کیف پول تراست ولت

معرفی کامل کیف پول تراست ولت | آموزش کار با trsut wallet

زمان مطالعه 9 دقیقه

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و معرفی محصولات، خدمات و ویژگی‌های جدید، انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب اهمیت زیادی پیدا می‌کند. به هر حال، امکانات کیف پولی که استفاده می‌کنید بسیار تعیین کننده است. از آپشن‌های ذخیره گرفته تا امکانات تبادل و دسترسی به بخش‌های جدیدی مانند دیفای (DeFi). اما قبل از هر چیز، کلیدواژه اصلی کیف پول‌های ارز دیجیتال انعطاف‌پذیری است. در اینجا قصد داریم به آموزش کیف پول تراست ولت (Trust wallet) بپردازیم. با اول پرداخت همراه باشید

کیف پول تراست ولت

تراست ولت یک کیف پول نرم‌افزاری غیرمتمرکز موبایلی است که ذخیره‌سازی دارایی‌های کریپتو را به صورت غیرحضانتی فراهم می‌کند، به این معنی که کاربران کنترل کاملی بر ارزهای دیجیتال خود دارند. کیف پول Trust امکان کنترل کامل کلیدهای خصوصی را به کاربران می‌دهد. بنابراین، شما می‌توانید در هر زمان و بدون هیچ گونه مداخله متمرکز به ارزهای دیجیتال خود دسترسی داشته باشید.

ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko) تراست ولت را معرفی کرد تا به کاربران امکان ارسال، دریافت و معاملات ارزهای دیجیتال را به ساده‌ترین روش بدهد. این شرکت در سال 2017 تأسیس شد و بعداً در 31 ژوئیه 2018 توسط صرافی بایننس خریداری شد. همچنین، کاربران می‌توانند وارد دنیای DeFi شده، NFTها را ذخیره کنند یا با استفاده از مرورگر داخلی DApp بازی‌های بلاکچین را انجام دهند. Trust Wallet، از طریق مشارکت با شبکه Kyber، یک صرافی غیرمتمرکز داخلی نیز ارائه می‌دهد.

این کیف پول به دلیل پوشش گسترده ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاکچین به طور گسترده‌ای شناخته شده است. در زمان نگارش این مقاله، تراست ولت از 53 بلاکچین و بیش از 250000 دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های کیف Trust wallet

کیف پول تراست ولت، به غیر از دریافت و ذخیره توکن‌های دیجیتال، طیف گسترده‌ای از عملکردهای دیگر را ارائه می‌دهد. در اینجا ویژگی‌های قابل‌توجهی وجود دارد که برای بررسی کیف پول Trust بسیار مفید هستند:

خرید ارز دیجیتال

با کیف پول تراست ولت دیگر لازم نیست نگران خرید ارز دیجیتال باشید. این کیف پول با همکاری شبکه‌های پرداخت مختلف کار می‌کند. در عین حال، کیف پول تراست دارای خدمات یکپارچه در برنامه برای خرید ارزهای دیجیتال با کارت‌های اعتباری/دبیت کارت است.

رصد قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای

کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب به غیر از ذخیره‌سازی، نمودار قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال است. شما می‌توانید تغییرات قیمت بیت کوین، اتر و بسیاری دیگر از توکن‌های محبوب را به صورت آنی رصد کنید. علاوه بر این، می‌توانید حجم معاملات، ارزش بازار و جدول زمانی قیمت‌ها را از طریق اپلیکیشن مشاهده کنید.

مبادله فوری ارزهای دیجیتال

تسهیلات مبادله فوری ارزهای دیجیتال نیز یکی دیگر از نکات برجسته در آموزش کیف پول تراست ولت برای مبتدیان است. شما می‌توانید امکان مبادله و مبادله داخلی را در کیف پول تراست بیابید که تبادل آسان و فوری ارزهای دیجیتال را امکان‌پذیر می‌کند. جالب اینجاست که نیازی به پر کردن فرم یا انجام مراحل تأیید KYC برای مبادله ارزهای دیجیتال در کیف پول تراست ولت نیست.

سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال

نکته مهم بعدی در میان ویژگی‌های کیف پول Trust، تسهیلات برای سهام‌گذاری (استیکینگ) ارزهای دیجیتال است. شما به جای اینکه فقط ارزهای دیجیتال خود را نگه‌دارید، می‌توانید آنها را به اشتراک بگذارید و درآمد غیرفعال کسب کنید. این کار بیشتر شبیه به سود سپرده‌های پس‌انداز در یک حساب بانکی است. با این حال، کیف پول تراست ولت از سهام‌گذاری برای همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند. لیست توکن‌هایی که کیف پول Trust برای سهام‌گذاری از آنها پشتیبانی می‌کند فقط شامل مواردی است که از اجماع اثبات سهام استفاده می‌کنند.

مرورگر برنامه‌های غیرمتمرکز

وقتی صحبت از ویژگی مرورگر برای برنامه‌های غیرمتمرکز می‌شود، نمی‌توان برنامه کیف پول تراست را نادیده گرفت. در واقع، این مرورگر وب 3 ویژگی منحصر به فرد کیف پول تراست ولت است. این مرورگر به کاوش و تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز مختلف به طور مستقیم و ایمن از برنامه کمک می‌کند.

مزایا و معایب کیف پول تراست ولت

قبل از اینکه به ویژگی‌های پیچیده‌تر این کیف پول بپردازیم، اجازه دهید آنچه که تراست ولت را به یک کیف پول فوق‌العاده برای ذخیره ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند، خلاصه کنیم. در مجموع، این کیف پول شش مزیت اصلی را ارائه می‌دهد:

مزایا:
  • رایگان
  • فرآیند نصب آسان با رابط کاربری ساده و کاربردی
  • پشتیبانی از مرورگرهای DAPP و Web3
  • غیرحضانتی
  • مکانیسم‌های امنیتی بیشتر از حد متوسط برای یک کیف پول نرم‌افزاری
  • امکان ذخیره NFT و سایر مجموعه‌ها
  • صرافی داخلی
  • امکان ردیابی قیمت در داخل اپلیکیشن و مشاهده نمودارها
  • مبادله ارزهای دیجیتال به طور مستقیم از کیف پول
  • آپشن تعویض خودکار آدرس برای بیت کوین
معایب:
  • عدم وجود آپشن سواپ چندتایی
  • عدم قابلیت 2FA
  • عدم امکان معامله NFTها به صورت مستقیم
  • ایمنی آن به اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری نیست

امکانات تراست ولت

مرورگر DApp تراست
کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت

مرورگر DApp  تراست ولت یک مرورگر Web3 کاملاً کارآمد است که مشتریان را قادر می‌سازد تا مستقیماً از کیف پول با هر اپلیکیشن غیرمتمرکزی تعامل داشته باشند. با انجام این کار، کاربران مجبور نیستند از اپلیکشن تراست ولت خارج شده یا وجوه خود را به dAppها منتقل کنند.

در حال حاضر، dApp تراست ولت به دو اکوسیستم قرارداد هوشمند محدود می‌شود: اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس. هر DApp با دقت توسط تیم بررسی می‌شود که با توسعه‌دهندگان پروژه برای اطمینان از بهترین تجربه کاربری کار می‌کند.

فرض کنیم شما قصد دارید سواپ یک توکن را در یک صرافی غیرمتمرکز مانند یونی سواپ اجرا کنید. با استفاده از مرورگر DApp، می‌توانید به Uniswap دسترسی داشته باشید و از آن مانند مرورگر وب دسکتاپ استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول خود را به یونی سواپ متصل کرده، دو دارایی را برای مبادله انتخاب کنید و تراکنش را انجام دهید. سپس معامله با استفاده از وجوه کیف پول شما تأیید می‌شود، در حالی که تمام مدت این فرآیند کاملاً در کیف پول شما باقی می‌ماند.

کارهای دیگری که می‌توان با  DAppتراست ولت انجام داد:

  • نقدینگی را برای پروتکل کشت سود مانند یرن فاینانس فراهم کنید
  • توکن‌ها را در یک DEX غیر اتریومی مانند PancakeSwap سواپ کنید
  • در پلتفرم‌هایی مانند AAVE وام‌های کریپتو بگیرید

و این فهرست ادامه دارد.

پشتیبانی از توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)

کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت

تراست ولت برای هموار کردن راه به سوی پذیرش گسترده دیفای، تصمیم گرفته تا از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) پشتیبانی کند. این توکن‌ها مجموعه‌ای از هنرهای دیجیتال را نشان می‌دهند که می‌توان آنها را برای اهداف سوداگرانه خریداری و ذخیره کرد. علاوه بر این، یک NFT می‌تواند مالکیت هر دارایی در دنیای دیجیتال یا دنیای واقعی را نشان داده و تأیید کند.

تراست ولت شامل پشتیبانی از NFTهای ERC-721 و ERC-1155 در شبکه اتریوم و BEP-721 و BEP-1155 در زنجیره هوشمند بایننس است. کاربران می‌توانند NFTهای خود را جابجا کنند یا NFTهای جدید را از مارکت پلیس‌هایی مانند OpenSea از مرورگر وب dApp خریداری کنند.

پشتیبانی دستگاه و رابط کاربری

تراست ولت منحصراً یک برنامه تلفن همراه است. می‌توان آن را در دستگاه‌های iOS یا Android دانلود کرد. با توجه به این واقعیت که این کیف پول موبایلی است، سهولت استفاده در هنگام تعامل با رابط کاربری برنامه بسیار مهم است.

ما این کیف پول را ساده و در عین حال پر از ویژگی توصیف می‌کنیم. هر ویژگی در تب مربوطه طبقه‌بندی موجود بوده و مهمترین ابزارها درست در صفحه اصلی یافت می‌شوند. رابط این کیف پول یک نمای کلی و شفاف از پرتفولیو و عملکرد کاربر را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌توان یک دارایی را برای مشاهده نمودار و عملکرد قیمت آن در گذشته به همراه سایر اطلاعات مهم مرتبط با پروژه و توکنومیک آن بررسی کرد.

می‌توان گفت، تراست ولت یک اپلیکیشن موبایلی بسیار قابل پیمایش است. از تب‌های Exchange و DEX گرفته تا مرورگر dApp، استفاده از تراست ولت بیش از یک تجربه راحت است. تجربه کاربری یک امر ذهنی و سلیقه‌ای است و این بر عهده هر کاربر است که تصمیم بگیرد آیا استفاده از یک کیف پول ارز دیجیتال آسان است یا خیر. اما در حین بررسی این پلتفرم، متوجه می‌شوید که کار با این کیف پول فوق‌العاده خوشایند است.

آموزش نصب و کار با کیف پول تراست ولت

دانلود Trust Wallet

اکنون که اصول اولیه کیف پول ارز دیجیتال Trust را می‌دانید، ممکن است مشتاق باشید که با روش‌های دانلود کیف پول Trust و نحوه استفاده و آموزش کف پول تراست ولت آشنا شوید. جالب اینجاست که لازم نیست نگران فرآیند نصب باشید زیرا کاملاً ساده است. از طرف دیگر، قبل از دانلود باید به چند فاکتور در آموزش کیف پول تراست ولت توجه کنید.

اولین چیزی که باید در مورد کیف پول Trust به خاطر بسپارید این است که می‌توانید به عنوان یک برنامه تلفن همراه به آن دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید اپلیکیشن کیف پول Trust را برای دستگاه‌های iOS و اندروید دانلود کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ افزونه رسمی کیف پول Trust برای برنامه‌های دسکتاپ وجود ندارد و فقط به دنبال منابع معتبر باشید. از این رو، از نصب هر گونه برنامه دسکتاپ که به عنوان کیف پول‌های Trust معرفی می‌شوند خودداری کنید، زیرا ممکن است سایت‌های فیشینگ جعلی باشند.

مراحل دانلود Trust Wallet

کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت

منابع قابل اعتماد برای دانلود کیف پول Trust شامل وب سایت رسمی، فروشگاه اپل و فروشگاه Google Play است. برای دانلود کیف پول Trust نیازی نیست مراحل پیچیده‌ای را طی کنید، زیرا دستورالعمل‌های روی صفحه این اپلیکیشن این فرآیند را آسان‌تر می‌کند. در اینجا مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای دانلود و نصب برنامه کیف پول تراست ولت دنبال کنید.

به وب سایت رسمی کیف پول Trust مراجعه کرده و برنامه را در گوشی هوشمند خود دانلود کنید.

پس از اتمام مراحل نصب، برنامه کیف پول را باز کنید تا دو گزینه را به شما نشان دهد.

  • یک کیف پول جدید ایجاد کنید
  • قبلاً یک کیف پول داشته‌اید

اگر کاربر جدیدی هستید گزینه 1 را انتخاب کنید.

«Privacy Policy» و «Terms of Service» را در صفحه بعدی خواهید دید. آنها را به طور کامل بخوانید و پس از پذیرش روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

در صفحه بعدی برنامه کیف پول Trust، باید با کلیک روی «ادامه» با گزینه پشتیبان‌گیری کیف پول موافقت کنید.

کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت

با پذیرش گزینه پشتیبان‌گیری، یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای دریافت خواهید کرد. کاربران باید مسئولیت ذخیره عبارت بازیابی را بپذیرند، زیرا این عبارت در صورت گم شدن کیف پول می‌تواند به بازیابی وجوه کمک کند. شما باید عبارت بازیابی را کپی کرده و در مکانی امن ذخیره کنید. توجه کنید که عبارت پشتیبان 12 کلمه‌ای را به همان ترتیبی که نمایش داده شده، به صورت ایمن ذخیره کنید.

مرحله بعدی فرآیند ایجاد کیف پول شامل تأیید عبارت بازیابی است. کافی است روی کلمات به همان ترتیبی که نوشته‌اید، ضربه بزنید و روی گزینه «Done» کلیک کنید تا فرآیند تکمیل شود.

پس از انجام تمام این مراحل، صفحه داشبورد به شما نشان داده می‌شود. در این مرحله کیف پول شما آماده است و می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را اضافه کرده و مدیریت کنید. شما می‌توانید در یک اپلیکیشن، چند کیف پول برای خودتان بسازید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

انتخاب ارز فیات

انتخاب ارز FIAT به شما این امکان را می‌دهد که نرخ مبادله بین این ارز و ارزهای دیجیتال مختلف موجود در Trust Wallet را مشاهده کنید. به طور پیش فرض، ارز فیات روی دلار آمریکا است. برای تغییر آن، می‌توانید از گزینه تنظیمات، تب Currency را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید ارزهایی مانند یورو یا پوند را انتخاب کنید.

فعال کردن اعلان‌ها

فعال‌سازی اعلان‌ها به شما امکان می‌دهد که در صورت دریافت تراکنش در یکی از کیف پول‌های خود مطلع شوید. برای فعال کردن این قسمت، تنظیمات و سپس گزینه Push Notification را انتخاب کنید. تیک Allow Push Notification برای فعال کردن اعلان‌ها را بزنید.

انتخاب سرعت تراکنش‌ها

انتخاب سرعت تراکنش به شما امکان می‌دهد هزینه‌های تراکنش خود را بهتر مدیریت کنید. در واقع، اگر یک تراکنش را سریع انجام دهید، کارمزد تراکنش شما بسیار بالاتر خواهد بود. در مقابل، اگر تراکنش کندتری را انتخاب کنید، کارمزد شما کمتر خواهد بود.

برای تغییر این گزینه، به گزینه تنظیمات بروید و سپس روی Transactions and Transaction Cost کلیک کنید. اکنون 3 انتخاب خواهید داشت:

  • ارزان – سرعت تراکنش کم اما کم هزینه
  • معمولی – تعادل کامل بین سرعت و هزینه تراکنش
  • سریع – سرعت تراکنش بالا اما هزینه بالا

اضافه کردن ارزهای دیجیتال به کیف پول تراست

 

کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت

وقتی حساب خود را در Trust Wallet باز می‌کنید، به طور پیش فرض یک کیف پول بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین خواهید داشت. برای افزودن سکه‌های بیشتر به حساب خود، نماد + را در گوشه سمت راست بالای کیف پول فشار دهید. سپس، فهرست طولانی ارزهای موجود در Trust Wallet را مشاهده خواهید کرد. سکه‌هایی را که می‌خواهید به حساب خود اضافه کنید علامت بزنید.

 

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت

برای دریافت ارزهای دیجیتال، به آدرس کیف پول نیاز دارید. به تب Wallet بروید و سکه‌ای که قرار است تراکنش را دریافت ‌کند انتخاب کنید. در این صفحه جدید می‌توانید وضعیت حساب کاربری خود را مشاهده کنید. گزینه دریافت (receive) را انتخاب کرده تا به آدرس کیف پول خود دسترسی پیدا کنید.

انجام معامله در کیف پول تراست

برای ارسال تراکنش با ارز دیجیتال، باید به تب Wallet رفته و سکه‌ای که قصد تراکنش آن را دارید، انتخاب کنید. سپس، روی گزینه ارسال (send) کلیک کنید. آدرس کیف پول گیرنده را در خط اول اضافه کرده و مبلغ را وارد کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. ابراهیم عزیزی گفت:

    ممنون از توضیحات دقیق و کاملتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT