استخدام یا فریلنسینگ

استخدام یا فریلنسینگ: کدام یک انتخاب شغلی بهتر است؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا نمی‌دانید که شغل خود را دنبال کنید یا شغل فریلنسری(freelancing) را دنبال کنید؟ در اینجا 20 مزایا و معایب وجود دارد که باید بدانید!در ادامه بخوانید که استخدام یا فریلنسینگ کدام بهتر است؟!

این احتمال وجود دارد که در مورد ترک شغل خود برای تبدیل شدن به رئیس خود فکر کرده باشید. به هر حال، به نظر می رسد که دیگران این اواخر این کار را انجام می دهند. و این روند سال به سال با رونق اقتصاد gig آشکارتر می شود.

اما آیا این یک ایده هوشمندانه است؟ در اینجا 20 مزایا و معایب کارمند بودن در مقابل فریلنسر بودن آورده شده است که اگر به فکر تغییر آن هستید، باید بدانید.

استخدام یا فریلنسینگ: مزایای کارمند بودن

استخدام یا فریلنسینگ

استخدام یا فریلنسینگ

1. یک حواله حقوق ثابت

بارزترین مزیت کارمند بودن نسبت به فریلنسر، امنیت مالی آن است. یک حواله حقوق ثابت در هر ماه به شما این امکان را می دهد که آسوده خاطر باشید و بدانید که آینده شما محافظت می شود و امور مالی شما قابل پیش بینی است. حتی اگر شرکت در این سال هیچ سودی نداشت، باز هم حقوق می گرفتید.

2. بودجه بندی آسان

از آنجایی که درآمد شما به عنوان یک کارمند ثابت و قابل پیش بینی است، بودجه بندی برای خانواده شما آسان خواهد بود. شما می توانید بخش هایی از درآمد خود را برای اهداف خاصی مانند نیازها، خواسته ها، پس انداز، سرمایه گذاری و شرایط اضطراری تقسیم کنید. به عبارت دیگر، شما می توانید زندگی خود را بدون هیچ گونه غافلگیری ناخواسته برنامه ریزی کنید.

3. امتیازات و مزایا

یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد کارمند بودن، امتیازات و مزایایی است که شما مستحق آن هستید. این می تواند شامل مرخصی با حقوق، بازپرداخت، کمک هزینه، مرخصی والدین، بیمه درمانی، برنامه های بازنشستگی و مستمری و غیره باشد. این مزایا احتمالاً باعث می شود که بخواهید به شرکت وفادار بمانید.

4. رشد مداوم

بسته به نوع نگاه شما به آن، رشد مداوم می تواند مثبت یا منفی باشد. اما برای اکثر مردم، دانستن این که افزایش مستمری در قالب افزایش حقوق دریافت خواهند کرد، انگیزه و اطمینان کافی برای ماندن در کنار کارفرمای خود است.

5. مهارت های اجتماعی را توسعه می دهد

بهبود مهارت های اجتماعی شما محصول جانبی کارمند بودن است، زیرا شما دائماً در حال گفتگو با همکاران خود هستید. کارمند بودن شما را در معرض محیطی قرار می دهد که در آن می توانید مهارت های اجتماعی خود را آموزش دهید.

استخدام یا فریلنسینگ: معایب کارمند بودن

استخدام یا فریلنسینگ

استخدام یا فریلنسینگ

1. ساعت کاری ثابت

شاید یکی از ناراحت کننده ترین چیزها در مورد کارمند بودن این است که چگونه کل برنامه شما را کنترل می کند. ساعات کاری ثابتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. مگر اینکه کارفرما به شما مزایای ساعات کاری منعطف را اعطا کند، شغل شما تا حد زیادی بر روند روز شما تأثیر می گذارد.

2. حقوق ثابت و افزایش آهسته

مذاکره برای دستمزد در مصاحبه و سپس پایبندی به این رقم برای بقیه سال مطمئناً کار جالبی نیست. در حالی که درآمد پایدار امنیت را تضمین می کند، همچنین سقفی را برای شما ایجاد می کند و رشد شما را محدود می کند، زیرا باید یک سال تمام منتظر افزایش حقوق باشید.

3. رفت و آمد به محل کار

رفت و آمد به محل کار از سه جهت بد است: وقت، انرژی و پول شما را هدر می دهد. این یک موقعیت باخت – باخت – باخت است زیرا نه تنها ساعت‌های طلایی شما را که می‌توانید برای انجام کارتان استفاده کنید تلف می‌کند، بلکه شما را خسته می‌کند و از شما می‌خواهد که برای سوخت هزینه کنید. مگر اینکه از راه دور کار کنید، رفت و آمد مشکل خواهد بود.

4. مشمول مدیریت جزء نگر

بسیاری از مدیران و سرپرستان تمایل دارند که زیردستان خود را ریزبینانه مدیریت کنند، یعنی کوچکترین اقدامات آنها را زیر نظر بگیرند و از آنها انتقاد کنند که کار خاصی را به روش خاصی انجام نمی دهند. به عبارت دیگر، آن‌ها آن را همانطور که ترجیح می‌دهند می‌خواهند و نه لزوماً راحت ‌ترین و طبیعی‌ترین چیز برای شما.

5. متعهد به سیاست های شرکت

به عنوان یک کارمند، شما به شرایط و سیاست های کارفرمای خود متعهد هستید. در حالی که درست است که برخی از سیاست‌ها نسبت به سایرین انعطاف ‌پذیرتر هستند، شما معمولاً در آن تصمیم‌گیری‌ها حرف زیادی برای گفتن ندارید. و اگر نتوانید به طور کامل به سیاست ها عمل کنید، ممکن است در معرض برخی عواقب قرار بگیرید.

استخدام یا فریلنسینگ: نکات مثبت فریلنسر بودن

استخدام یا فریلنسینگ

استخدام یا فریلنسینگ

1. ساعت های انعطاف پذیر

به عنوان یک فریلنسر، شما به هیچ ساعت کاری سفت و سختی که یک کارمند باید از آن پیروی کند، مقید نیستید. شما این آزادی را دارید که برنامه خود را تغییر دهید و زمانی کار کنید که بیشترین بهره وری را در روز دارید. این نوع انعطاف ‌پذیری به‌ویژه اگر دانش‌آموز، خانه‌دار، یا صرفاً سحرخیز نیستید، مفید است.

2. صرفه جویی در زمان

از آنجایی که نیازی به رفت و آمد به محل کار ندارید، می توانید در ساعت های زیادی در ماه صرفه جویی کنید. این زمان اضافی را که اکنون در دست دارید می‌توانید با عزیزانتان، انجام پروژه‌های اضافی، مشارکت در کارهای داوطلبانه، یا صرفاً استراحت و انجام فعالیت‌های اوقات فراغت سپری کنید.

3. کنترل بر درآمد

در حالی که درآمد پایدار برای یک کارمند امری مسلم نیست، کنترل آن درآمد هنوز در دست کارفرمای شماست. فریلنسینگ این کنترل را در دستان شما قرار می دهد و به شما اجازه می دهد که آزادی (و مسئولیت) تصمیم گیری خود را داشته باشید. شما می توانید قیمت های خود را از طریق ارزیابی و تحقیقات خود در بازار تعیین کنید.

4. تمام سود متعلق به شماست

از آنجایی که شما خدمات خود را مستقیماً به مشتریان خود می فروشید، نیازی به واسطه نیست. این بدان معناست که درآمد حاصل از کار شما کاملاً متعلق به شما است و بین شما و کارفرما تقسیم نمی شود. کار سخت شما هر چه به دست آورد، مستقیماً به جیب شما می رود.

5. شما بر اساس شرایط خود کار می کنید

شاید رهایی بخش ترین چیز در مورد فریلنسر بودن این باشد که بتوانید طبق قوانین خودتان کار کنید. شما مجبور نیستید با سیاست های تعیین شده توسط یک کارفرما مطابقت داشته باشید. شما کنترل ایجاد و نوشتن شرایط خود را دارید و آنها را با مشتریان خود برای انجام معامله در میان می‌گذارید.

استخدام یا فریلنسینگ: معایب فریلنسر بودن

استخدام یا فریلنسینگ

استخدام یا فریلنسینگ

1. امنیت مالی کم

فریلنسرها از همان سطح امنیت مالی کارکنان برخوردار نیستند، صرفاً به این دلیل که درآمد آنها تضمین نشده است. شما برای کار خود دستمزد می گیرید، نه برای وقتتان. این عدم اطمینان بودجه بندی را سخت تر می کند و می تواند فریلنسرهای مشتاق را از ریسک کردن منصرف کند.

2. بارهای کاری ناسازگار

به عنوان یک کارمند، از آنچه از شما انتظار می رود آگاه هستید، یعنی گردش کار شما نسبتاً پایدار و قابل پیش بینی است. در مورد فریلنسری اینطور نیست. ممکن است یک ماه غرق در کار شوید و ماه بعد برای یافتن پروژه ها دچار مشکل شوید. شما می توانید این ناهماهنگی را با انگیزه دادن به مشتریان خود برای وفادار ماندن کاهش دهید.

3. فشار خود تحمیلی برای کار

به همان اندازه که رئیس خود بودن عالی است، هزینه دارد. اگرچه مدیری ندارید که به شما بگوید چه کاری انجام دهید، ممکن است خودتان این شکاف را پر کنید. لذت بردن از اوقات فراغت می تواند مشکل ساز شود اگر به خود بگویید: “من می توانم همین الان کار کنم”. برای جلوگیری از این موضوع حتماً یک برنامه زمانی ایجاد کنید.

4. در معرض انزوا قرار گرفتن

فریلنسر ممکن است پس از مدتی تنها شود، زیرا شما همکارانی در اطراف خود ندارید تا با آنها تعامل داشته باشید. در حالی که ممکن است تنهایی خود را دوست داشته باشید، از دست دادن مسیر زندگی اجتماعی می تواند شما را در انزوا و احساس اضطراب قرار دهد. یک راه خوب برای مقابله با این موضوع، اختصاص زمانی برای ملاقات با عزیزان یا انجام کارهای داوطلبانه است.

5. مسئولیت های بیش از حد

اگر شما یک نویسنده آزاد هستید، نوشتن تنها بخشی از شغل شماست. به عنوان یک مالک انحصاری کسب و کار خود، مسئولیت بازاریابی، فناوری اطلاعات، رضایت مشتری، منابع انسانی، حسابداری، حقوقی، عملیاتی، اداری، خرید و غیره را بر عهده دارید. اگر بودجه لازم را برای آن دارید، بهتر است با استخدام کارمند ها، برخی از این مسئولیت ها را محول کنید.

تعادل ریسک به پاداش

کارمند بودن و فریلنسر بودن دو چیز کاملا متفاوت هستند. در حالی که اولی برای کسی که امنیت و ثبات را دوست دارد مناسب است، دومی اگر بخواهید ریسک کنید می‌تواند مفیدتر باشد.

در نهایت، این کاملا به نوع فردی که هستید و سبک زندگی شما بستگی دارد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT