ارز دیجیتال آوه (AAVE)

ارز دیجیتال آوه (AAVE) و آشنایی با سیستم وام دهی در بستر بلاک چین

زمان مطالعه 4 دقیقه

معرفی ارز دیجیتال آوه (AAVE)

آوه (AAVE) پروتکل مالی غیرمتمرکز است که برای افراد این این امکان را فراهم میکند تا از طریق رمز ارز خود وام دهند و یا وام بگیرند. در واقع این پروتکل در زمینه وام دهی در بستر بلاک چین فعالیت میکند. در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال آوه (AAVE) می پردازیم.

وام دهندگان با واریز دارایی های دیجیتال در مجموعه های نقدینگی مشخص به سود آوری دست پیدا می کنند. آنچه که در نقدینگی این بازار نیاز است به واسطه تامین کنندگان سرمایه و سرمایه گذاران به دست می آید. در نتیجه تامین کنندگان از طریق سیستم وثیقه گذاری به وام گیرندگان امکان دریافت وام میدهند یعنی از این نقدینگی به عنوان وثیقه استفاده می کنند.

AAVE امکان تخفیف در کارمزد های پلتفرم را به دارندگان ارائه می دهد و همچنین به عنوان یک توکن حکومتی عمل می کند.

پروتکل آوه از تعامل توسعه دهنده بالایی برخوردار است. این شرکت به کاربران این امکان را می دهد تا با رأی فعالانه در شکل گیری قوانین / سیاست های خود مشارکت کنند. آنها به طور مداوم سیستم خود را ارتقا می دهند و از طریق انجمن حاکمیت خود، پیشنهادات مشتریان خود را در برنامه های آینده خود اعمال می کنند

آوه که نوعی شرکت انتفاعی است  توسط Stani Kulechov در سال 2017 تاسیس و در سوئیس بنیان شد. رشته آموزشی Kulechov حقوق بود و آوه را هنگامی که همچنان دانشجو بود راه اندازی کرد.

جالب است بدانید که این پروژه با نام اصلی ETHLend، توانست شانزده میلیون دلار در عرضه اولیه سکه جمع آوری کرد.

تاریخچه آوه (AAVE)

نام آوه با توجه به هدف ارز دیجیتال Aave یعنی ایجاد زیرساختی منبع باز و شفاف در دیفای انتخاب شده است. Stani Kulechov و Lazaro Gustave دو مقام ارشد مدیریتی هستند که  از زمان پروژه ETHLend در تیم آوه  حضور دارند و جالب است که بدانید ETHLend تاثیرات مثبت زیادی بر شرایط فعلی پروتکل آوه داشته است.

آغاز کار این پروژه در سال 2017 با نام ETHLend بود  و یک سال بعد نام آن به Aave تغییر کرد. بعد از اینکه نام آن تغییر یافت، کاربران جهت انتقال توکن های Lend به پلتفرم جدید مجبور بودند آن ها را با توکن آوه عوض کنند. نسبت توکن ها در طی این فرایند به شکل 100:1 بود. در نتیجه در ازای پرداخت 100 توکن LEND یک توکن Aave به هر کاربر تعلق می‌گرفت.

مزایا و معایب آوه 

یکی از چشمگیر ترین ویژگی های آوه، وام های فلاش است (بدون نیاز به وثیقه). وام Flash نوعی وام فوری است که باید در همان دوره ای که قرض گرفته شده بازپرداخت شود. آوه وام گیرندگان را ملزم به پرداخت مبلغی ثابت می کند. یعنی آنها باید مبلغ اصلی بعلاوه تقریباً یک درصد مبلغ وام گرفته شده را پس دهند. از آنجا که معاملات Flash Loan در مدت زمان کوتاهی پردازش می شوند ، در واقع برای وام گیرندگان معمولی کارایی ندارند. در عوض، آنها اغلب برای تولید محصول استفاده می شوند.

تمام یا بیشتر دارایی های موجود در حساب به صورت وام پرداخت می شود. آنها نرخ بهره بالاتری را برای تشویق مشتریان جهت تهیه دارایی های بیشتر ارائه می دهند و هنگامی که تمام دارایی های موجود بدون استفاده می مانند، نرخ بهره برای تشویق وام گرفتن کاهش میابد.

آنچه Aave را به طور ویژه قدرتمند میکند، سیاست گرفتن وام با ارز رمزنگاری شده ی کاملا متفاوت از آنچه مشتریان واریز می کنند، است. به عنوان مثال، اگر اتریوم را سپرده گذاری کنید، می توانید با استیبل کوین (مانند Tether ، True USD و غیره) وام بگیرید.

ویژگی دیگری که آوه را منحصر به فرد میکند، گزینه “نرخ جایگزینی” است. این ویژگی به کاربران اختیار می دهد تا نرخ بهره ی متغیر یا ثابت را انتخاب کنند. تغییر نرخ به ویژه هنگام در نظر گرفتن ماهیت غیر قابل پیش بینی بودن رمز ارزهای پایه اهمیت پیدا می کند. این مدل  نرخ آوه  منجر به رشد بالای تقاضای وام هایی با نرخ ثابت شده است. لازم به ذکر است که نرخهای ثابت کاملاً ثابت نیستند. در واقع، آنها در برابر نوسانات بازار مقاومت بیشتری دارند.

وثیقه دهی  بیش از حد بزرگترین مشکل ارز دیجیتال آوه است. این خط مشی به این معنی است که مشتریان باید دارایی های رمزنگاری را به ارزش خیلی بیشتر از مبلغی که می خواهند وام بگیرند، قفل کنند. سیستم های وام دهی که برای اعطای وام به مقدار زیادی سرمایه احتیاج دارند، سرمایه ناکارآمدی هستند و همین امر آنها را برای کاربران عادی که بیشتر به منابع مالی غیر متمرکز نیاز دارند، نامناسب می کند.

یکی دیگر از جنبه های منفی آوه، نرخ بهره کم است که باعث می شود برای سرمایه گذاران بالقوه، خصوصاً کسانی که به دنبال استخراج نقدینگی هستند، کمتر مورد توجه قرار گیرد. بنابراین، سرمایه گذاران نمی توانند ارزش زیادی برای سرمایه گذاری خود بدست آورند، در عوض به کل اکوسیستم آسیب می رسانند.

تحلیل قیمت آوه (AAVE)

جهت حضور فعال و آگاهانه در بازار ارزهای دیجیتال لازم است به طور لحظه ای قیمت های رمز ارز ها از جمله قیمت ارز آوه و بررسی نوسانات آن اطلاع داشته باشید.

با سنجش حجم معاملات و نوسانات قیمت آوه و استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال و نمودار های مختلف، می توانید زمان مناسب جهت خرید و یا آوه را در مناسب ترین قیمت تشخیص دهید.

شبکه پروتکل Aave 

پروتکل منبع  باز آوه در اتریوم ساخته شده است، زنجیره بلوکی که در حال حاضر از اثبات کار به اثبات سهام  تغییر می کند.

وجه تمایز Aave

آوه در مقایسه با رقبا در بازار، دارای چندین امتیاز فروش منحصر به فرد است. در تابستان سال 2020، آوه از نظر ارزش کل رمزنگاری قفل شده در پروتکل آن، یکی از بزرگترین پروژه ها  بوده است.

نحوه وام گیری در Aave

اگر میخواهید از طریق ارز آوه وام بگیرید لازم است در ابتدا  وثیقه را قفل کنید که مبلغ قفل شده باید بیش از مبلغ وام گرفته شده باشد. اگر با بازار های دیفای آشنا باشید،با مفهوم وام های بدون وثیقه نیز به خوبی آشنا هستید. با ارز دیجیتال آوه  به طور معمول این مقدار از پنجاه تا هفتاد و پنج درصد است که کسانی که وام می گیرند باید در وثیقه گذاری های خود  این نسبت ها را اعمال کنند.

ارزهای دیجیتالی قابل پشتیبانی پروتکل Aave

ارزهای دیجیتالی که در ادامه ذکر شده اند در پلتفرم Aave پشتیبانی می‌شوند:
دای (DAI)
اتریوم (ETH)
رپد بیت کوین (WBTC)
وای ارن فایننس (YFI)
تتر (USDT)
و …

کیف پول ارز دیجیتال آوه (AAVE)

همانطور که میدانید برای سرمایه گذاری و نگهداری هر نوع ارز دیجیتال شما نیاز به یک کیف پول دارید. ابتدا باید کیف پول خود را مشخص کنید و سپس تصمیم بگیرید که با کوین های خود چه کنید؟ در سرمایه گذاری بر پروتکل آوه می توانید کوین‌های خود را وام دهید و یا اینکه وام بگیرید.

برای دخیره سازی Aave از کیف پول هایی که در ادامه نام برده ایم میتوانید استفاده کنید.

  • لجر (Ledger)
  • مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • کوین بیس ولت (CoinbaseWallet)
  • متاماسک (Metamask)

پس از اینکه کیف پول خود را انتخاب کردید، آن را به شبکه آوه متصل کنید. توجه داشته باشید که نحوه اتصال به پلتفرم با توجه به کیف پول انتخابی شما متغیر است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT