ایجاد تعادل در شغل دورکاری

ایجاد تعادل در شغل دورکاری در خانه و در کنار فرزندان

زمان مطالعه 3 دقیقه

به خاطر بسته شدن بسیاری از مدارس و مشاغل به دلیل همه گیری Covid-19، والدین با یک سوال چالش برانگیز مواجه شدند: چگونه از خانه با کودکانی که نمی‌توانند به مدرسه بروند کار کنیم و چگونه با فعالیت‌هایی وقت آنها را پر کنیم؟ جواب ساده‌ای وجود ندارد، هرچند والدین در چند ماه گذشته با موانع و نا امیدی‌هایی روبرو شدند. مطمئنا شما با مشکلات نا تمامی مانند گریه بچه مواجه شدید. شما نیاز دارید تا سازمانی برای رفع مشکلات خود و فرزندانتان تشکیل دهید. هر کسی به ایجاد تعادل در شغل دورکاری در خانه نیاز دارد، اگر استرس دارید از نکات این مقاله استفاده کنید.

انتظارات خود را بیرون در قرار بدهید

ورود به کار جدید یا محیط جدی همیشه یک چالش است. شما خودتان را برای یاس و نا‌امیدی آماده می‌‌کنید. اگر خودتان را منتظر ساعات طولانی کار می‌‌کنید یا پرداخت قسط ها در حالی که بیرون از اداره کار، یعنی در خانه کنار بچه ها هستید با این چالش‌ها خواه ناخواه رو به رو می‌شوید.

در عوض یک لیست از کارهایتان در این روز و یا هفته طراحی کنید تا قسط های ضروری‌تر را زود‌تر پرداخت کنید. بعد از پرداخت هر قسط به خودتان تبریک بگویید و بعد از هر شکست خود را ببخشید. زیرا آن فردا هنوز در لیست خواهد بود و باید آن را پرداخت کنید.

همین برنامه برای کودکان شما هم صادق است. آنها حتما احساس ناراحتی به خاطر از دست دادن بسیاری از فعالیت‌های تابستانی‌شان دارند. از خودتان بپرسید که چه انتظاراتی شما از آنها در استفاده از موبایل و یا انجام تکالیف دارید، برای مثال، آیا کارآمد و معقول هستند یا شما همگی خوشحال‌تر خواهید بود اگر این انتظارات را نداشته باشید.

سود آوری تان در خانه را به حداکثر برسانید

تعادل در شغل دورکاری در خانه و در کنار فرزندان

بعد از تنظیم دوباره انتظارات با خانواده‌تان، حالا وقت آن است تا با سیستم جدیدی سود روزانه خود را بالا ببرید. Adobe Acrobat با سرویس رایگان کمک می‌کند تا با طراحی PDF لیستی از انتظارات و بدهی‌ها را با هم طراحی کنید. از آن PDF یک نسخه چاپ کنید  و در مرکز خانه در نقطه‌ای نصب کنید که برای همه قابل مشاهده باشد. بعضی از خانواده‌ها لیستی از فعالیت‌ها را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند، اما در حقیقت هر شخص باید برنامه زمانی بسازند که برای هر دو خوب باشد هم کودکان و هم والدین.

شما همچنین می‌توانید یک لیست روزانه و یا هفتگی از کارهای اجباری آن روز طراحی کنید که به طور متعادل همه چیز را شامل می‌شود از بازی و درس تا غذا و مطالعه از جمله این موارد است.

همچنین شما باید نسخه‌ای از برنامه زمانی خود را برای دفتر کار خود پست کنید که زمان‌های فعالیت و زمان‌های آزاد شما را نمایش دهد. استفاده منظم از این سیستم و ابزار‌ها به شما کمک می‌کند تا کارهایتان را درست انجام دهید و وقت کافی برای خانواده‌تان نیز در نظر بگیرید.

برای تعادل در شغل دورکاری در خانه به خودتان استراحت بدهید

شغل دورکاری در خانه و در کنار فرزندان

بیشتر ما مرز‌های مشخصی میان زمان کار و زمان خانه تا قبل از Covid19 داشتیم. اما اکنون بسیار دشوار شده است که بتوانیم نظم میان کارهای تخصصی و خانوادگی‌مان ایجاد کنیم. پس مطمئن باشید که کارهای مورد علاقه خانوادتان مانند گردش و تفریح، آشپزی و مطالعه را در برنامه زمانی خود جای دادید.

اگر متوجه شدید که نمی‌توانید با کار ارتباط برقرار کنید، برنامه زمانی را تغییر دهید و یا از خانواده کمک بگیرید. COVID-19 چالش‌های غیر منتظره‌ای را با خود همراه داشت، همچنین خصوصیات جدیدی برای کار و تحصیل و البته رشد کردن را باهم ایجاد کرده ‌است.

حالا که با روشهای ایجاد تعادل در شغل دورکاری در خانه و در کنار فرزندان آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از نرم افزارهای برنامه ریزی استفاده کنید. استفاده کامل از نرم‌افزارهای برنامه ریزی نیازمند شارژ دلاری هستند که می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت از آن بهره ببرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT