https://avalpardakht.com/panel/orders/new/wmz-charge-account

آموزش کامل ماینینگ دوج کوین | چگونه دوج کوین ماین کنیم | استخراج دوج کوین

زمان مطالعه 8 دقیقه

استخراج دوج کوین مدت‌ها به دلیل بی‌ارزش بودن آن، هیچ سودی برای ماینرها نداشت. اما پیشرفت قابل توجه این رمزارز در طول یک سال، شرایط را عوض کرد. دوج کوینی که تا سال ۲۰۲۰ با قیمت ۰٫۰۰۲۴ دلار خرید و فروش می‌شد، حالا در محدوده قیمت ۰٫۱۲ معامله می‌شود. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید تا با ماینینگ دوج کوین و شرایط انجام آن آشنا شویم.

ماینینگ دوج کوین

این ارز دیجیتال که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک جوک خلق شد، حالا به یکی از ارزشمندترین جوک‌های دنیا تبدیل شده است. دوج کوینی که حتی تا دو سال پیش خیلی‌ها آن را جدی نمی‌گرفتند، حالا در سال ۲۰۲۲، به ارزش ۱۶ میلیارد دلاری رسیده است. اوج محبوبیت دوج کوین زمانی آغاز شد که در دسامبر سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین مرد دنیا، شروع به ستایش این ارز دیجیتال کرد. هرچند که همان زمان هم بسیاری باور داشتند که ایلان ماسک این رمزارز را یک شوخی گرفته. اما چند ماه گذشت و توییت‌های او نسبت به ستایش این ارز دیجیتال بیشتر و بیشتر شد. این ماجرا دیگر یک شوخی نبود، دوج کوین ارزشمندتر شد و حتی سلبریتی‌های بیشتری از جمله اسنوپ داگ به سمت دوج کوین آمدند.

ماینینگ دوج کوین

ماینینگ دوج کوین

دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که در بسیاری از شرایط نزولی بازار، توانسته بود سطح حمایت خود را حفظ کند. حالا این رمزارز نه تنها یک شوخی نیست، بلکه شرکت‌هایی نظیر تسلا و بسیاری از شرکت‌های دیگر دوج کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت می‌پذیرند.

استخراج دوج کوین

بلاکچین دوج کوین، سیستمی مشابه اضافه کردن بلاک‌های جدید در یک دفتر مرکزی غیرمتمرکز مانند بیت کوین دارد. در این شیوه، ماینرها باید برای استخراج ارز دیجیتال، از سخت‌افزارهای مخصوص استفاده کنند. این شیوه از استخراج، اثبات کار یا Proof of Work نام دارد. در پروسه اثبات کار، ماینرها با استفاده از سخت‌افزارهای خود برای اضافه کردن بلاک‌های جدید در بلاکچین با یکدیگر رقابت می‌کنند. در صورت موفقیت در انجام این کار، ماینرها پاداش خود که دوج کوین‌های جدید است، دریافت خواهند کرد.

به طور تخصصی‌تر، ماینرها با استفاده از سخت‌افزارهای استخراج خود تلاش می‌کنند یک کد ثابت که به هش (Hash) معروف است را ایجاد کنند. این کد هش، یک میزان خاص است که به آن هش هدف (Target Hash) گفته می‌شود. هر ماینری که سخت‌افزار آن بتواند این کد مخصوص را زودتر از ماینرهای دیگر ایجاد کند، این فرصت اختصاصی را خواهد داشت تا تراکنش‌های جدید را در قالب یک بلاک، وارد بلاکچین کند. سپس پاداش خود یعنی کوین‌های جدید را دریافت خواهد کرد. هر یک از هش‌ها، به صورت کاملا اتفاقی ایجاد می‌شوند. بنابراین این کار آن قدر توسط ماینرها انجام می‌شود تا هر بار کد هش درست پیدا شود.

شیوه رمزنگاری استخراج دوج کوین، به صورت اسکریپت (Scrypt) ایجاد شده است. در صورتی که این الگوریتم برای بیت کوین به صورت SHA-256 است. بنابراین پیش از خرید دستگاه ماینینگ، باید به این مسئله دقت داشته باشید تا سخت‌افزارتان از این الگوریتم پشتیبانی کند. استفاده از الگوریتم اسکریپت در دوج کوین، باعث شده تا استخراج این رمزارز به نسبت بیت کوین، سریع‌تر و صد البته با مصرف انرژی کمتری انجام شود.

از نظر زمان ایجاد هر بلاک در شبکه، فرق فاحشی میان بیت کوین و دوج کوین وجود دارد. در شبکه بیت کوین، تقریبا هر ده دقیقه یک بار، یک بلاک ایجاد می‌شود. در صورتی که این میزان زمان برای دوج کوین تنها یک دقیقه است. همچنین سختی استخراج نیز برای دوج کوین به مراتب پایین‌تر از بیت کوین است. سختی استخراج دوج کوین در حال حاضر ۵٫۰۵ میلیون است. این رقم برای بیت کوین به ۲۴٫۳۷ تریلیون رسیده است.

همچنین میزان عرضه کلی دوج کوین بی‌نهایت است. در صورتی که به طور کلی بیت کوین ۲۱ میلیون عدد خواهد بود. از نظر پاداش نیز در حال حاضر در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین ۶٫۲۵ کوین به ماینرهای خود پاداش می‌دهد. در نقطه مقابل مقدار پاداش دوج کوین ۱۰ هزار عدد است.

چگونه dogecoin استخراج کنیم

درست همانند بیت کوین، استخراج دوج کوین در اوایل عرضه بسیار کار راحت‌تری بود. چرا که تعداد ماینرها کمتر و در نتیجه رقابت کمتری هم در این حوزه صورت می‌گرفت. اما حالا با افزایش محبوبیت دوج کوین، پروسه ماینینگ این رمزارز سخت‌تر شده است. بنابراین ماینرهای شخصی برای موفقیت در انجام این کار، به استخر‌های استخراج (Mining Pool) ملحق می‌شوند.

یک استخر استخراج، شامل گروهی از ماینرها هستند که به صورت واحد و با ادغام قدرت سخت‌افزاری خود، به استخراج یک ارز دیجیتال می‌پردازند. در نهایت با پس از موفقیت در استخراج، پاداش مشخص شده بیت تمامی اعضا بر اساس قدرت سخت‌افزاری‌شان تقسیم می‌شود.

ماینینگ دوج کوین

ماینینگ دوج کوین

 

البته شما همچنان با در اختیار داشتن سخت‌افزار قدرتمند می‌توانید به تنهایی استخراج کنید. اما شانس شما در برابر استخر‌های استخراج که شامل صدها یا هزاران ماینر هستند، به مراتب پایین‌تر خواهد بود. به جز استخراج فردی یا گروهی، روش استخراج دیگر به صورت ابری (Cloud Mining) است. اما کدام یکی از این روش‌ها انتخاب بهتری برای استخراج دوج کوین خواهد بود؟

استخراج فردی یا استخر استخراج ؟

اگر در نظر دارید تا برای سرگرمی یا یادگیری پروسه استخراج، به ماینیگ دوج کوین بپردازید، با استفاده از یک کارت گرافیک قدرتمند قادر به انجام این کار خوهید بود. کافی است تا نرم‌افزاری مانند EasyMiner را نصب کنید. اما استفاده از کارت گرافیک‌های معمولی به تنهایی سود زیادی ندارد.

اما اگر از جمله افرادی هستید که هدف شما کسب سود فراوان است، باید عضو یکی از استخر‌های استخراج شوید. با این کار شما شانس بیشتری برای کسب دوج‌کوین‌های جدید خواهید داشت. اما یکی از نکات منفی استخرهای استخراج، پرداخت کارمزد است. هر مقدار دوج کوینی که بر اساس قدرت سخت‌افزاری شما در انتهای استخراج کسب کنید، بین ۱ تا ۳ درصد باید به پلتفرم استخراج کارمزد پرداخت کنید.

از جمله بهترین استخ‌های استخراج دوج کوین در سال ۲۰۲۲:

ماینینگ دوج کوین

ماینینگ دوج کوین

استخراج ابری دوج کوین

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد دوج کوین، استفاده از شیوه استخراج ابری یا کلاد ماینینگ (Cloud Mining) است. در این روش، شرکت‌هایی هستند که با راه‌اندازی دیتاسنترهای خود، با دریافت مبلغ ماهانه یا سالانه، قدرت سخت‌افزاری خود را در اختیار استخراج یک رمزارز قرار می‌دهند. پس از پرداخت یک مبلغ تعیین شده توسط آن شرکت، بر اساس میزان سرمایه‌ای که واریز کرده‌اید، به صورت ماهانه یا هفتگی سود خود را دریافت خواهید کرد.

البته این روش با اینکه نیازی به هزینه‌های زیادی برای خرید سخت‌افزار ندارد، با این حال ریسک بیشتری آن را تهدید می‌کند. برای مثال ممکن است قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما به شدت کاهش پیدا کند و پولی که در یک شرکت استخراج ابری واریز کرده‌اید عملا تبدیل به ضرر شود.

از جمله برترین شرکت‌های استخراج ابری دوج کوین در سال ۲۰۲۲:

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج دوج کوین

ابزاری که برای استخراج این رمزارز چه به صورت فردی یا چه به صورت عضویت در استخر استخراج نیاز دارید، مشابه هستند. برای استخراج شما به تجهیزات زیر نیاز دارید:

  • سخت‌افزار ماینینگ
  • نرم‌افزار ماینینگ
  • کیف پول دوج کوین
  • اینترنت

سخت‌افزار ماینینگ

سه نوع سخت‌افزار استخراج برای ماینینگ دوج کوین وجود دارد که شامل پردازنده‌ها (CPU)، پردازنده‌های گرافیکی (GPU) و مدارهای مجتمع با کاربردهای خاص (ASIC).

ماینینگ با پردازنده‌ یا CPU

با اینکه استخراج ارزهای دیجیتال با پردازنده‌ها به دلیل افزایش سختی همانند گذشته کاربردی ندارد، با این حال همچنان می‌توان از آن‌ها برای کسب درآمد در این زمینه بهره‌مند شد. برای مثال پردازنده‌ها عملا برای استخراج بیت کوین هیچ کاربردی ندارند، در صورتی که ۱۰ سال پیش با CPU یک لپ تاپ هم می‌توانستیم بیت کوین استخراج کنیم. اما حالا تعداد انگشت شماری از رمزارزها هستند که می‌توان با پردازنده آن‌ها را استخراج کرد.

اگر قصد استخراج ارزهای با CPU را دارید، علاوه‌بر اینکه این پردازنده باید از قدرت بالایی برخوردار باشد، باید خنک کننده قدرتمندی هم برای آن در نظر داشته باشید. خنک کننده‌های مایع می‌توانند انتخاب خوبی برای انجام این کار باشند، با این حال استفاده از این روش پیشنهاد نمی‌شود. ممکن است چندین میلیون برای پردازنده خود خرج کنید، اما استفاده مدام و افزایش دمای آن خیلی زود می‌تواند باعث آسیب رساندن و کاهش طول عمر آن باشد.

ماینینگ با پردازنده گرافیکی یا GPU

استخراج بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، همچنان با کارت‌های گرافیکی هم انجام می‌شود. کارت‌های گرافیک به دلیل قدرت و سرعت بالا در پردازش، نسبت به CPUها سریع‌تر هستند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از یک کارت گرافیک خوب، به استخراج دوج کوین بپردازید.

ماینینگ با ASIC

مدارهای مجتمع با کاربردهای خاص، دستگاه‌هایی هستند که فقط برای یک هدف خاص طراحی شده‌اند. در این زمینه، ما در مورد دستگاه‌هایی صحبت می‌کنیم که فقط برای استخراج رمزارز طراحی شده‌اند و از قدرت به مراتب بالاتری نسبت به GPUها برخوردارند. با این حال قیمت آن‌ها هم به همین ترتیب بالاتر است. این دستگاه‌ها همچنین از مصرف برق بالاتری برخوردارند. بنابراین پیش از انتخاب آن‌ها، باید نسبت سود و هزینه‌هایی که بابت خرید و نگهداری این دستگاه‌ها پرداخت می‌کنید را محاسبه کنید.

یکی از نکات مهم دیگر در خصوص خرید دستگاه‌های ASIC، نوع الگوریتم استخراج است. باید در هنگام خرید توجه داشته باشید که دستگاه شما برای الگوریتم‌های Scrypt مناسب است یا SHA-256. در خصوص استخراج دوج کوین، دستگاه شما باید از الگوریتم‌های اسکریپت پشتیبانی کند.

از جمله برترین دستگاه‌های ASIC برای استخراج دوج کوین:

  • Bitmain Antminer L7
  • Bitmain Antminer L7 9160
  • Scrypt BW L21 Scrypt Miner
  • Bitmain Antminer L3+
  • Goldshell Mini Dode DogeCoin LTC Miner Scrypt

نرم‌افزار استخراج

زمانی که دستگاه خود را خریداری و آماده استخراج کردید، حالا باید با استفاده از یک نرم‌افزار کار را شروع کنید. دانلود نرم‌افزارهای استخراج رایگان است اما بهتر است این نرم‌افزارها را بر اساس قدرت سخت‌افزاری خود انتخاب کنید.

برای مثال اگر با استفاده از پردازنده CPU قصد استخراج دارید، نرم‌افزار CPU Miner انتخاب خوبی خواهد بود. برای ماینرهایی که از GPU استفاده می‌کنند، نرم‌افزار EasyMiner برای مبتدیان مناسب است. اگر از GPUهای شرکت انویدیا استفاده می‌کنید، نرم‌افزار CudaMiner مناسب شماست. البته نرم‌افزار CGminer نیز برای همه کارت‌های گرافیکی مناسب خواهد بود.

اگر یک یا چند دستگاه ASIC خریداری کرده‌اید، نرم‌افزارهای CGMiner و EasyMiner همچنان مناسب خواهند بود. اما بسیاری از ماینرهای دارای ASIC از نرم‌افزار Multiminer استفاده می‌کنند.

همچنان پیشنهاد می‌شود با هرنوع دستگاهی که در اختیار دارید، وارد یکی از استخرهای استخراج شوید. با این‌کار سریع‌تر به سود خواهید رسید.

کیف پول دوج کوین

ماینینگ دوج کوین

ماینینگ دوج کوین

کیف پول دیجیتال امن یکی از مهم‌ترین ابزاری است که هر ماینری باید در اختیار داشته باشد تا پاداش ماینینگ خود را دریافت کند. در یک کیف پول ارز دیجیتال، آدرس‌های عمومی این رمزارزها قرار دارند و با کلید خصوصی توسط هر کاربر امن نگه داشته می‌شوند. سه نوع کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد که به صورت آنلاین یا تحت وب، کیف پول نرم‌افزاری و کیف پول سخت‌افزاری در دسترس هستند.

کیف پول‌های آنلاین با هر وسیله‌ای که به اینترنت متصل می‌شود و یک مرورگر دارد، قابل دسترس هستند. کیف پول‌های نرم‌افزاری از طرفی دیگر باید روی کامپیوتر، لپ تاپ یا موبایل نصب شوند. این نوع کیف پول‌ها نسبت به کیف پول‌های آنلاین از امنیت بالاتری برخوردار هستند. برای مثال کیف پول اورجینال دوج کوین را می‌توانید روی ویندوز، لینوکس، مک یا اندروید نصب کنید. کیف پول‌های محبوب دیگری هم از جمله MetaMask هستند که از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند.

اما کیف پول‌های سخت‌افزاری را می‌توان امن‌ترین نوع کیف پول ارز دیجیتال دانست. این کیف پول‌ها معمولا همانند فلش‌های USB هستند و می‌توان به صورت آفلاین ارزهای دیجیتال خود را در آن‌ها ذخیره کنید. از جمله برترین کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توان به Ledger Nano S و Trezor Model T اشاره کرد.

 

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. ali hosseini گفت:

    مطالبتون واقعا کاربردی و مفید هست
    خسته نباشید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT