آزمون زبان دولینگو

بخش های مختلف آزمون زبان دولینگو 2022

زمان مطالعه 5 دقیقه

آزمون انگلیسی دولینگو یکی از محبوب ترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی است. شرکت در این آزمون به افراد کمک می کند تا توانایی زبان انگلیسی خود را در سطوح مورد نیاز دانشگاه ها نشان دهند. نحوه شرکت در این آزمون بسیار ساده است. از آنجایی آزمون به صورت آنلاین برگزار میشود می توانید در هر زمان و هر مکانی در آزمون شرکت کنید. این آزمون یک ساعت طول می کشد و در عرض 2 روز نتایج را دریافت میکنید.

خرید با پی پال

خرید با ویزا کارت

ثبت نام آزمون دولینگو

آزمون دولینگو چگونه است؟

در این مقاله بخش های مختلف آزمون انگلیسی دولینگو را توضیح میدهیم. با آشنایی بیشتر در مورد بخش های آزمون شانس بیشتری برای کسب امتیاز خوب خواهید داشت.

قالب آزمون دولینگو

آزمون دولینگو 60 دقیقه طول می کشد و شامل بخش های زیر است.

  • مقدمه و آشناسازی یا آنبوردینگ: 5 دقیقه
  • آزمون تطبیقی درجه بندی شده: 45 دقیقه
  • نمونه رایتینگ و مصاحبه ویدیویی درجه بندی نشده: 10 دقیقه

مقدمه و آشناسازی با آزمون

بخش اول آزمون مقدمه و آشناسازی با آزمون است. سیستم بررسی می کند که آیا رایانه، دوربین، اسپیکرها و میکروفون شما به خوبی کار می کنند یا خیر. همچنین بهتر است از قبل خودتان این موارد را بررسی کنید. همچنین باید کارت شناسایی صادر شده توسط دولت خود را نشان دهید، بنابراین حتماً آن را در دست داشته باشید. بعد از آن در یک مقدمه شرکت خواهید کرد که شامل قوانین کلی آزمون است. این بخش برای اطمینان از درک و پیروی از قوانین است.

آزمون سوالات تطبیقی درجه بندی شده

بخش عمده آزمون بخش سوالات تطبیقی شده است. رایانه از هوش مصنوعی برای تشخیص میزان سطح پاسخ‌های قبلی شما استفاده می‌کند و درجه سختی سؤالات را با توجه به مرحله قبل تطبیق می‌دهد. سوالات زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین احتمال تکرار سوالات کم است. به گفته دولینگو از هر هزار تست فقط یک سوال تکرار می شود. همچنین در این بخش تعداد سوالات مشخصی وجود ندارد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای آن 25 دقیقه است.

انواع سوال آزمون تطبیقی

انواع سوالاتی است که در بخش آزمون تطبیقی وجود دارد شامل موارد زیر است.

Read and complete : مدت زمان این بخش 3 دقیقه است و تقریبا 6 بار تکرار میشود و نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Literacy و Comprehension افزایش می‌دهد.

Read and select : مدت زمان این بخش 1 دقیقه است و نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Literacy و Comprehension افزایش می‌دهد و تقریبا 6 بار تکرار میشود.

Listen and select : زمان این بخش1:30 دقیقه است و نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Comprehension و Conversation افزایش می‌دهد.

Listen and type : زمان این بخش یک دقیقه است و نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Comprehension و Conversation افزایش می‌دهد. این بخش در آزمون به طور متوسط 6 بار تکرار می‌شود.

Read aloud : زمان این بخش 20 ثانیه است و نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Comprehension و Conversation افزایش می‌دهد. این بخش در آزمون به طور متوسط 6 بار تکرار می‌شود.

Write about the photo : زمان این بخش یک دقیقه است و نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Literacy و Production افزایش می‌دهد. این بخش در آزمون 3 بار تکرار میشود.

Speak about the photo: زمان این بخش بین 30 تا 90 ثانیه است و نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Conversation و Production افزایش می‌دهد. این بخش در آزمون 1 بار تکرار می‌شود.

Read and write: زمان این بخش 5 دقیقه است و نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Literacy و Production افزایش می‌دهد. این بخش در آزمون 1 بار تکرار می‌شود.

Read and speak: برای آمادگی 30 ثانیه و 90 ثانیه پس از رکورد کردن زمان دارید. نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Conversation و Production افزایش می‌دهد. این بخش در آزمون 1 بار تکرار می‌شود.

Listen and speak: برای آمادگی 30 ثانیه و 90 ثانیه پس از رکورد کردن زمان دارید. نمره متقاضی را در دو ساب اسکور Conversation و Production افزایش می‌دهد. این بخش در آزمون به طور متوسط 2 بار تکرار می‌شود.

مصاحبه ویدیویی و نمونه رایتینگ

بخش دوم آزمون مصاحبه ویدیویی است. در ابتدای این بخش دو موضوع به متقاضی داده میشود و 30 ثانیه فرصت دارد تا موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کند. در این بخش ممکن است از شما خواسته شود که یک تصویر را توصیف کنید، در مورد یک موقعیت خاص صحبت کنید یا موضوعی را برای صحبت انتخاب کنید.

سعی کنید یک مقدمه و نتیجه برای صحبت خود داشته باشید. در این بخش باید ثابت کنید که چگونه می توانید در مورد یک موضوع صحبت کنید و بنویسید.

مدت زمان به شرح زیر است :

  • 3 دقیقه برای مصاحبه ویدیویی
  • 5 دقیقه برای نمونه رایتینگ

می‌توانید این موارد را قبل از ارسال مرور کنید. بنابراین حتماً اشتباهات املایی، علائم نگارشی یا گرامری را بررسی کنید.

نکات آزمون دولینگو

چند نکته برای هر بخش وجود دارد که به شما کمک می کند امتیاز خوبی کسب کنید.

Read and complete : در این بخش به شما جملاتی داده می شود باید کلمات را کامل کنید. قبل از تمرکز بر روی تک تک کلمات، کل متن را با دقت بخوانید.

Read and select : در این بخش باید کلمات انگلیسی واقعی را از لیست انتخاب کنید. کلمات را با دقت بخوانید زیرا برخی از آنها به کلمات واقعی نزدیک هستند اما تفاوت کمی دارند. ممکن است در هر سوال تعداد کلمات واقعی متفاوت باشد.

Listen and select : سوالات صوتی چند گزینه ای که در آن باید کلمات واقعی انگلیسی را انتخاب کنید. با دقت گوش کنید زیرا برخی از کلمات غیرواقعی ممکن است واقعی به نظر برسند. شما می توانید هر کلمه را دوباره پخش کنید.

Listen and type : در این بخش باید به یک صوت گوش دهید و آنچه گفته شد را تایپ کنید. ابتدا تمام متن گفته شده را تایپ کنید و سپس با پخش مجدد متن را در صورت نیاز اصلاح کنید. شما می توانید صوت را در مجموع سه بار پخش کنید.

Read aloud : در این بخش باید جمله ای که روی صفحه نمایش داده میشود را بخوانید. اگر وقت دارید، سعی کنید قبل از ضبط متن را یک بار برای خود بلند بخوانید. شما فقط یک فرصت برای ضبط دارید.

Write about the photo : در این بخش یک عکس به شما داده می شود و از شما خواسته می شود که در چند جمله آن را توضیح دهید. سعی کنید تا آنجا که ممکن است تصویر را با جزئیات توصیف کنید و از بیش از یک جمله استفاده کنید.

Speak about the photo : به شما یک عکس داده می‌شود و از شما خواسته می‌شود آن را به صورت صوتی توصیف کنید. برای توصیف بهتر تصور کنید عکس را برای کسی توصیف می کنید که نمی تواند آن را ببیند. از 20 ثانیه ای که باید به عکس نگاه کنید استفاده کنید.

Read and write : در این بخش متقاضی باید با حداقل 50 واژه در 5 دقیقه به سوال پاسخ دهد. تا جایی که می توانید و خیلی بیشتر از 50 کلمه بنویسید. قبل از ارسال متن را تصحیح کنید.

Read and speak : در این بخش یک سوال از شما پرسیده میشود و باید پاسخ خود را حداقل در 30 ثانیه بیان کنید. سعی کنید کلمات و طول جملات خود را تغییر دهید، اما فراموش نکنید که باید طبیعی به نظر برسید. به تمام قسمت های سوال پاسخ دهید.

Listen and speak : در این بخش به صورت صوتی یک سوال از شما پرسیده میشود و باید پاسخ خود را بیان کنید. شما می توانید سوال را در مجموع سه بار پخش کنید. شما 90 ثانیه برای صحبت زمان دارید.

خرید با پی پال

خرید با ویزا کارت

ثبت نام آزمون دولینگو

آیا آزمون دولینگو سخت است؟

سوالات آزمون دولینگو بر اساس سطح شما تعیین میشود. این سیستم سطح شما را می سنجد و سوالات را مطابق با آن ارائه میدهد. اگر تمرین کنید نباید سخت باشد.

آیا آزمون انگلیسی دولینگو از آیلتس سخت تر است؟

دلیلی وجود ندارد که آزمون زبان انگلیسی دولینگو سخت تر از آیلتس باشد. اگر مطالعه کرده اید، باید بتوانید به اندازه کافی خوب عمل کنید و امتیاز مناسبی را کسب کنید.

نمره قبولی آزمون دولینگو چقدر است؟

نمره قبولی خاصی برای آزمون دولینگو وجود ندارد. هر دانشگاه و موسسه نمره ی متفاوتی را قبول دارد. با این حال نمره بیش از 120 از 160 به طور کلی نمره خوبی در نظر گرفته می شود. این نمره شما را در سطوح بالاتر از متوسط و پیشرفته قرار می دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT