بهترین ابزار سئو

13 بهترین ابزار سئو برای بازاریابان دیجیتال در سال 2023

زمان مطالعه 11 دقیقه

در دنیای تکنولوژی امروز، داده ها پول هستند. بهترین ابزار سئو را برای دیجیتال مارکتینگ در ادامه معرفی خواهیم کرد.

سازمان‌ها در سراسر جهان از ابزارهای متعددی برای بهبود حضور و نتایج کلی برند خود استفاده می‌کنند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ برند را آسان و قابل دسترس کرده اند. یک کسب و کار را می توان با استفاده از برنامه ها و ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ تقویت کرد و یکی از آنها ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

ابزارهای سئو به طور فعال توسط سازمان ها در هر نوع و اندازه استفاده می شود. اکثر این محصولات یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهند که به شما امکان می دهد قبل از انتخاب یکی از آنها را امتحان کنید.

شما می توانید با استفاده از بهترین ابزارهای سئو، رتبه بندی جستجوی کلمات کلیدی و موتورهای جستجو را به سرعت افزایش دهید. قبل از تصمیم گیری در مورد ابزار سئو، به ویژگی های خاص مورد نیاز خود توجه کنید.

کارهایی که غیرممکن به نظر می رسند را می توان با ابزارهای صحیح سئو به دست آورد. آنها همچنین می توانند زندگی یک متخصص سئو را آسان تر کنند زیرا بهترین ها معمولاً مجموعه ای از عملکردها را دارند که می توانند به نگرانی های مختلف سئو کمک کنند.

ابزارهای سئو چیست؟

ابزارهای سئو اطلاعات و هشدارهایی را در مورد سلامت عمومی و موفقیت وب سایت شما ارائه می دهند. آنها می توانند به شما در شناسایی زمینه های فرصت و همچنین کمبودها یا نگرانی هایی که ممکن است مانع از رتبه بندی و کسب آگاهی در SERP ها شوند، به شما کمک کنند.

راه حل های نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) که ممکن است به صورت آنلاین برای اشتراک ماهانه استفاده شوند، رایج ترین راه حل ها هستند. داشتن چند ابزار سئوی مختلف در زرادخانه شما با الگوریتم همیشه در حال تغییر گوگل ضروری است، زیرا از آنها برای مقاصد دیگر استفاده می شود.

بازاریابان می توانند از ابزارهای سئو برای به دست آوردن اطلاعات قابل توجهی از تلاش های خود استفاده کنند. آنها بررسی رتبه، تحقیقات کلمات کلیدی پیشرفته، هوش رقابتی و تجزیه و تحلیل بک لینک را در میان سایر خدمات ارائه می دهند.

چرا تیم ها باید از ابزارهای سئو استفاده کنند؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای ایجاد و ترویج محتوایی که مورد علاقه و ارزش مخاطبان هدف شما باشد، بسیار مهم است. مهم نیست که یک وب سایت چقدر مدبر باشد، اگر بازدیدکنندگان کافی را جذب نکند، تمام تلاش ها بیهوده است. سئو برای به حداکثر رساندن دید وب سایت شما ضروری است، که به معنی بازدیدکنندگان بیشتر و فرصتی برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان است.

موتورهای جستجو و سئو به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. چندین راه‌حل بهینه‌سازی موتور جستجو برای کمک به میلیون‌ها کسب‌وکار برای بهبود حضور خود در اینترنت و حفظ رقابت در دسترس هستند. ابزارهای سئو توسط همه نوع کسب و کار، بزرگ و کوچک استفاده می شود. ابزارهای SEO ترافیک وب سایت را افزایش می دهند و در نتیجه مستقیماً بر درآمد ایجاد شده توسط وب سایت ها تأثیر می گذارند و در نتیجه عملکرد کسب و کار را بهبود می بخشند. آنها برای هر شرکتی که می خواهد پایگاه مشتریان خود را بهبود بخشد و یک وب سایت بهینه ایجاد کند ضروری است.

با ProofHub اهداف سئو خود را به سرعت و به طور موثر انجام دهید. ببینید چگونه!

برترین ابزارهای سئو برای تیم ها در سال 2023

اکنون که در مورد ابزارهای سئو و چگونگی کمک به تیم های مارکتینگ برای دستیابی به موفقیت دیجیتال بحث کردیم. اکنون اجازه دهید در مورد انواع ابزارهای سئو موجود برای سازمان ها در سراسر جهان صحبت کنیم.

1.بهترین ابزار سئو SemRush

SEMRush مجموعه ای جامع است که به شما در ساده سازی فرآیند مارکتینگ کمک می کند. SEMRush به تیم ها در زمینه های مختلف دیجیتال مارکتینگ مانند تجزیه و تحلیل SEO، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، مارکتینگ محتوا، مدیریت کمپین و موارد دیگر کمک می کند. Semrush دارای بیش از 20 میلیارد کلمه کلیدی و 808 میلیون دامین در پایگاه داده خود است. مواردی مانند موقعیت ارگانیک دامین یا URL فرود در SERPهای Google، کپی‌هایی از تبلیغات AdWords و موقعیت‌های آن، تبلیغات هزینه به ازای کلیک (CPC)، تجزیه و تحلیل رقبا و غیره را پیگیری می‌کند.

این ابزار به مقایسه عبارات و دامین‌ها برای تیم‌هایی که به دنبال گزارش‌های تحلیلی هستند کمک می‌کند تا به درک بهتر داده‌های جستجوی وب‌سایت، ترافیک یا حتی تجزیه و تحلیل رقبا کمک کند. eBay، Philips، HP، Quora و بسیاری از شرکت‌های دیگر جزو 6000000 کاربر آن‌ها هستند. این یک لیست بسیار چشمگیر است. SEMRush بدون شک یکی از پرکاربردترین و خریدارترین محصولات موجود در بازار است.

2. Google Search Console

به ساده‌ترین عبارت، کنسول جستجوی گوگل ابزاری است که می‌تواند به هر کسی که یک وب‌سایت دارد کمک کند تا بفهمد که چگونه در جستجوی Google کار می‌کند و چه کاری می‌تواند انجام دهد تا دید جستجوی خود را بهبود بخشد و ترافیک مرتبط بیشتری را به سایت‌های خود هدایت کند.

کنسول جستجوی گوگل به کاربران اجازه می دهد تا ترافیک سایت خود را ردیابی کنند، عملکرد کلمات کلیدی را مشاهده کنند، مشکلات را عیب یابی کنند و پیام های Google را در مورد سایت خود دریافت کنند. اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد یک وب سایت در جستجوی ارگانیک و پیشنهادهایی برای بهبود موقعیت سایت در فهرست گوگل ارائه می دهد. به دلیل تمام ابزارهایی که برای اطمینان از عملکرد خوب وب سایت ها در جستجوی Google و همچنین ابزارهایی که برای ردیابی و تجزیه و تحلیل ترافیک ارائه می کند، کنسول جستجو منبع عالی برای بازاریابان است.

3.بهترین ابزار سئو Moz Pro

Moz Pro یک مجموعه نرم‌افزاری همه‌در یک سئو شناخته‌شده است که شامل افزایش ابزارهای قرار گرفتن در معرض موتورهای جستجو است. Link Explorer، Keyword Explorer و Rank Tracker برخی از با ارزش ترین توابع هستند. کمپین‌های Moz Pro به شما در جمع‌آوری داده‌ها در مورد رتبه‌بندی سایت، بهینه‌سازی صفحه، خزیدن سایت و معیارهای لینک کمک می‌کنند تا به اجرای تاکتیک‌های SEO شما کمک کنند. می توانید از کمپین Moz Pro خود برای شناسایی مشکلاتی در سایت خود استفاده کنید که ممکن است به تجربه بازدیدکنندگان شما آسیب برساند.

سایر خدمات ممکن است برای سازمان‌هایی که تازه به سئو کار می‌کنند آسان‌تر از Moz باشد که مجموعه‌ای بسیار پیچیده از قابلیت‌ها دارد. با این وجود، Moz در حال حاضر یکی از موثرترین ابزارهای مارکتینگ سئو در دسترس است. جعبه ابزار گسترده آن، آن را به یک پلتفرم همه کاره عالی برای سازمان های کوچک و بزرگ تبدیل می کند. آنها تعداد زیادی از منابع بازاریابی و کلاس های گواهینامه و نرم افزار نظارت بر SEO فوق العاده خود را ارائه می دهند.

با ProofHub تیم مارکتینگ خود را به سمت موفقیت سوق دهید. امروز ثبت نام کنید!

4.بهترین ابزار سئو Ahrefs

از زمان آغاز به کار خود در سال 2011، Ahrefs به سرعت خود را به عنوان یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو در بازار تثبیت کرده است و توسعه دهندگان وب و سازندگان محتوا در سراسر جهان از آن برای بهبود حضور آنلاین خود استفاده می کنند.

Ahrefs با بیش از 295 میلیارد صفحه ایندکس شده و بیش از 16 تریلیون بک لینک، گسترده ترین شاخص بک لینک را در میان ابزارهای برجسته سئو دارد. Ahrefs یک ابزار عالی برای بهبود ترافیک وب سایت و رتبه بندی با کمک ممیزی بک لینک، جستجوگر کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، اسناد کاربر، رتبه بندی URL و موارد دیگر است.

Ahrefs دارای یک خزنده(crawler) وب قوی است که هم از نظر اندازه و هم از نظر سرعت در رتبه دوم پس از گوگل قرار دارد. Href مطمئناً بهترین ابزار برای بهبود حضور آنلاین دامنه شما با کمک مقایسه عمیق دامنه است. علاوه بر این، این ابزار همچنین به یافتن بیشترین پیوند با یک سایت اینترنتی کمک کرد و در نتیجه، نمای کلی واضحی از صفحات با بهترین عملکرد را به دست آورد.

5. SpyFu

SpyFu تحقیق کلمات کلیدی و ابزار هوش رقابتی است که بازاریابان دیجیتال از آن برای بهبود موفقیت جستجوی آنلاین خود استفاده می کنند. SpyFu به کاربران کمک می کند تا سودآورترین کلمات کلیدی رقبای خود را کشف کنند. همچنین تمام کمپین های تبلیغاتی رقبا و جستجوهای ارگانیک آنها را نمایش می دهد. SpyFu ممکن است برای تعیین اینکه کدام عبارات جستجو در تلاش های پولی و ارگانیک رقبای شما سودآورتر هستند استفاده شود.

SpyFu یکی از دقیق ترین ابزارهای تحلیل سئو در بازار است. این به کاربران اجازه می دهد تا به تجزیه و تحلیل دقیق رقبا مانند کلمات کلیدی ارگانیک مورد استفاده رقبا، کلیک های ماهانه، رقبای پولی و ارگانیک، کمپین های تبلیغاتی گوگل و غیره دسترسی پیدا کنند.

SpyFu یکی از تنها ابزارهایی است که به عمق و عملکرد نزدیک است. نسبت به رقبای اصلی خود هزینه کمتری دارد، استفاده از آن ساده است و می تواند مطابق با نیازهای خاص شما تنظیم شود.

6. BuzzSumo

BuzzSumo یک ابزار SEO عالی است که بر جنبه رسانه های اجتماعی مارکتینگ آنلاین تمرکز دارد. این پلتفرم پیشرو در صنعت می‌تواند روندها، مسائل و تأثیرگذاران صنعت را با داده‌های آموزنده و آسان برای تفسیر آشکار کند. BuzzSumo پلتفرمی است که به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های تعامل، محتوا و دسترسی نمونه را پیدا کنید.

BuzzSumo ارزش امتحان کردن را دارد اگر رسانه‌های اجتماعی بخشی از استراتژی شما هستند، با ویژگی‌هایی مانند ابزار تحقیق محتوای آن‌ها و به‌روزرسانی‌های بلادرنگ با نظارت بک لینک. به طور خلاصه، BuzzSumo در دنیای مارکتینگ نامی برای خود دست و پا کرده است. این یک ابزار عالی برای پیدا کردن آنچه مردم در رسانه های اجتماعی در مورد آن صحبت می کنند است تا به موضوعات پرطرفدار بپیوندید و با ایجاد محتوا در اطراف آنها، صدای خود را ایجاد کنید.

7.بهترین ابزار سئو HubSpot

HubSpot مجموعه ای جامع از راه حل های SEO و مارکتینگ محتوا را ارائه می دهد تا به شما کمک کند قدرت جستجوی خود را افزایش دهید و تبدیل ها را افزایش دهید.

ابزارهای سئوی HubSpot با ابزار استراتژی محتوای HubSpot مرتبط هستند و به شما این امکان را می‌دهند که موضوعات مهم را به سرعت برای خود و مشتریان خود پیدا کرده و رتبه‌بندی کنید. این ادغام زمانی می تواند مفید باشد که به دنبال کلمات کلیدی برای نوشتن در تخصص مشتری خود هستید.

از آنجایی که ابزارهای سئو HubSpot با سایر ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) مانند صفحات فرود، تست A/B، ربات های مکالمه و فراخوان برای اقدام نیز یکپارچه شده است، می توانید بر افزایش نرخ تبدیل مشتریان خود، اعم از ماکرو و میکرو تمرکز کنید. HubSpot همچنین دارای یک کتابخانه منابع SEO گسترده و کلاس های SEO رایگان است که برای بازاریابان و صاحبان مشاغل مفید است.

8. Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار یافتن کلمه کلیدی رایگان است که توسط نیل پاتل ایجاد شده است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی و هدف جستجو را با نمایش SERP های با رتبه برتر شناسایی کنید. با صدها ایده از ابزار رایگان کلمات کلیدی فوق‌العاده ما، می‌توانید اصطلاحات ایده‌آل را برای استفاده در وب‌سایت خود، از عبارات کوتاه تا دم بلند پیدا کنید.

Ubersuggest یک افزونه کروم و ابزار SEO رایگان است که ترافیک جستجوی ماهانه، CPC و داده های رقابت را برای عبارات نمایش می دهد. این ابزار به شما می گوید که بهترین روش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چه فرصت هایی را که وب سایت یا آژانس سئو شما از دست داده است، تا بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید.

9. SEOquake

یکی از محبوب ترین افزونه های نوار ابزار SEOquake است. این به شما امکان می دهد تنظیمات مختلف موتورهای جستجو را به سرعت ارزیابی کنید، آنها را ذخیره کنید و آنها را با نتایج پروژه های دیگر مقایسه کنید. اگرچه ممکن است نمادها و ارقام تولید شده توسط SEOquake برای افراد ناآشنا قابل درک نباشد، بهینه سازهای حرفه ای اطلاعات فراوانی را که این افزونه ارائه می دهد ارزش قائل می شوند.

اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدکنندگان و کشور آنها و نموداری از سابقه ترافیک سایت دریافت کنید. به روز رسانی فهرست گوگل، بک لینک ها، رتبه بندی SEMRush، لایک های فیس بوک، نمایه بینگ، رتبه های الکسا، سن آرشیو وب و لینک به صفحه Whois دکمه هایی در نوار ابزار هستند. همچنین یک برگه تقلب و وب‌سایت تشخیصی برای دریافت دیدگاه پرنده از مشکلات احتمالی وجود دارد.

10.بهترین ابزار سئو Mangools

Mangools که در سال 2014 تأسیس شد، مجموعه ای از ابزارهای ساده سئو برای فریلنسرها، وبلاگ نویسان، بازاریابان وابسته، مشاغل کوچک و متوسط، و شرکت های سئو و مارکتینگ است. KWFinder برای تحقیق کلمات کلیدی، SERPChecker برای تجزیه و تحلیل SERP، LinkMiner برای تجزیه و تحلیل بک لینک، SERPWatcher برای ردیابی رتبه و SiteProfiler برای تجزیه و تحلیل وب سایت از جمله پنج ابزار SEO ارائه شده توسط Mangools هستند.

Mangools مسلماً به دلیل ابزار اصلی خود، KWFinder، یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر ابر است که به شما کمک می‌کند ایده‌های کلیدی مناسبی را برای مقالات وبلاگ، محتوای وب‌سایت، صفحات فرود و کپی تبلیغات PPC توسعه دهید. با این حال، سایر ابزارهای سئو مجموعه ضروری هستند و قیمت مناسبی دارند.

اگر بودجه کمی دارید اما همچنان می‌خواهید روی محصولی سرمایه‌گذاری کنید که به شما در سئوی روزانه کمک می‌کند، بهترین گزینه است Mangools، و این مقرون‌به‌صرفه‌ترین تکنیک سئوی موجود است.

11. Google Trends

Google Trends داده‌های جستجوهای Google را جمع‌آوری می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد فراوانی عبارات جستجو را با سایر عبارات، مناطق جغرافیایی و موانع زبانی مقایسه کنند.

هنگامی که سازمان شما با موفقیت پیشرفت می کند، ابزارهای سئو سنتی مانند مواردی که قبلاً توضیح دادیم به انجام تحقیقات و ممیزی کمک می کند. Google Trends یک ابزار فوق العاده برای کشف پتانسیل های بکر و ایجاد یک چشم انداز گسترده کلمه کلیدی برای سایت شما است.

باید توجه داشته باشید که Google Trends داده های جزئی را ارائه نمی دهد. این ابزار زمانی بهترین کار را انجام می دهد که از آن به عنوان قطب نما برای هدایت استراتژی SEO خود استفاده می کنید و نتایج را با نرم افزارهای قدرتمندتر مانند HubSpot’s SEO Marketing Tool ترکیب می کنید.

12.بهترین ابزار سئو Majestic SEO

Majestic SEO یک نرم افزار تحلیل لینک است که بر روی SEO تمرکز دارد. برخلاف سایر ابزارهای سئو، Majestic فقط بر روی بک لینک ها متمرکز است. به بیان دیگر، Majestic یک فروشگاه برای تحقیقات کلمات کلیدی، ممیزی سایت و تجزیه و تحلیل سئوی درون صفحه نیست.

کاربران می‌توانند «فهرست تازه» را که در طول روز خزیده و به‌روزرسانی می‌شود، و «فهرست تاریخی» را که به دلیل سرعت بازیابی صاعقه‌ای آن در اینترنت مورد استقبال قرار گرفته است، جستجو کنند. «Majestic Million» که رتبه‌بندی ۱ میلیون وب‌سایت برتر را نشان می‌دهد، یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها است.

نسخه Lite Majestic ماهانه 50 دلار هزینه دارد و شامل ابزارهایی از جمله جستجوگر بک لینک انبوه، لیستی از دامنه های ارجاع دهنده، آدرس های IP و زیرشبکه ها، و Majestic’s Site Explorer یکپارچه است. فروشگاه اینترنتی، انتقادهایی را به خاطر قرار گذاشتن برانگیخته است. علاوه بر این، Majestic رابط Google Analytics ندارد.

13.بهترین ابزار سئو Answer The Public

AnswerThePublic یک ابزار کلیدواژه است که از تصویری به نام ابر جستجو برای نمایش سوالات جستجو و جستجوهای تکمیل خودکار پیشنهادی استفاده می کند. 5 W و «چگونه»، «می‌تواند»، «هستند»، که، و اراده، به دسته‌هایی تقسیم می‌شوند.

AnswerThePublic داده‌های تکمیل خودکار را از چندین موتور جستجو مانند Google جمع‌آوری می‌کند و در عوض کلمات کلیدی، عبارات و همچنین سؤالات مرتبط با آن را تولید می‌کند. این گنجینه ای از داده های مشتری است که می توانید از آن برای توسعه محتوا، محصولات و خدمات جدید و سودمند استفاده کنید.

بهره وری تیم خود را در هر مرحله به حداکثر برسانید. ProofHub را امروز امتحان کنید!

بهترین ابزار سئو: نتیجه

ابزارهای سئو به بازاریابان کمک می کند تا با افزایش تحقیقات کلمات کلیدی و رتبه بندی موتورهای جستجو، آگاهی از برند را بهبود بخشند. با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد ابزار سئو، کاربران باید ویژگی ها و قابلیت های خاصی را که نیاز دارند بررسی کنند. بسیاری از این ابزارها دارای ویژگی های متنوعی هستند، اما به عنوان یک سازمان، باید نیازهای خود را محدود کرده و ابزار را بررسی کنید.

ابزارهای سئو برای رقابت در موتورهای جستجو مورد نیاز هستند، چه وبلاگ نویس، یک شرکت SaaS یا یک تجارت محلی. اکثر این محصولات یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهند که به شما امکان می دهد قبل از انتخاب یکی از آنها را امتحان کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT