گرفتن کار فریلنسری

گرفتن کار فریلنسری | چرا پروژه فریلنسری پیدا نمی کنید ؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا در یافتن مشتریان جدید به عنوان یک فریلنسر مشکل دارید؟ در اینجا برخی از کارهایی که ممکن است اشتباه انجام دهید و راه حل های آنها آورده شده است. در این مقاله به بررسی روش های گرفتن کار فریلنسری و راه حل های لازم می پردازیم.

گرفتن کار فریلنسری

فریلنسر بودن با انواع چالش ها همراه است و یکی از آنها یافتن و حفظ مشتریان است. اگر اخیراً کار freelance را شروع کرده اید، شاید قبلاً متوجه این موضوع شده باشید. در اینجا شش دلیلی که نمی توانید شغل freelance جدیدی پیدا کنید و راه حل هایی که می توانید امتحان کنید آورده شده است.

  1. شما یک نمونه کار خوب ندارید

نمونه کارهای شما اولین و شاید قدرتمندترین ابزار بازاریابی است که به عنوان یک فریلنسر در دست (رزومه) خود دارید. مشتریان بالقوه از آن برای قضاوت در مورد شایستگی، سبک، اخلاق کاری و کیفیت شما استفاده می کنند. بدون داشتن یک نمونه کار خوب، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شما آنقدر که ادعا می کنید توانا و قابل اعتماد هستید.

راه حل:

اگر یک فریلنسر تازه کار هستید و هنوز به اندازه کافی در معرض دید قرار نگرفته‌اید، همچنان می‌توانید با استفاده از پروژه‌های دانشگاهی مرتبط، پروژه‌های شخصی، کارهای داوطلبانه، و غیره یک نمونه کار ایجاد کنید. همچنین می‌توانید نمونه‌هایی از کار خود ایجاد کنید تا به مشتریان احتمالی پتانسیل خود را نشان دهید.

  1. قیمت های شما ناسازگار است

گرفتن کار فریلنسری

گرفتن کار فریلنسری

به راحتی می توان تصور کرد که دلیل اینکه هیچ مشتری یا پروژه ای دریافت نمی کنید این است که هزینه زیادی را دریافت می کنید. در حالی که ممکن است گاهی اوقات این درست باشد، قیمت گذاری همیشه به این سادگی نیست. در کنار مقرون به صرفه بودن، ناسازگاری قیمت نیز ناشی از عدم تناسب بین خدمات شما و نیازهای مشتریان احتمالی است.

به بیان ساده، خدمات شما ممکن است عالی و قیمت مناسب باشد، اما آیا مشتری برای رسیدن به اهداف خود به آنها نیاز دارد؟ مشارکت شما در موفقیت پروژه چقدر ضروری است؟ این سردرگمی مشتریان احتمالی را از استخدام شما باز می دارد.

راه  حل

برای پر کردن این شکاف، ابتدا باید مشخص کنید که چه مشکلات یا نتایج دلخواهی وجود دارد که مشتری با استخدام فریلنسری مانند شما به دنبال رفع آن است. ایده در اینجا این است که آنها را وادار کنیم تا ببینند دقیقاً چگونه  خدمات شما بازده خوبی برای سرمایه گذاری آنها به همراه خواهد داشت.

  1. صنعت شما ضعیف عمل می کند

گرفتن کار فریلنسری

گرفتن کار فریلنسری

گاهی اوقات، دلیل اینکه شما مشتری نمی گیرید مربوط به آنها یا شما نیست، بلکه مربوط به صنعتی است که در کل در آن کار می کنید. در برخی روندهای اقتصادی، برخی از صنایع تمایل به عملکرد ضعیف دارند در حالی که برخی دیگر تمایل به رونق دارند. به عنوان مثال، در سال 2020، در بحبوحه همه‌گیری کووید-19، صنعت سفر ضربه بزرگی را متحمل شد، اما داروسازی و تجارت الکترونیک به طور طبیعی عملکرد بهتری داشتند.

راه حل

کار هوشمندانه در چنین موردی یافتن مشتریان در صنایعی است که در حال حاضر برنده هستند. از جستجوی فرصت های تجاری در مکان هایی که هیچ فرصتی وجود ندارد، دست بردارید. شرکت‌هایی که صرفاً در تلاش برای بقا هستند، نسبت به شرکت‌هایی که در حال رشد هستند و به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارند، کمتر به شما به (کار) می‌دهند.

درک کنید که در حال حاضر پول در اقتصاد کجاست و کسب و کار خود را به آن سمت هدایت کنید. به هر حال، انعطاف پذیری یکی از مزایای کلیدی فریلنسری نسبت به اشتغال است. دلیلی وجود ندارد که از این مزیت برای نجات کسب و کار خود از یک روند بد اقتصادی استفاده نکنید.

  1. شما فقط در حال جستجوی کارخانه های محتوا هستید

گرفتن کار فریلنسری

گرفتن کار فریلنسری

احتمال زیادی وجود دارد که قبلاً بازارهایی مانند Upwork یا Fiverr را امتحان کرده باشید. در حالی که این پلتفرم‌ها بزرگ هستند، اما به شدت رقابتی نیز هستند که تثبیت قدرت شما به عنوان یک حرفه‌ای در حوزه کاری را دشوار می‌سازد.

اغلب، تنها راهی که می‌توانید در این بازارها به یک پروژه دست پیدا کنید این است که خدمات خود را با کمترین قیمت در بین همه پیشنهاد دهندگان دیگر ارائه دهید. این ممکن است برای برخی افراد مفید باشد اما برای شما نه. علاوه بر این، همیشه پایین‌ترین قیمتی که می‌توانید دریافت کنید، یک استراتژی تجاری پایدار برای رشد بلندمدت نیست.

راه حل

علاوه بر ادامه جستجوی خود در این پلتفرم ها، می توانید کارهای زیر را نیز انجام دهید:

. برای مشاغل آزاد در پورتال های شغلی مانند Indeed، Monster، Glassdoor و غیره درخواست دهید.

.از داخل شبکه خود بپرسید که آیا مشتری  به خدمات شما نیاز دارد یا خیر.

.از طریق ایمیل  یا رسانه های اجتماعی با شرکت هایی که می خواهید برای آنها کار کنید تماس بگیرید.

.با فریلنسرهای باتجربه ارتباط برقرار کنید و به آنها پیشنهاد دهید که برخی از پروژه های آنها را انجام دهید.

.از مشتریان فعلی خود (در صورت وجود) بخواهید که شما را به دیگران معرفی کنند.

  1. شما گواهینامه ندارید
گرفتن کار فریلنسری

گرفتن کار فریلنسری

استخدام یک فریلنسر به جای یک کارمند برای شرکت ها بسیار خطرناک است زیرا فریلنسرها اساساً ناشناس تر هستند. همانطور که ما نظرات آمازون را برای قضاوت در مورد کیفیت یک محصول بررسی می کنیم، یک مشتری بالقوه برای تأیید اعتبار شما، گواهینامه ها را بررسی می کند.

راه  حل

از مشتریان قبلی خود بخواهید در لینکدین برای شما توصیه هایی بنویسند. اگر هنوز برای هیچ مشتری فریلنسری کار نکرده اید، می توانید از توصیه نامه ای که ممکن است از یک کارفرما در کار روزانه خود دریافت کرده باشید نیز استفاده کنید. یک مجموعه سالم از حداقل سه توصیه معمولاً شروع خوبی است.

  1. شما پیگیری انجام نمی دهید

گرفتن کار فریلنسری

گرفتن کار فریلنسری

پس از یک مکالمه طولانی با مشتری، زمانی که آنها به شما می گویند “با شما تماس می گیریم و به شما اطلاع می دهیم” (اما هرگز این کار را نکنید)، وظیفه شما این است که آن کار را پیگیری کنید. همانطور که برای بسیاری از مشاغل freelance به طور همزمان پیگیری می کنید، مشتری چندین فریلنسر مانند شما را نیز بررسی می کند.

راه حل

یک ایمیل برای مشتری بالقوه ارسال کنید تا از  تصمیم آنها مطلع شوید، ایده آل آن ظرف سه روز پس از اولین تماس است. در بیشتر موارد، آنها ممکن است به طور قابل درک  شما رافراموش کرده باشند یا در وهله اول هرگز علاقه ای به همکاری با شما نداشته باشند. در هر صورت، بهتر است از شک و تردید آنها بهره مند شوید و به طور فعال پیگیری کنید تا اینکه بی پایان منتظر پاسخ باشید.

نحوه یافتن مشتریان فریلنسری را بیاموزید

زمانی که به‌عنوان یک فریلنسر تازه کار، مشتری جدیدی پیدا نمی‌کنید، به راحتی دلسرد می‌شوید، به‌ویژه که به نظر می‌رسد اخیراً همه از خوداشتغالی راضی هستند. اگرچه گرفتن مشتریان جدید مستلزم کمی شانس است، اما کارهای زیادی وجود دارد که اکنون می توانید برای کمک به خودتان انجام دهید.

از تمام ابزارهایی که در دسترس شما هستند استفاده کنید، نه فقط از ابزارهایی که راحت ترین هستند. ایمیل به شرکت های مطلوب، با ارتباطات خود تماس بگیرید و کمک بخواهید، نمونه کارها خود را بهبود بخشید، ارجاع ها را جمع آوری کنید و همیشه سرنخ های جدید را دنبال کنید.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT