ارز دیجیتال بت (BAT)

معرفی کامل ارز دیجیتال بت (BAT)

زمان مطالعه 5 دقیقه

در دنیایی که بسیاری از نرم‌افزارهای دنیا، مخصوصا شبکه‌های اجتماعی و مرورگرهای وب، به دنبال رهگیری اطلاعت کاربران در همه زمینه‌ها هستند تا به استفاده از داده‌های به دست آمده از طریق تبلیغات پول پارو کنند، تیمی به نام BAT وجود دارد که هدفش خاتمه دادن به این مشکلاتی است که تبلیغات و سو استفاده از اطلاعات کاربران به وجود آورده‌اند. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید تا با ارز دیجیتال بت (BAT) و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

تبلیغات دیجیتالی تقریبا پس از دو دهه با وجود شرکت‌های غولی مانند فیسبوک و گوگل به رشد چشمگیری دست یافت و پولسازی از آن شاید بسیاری از کسب و کارهای ریز و درشت مفید بود، اما نمی‌توان مزاحم بودن و البته در معرض خطر قرار دادن اطلاعات خصوصی کاربران را انکار کرد. دو شرکت فیسبوک و گوگل به تنهایی ۷۳ درصد از تمامی درآمدهای تبلیغاتی را به جیب می‌زنند. اما تیم ارز دیجیتال بت سعی خود را کرده تا به این مسئله خاتمه دهد.

بت (BAT یا با نام کامل Basic Attention Token) با هدف حذف واسطه‌ها در پروسه‌های تبلیغاتی ایجاد شد.

ارز دیجیتال بت (BAT)

بت یک ارز دیجیتال توکن رسمی مرورگر Brave است که با هدف تبدیل شدن به یک چرخه منصافنه در زمینه تبلیغات و اطلاعات خصوصی کاربران در فضای اینترنت طراحی شده و سعی دارد فضایی منصفانه را برای خالقین محتوا، کاربران و مشتریان ایجاد کند.

این ارز دیجیتال در شبکه اتریوم اجرا شده و برای استفاده از آن باید از مرورگر Brave استفاده کنید. از این توکن می‌توان به عنوان ابزاری برای تبلیغ کنندگان، ناشرین و کاربران اینترنت استفاده کرد. بت در نظر دارد تا بین این سه دسته با رعایت انصاف سوداگری کند.

ارز دیجیتال بت (BAT)

ارز دیجیتال بت (BAT)

برای این منظور، کاربرانی که در وب با استفاده از مرورگر Brave در هنگام گشت و گذار در وبسایت‌های مختلف، تبلیغات مختلفی را مشاهده می‌کنند، ارز دیجیتال بت پاداش می‌گیرند. بنابراین از طرف دیگر ناشرین می‌توانند به لطف این سیستم پاداش، تبلیغات پر‌ تاثیری را انجام دهند و مطمئن باشند که پیام آن‌ها به کاربران رسیده است.

کاربرانی که فقط با تماشای تبلیغات در هنگام گشت و گذار، ارز دیجیتال بت گرفته‌اند، می‌توانند پاداش خود یا به پول نقد تبدیل کنند، آن را به دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کنند یا آن را به تولید کنندگان محتوایی که دوست دارند، پاداش بدهند.

شیوه کارBAT

در حال حاضر از توکن بت فقط می‌توان در مرورگر بریو استفاده کرد. کاربران در هنگام استفاده از این مرورگر به صورت دوره‌ای با تبلیغاتی به صورت پوش نوتیفیکشن در صفحه مرورگر خود مواجه می‌شوند. این نوتیفیکشن‌ها شامل تبلیغاتی هستند که کاربران می‌توانند به صورت اختیاری روی آن کلیک کنند تا تبلیغ کامل آن را مشاهده کنند.

در صورتی که روی این نوتیفیکشن‌ها کلیک کنید، ارز دیجیتال بت پاداش می‌گیرد. این ارز دیجیتال به کیف پول Uphold منتقل می‌شود. البته در نظر داشته باشید که در صورت اختیاری، می‌توان جلوی این تبلیغات را گرفت. حتی مرورگر بریو جلوی تبلیغات مزاحم سایت‌ها را هم می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد اطلاعات شخصی شما در اختیار سودجیان قرار بگیرد.

بت برای ارسال درست و پاداش دهی به کاربران، از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. قراردادهای هوشمند تبلیغات را همراه با پرداخت توکن قفل شده به کاربران ارسال می‌کنند. زمانی که کاربر این تبلیغ را مشاهده کند، این پرداختی برای او باز می‌شود و پاداشش را می‌گیرد. البته مرورگر بریو نیز بخشی از این پاداش دریافت می‌کند.

تنها کافی است پس از نصب مرورگر بریو، در بخش Brave Rewards ثبت نام کنید تا وارد این پروسه شوید و با دیدن تبلیغات، پاداش بگیرید.

آشنایی با مرورگر Brave

وظیفه اصلی مرورگر بریو این است تا تجربه‌ تبلیغاتی به مراتب بهتری را برای کاربران ایجاد کنند که نه تنها به حریم و اطلاعات خصوصی کاربران تجاوز نمی‌کند، بلکه جلوی مزاحمت‌های این تبلیغات را در هنگام وب‌گردی می‌گیرد.

مسئله این است که کاربران با تماشای این تبلیغات نه تنها هیچ چیز گیرشان نمی‌آید، بلکه یک مزاحم واقعی هم محسوب می‌شوند. سایت‌هایی وجود دارند که غرق در تبلیغات هستند، پاپ‌ آپ‌ها روی اعصاب کاربر می‌روند و ویدیویی‌هایی که به صورت خودکار پلی می‌شوند تا حتی ترافیک اینترنتی که برای آن پرداخت کرده‌اید را هم بگیرند.

اما مرورگر بریو، ابتدا سعی می‌کند بسیاری از این تبلیغات مزاحم را حذف کند و در عین حال تبلیغاتی را به نمایش بگذارد که اولا کاملا به صورت اختیاری نمایش داده می‌شوند. به این معنی که کاربر می‌تواند جلوی این تبلیغات را هم بگیرد. دوما، بریو برای نمایش این تبلیغات به کاربر پاداش می‌دهد. بنابراین ناشر و تبلیغ کننده‌ای که می‌خواهد هرگونه محصولی را در معرض دید کاربر قرار دهد تا تمرکز، زمان انرژی و هرگونه هزینه‌ای از کاربر بگیرد، باید حق آن را پرداخت کند. این حقی که توسط ناشر پرداخت می‌شود، با تبدیل شدن به توکن بت، به صورت پاداش در اختیار بینندگان قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال بت (BAT)

ارز دیجیتال بت (BAT)

بریو به گونه‌ای طراحی شده تا جلوی ترکرها را بگیرد. ابزاری که سایت‌ها و تبلیغ کنندگان مخصوصا گوگل و فیسبوک برای دنبال کردن و کسب اطلاعات خصوصی از کاربران استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از تبلیغات توسط بریو بلاک کی‌شوند و هیچگونه اطلاعات شخصی در اختیار صاحبات پلتفرم‌ها و سایت‌ها قرار داده نمی‌شود.

نکته جالب توجه در خصوص مرورگر بریو، خالقین آن هستند. بریو مرورگری جذاب است که توسط خالقین مرورگر فایرفاکس طراحی شده است و از بسیاری از امکانات و ویژگی‌های این مرورگر بهره برده است.

موارد استفاده از ارز دیجیتال بت

در دنیای تبلیغات، پول همه چیز است. شرکت‌های ریز و درشت مختلفی برای نمایش محصولات خود پول پرداخت می‌کنند تا آن را به دید میلیون‌ها نفر بگذارند. اما هیچگاه تضمینی وجود ندارد که این کاربران با دقت به این تبلیغات نگاه کنند. اما به کمک مرورگر بریو، از آن جایی که کاربران ارز دیجیتال بت پاداش می‌گیرند، تبلیغات هوشمندانه‌تر انجام می‌شود. بنابراین هر کاربری که تبلیغ را تماشا کند پاداش می‌گیرد و ناشر مطمئن می‌شود که محصول او دیده شده است.

این پاداش به نوعی یک حق اشتراک برای کاربرانی است که در تبلیغات یک محصول سهیم می‌شوند. زمانی که ارز دیجیتال را دریافت می‌کنید، این ارز قابل فروش یا تبدیل به هر ارز دیجیتال دیگری است. همچنین ۱ میلیارد دلار از ارز بت در چرخه بازار قرار گرفته است.

ارز دیجیتال بت (BAT)

ارز دیجیتال بت (BAT)

علاوه بر فروش یا معامله با ارز دیجیتال دیگر، بت را می‌توان به عنوان یک دستمزد به تولید کنندگان محتوا داد. برای مثال، شما با استفاده از مرورگر بریو، در توییتر گشت و گذار می‌کنید و از یک توییت خوشتان می‌آید. می‌توانید با زدن دکمه Tip، ارز دیجیتال بت را مستقیما برای این کاربر ارسال کنید. این ویژگی در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییچ و یوتیوب هم وجود دارد.

شاید این نکته برای‌تان جالب باشد که بدانید همین سیستم تبلیغاتی، وجود پاداش و از همه مهم‌تر، حفظ حریم خصوصی توسط بریو، باعث شده تا این مرورگر به ۲۲ میلیون کاربر در ماه و ۷ میلیون کاربر فعال در روز برسد.

وضعیت رمزارز بت در بازار

بت برای اولین بار توانست در سال ۲۰۱۷ و کمی پس از عرضه اولیه سکه (ICO) به قیمت ۰٫۳۲۷ دلار برسد. البته همانطور که بیت کوین و اتریوم در سال‌ ۲۰۱۷ با سقوط بزرگی همراه شدند، بت و سایر آلت کوین‌ها آن‌ها را همراهی کردند. اما از ابتدای سال ۲۰۱۸، بت دوباره روند گاوی بازار خود را به دست آورد و توانست به بالاترین قیمت خود به ۰٫۸۶۴ دلار برسد. بت حتی در واخر سال ۲۰۲۱ به قیمت جالب ۱٫۷۶ دلار هم رسید و از آن پس قیمت آن سقوط کرد.

آلت کوین‌ها

آلت کوین‌ها

از ان زمان تا امروز،‌ اگرچه بت فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است، اما در حال حاضر در زمان نگارش این مطلب، بت با قیمت ۰٫۷۵۷۸ دلار خرید و فروش می‌شود. حجم معاملات روزانه این ارز دیجیتال بیش از ۵۷ میلیون دلار و از ارزش بازار ۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلاری برخوردار است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT