گوگل پی چیست؟ | آموزش استفاده از Google Pay

زمان مطالعه 3 دقیقه

هر زمان که صحبت به آسان کردن روش انجام کاری می‌رسد، به احتمال زیاد گوگل جوابی برای آن دارد. در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در شیوه انتقال ارز، پرداخت ارزی و خرید از سایت‌های خارجی ایجاد شده است. که مهمترین آن‌ها ظهور کارت بانکی بین المللی و حساب‌های ارزی است. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت و یا حساب پی پل به راحتی در سایت‌های مختلفی که پذیرنده یکی از این روش‌ها هستند، پرداخت ارزی انجام دهید. اما شاید برای برخی هنوز هم استفاده از این روش‌ها مشکل باشد. و شاید همین مسئله دلیل اصلی شکل گیری بسیاری از نرم افزارهای پرداخت آنلاین مانند گوگل پی (Google Pay) باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا با سرویس پرداخت گوگل و نحوه کار با آن بیش‌تر آشنا شوید.

نرم افزار گوگل پی چیست؟

3 گوگل پی چیست؟ آموزش استفاده از گوگل پی

گوگل پی یکی از نرم افزارهای منتشر شده از سوی کمپانی گوگل است که با استفاده از آن می‌توانید از طریق تلفن همراهتان بدون نیاز به دسترسی به کارت بانکی بین المللی و یا حساب ارزی‌تان از سایت‌های مختلف خرید کرده و پراختتان را انجام دهید. اگر تجربه کار با ارزهای دیجیتال و رمزنگاری شده را داشته باشید، به راحتی متوجه نحوه عملکرد این نرم افزار برای پرداخت آنلاین می‌شوید.

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر اپلیکیشن‌های دیگری نیز برای پرداخت آنلاین وجود دارند، مانند سامسونگ پی. اما از آنجایی که گوگل به عنوان یکی از مورد اعتماد‌ترین کمپانی‌های سطح جهان شناخته می‌شود، حجم زیادی از کاربران را به خود اختصاص داده است.

آموزش استفاده از Google Pay

4 گوگل پی چیست؟ آموزش استفاده از گوگل پی

در صورتی که قصد دارید از مزایای سرویس پرداخت گوگل بهره‌مند شوید، قبل از هر چیز باید این اپلیکیشن را دانلود کرده و روی تلفن همراه‌تان نصب نمایید. البته لازم به ذکر است که امکان استفاده از این سرویس تنها برای کاربران اندرویدی وجود دارد.

برای دانلود این نرم افزار می‌توانید از طریق گوگل پلی اقدام کنید. خوشبختانه این اپلیکیشن در لیست برنامه‌های رایگان وجود دارد و در نتیجه برای دانلود آن نیازی به گیفت کارت گوگل پلی نیست.

بعد از این که برنامه به طور کامل در تلفن همراه شما نصب شد، می‌توانید از میان انواع روش‌های پرداختی که وجود دارد، یکی را به عنوان روش پرداخت گوگل انتخاب کنید. با توجه به اینکه شما در ایران زندگی می‌کنید، امکان دسترسی به انواع کارت بانکی بین المللی وجود ندارد و می‌توانید تنها از یکی از انواع کارت‌های ارزی ویزا کارت یا مسترکارت به عنوان روش پرداخت استفاده کنید.

بعد از اینکه تمام تنظیمات مورد نیاز در اپلیکیشن را انجام دادید، می‌توانید از این نرم افزار برای خرید استفاده کنید. برای استفاده از این روش، تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاهی است که قابلیت پشتیبانی از این سرویس پرداخت را داشته باشد. معمولا در فروشگاه‌های مختلف، از دستگاه‌هایی با آرم Google Pay جهت استفاده از این روش استفاده می‌شود. زمانی که شما در فروشگاه مورد نظرتان این دستگاه را مشاهده کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قفل تلفن همراه خود را باز کرده و آن را نزدیک دستگاه بگیرید. به همین سادگی.

البته از این سیستم برای خرید آنلاین از سایت‌های خارجی نیز می‌توانید استفاده کنید. البته در صورتی که سایت پذیرنده مورد نظرتان، از این روش به عنوان یک شیوه پرداخت پشتیبانی کند. بنابراین شما می‌توانید از سرویس پرداخت گوگل یا گوگل پی برای پرداخت هزینه‌های مختلف مانند موارد زیر استفاده کنید:

  • انتقال وجه بین بانکی
  • سفارش غذا
  • خرید بلیط
  • پرداخت هزینه خرید از فروشگاه های مختلف
  • پرداخت هزینه سرویس های حمل و نقل

پرداخت‌های همتا به همتا (Peer-to-Peer)

0 گوگل پی چیست؟ آموزش استفاده از گوگل پی

یکی از ویژگی‌های Google Pay پرداخت Peer-to-Peer است، انتقال وجه نظیر به نظیر است. اگر نام Venmo را شنیده‌اید، این یک ویژگی بسیار مشابه است. می‌توانید برای افرادی که از Google Pay استفاده می‌کنند پول ارسال کرده و از آن‌ها دریافت کنید.

Google Pay امکان ایجاد گروه‌ها را نیز فراهم می‌کند. بنابراین اگر با افراد دیگر هدیه می‌گیرید، همه می‌توانید در یک گروه باشید و پیگیر افرادی که پول پرداخت کرده‌اند یا پرداخت نکرده‌اند باشید.

حال که با گوگل پی آشنا شدید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا کارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 4.1/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. سامی گفت:

    بسیار مفید بود و شیوا برای خواننده.من که لذت بردم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT