بازاریابی B2B

بازاریابی B2B چیست؟

زمان مطالعه 13 دقیقه

بازاریابی یکی از فرایندهای مهم هر کسب وکاری است و فرقی نمی کند مشتریان شما اشخاص باشند یا سایر کسب و کارها. اما شرکت های بزرگ B2B یا Business to Business Marketing (بازاریابی تجارت به تجارت) مانند Salesforce، Microsoft و Oracle می‌دانند که بازاریابی برای سایر کسب و کارها با چالش های زیادی رو به رو است و بخش ها و افراد زیادی را در سازمان درگیر میکند. در واقع بازاریابان B2B همچنان با انسان ها سروکار دارند.

نقد کردن درآمد ارزی

بازاریابی B2B چیست؟

بازاریابی B2B مخفف بازاریابی Business to Business (بازاریابی تجارت به تجارت) به بازاریابی محصولات یا خدمات برای سایر کسب و کارها به جای مصرف کنندگان فردی اشاره دارد. یا به طور ساده تر بازاریابی تجارت به تجارت به تعاملات تجاری بین دو کسب‌وکار مختلف با یکدیگر گفته می‌شود.

بازاریابی که در یک طرف آن یک کسب‌وکار و در طرف دیگر مشتری حقیقی باشد را بازاریابی B2C می گویند. نمونه شرکت های B2C شامل والمارت، استارباکس و اپل است. این بازار هدف متمایز بر هر جنبه ای از برنامه بازاریابی یک شرکت B2B از استراتژی اولیه برند تا چرخه فروش تأثیر می گذارد.

در طبقه بندی چتر بازاریابی B2B دو رویکرد وجود دارد که شامل بازاریابی مبتنی بر لید یا سرنخ و بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری است.

بازاریابی مبتنی بر لید یا سرنخ

لید یا سرنخ همان فردی است که تحت تاثیر ویژگی‌های یک محصول قرار گرفته و به خرید آن راغب شده اما هنوز تصمیم به خرید نگرفته است. بازاریابی مبتنی بر سرنخ رویکردی برای جذب مشتریان بیشتر است که در آن پیام‌رسانی به سمت مخاطبان گسترده‌ای هدایت می‌شود. مهم نیست که این مخاطبان بخشی از مخاطبان یک شرکت B2B هستند یا خیر. قیف بازاریابی مبتنی بر سرنخ دارای سطح بسیار گسترده‌ای است. هدف این رویکرد جذب هرچه بیشتر سرنخ‌ها است و مهم نیست این سرنخ ها مشتریان بالقوه هستند یا خیر.

بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری

بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری یک رویکرد مناسب برای مشتریان با ارزش B2B است که در آن هر مشتری به عنوان یک بازار جداگانه تلقی می شود. در این صورت هر مشتری هدف که ممکن است یک فرد یا یک شرکت باشد، یک بازار محسوب می‌شود و تمام کمپین‌هایی بازاریابی به صورت شخصی سازی شده ای انجام میگیرد.

سفر هر حساب کاربری و خریدار منحصر به فرد است. یک شرکت B2B که یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری را دنبال می کند، کسب و کارهای خاصی را مورد هدف قرار می دهد که می خواهد آنها را به مشتری تبدیل کند. به این ترتیب قیف آن سطح باریک تری دارد، زیرا مشتریان بالقوه از نظر تئوری نسبت به مشتریانی که از طریق رویکرد مبتنی بر سرنخ می آیند به تبدیل (مشتری که خرید را انجام میدهد) نزدیک تر هستند.

تفاوت بازاریابی B2B و B2C چیست؟

تفاوت اصلی بین بازاریابی B2B و بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده (B2C) در مخاطب است. B2B به کسب و کارها کالا یا خدمات می فروشد، در حالی که B2C به مصرف کنندگان فردی می فروشد. اصول بازاریابی در بازاریابی B2B و B2C ثابت است، اما هر کدام استراتژی ها و تاکتیک های متفاوتی دارد زیرا مخاطب هدف متفاوت است.

تصمیم گیرندگان : به طور کلی در B2C یک فرد تصمیم خرید می گیرد. در B2B اغلب افراد زیادی در تصمیم گیری دخیل هستند. تصمیمات خرید باید برای تایید به زنجیره مدیریت ارسال شود و ممکن است نیاز به ورودی تیم داشته باشد. تلاشی که برای تصمیم گیری برای خرید یک نرم افزار جدید انجام میگیرد، بیشتر از تصمیم خرید عینک جدید است.

چرخه فروش : از آنجایی که در B2C تنها یک تصمیم گیرنده درگیر است، چرخه فروش آن بسیار کوتاه است. البته مقداری واریانس وجود دارد که اغلب با قیمت کالای عرضه شده مرتبط است. چرخه فروش B2B طولانی تر است، زیرا معمولاً به لایه هایی از ورودی و تأیید نیاز دارد و افراد بیشتری درگیر هستند.

استراتژی برند : برندسازی B2C اغلب با احساس مشتری سروکار دارد. برندسازی B2B به درک مشتریان توجه می کند و با استفاده از داده ها و مطالعات موردی رسمی نشان میدهد که چگونه محصول یا خدمات راه حل قابل اعتمادی برای حل یک مشکل است.

ایجاد یک برنامه بازاریابی B2B

هر شرکت B2B برای موفقیت به یک برنامه خاص بازاریابی نیاز دارد. با این حال اصول اولیه ایجاد یک برنامه بازاریابی برای اکثر شرکت های B2B قابل اجرا است.

تعیین موقعیت برند

موقعیت یابی برند به محصول و برند شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شود. به این فکر کنید که محصول یا خدمات شما چه مشکلی را حل می‌کند و چه ویژگی منحصر به فردی دارد. به عبارت دیگر به کدام نقطه‌های درد اشاره می‌کند و چه چیزی آن را از راه‌حل‌های دیگر متمایز می‌کند.

موقعیت یابی برند میتواند شامل تمرکز بر کیفیت برتر، خدمات مشتری عالی، سهولت اجرا یا قیمت رقابتی باشد. اگر محصول شما موارد استفاده زیادی داشته باشد، ممکن است بتوانید موقعیت برند خود را توسعه دهید.

مخاطبان هدف را تعریف کنید

مخاطب هدف شما مشتری ایده آل شماست. بسیاری از ویژگی‌ها مانند صنعت، اندازه شرکت، مکان‌هایی که در آن تجارت می‌کنند، درآمد سالانه و سال‌های فعالیت میتواند در تعریف مخاطب هدف دخیل باشند. مخاطب هدف شما احتمالاً مشکلی دارد که محصول یا خدمات شما می تواند آن را حل کند یا نیاز آن ها را برطرف کند.

استراتژی های کانال های بازاریابی را توسعه دهید

هنگامی که مخاطبان هدف خود را شناختید، باید بفهمید که چگونه و کجا به آنها دسترسی پیدا کنید. این جایی است که کانال های بازاریابی وارد می شوند. کانال های بازاریابی راه هایی برای توزیع محتوا هستند و عبارتند از:

شبکه های اجتماعی

لینکدین پرکاربردترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای بازاریابان B2B است زیرا یک شبکه اجتماعی متمرکز بر کار است. اما بازاریابان B2B همچنین میتوانند از اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنند. شبکه های اجتماعی هم یک کانال ارگانیک هستند (برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید) و هم یک کانال پولی (یعنی می توانید محتوای خود را فراتر از پایگاه فالوور خود توزیع کنید).

ایمیل

بازاریابان B2B می توانند از ایمیل برای توزیع محتوا و پیام رسانی به کسانی که ایمیل خود را با شرکت به اشتراک گذاشته اند استفاده کنند. برای مثال میتوانید به مشترکین جدید ایمیل خوش آمدگویی ارسال کنید و دعوت‌نامه‌های وبینار یا پست‌های وبلاگ جدید را به اشتراک بگذارید.

تبلیغات پولی

بازاریابان B2B می توانند از تبلیغات پولی موتورهای جستجو استفاده کنند یا تبلیغات خود را در وب سایت های مرتبط با مخاطبان خود نمایش دهند. به عنوان مثال یک آژانس تبلیغات دیجیتال مستقر در شهر نیویورک می‌تواند برای اینکه وب‌سایتش هنگام جستجوی “آژانس‌های تبلیغات دیجیتال NYC” در رتبه یک جستجو قرار بگیرد هزینه ای پرداخت میکند.

وبلاگ

وبلاگ کانالی است که لزوماً کار توزیع محتوا را انجام نمی دهد اما یک مرکز محتوا است که یک بازاریاب می تواند مشتریان را به آن هدایت کند. شما می‌توانید در وبلاگ محتوای مختلف و مقایسه محصول خود با رقبا را با رعایت سئو منتشر کنید.

محتوای با کیفیت تولید کنید

42 درصد از خریداران B2B می گویند که معمولاً سه تا پنج محتوا را قبل از خرید یک محصول میخوانند. برای بسیاری از خریداران احتمالی این محتواها اولین تعامل معنادار آنها با برند شماست. بنابراین مطمئن شوید محتوایی ارزشمند را ارائه می دهید. انواع محتوای رایج شامل موارد زیر است:

پست های وبلاگ مقالاتی هستند که شما منتشر می کنید. این مقالات می توانند طول متفاوتی داشته باشند و شامل موضوعات مرتبط با کسب و کار شما باشند. مدیران ممکن است پست هایی در مورد رهبری فکری برای انتقال ایده‌های بزرگ بنویسند یا اینکه برند شما آینده را چگونه می‌بیند. تیم بازاریابی محصول میتواند پست هایی درباره ویژگی هایی که اخیرا منتشر شده بنویسد.

محتوای قفل‌دار (Gated content) از خریداران می‌خواهد که فرمی را قبل از دسترسی به آن پر کنند. از آنجایی که مشتریان اطلاعات مهمی مانند اطلاعات تماس، صنعت یا عنوان شغلی خود را در اختیار شما قرار می دهند محتوایی که قفل آنها را باز می کنند باید برای آنها بسیار ارزشمند باشد. هنگامی که شخصی اطلاعات خود را به شما می دهد، می توانید از اتوماسیون بازاریابی برای ارسال یک سری ایمیل به آنها برای تقویت ارتباط با مشتری استفاده کنید.

ویدیو و پادکست می‌تواند به شما کمک کند به افرادی دسترسی پیدا کنید که ترجیح می‌دهند به جای خواندن محتوا، آن را تماشا کنند یا گوش دهند. این نوع محتوا می‌توانند به تقویت روابط با مشتریان بالقوه کمک کنند.

وبینارها و رویدادهای ویدیویی زنده می توانند مانند محتوای قفل دار عمل کنند، زیرا شرکت کنندگان برای شرکت در وبینارها باید آدرس ایمیل خود را ارائه دهند.

اجرای کمپین

کمپین های بازاریابی معمولا بر موضوعی تمرکز دارند. یک کمپین معمولی میتواند شامل تبلیغ محتوایی در کانال‌های اجتماعی باشد و از طریق ایمیل مارکتینگ خودکار و با تبلیغات پولی شروع شود. کمپینی با این ماهیت ممکن است از شش تا نه هفته اجرا شود و شما باید کانال هایی که برای خریداران مهم تر است را در اولویت قرار دهید.

وبینارها را دو هفته قبل از تاریخ رویداد با تبلیغات شبکه های اجتماعی، ایمیل و تبلیغات پولی تبلیغ کنید، سپس تبلیغات ایمیلی و شبکه های اجتماعی را در روز رویداد افزایش دهید و محتوای ایمیلی را که برای مخاطبان هدف ارسال میکنید را مرتبط با وبینار بنویسید.

ارزیابی و بهبود

در این مرحله باید عملکرد محتوایی که تولید کرده اید را ارزیابی کنید. آیا تبلیغ شما در لینکدین خلاقانه است و میزان ترافیک را افزایش می دهد؟ در صورت نیاز باید تغییراتی برای بهبود عملکرد اعمال کنید.

تاکتیک های بازاریابی دیجیتال B2B

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال است که شامل ایجاد و توزیع محتوای آموزشی مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان هدف است. حدود 73 درصد از شرکت هایی که 70 درصد از کل بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا B2B اختصاص داده اند بسیار موفق بوده اند.

محتوا شامل انواع مختلفی از آموزش های محصول گرفته تا راهنماها، اینفوگرافیک ها و چک لیست ها است. هدف محتوا هدایت مخاطبان به وب سایت یا فروشگاه آنلاین و در نهایت تبدیل آنها به مشتری است.

به عنوان مثال SparkToro یک وبلاگ عالی دارد که در آن نظرات خود را در مورد بازاریابی، کارآفرینی و تحقیق در مورد مخاطب به اشتراک می گذارد.

بهینه سازی موتور جستجو

سئو یک تاکتیک دیجیتال مارکتینگ است که شامل بهینه سازی وب سایت و محتوای آنلاین برای کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. 46 درصد از شرکت های B2B قصد دارند بودجه بازاریابی محتوای خود را در 12 ماه آینده افزایش دهند. هدف سئو این است که ترافیک بیشتری را از SERP به وب سایت شما هدایت کند که در نهایت منجر به افزایش خریداران و درآمد می شود.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

SMM یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال است که از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می کند. حدود 84 درصد از خریداران سطح C و VP هنگام خرید تحت تأثیر شبکه های اجتماعی قرار می گیرند. هدف SMM دستیابی به مشتریان و فالوورها و اعتبار بیشتر است.

به عنوان مثال Mailchimp از اینستاگرام برای به اشتراک گذاری منظم محتوای جالب و مفید برای دنبال کنندگان استفاده می کند. در اینستاگرام Mailchimp میتوانید همه چیز را از توصیه‌های کتاب گرفته تا ویدیوهای خنده‌دار و کلیپ‌های ویدیویی از رویدادهای اخیر پیدا کنید.

تستیمونیال و مطالعات موردی

تستیمونیال یا testimonial توصیه نامه متنی، صوتی یا تصویری مشتریان است که در آن توضیح می‌دهند که چطور محصول یا خدماتی به آن‌ها در رفع نیازشان کمک کرده است. تستیمونیال و مطالعات موردی ابزارهای قدرتمندی هستند که بازاریابان B2B می توانند برای ایجاد روابط با مخاطبان هدف خود از آنها استفاده کنند.

بازاریابان B2B با ارائه نظرات و توصیه نامه های مشتریان می توانند ارزش محصولات یا خدمات خود را نشان دهند که می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار در مشتریان کمک کند. بازاریابان می توانند درک بهتری از نحوه استفاده از محصولات یا خدمات خود به مشتریان ارائه دهند. با استفاده از توصیه نامه ها و مطالعات موردی بازاریابان B2B می توانند خود را به عنوان متخصصان مورد اعتماد در حوزه کاری خود قرار دهند و لید کسب کنند.

تولید لید و سرنخ

بازاریابان B2B می توانند به روش های مختلفی از تولید لید بهره ببرند. تولید لید می تواند به بازاریابان B2B کمک کند تا برند خود را در بازار تثبیت کنند، آگاهی از برند را افزایش دهند و مشتریان را شناسایی کنند.

ریفرال یا ارجاع

بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ شامل استفاده از مشتریان راضی برای ایجاد لیدهای تجاری جدید B2B است. یک برنامه ارجاع می تواند به بازاریابان B2B کمک کند تا به مشتریان جدیدی دست یابند. در واقع در بازاریابی ارجاعی مشتریان راضی و فعلی با توصیه های خود مشتریان جدید را به خرید محصولات یا خدمات یک برند ترغیب می کنند. علاوه بر این بازاریابی ارجاعی می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار برای یک برند کمک کند.

ایمیل

با بازاریابی ایمیلی بازاریابان B2B می توانند خریداران را با پیام های خاص و شخصی مورد هدف قرار دهند. با تقسیم بندی لیست ایمیل بازاریابان B2B می توانند پیام های هدفمندی را برای خریدارانی که احتمال خرید دارند ارسال کنند.

برای مثال Typeform به‌روزرسانی‌های محصول و قالب‌هایی را برای کاربران رایگان ارسال می‌کند که می‌توانند در پلتفرم استفاده کنند. این کار افراد را به استفاده از Typeform ترغیب می کند و میزان فروش را افزایش میدهد.

تبلیغات پولی

یک کسب و کار می تواند با تبلیغات پولی لید یا سرنخ ایجاد کند و به مشتریان بالقوه دست یابد. پیام‌های هدفمند می‌توانند به افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان بیشتری کمک کنند. می‌توانید از تبلیغات پولی برای هدف‌گیری مجدد مشتریان فعلی و تبلیغ پیشنهادات ویژه استفاده کنید.

Google Ads، LinkedIn Ads و Facebook Ads بهترین کانال های تبلیغاتی برای بازاریابان B2B هستند. بهتر است تبلیغات پولی را با سایر فعالیت های بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی و سئو ترکیب کنید.

ویدیو

بازاریابی ویدیویی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای بازاریابان B2B برای ارتباط با مخاطبان و تبلیغ محصولات یا خدمات حرفه‌ای خود است. ویدئوها می‌توانند به ایجاد اعتماد و اعتبار، انتقال پیام‌های مهم و افزایش لید و فروش کمک کنند.

بازاریابان برای معرفی محصولات یا خدمات خود به مشتریان دموهای محصول و ویدیوهای توضیحی می‌سازند. آنها همچنین از توصیه های ویدیویی مشتریان استفاده می کنند تا نشان دهند که چگونه محصولات یا خدمات آنها به سایر مشاغل کمک کرده است.

بازاریابان B2B که از بازاریابی ویدئویی استفاده می کنند، نرخ تبدیل، تعامل و آگاهی از برند بالاتری را شاهد هستند. علاوه بر این بازاریابی ویدئویی می‌تواند از طریق قیف فروش منجر به تولید لید شود.

پادکست

پادکست ها راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید است. ایجاد یک پادکست به شما این امکان را می دهد که به گروه جدیدی از مشتریان و فالوورها دسترسی پیدا کنید. هنگامی که محتوای با کیفیت، آموزنده و سرگرم کننده تولید کنید، مخاطبان به برند شما اعتماد بیشتری پیدا میکنند و لید بیشتر تولید میشود.

یک کمپین بازاریابی پادکست که به خوبی اجرا شود می تواند برای آگاهی از برند شما معجزه کند. همانطور که پادکست شما جذابیت بیشتری پیدا می کند، افراد بیشتری در معرض نام تجاری شما قرار می گیرند و در نتیجه سرنخ ها و مشتریان بیشتری تولید میشود.

بهترین شیوه های بازاریابی B2B

مشتریان B2B بیشتر شرکت ها هستند، با این وجود باید نکات زیر را در نظر گفت :

از طریق تجزیه و تحلیل و بازاریابی خوب تصمیمات خرید B2B را می توان پیش بینی، اندازه گیری و بهبود بخشید.

همه چیز با مخاطب شروع می شود. انگیزه، نقاط درد و آنچه مخاطبان بیشتر به آن اهمیت می دهند را درک کنید. این اطلاعات را ثبت کنید تا تیم های دیگر شرکت نیز از این اطلاعات استفاده کنند.

تصمیم برای خرید یک سفر است. هر مرحله را با تفکر طراحی کنید تا مشتریان را در حین حرکت در قیف بازاریابی درگیر نگه دارید. منابع مورد نیاز را در اختیار مشتری قرار دهید.

عملکردها را زیر نظر بگیرید و تکرار کنید تا بهترین استراتژی ها را پیدا کنید. روی روشی که بهترین نتایج را به همراه دارد، بیشتر سرمایه گذاری کنید.

برای کمک به فروشندگان برای بستن معاملات، روی ابزارهای بازاریابی B2B سرمایه گذاری کنید. CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، ابزارهای همکاری تیمی، ابزارهای تولید سرنخ و ابزارهای هوشمند بازار برای ساده‌سازی فرآیند بازاریابی و بستن معاملات داشته باشید.

ترند بازاریابی B2B

چشم انداز بازاریابی B2B همیشه در حال تغییر است و همگام شدن با آخرین ترندها می تواند دشوار باشد. پنج ترند بازاریابی B2B در سال 2022 شامل موارد زیر است :

ظهور بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری

بازاریابی مبتنی بر حساب یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی B2B است که به جای بخش‌های بزرگ بر حساب‌های کلیدی تمرکز دارد. ABM اخیراً در حال افزایش بوده است، زیرا شرکت های بیشتری آن را به عنوان استراتژی بازاریابی دیجیتال خود اتخاذ می کنند.

استفاده از ABM مزایای زیادی دارد از جمله میتوان به افزایش بازگشت سرمایه، همسویی بهتر بین فروش و بازاریابی و کمپین های هدفمندتر اشاره کرد. با این حال چالش هایی مانند نیاز به محتوای شخصی تر و دشواری سنجش موفقیت را به همراه دارد.

با وجود این چالش ها ABM هنوز یک استراتژی بازاریابی بسیار موثر است که در سال های آینده محبوب تر خواهد شد. اگر در نظر دارید ABM را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، همین الان باید برنامه ریزی و اجرای استراتژی خود را شروع کنید.

رشد مداوم بازاریابی محتوا

تا سال 2026 بازاریابی محتوا به یک صنعت 487 میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد. این رشد با افزایش مداوم بازاریابی دیجیتال و استفاده روزافزون از بازاریابی محتوا توسط انواع کسب و کارها انجام می شود.

بازاریابان B2B که وبلاگ دارند 67 درصد بیشتر از کسانی که وبلاگ ندارند، لید دریافت می کنند. این تنها یکی از مزایای بی شمار وبلاگ نویسی است. از دیگر مزایای وبلاگ نویسی می توان به بهبود سئو، افزایش ترافیک وب سایت و نرخ تبدیل بالاتر اشاره کرد.

موفق ترین بازاریابان محتوای B2B یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارند. این سند باید اهداف، مخاطبان هدف، موضوعات محتوا و کانال های توزیع شما را مشخص کند. بدون استراتژی، ارزیابی موفقیت و بهبود تلاش های بازاریابی محتوا دشوار خواهد بود.

ظهور بازاریابی ویدئویی

ویدئو یکی از انواع محبوب محتوا است. طبق یک مطالعه اخیر ویدیو 82 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می دهد. بسیاری از شرکت ها از ویدئو برای دستیابی به مخاطبان جدید و جذب مشتری استفاده می کنند. ویدیو یک راه عالی برای جلب اعتماد مخاطب است. راه های مختلفی از نمایش محصول گرفته تا توصیه مشتری برای استفاده از ویدئو در بازاریابی وجود دارد. ویدئو در صورت استفاده درست می تواند ابزاری قدرتمند برای هدایت مشتریان و فروش باشد.

چند نکته برای ایجاد محتوای ویدیویی موثر

ویدیو بهتر است کوتاه و جذاب باشد. مدت زمانی که افراد صرف دیدن ویدیو می کنند کم است، بنابراین مطمئن شوید که ویدیوهای شما کمتر از دو دقیقه هستند.

  • ویدیو را از نظر بصری جذاب کنید. از تصاویر و گرافیک های جذاب استفاده کنید تا بینندگان را درگیر کنید.
  • فراخوان عمل یا CTA استفاده کنید. به بینندگان بگویید که می خواهید بعد از تماشای ویدیو چه کاری انجام دهند.
  • انواع مختلف ویدیو را تست کنید. انواع مختلفی از ویدیوها را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است.
  • اگر از ویدیو در بازاریابی خود استفاده نمی کنید، بهتر است شروع کنید. با استراتژی مناسب ویدئو می‌تواند ابزار قدرتمندی برای هدایت مشتریان و فروش باشد.

قدرت شخصی سازی

قدرت شخصی سازی را نباید دست کم گرفت. برای موفقیت در شخصی سازی بازاریابان باید بر ایجاد محتوای مرتبط و هدفمند تمرکز کنند. از شخصی سازی می توان برای ایجاد ارتباط صمیمانه تر با مشتریان استفاده کرد که می تواند به بهبود روابط و تبدیل منجر شود.

شخصی سازی ابزار قدرتمندی است که می تواند به بازاریابان در دستیابی به اهداف خود کمک کند. شخصی سازی در صورت استفاده صحیح می تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت، تعامل، تبدیل و رضایت مشتری شود. اگر می خواهید نتایج بازاریابی خود را در سال 2023 بهبود دهید بر شخصی سازی تمرکز کنید.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نقش بزرگی در دنیای بازاریابی ایفا می کند، به خصوص وقتی صحبت از بازاریابی B2B می شود. مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی شامل موارد زیر است:

با هوش مصنوعی میتوانید مشتریان ایده آل را دقیقاً مورد هدف قرار دهید. با استفاده از داده ها و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی میتوانید ویژگی های خاص مشتری ایده آل خود را شناسایی کرده و آنها را به طور دقیق مورد هدف قرار دهید.

با هوش مصنوعی میتوان کارهای تکراری را خودکار کرد. بازاریابان B2B از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای تکراری مانند بازاریابی ایمیلی و تولید لید استفاده می کنند. انجام این کار می تواند باعث شود بازاریابان تمرکز بیشتری روی کارهای استراتژیک داشته باشند.

با هوش مصنوعی میتوانید پیام ها و محتواهای بازاریابی را شخصی سازی کرد. با درک نیازها و علایق خاص هر مشتری هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند تا محتوای مرتبط و شخصی سازی شده ای ایجاد کنند.

با تجزیه و تحلیل داده های بزرگ هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند تا الگوها و روندهایی را که می توانند برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنند، شناسایی کنند.

بهینه سازی کمپین های بازاریابی B2B در زمان واقعی. هوش مصنوعی می‌تواند با نظارت مداوم بر داده‌ها و انجام تنظیمات میتواند به بازاریابان کمک کند تا مطمئن شوند که کمپین‌هایشان تا حد امکان مؤثر هستند.

این موارد تنها تعدادی از مزایای هوش مصنوعی در دنیای بازاریابی B2B است. همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده شاهد استفاده‌ نوآورانه‌تر و مؤثرتری از آن باشیم.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT