adobe مانند فوتوشاپ یا ایلاستریتور، امکانت ارزیابی تکالیف و عملکرد دانشجویان، ضبط و مرور مباحث درسی و نمایش فیلم‌های آموزشی، سیستم حضور و غیاب در کلاس، پاسخ و پرسش و تبادل نظر با دانشجویان، استفاده از تخته سفید مدرن و امکان نوشتن با قلم نوری برای استاد و دانشجو از جمله این امکانات است.

به طور کلی Adobe Connect یک نرم افزار تشکیل کلاس آنلاین عالی می‌باشد و همچنین برای فعالیت‌های دورکاری هم بسیار مناسب خواهد بود. پیشنهاد می‌شود با توجه به شرایط قرنطینه در کشور، در صورتی که کار شما ایجاب می‌کند، برای فعالیت‌های فریلنسری و کسب درآمد ارزی اقدام کنید. (برای دیدن مقالات فعالیت‌های فریلنسری اینجا را کلیک کنید). همچنین جهت نقد کردن درآمدهای ارزی یا پرداخت هزینه ارزی می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. hossein گفت:

    سلام.بخاطر مطالب خوبتون ممنونم.من ادوب کانکت رو روی ویندوز سرور 2016 نصب کردم در داخل سرور همه چی درسته ولی در بیرون سرور آی پی رو که تعریف کردم می زنم حتی وارد صفحه لاگین هم نمیشه
    میشه راهنماییم کنید لطفا؟؟

    1. فرید امیری گفت:

      شما بهتره Microsoft windows server 2019 رو امتحان کنید. امیدوارم مشکل حل بشه. از طرفی خود نرم افزار پس از نصب تنها تا دو ماه به صورت رایگان در دسترسه که فیلم‌های ویدیوی آموزشی در سایت آپارات برای کرک وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT