سایت فریلنسری Toptal

بررسی سایت فریلنسری Toptal | نقد درآمد از Toptal

زمان مطالعه 6 دقیقه

سایت فریلنسری Toptal خود را به عنوان یک شبکه جهانی از استعدادها معرفی می کند. از حدود 100000 نفری که هر ساله برای پیوستن به Toptal به عنوان فریلنسر درخواست می‌دهند، تنها 3٪ از این تعداد پذیرفته می شوند.

شما فقط می توانید توسعه دهندگان، طراحان، کارشناسان مالی، مدیران پروژه و مدیران محصول را استخدام کنید. گفته می‌شود در این پلتفرم 200 نوع تخصص توسعه‌دهنده وجود دارد، بنابراین اگر به دنبال شخصی با موقعیت فوق‌العاده خاص هستید، این پلتفرم برای شما مناسب است. سایت فریلنسری Toptal ادعا می کند بهترین در جهان است و بهترین فریلنسرها را دارد، اما ارزان نیست.

ویژگی های سایت فریلنسری Toptal

فرآیند غربالگری 5 هفته ای و دقیق

قبل از اینکه یک فریلنسر با مشتری ارتباط برقرار کند، یک فرآیند غربالگری دقیق را پشت سر می گذارد. این فرایند پنج مرحله دارد و ممکن است تا پنج هفته طول بکشد.اگر یک فریلنسر از مرحله اول عبور نکند، باید با Toptal خداحافظی کند.

پنج مرحله فرآیند غربالگری چیست؟

  1. زبان و شخصیت: ارزیابی جامع زبان انگلیسی و ارتباطات
  2. بررسی عمیق مهارت: آزمون دانش فنی متقاضی و توانایی حل مسئله
  3. مصاحبه زنده: مصاحبه با متقاضیان
  4. پروژه های آزمایشی: به داوطلبان یک پروژه آزمایشی اختصاص با مهلت 1 تا 3 هفته داده می شود.
  5. رشد مداوم: یک فریلنسر Toptal باید استاندارد بالایی از کار را برای ماندن در شبکه حفظ کند، بنابراین هر تکلیف اساساً آزمایش دیگری است.

فقط 3 درصد از متقاضیان برتر موفق می شوند، بنابراین می‌توان مطمئن بود که هر فریلنسری در Toptal در زمینه کاری خود بسیار با تجربه است. هر متقاضی موفق پروفایلی به سبک لینکدین دارد که در آن می توانید کارهای قبلی، تجربه و در دسترس بودن آن ها را ببینید. البته مجبور نیستید صدها پروفایل را برای استخدام فریلنسر بررسی کنید، زیرا Toptal این کار را برای شما انجام می دهد.

آزمایش بدون ریسک

هر بار که کار با یک فریلنسر جدید را شروع می کنید، Toptal یک دوره آزمایشی حداکثر دو هفته ای به شما می دهد تا تصمیم بگیرید که آیا این فریلنسر برای شما مناسب است یا خیر. اگر راضی نیستید، نیازی به پرداخت نیست. شما دو هفته کامل فرصت دارید تا تصمیم بگیرید که آیا فریلنسر انتخابی برای شما مناسب است یا خیر. در صورت ناراضی بودن می توانید از Toptal بخواهید فریلنسرهای دیگری را برای شما پیدا کنید.

صدها مهارت خاص برای انتخاب

Toptal تنها دارای پنج دسته اصلی طراحان، توسعه دهندگان، کارشناسان مالی، مدیران محصول و مدیران پروژه است. هر دسته به تخصص های بیشتری تقسیم می شوند. اگر روی بخش مهارت ها کلیک کنید، بیش از 200 نوع توسعه دهنده را مشاهده خواهید کرد.

از Uber Developers گرفته تا Chrome Extension Developers می توانید مطمئن باشید که یک فریلنسر مناسب پیدا خواهید کرد که با معیارهای شما مطابقت داشته باشد. اگر فریلنسر مورد نظر را پیدا نکردید، می‌توانید با تیم Toptal تماس بگیرید. Toptal می گوید بین یک تا سه هفته طول می کشد تا یک فریلنسر دیگر را پیدا کند.

مطابقت سریع و کارآمد

Toptal با سیستم پاسخگوی تماس خود شما را در عرض 48 ساعت پس از تماس با فریلنسر مناسب هماهنگ می کند. میزان موفقیت Toptal از آزمایش تا استخدام 98٪ گزارش شده است.

پلتفرم ساده اما منحصر به فرد

Toptal ساده است و متفاوت تر از پلتفرم های موجود است، زیرا تقریبا همه کارها را برای شما انجام می دهد. برخی از روش هایی که Toptal فرآیند استخدام را مدیریت می کند شامل موارد زیر است.

همه کارها با یک تماس تلفنی شروع می شود

کل فرآیند Toptal حول درخواست پاسخ به تماس و صحبت با کارکنان Toptal از طریق تلفن متمرکزی است. در نتیجه Toptal سیستم بسیار متفاوتی نسبت به اکثر پلتفرم ها دارد. برای برقراری تماس تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی Hire Top Talent به معنی استخدام استعدادهای برتر کلیک کنید و به یک سری سؤالات ساده در مورد مهارت های مورد نظر، طول پروژه و بودجه خود پاسخ دهید.

در نهایت، در صفحه تماسی قرار می گیرید که در آن اطلاعات خود را وارد کرده و درخواست پاسخگویی می کنید. می‌توانید زمان و روز را انتخاب کنید یا درخواست پاسخ تماس Now را انتخاب کنید. می‌توانید از 7:30 صبح تا 6:30 بعد از ظهر، از دوشنبه تا جمعه، در منطقه زمانی انتخابی خود، به تماس پاسخ دهید.

اگر برخورد با این ارتباطات از طریق تلفن در سبک شما نیست و ترجیح می دهید آن را به صورت آنلاین انجام دهید، Toptal پلتفرمی مناسبی برای شما نخواهد بود.

اما صحبت کردن در مورد نیازهای خود از طریق تلفن با یک استخدام‌کننده Toptal به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا همه سؤالات مهم را از شما بپرسند و در مورد پروژه و بودجه با شما صحبت کنند. اگر به دنبال یک فریلنسر بلندمدت هستید، احتمالاً با این روش گزینه مناسب را پیدا خواهید کرد.

نمایه های کاربری گسترده

استخدام کننده Toptal بیشتر کارها را برای پیدا کردن فریلنسر مناسب انجام می دهد، اما همچنان خودتان می توانید نتایج را جستجو کنید و در مورد هر فریلنسر اطلاعاتی کسب کنید. هر متقاضی دارای یک پروفایل و رزومه است که شامل بیوگرافی، تحصیلات، مهارت‌ها، گواهینامه‌ها، سابقه استخدام و موقعیت مکانی است.

پشتیبانی 24 ساعته و چت زنده ندارد

سایت فریلنسری Toptal برای یک پلتفرم فریلنسری که ادعا می کند توسعه دهندگان برتر را در شبکه خود دارد، سیستم پشتیبانی بسیار ضعیف است. Toptal یک صفحه سؤالات متداول ساده (با 18 سؤال و پاسخ)، یک آدرس پستی برای دفاتر سانفرانسیسکو و نیویورک، یک شماره تلفن (اما فقط برای سؤالات فروش) و یک فرم تماس ساده برای پر کردن دارد. هیچ اطلاعاتی در مورد ساعات کار و چت زنده وجود ندارد، بنابراین در پشتیبانی از مشتری عملکرد کندی دارد. اما آن ها در پاسخ به ایمیل سریع و کارآمد هستند.

ارزان نیست

Toptal به سپرده اولیه 500 دلاری نیاز دارد که به عنوان اعتبار در اولین فاکتور شما اعمال می شود. اگر تصمیم دارید با هیچ فریلنسر دیگری کار نکنید، آن سپرده 100٪ بازپرداخت می شود. اگر می خواهید ببینید آیا این سیستم برای شما مفید است یا نه، این هزینه اولیه نسبتاً زیادی است. البته گفته می شود، هیچ کارمزد دیگری وجود ندارد، بنابراین اگر بتوانید آن سرمایه گذاری اولیه را انجام دهید، ریسک کمی وجود دارد.

همیشه بهترین چیز ارزان نیست. دستمزد فریلنسرها در این پلتفرم معمولا بالا است. اما اگر روند غربالگری به همان خوبی باشد که Toptal می گوید، احتمالا ارزش این هزینه را دارد. Toptal یک جدول قیمت گذاری مفید را به عنوان راهنما ارائه می دهد. قیمت ها از 60 دلار در ساعت برای یک توسعه دهنده، تا 8000 دلار در هفته برای یک متخصص مالی تمام وقت متغیر است.

این پلتفرم همچنین یک آزمایش دو هفته‌ای را ارائه می دهد، بنابراین اگر راضی نیستید، پولی پرداخت نمی‌کنید. می توانید فریلنسرها را به صورت ساعتی، روزانه، پروژه ای، پاره وقت یا تمام وقت استخدام کنید.

دو بار در ماه صورت‌حساب دریافت خواهید کرد و می‌توانید همه هزینه‌ها را قبل از پردازش بررسی کنید. پرداخت کامل ظرف 10 روز پس از صدور فاکتور انجام می شود. Toptal تمام کارت های اعتباری اصلی، پرداخت های ACH، سیستم بانکی و پی پال را می پذیرد.

اگر به دنبال یک توسعه دهنده یا مدیر پروژه عالی هستید، Toptal می تواند به شما در یافتن آن ها کمک کند. با این وجود قیمت های این پلتفرم در مقابل سایر رقبا بیشتر است. زیرا فقط 3 درصد از فریلنسرهای برتر در جهان را می پذیرد و در دراز مدت باعث صرفه جویی در سرمایه شما می شود. اما اگر زمان و پول دارید و متخصصان با تجربه و با کیفیت می‌خواهید، تیم Toptal برای کمک به شما آماده است.

سوالات متداول

قیمت تاپتال چقدر است؟

Toptal برای ثبت نام رایگان است ولی برای اطمینان از سرمایه گذاری شما مبلغ 500 دلار قابل استرداد لازم است، در صورت عدم رضایت 500 دلار مستقیماً به شما بازخواهد گشت. در غیر این صورت به عنوان اعتبار به حساب شما اضافه می شود تا به فریلنسرها پرداخت کنید.

قیمت ها از حدود 60 دلار در ساعت برای یک فریلنسر شروع می شود، اما به یاد داشته باشید که با این 60 دلار فریلنسرهای برتر را استخدام می کنید. یک فریلنسر مناسب می تواند در زمان و هزینه شما در آینده صرفه جویی کند. به غیر از نرخ فریلنسر هیچ هزینه دیگری در Toptal پرداخت نمی کنید.

آیا Toptal بهتر از Fiverr است؟

Toptal و Fiverr دو وب سایت فریلنسری بسیار متفاوت هستند، بنابراین مقایسه مستقیم آن ها دشوار است. اگر بودجه کمی دارید و می خواهید برای یک پروژه کوتاه مدت و سریع فریلنسر استخدام کنید، Fiverr بهترین گزینه است. اگر می‌خواهید با یک فریلنسر که مهارت بالایی دارد، به خصوص در یک منطقه خاص، ارتباط کاری طولانی مدت برقرار کنید، Toptal توصیه می شود.

آیا Toptal قابل اطمینان است؟

بله Toptal یک وب سایت فریلنسری قانونی است که در آن می توانید فریلنسرهای سطح بالا و با کیفیت را استخدام کنید. مشتریان این پلتفرم عبارتند از Shopify، Duolingo و Gucci است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT