نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

آموزش ساخت نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

زمان مطالعه 5 دقیقه

به عنوان یک نویسنده فریلنس داشتن نمونه کار ضروری و مفید است. با نمونه کار مشتریان می توانند کار شما را بررسی کنند و در مورد حوزه تخصصی شما اطلاعات کسب کنند. وقتی مشتریان نمونه کار شما را مشاهده می‌کنند باید متوجه شوند که آیا شما کپی رایتر، سایه‌نویس، نویسنده ادبیات یا یک روزنامه‌نگار هستید. بنابراین نمونه کار شما باید کاملا واضح باشد. یکی از اولین مواردی که هنگام ایجاد نمونه کارها باید در نظر بگیرید، حوزه کاری شما است. تعیین حوزه کاری می تواند به شما در انتخاب مقالات و سایر موارد کمک کند. در این مقاله به آموزش ساخت نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی می پردازیم.

نقد درآمد ارزی

6 گام برای ساخت نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

در ادامه به شش مرحله برای ایجاد یک نمونه کار که به شما کمک می کند مورد توجه مخاطبان و مشتریان قرار بگیرید میپردازیم.

  • پلتفرم ایجاد نمونه کار را انتخاب کنید

ساخت نمونه کار یا پورتفولیو

نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

در دنیای مجازی امروزی داشتن یک نمونه کار آنلاین برای اکثر مشاغل ضروری است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نمونه کارهای خود را در وب سایت خود میزبانی کنید یا ترجیح می دهید شرکت دیگری میزبان آن باشد.

می توانید نمونه کار را با استفاده از پلتفرمی مانند Wix، Weebly یا WordPress ایجاد کنید. اگر ترجیح می دهید نمونه کار خود را توسط یک سایت تخصصی در نمونه کارهای آنلاین ایجاد کنید، می توانید از بین سایت هایی مانند Clippings، WriterFolio یا JournoPortfolio انتخاب کنید.

  • حوزه کاری خود را مشخص کنید

اگر در انتخاب نوع نوشتاری که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید مشکل دارید، میتوانید کارهای قبلی خود را مرور کنید و ببینید کدام یک بیشترین تأثیر و بازخورد را داشته‌اند. اگر می‌خواهید روی سایه‌نویس (Ghostwriter) تمرکز کنید، باید نوع محتوایی را که می‌توانید بنویسید، مشخص کنید. برای مثال این محتوا می تواند درباره املاک، باغبانی، پزشکی یا صنعت دیگری که در آن تجربه نوشتن دارید، باشد.

افتتاح حساب پی پال

به عنوان یک کپی رایتر آیا از ایجاد صفحات فروش و نوشتن سایر محتوای بازاریابی مانند صفحات فرود، خبرنامه ها و ایمیل علاقه دارید؟ اگر یک نویسنده ادبی هستید چه نوع ادبیاتی می نویسید؟ می توانید روی متون عاشقانه، فانتزی، ترسناک یا هر ژانر دیگری تمرکز کنید. اگر روزنامه نگار هستید در مورد چه نوع اخباری می نویسید؟ آیا درباره رویدادهای روز دنیا، شایعات افراد مشهور، یا اخبار مالی یا سیاسی می نویسید؟

  • بیوگرافی خود را بنویسید

ساخت نمونه کار یا پورتفولیو

نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

هدف نوشتن بیوگرافی معرفی خود به مشتریانی است که به کار شما علاقه مند هستند و می خواهند درباره شما بیشتر بدانند. محتوایی که در قسمت بیوگرافی خود قرار می دهید باید با قالب و طراحی وب سایت مطابقت داشته باشد. عناصری که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • اصالتا اهل کجا هستید
  • جایی که در حال حاضر ساکن هستید
  • مدارک دانشگاهی
  • آثار منتشر شده
  • جوایز
  • حوزه کاری

در صورت تمایل میتوانید لینک شبکه های اجتماعی خود را به بیوگرافی اضافه کنید. اگر یک سایت برای نمونه کارها ایجاد می کنید، می توانید بیوگرافی را در صفحه “درباره” قرار دهید یا آن را درصفحه اصلی قرار دهید. همچنین میتوانید عکسی از خود اضافه کنید، زیرا شانس تماس افراد با شما را افزایش می دهد.

  • بهترین کار خود را انتخاب کنید

ساخت نمونه کار یا پورتفولیو

نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

هنگامی حوزه کاری خود را مشخص کردید، می توانید بهترین کار و پروژه خود را در این حوزه کاری مشخص کنید. همچنین میتوانید بازخورد و نظرات مشتریان قبلی را درج کنید. مشتریان تاییدیه و تضمینی برای تخصص شما میخواهند. بررسی شرایط کاری که نوشته‌اید برای تعیین اینکه آیا می‌توانید کل محتوا را به عنوان بخشی از نمونه کار خود پست کنید یا باید لینک هایی ارائه دهید میتواند مفید باشد. در صورت ارائه لینک، انتشارات و زمان انتشار آن را مشخص کنید.

  • کار خود را دسته بندی کنید

شما می توانید کارهایی را که می خواهید در نمونه کار خود قرار دهید را بر اساس زمینه کاری یا نوع مقاله تقسیم کنید. دسته‌بندی نمونه کار کار مشتریان را برای استخدام شما در یک حوزه کاری خاص آسان‌تر می‌کند. این دسته بندی ها شامل صفحه فرود، وایت پیپر و پست‌های وبلاگ می‌شود.

توضیحات دسته بندی ها باید مختصر باشد. اگر محتوایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید به‌ عنوان یک سایه‌نویس انجام شده است باید عبارت ghostwriter را در توضیحات کار درج کنید.

  • اطلاعات تماس خود را درج کنید

ساخت نمونه کار یا پورتفولیو

نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

پورتفولیوی آنلاین شما باید ارتباط مشتریان را با شما آسان کند. چه مخاطبان بخواهند از مقاله‌ای که نوشته‌اید قدردانی کنند یا بخواهند درباره یک فرصت کاری با شما صحبت کنند، باید به راحتی شماره و ایمیل شما را پیدا کنند. تعامل با افراد یک راه عالی برای افزایش فرصت های کاری است. می توانید از فرم تماس در وب سایت خود استفاده کنید یا می توانید آدرس ایمیل خود را ارائه دهید.

نکته مهم این است که اطلاعات تماس باید به راحتی قابل مشاهده و دسترسی به آن با دستگاه های مختلف (تبلت، لپ تاپ و موبایل) آسان باشد. اگر میخواهید آدرس ایمیل خود را به اشتراک بگذارید، توصیه میکنیم یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید، زیرا انتشار ایمیل به صورت عمومی می تواند میزان ایمیل های اسپم را افزایش دهد.

مثال هایی از نمونه کار

قبل از ایجاد یک نمونه کار بررسی نمونه کارهای افراد دیگر ممکن است مفید باشد. همچنین میتوانید وبلاگ های نویسندگان فریلنسر را برای ایده گرفتن بررسی کنید. در ادامه چند نمونه از نمونه کارهای نویسندگان را بررسی میکنیم.

  1. سایت Elna Cain

ساخت نمونه کار یا پورتفولیو

نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

نمونه کار النا به شما می گوید که او نویسنده ای است که به دنبال آن هستید تا نیازهای تجاری شما را برآورده کند. او نشریاتی را معرفی کرده است خوانندگان می‌توانند آثار او را پیدا کنند. او همچنین بازخورد مشتریان گذشته را به اشتراک گذاشته است.

او راه های زیادی برای برقراری ارتباط با سایر افراد برای صحبت درباره فرصت های تجاری و مقالات و غیره ارائه داده است. النا همچنین لینک وبلاگ خود را پورتفولیو قرار داده است، بنابراین می توانید در جریان کار او قرار بگیرید.

  1. سایت Tyler Koenig

ساخت نمونه کار یا پورتفولیو

نمونه کار یا پورتفولیو نویسندگی

تایلر از وب سایت خود برای معرفی دوره ها، وبینارها و نکاتی در وبلاگ خود استفاده می کند. او دوره های پولی و رایگانی را ارائه داده است و تخصص خود را برای مشتریان به نمایش گذاشته است. سایت او به خوبی طراحی شده است و به راحتی می توانید در آن جستجو کنید.

  1. سایت Jennifer Fernandez

جنیفر با استفاده از یک عنوان و یک عکس کوچک و یک لینک کارهای خود را به اشتراک گذاشته اشت. او محتوای خود را به دسته های سبک زندگی، طراحی و سفر تقسیم کرده است. جنیفر نمونه ای از نوشتار خود را در سایت به اشتراک گذاشته است بنابراین بررسی کار او بسیار آسان است.

با ایجاد یک نمونه کار کار خود را شروع کنید!

قبل از اینکه نمونه کارهای خود را به اشتراک بگذارید، توصیه می‌کنیم آن را مرور کنید و از دوستان یا همکارانتان بخواهید آن را بررسی کنند. گاهی اوقات ممکن است آنقدر به پروژه خود نزدیک شویم که به نکات کوچک مانند اشتباهات املایی یا گرامی توجه نکنیم.

اگر به دنبال کار هستید و میخواهید شانس خود را برای استخدام افزایش دهید باید یک نمونه کار مناسب ایجاد کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT