بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه 27 دقیقه

درآمد پسیو می تواند راهی عالی برای کسب درآمد اضافی باشد، به خصوص که هزینه های زندگی بالا بوده و تلاش برای بدست آوردن مقدار کمی پول در هر ماه به شما کمک می کند. در این پست به معرفی بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴ می پردازیم.

نقد درآمد ارزی

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

درآمد پسیو می ‌تواند در زمان ‌هایی که ناگهان بیکار شدید، داوطلبانه از کارتان استعفا دادید یا تورم قدرت خریدتان را کاهش داده باشد، به شما کمک کند. در هر صورت درآمد غیر فهال به شما امنیت بیشتری می دهد.

اگر نگران این هستید که بتوانید به اندازه کافی برای بازنشستگی خود پس انداز کنید، درآمد پسیو استراتژی هست که ممکن است برای شما جذاب باشد.

ایده های درآمد پسیو:

1. یک دوره ایجاد کنید
2. یک کتاب الکترونیکی بنویسید
3. درآمد اجاره
4. بازاریابی وابسته
5. محصولات خرده فروشی تلنگر
6. فروش آنلاین عکاسی
7. املاک و مستغلات با سرمایه جمعی بخرید
8. وام دهی همتا به همتا
9. سهام سود سهام
10. یک برنامه ایجاد کنید
11. اجاره دادن پارکینگ
12. REITs
13. نردبان اوراق قرضه
14. پست های حمایت شده در شبکه های اجتماعی
15. روی یک CD پر بازده یا حساب پس انداز سرمایه گذاری کنید
16. خانه خود را کوتاه مدت اجاره دهید
17. روی ماشین خود تبلیغ کنید
18. یک وبلاگ یا کانال یوتیوب ایجاد کنید
19. وسایل مفید منزل را اجاره دهید
20. فروش طرح ها به صورت آنلاین
21. سالیانه تنظیم کنید
22. یک تجارت محلی بخرید
23. وبلاگ بخر
24. سهم ممتاز
25. صندوق اوراق قرضه شهرداری

درآمد پسیو چیست؟

درآمد پسیو شامل درآمد های منظم از منبعی غیر از کارفرما یا پیمانکار است. سرویس درآمد داخلی (IRS) می‌ گوید درآمد پسیو می ‌تواند از دو منبع به دست بیاید: ملک اجاره‌ای یا کسب‌ و کاری که فرد فعالانه در آن شرکت نمی ‌کند، مانند حق امتیاز کتاب یا سود سهام.

تاد ترسیدر، مربی مالی و مدیر بازنشسته صندوق تامینی، می ‌گوید: بسیاری از مردم فکر می ‌کنند که درآمد پسیو به معنای به دست آوردن چیزی برای هیچ چیز است.این یک جذابیت «سریع پولدار شدن» دارد… اما در نهایت، همچنان مستلزم کار می باشد.

در عمل، برخی یا همه کار ها را از قبل انجام می دهید، اما درآمد پسیو شامل کار اضافی در طول مسیر می شود. ممکن است مجبور شوید محصول خود را به روز نگه دارید یا ملک اجاره ای خود را به خوبی نگهداری کنید.

اما اگر این استراتژی را به کار بگیرید، می ‌تواند راهی عالی برای درآمد زایی باشد و در طول مسیر امنیت مالی بیشتری برای خود ایجاد کنید.

• شغل شما. به طور کلی، درآمد پسیو درآمدی نیست که از چیزی باشد که شما از لحاظ مادی در آن مشارکت داشته اید، مانند دستمزدی که از یک شغل به دست می آورید.
• شغل دوم به دست آوردن شغل دوم به عنوان یک درآمد پسیو شناخته نمی شود، زیرا شما همچنان باید در محل حضور پیدا کنید و کار را برای دریافت حقوق انجام دهید. درآمد پسیو در مورد ایجاد یک جریان ثابت درآمد بدون نیاز به انجام کار های زیاد برای به دست آوردن آن است.
• دارایی های غیر مولد. سرمایه‌ گذاری می ‌تواند راهی عالی برای ایجاد درآمد پسیو باشد، اما تنها در صورتی که دارایی ‌های شما سود سهام یا بهره بپردازند. سهام یا دارایی ‌هایی مانند ارز های دیجیتال که سود سهام پرداخت نمی ‌کنند ممکن است هیجان ‌انگیز باشند، اما درآمد پسیو برای شما به شمار نمی‌ روند.

25 ایده درآمد پسیو برای کسب درآمد

اگر به ایجاد یک جریان درآمد پسیو فکر می کنید، این استراتژی ها را بررسی نمایید و یاد بگیرید که برای موفقیت با آنها چه چیزی لازم است، در حالی که خطرات مرتبط با هر ایده را نیز درک کنید.

1. یک دوره ایجاد کنید

یکی از استراتژی‌ های محبوب برای درآمد پسیو، ایجاد یک دوره آموزشی صوتی یا تصویری است، سپس زمانی که محصولات به فروش رسید، دیگر نیاز به انجام کاری ندارید. دوره ها را می توان از طریق سایت هایی مانند Udemy، SkillShare و Coursera توزیع و فروخت.

از طرف دیگر، ممکن است یک «مدل فریمیوم» در نظر بگیرید به عنوان مثال برای کسانی که می ‌خواهند بیشتر بدانند، یک دنبال ‌کننده با محتوای رایگان و دریافت هزینه ی بیشتر بابت اطلاعات دقیق ‌تر درست کنید. معلمان زبان و مشاوره خرید سهام ممکن است از این مدل استفاده کنند.

می توان از محتوای رایگان به عنوان نمایشی از تخصص خود استفاده نمود و کسانی را که به دنبال رفتن به سطح بعدی هستند جذب کرد.

فرصت: یک دوره می تواند جریان درآمدی عالی را ارائه دهد، زیرا پس از هزینه اولیه زمان، به راحتی درآمد کسب می کنید.

تریدر می ‌گوید: «ریسک: برای ایجاد محصول به تلاش زیادی نیاز است». «و برای کسب درآمد خوب از آن، باید عالی باشد. جایی برای اتلاف وجود ندارد.»

Tresidder می گوید اگر می خواهید موفق باشید باید یک پلتفرم قوی بسازید، محصولات خود را بازاریابی کنید و برای محصولات بیشتر برنامه ریزی نمایید.

Tresidder می گوید: «یک محصول یک تجارت نیست مگر اینکه واقعاً خوش شانس باشید. “بهترین راه برای فروش یک محصول، ایجاد محصولات عالی تر است.”

او می ‌گوید هنگامی که بر مدل کسب‌ و کار مسلط شوید، می ‌توانید درآمد خوبی به دست آورید.

2. یک کتاب الکترونیکی بنویسید

نوشتن یک کتاب الکترونیکی می تواند فرصت خوبی برای انتشار کم هزینه و حتی استفاده از توزیع جهانی آمازون باشد تا کتاب شما توسط میلیون ها خریدار احتمالی دیده شود. کتاب‌ های الکترونیکی می‌ توانند نسبتاً کوتاه، شاید 30 تا 50 صفحه باشند، و ساختن آن‌ ها نسبتاً ارزان هست، زیرا به تخصص شما متکی است.

باید در یک موضوع خاص متخصص باشید، اما موضوع می تواند تخصصی باشد و از مهارت ها یا توانایی های خاصی استفاده کند که تعداد کمی ارائه می دهند اما بسیاری از خوانندگان به آن نیاز دارند. می توان به سرعت کتاب را در یک پلتفرم آنلاین طراحی کرده و سپس عناوین مختلف و قیمت های مختلف را آزمایش کرد.

مانند طراحی یک دوره، زمانی ارزش زیادی پیدا می کند که کتاب های الکترونیکی بیشتری را به مجموعه اضافه نموده و مشتریان بیشتری را به محتوای خود جذب کنید.

فرصت: یک کتاب الکترونیکی می تواند برای ارائه اطلاعات خوب و با ارزش به خوانندگان، به عنوان راهی برای هدایت آن ها به سایر پیشنهادات شما، از جمله دوره های صوتی یا تصویری، سایر کتاب های الکترونیکی، یک وب سایت، سمینار ها
و غیره عمل کند.

ریسک: کتاب الکترونیکی شما باید بسیار قوی باشد تا دنبال کننده ها را به خود جذب کند. اگر راهی برای بازاریابی آن داشته باشید، مانند یک وب سایت، تبلیغ در سایر وب سایت های مرتبط، ظاهر شدن در رسانه ها یا پادکست ها، به شما کمک می کند.

در حالی که یک کتاب الکترونیکی خوب است، اگر بیشتر بنویسید و حتی کسب‌ و کاری را پیرامون کتاب ایجاد نمایید یا کتاب را بخشی از تجارت خود کنید که بخش‌ های دیگر را تقویت می‌ کند، به شما کمک خواهد شد.

3. درآمد اجاره

سرمایه گذاری در املاک اجاره ای یک راه برای کسب درآمد پسیو است. اما اغلب کار های مربوط به آن بیشتر از چیزی هست که مردم انتظار دارند.

جان اچ گریوز، یک امانت دار معتبر سرمایه گذاری (AIF) در منطقه لس آنجلس و نویسنده کتاب The 7% Solution می گوید: می توانید یک بازنشستگی راحت را داشته باشید.

فرصت: گریوز می گوید برای کسب درآمد پسیو از املاک اجاره ای، باید سه چیز را تعیین کنید:

• چقدر بازده سرمایه گذاری می خواهید
• کل هزینه ها و مخارج ملک
• خطرات مالی مالکیت ملک

به عنوان مثال، اگر هدف شما کسب درآمد سالانه 10000 دلار در جریان نقدینگی اجاره است و ملک دارای رهن ماهانه 2000 دلار هست و ماهیانه 300 دلار دیگر برای مالیات و سایر مخارج هزینه دارد، باید 3133 دلار اجاره ماهانه دریافت کنید.

ریسک: چند سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید: آیا بازاری برای ملک شما وجود دارد؟ اگر مستاجری پیدا کنید که دیر پرداخت کند یا به ملک آسیب برساند چطور؟ اگر نتوانید ملک خود را اجاره دهید چه؟ هر یک از این عوامل می تواند به درآمد پسیو شما ضربه بزند.

رکود اقتصادی نیز می تواند چالش برانگیز باشد. ممکن است مستاجرانی داشته باشید که دیگر قادر به پرداخت اجاره بهای خود نباشند، در حالی که شما هنوز وام مسکنی برای پرداخت داشته باشید. باید این خطرات را بسنجید و برای محافظت از خود برنامه های اضطراری داشته باشید.

4. بازاریابی وابسته

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

با بازاریابی وابسته، صاحبان وب سایت، بلاگر های رسانه های اجتماعی یا وبلاگ نویسان، محصول شخص ثالث را با قرار دادن لینک به محصول در سایت یا اکانت رسانه اجتماعی خود تبلیغ می کنند. آمازون ممکن است شناخته شده ترین باشد، اما eBay، Awin و ShareASale نیز از جمله نام های بزرگتر هستند. اینستاگرام و TikTok به پلتفرم‌های بزرگی برای کسانی تبدیل شده‌اند که به دنبال افزایش فالوور و تبلیغ محصولات هستند.

همچنین می ‌توانید برای جلب توجه به وبلاگ خود یک لیست ایمیل ایجاد نمایید یا افراد را به محصولات و خدماتی که ممکن است بخواهند هدایت کنید.

فرصت: زمانی که بازدید کننده بر روی لینک کلیک نمود و از شرکت وابسته شخص ثالث خرید کرد، صاحب سایت کمیسیون دریافت می کند. این کمیسیون ممکن است بین 3 تا 7 درصد باشد. اما اگر بتوانید فالوور های خود را افزایش دهید یا جایگاه پردرآمد تری (مانند نرم‌افزار، خدمات مالی یا تناسب اندام) داشته باشید، ممکن است بتوانید درآمد داشته باشید.

بازاریابی وابسته به عنوان پسیو در نظر گرفته می شود زیرا، از نظر تئوری، می توانید تنها با افزودن لینک به سایت یا اکانت رسانه های اجتماعی خود، درآمد کسب کنید. در واقع، اگر نتوانید افرادی را به سایت خود جذب کرده تا روی لینک کلیک کنند و چیزی بخرند، هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد.

ریسک: اگر تازه شروع به کار کرده اید، باید برای ایجاد محتوا و ایجاد ترافیک وقت بگذارید. جذب فالوور ممکن است زمان زیادی طول بکشد، و شما باید فرمول مناسبی را برای جذب مخاطب پیدا کنید. بدتر از آن، زمانی که تمام این انرژی را صرف کردید، ممکن است مخاطبان شما به سمت اینفلوئنسر، روند یا پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب دیگری بروند.

5. محصولات خرده فروشی را برگردانید

از پلتفرم‌ های فروش آنلاین مانند eBay یا آمازون استفاده کنید و محصولاتی را که می ‌بینید قیمتشان پایین است را خریده و در جای دیگری بفروشید.

فرصت: می ‌توانید از تفاوت‌ های قیمتی بین آنچه می ‌توانید پیدا کنید و آنچه که مصرف ‌کننده معمولی می ‌تواند پیدا کند، استفاده نمایید.

ریسک: در حالی که فروش می ‌تواند در هر زمانی به صورت آنلاین اتفاق بیفتد، به پسیو شدن این استراتژی کمک می ‌کند، قطعاً باید برای یافتن منبع قابل اعتماد محصولات تلاش نمایید. به علاوه، تا زمانی که محصولات به فروش نرسند، باید روی همه محصولات خود پول سرمایه گذاری کنید.

بنابراین به یک منبع قوی پول نقد نیاز دارید. باید بازار را بشناسید تا با قیمت بسیار بالا خرید نکنید. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت به محصولاتی برسید که هیچ کس نمی ‌خواهد یا باید قیمت آن‌ ها را به شدت کاهش دهید تا با ضرر بفروشید.

6. فروش آنلاین عکاسی

فروش آنلاین عکاسی ممکن است واضح ترین مکان برای راه اندازی یک کسب و کار پسیو نباشد، اما می تواند باعث گردد تلاش های خود را افزایش دهید، به خصوص اگر بتوانید عکس های مشابه را بار ها و بار ها بفروشید. برای انجام این کار، ممکن است با سازمانی مانند Getty Images، Shutterstock یا Alamy کار کنید.

برای شروع، باید توسط پلتفرم تأیید شویدو مجوز استفاده از عکس ‌های خود را برای هر کسی که آنها را دانلود می ‌کند، می ‌دهید. سپس پلتفرم هر بار که شخصی از عکس شما استفاده کند به شما پول می دهد.

به عکس‌ هایی نیاز دارید که برای یک مخاطب خاص جذاب باشد یا صحنه خاصی را نشان دهد، و باید بفهمید که تقاضا در کدام زمینه بیشتر می باشد. عکس ‌ها م ی‌توانند عکس‌ هایی با مدل ‌ها، مناظر، سناریو های خلاقانه و موارد دیگر باشند، یا می ‌توانند رویدادهای واقعی را ثبت کنند که ممکن است خبرساز شوند.

فرصت: بخشی از ارزش فروش یا صدور مجوز عکس های خود از طریق یک پلتفرم این است که شما پتانسیل افزایش تلاش را دارید، به خصوص اگر بتوانید تصاویری را ارائه دهید که مورد تقاضا هستند. این بدان معناست که می توانید همان تصویر را صدها یا هزاران بار یا بیشتر بفروشید.

ریسک: می ‌توانید صد ها عکس را به پلتفرمی مانند Getty Images اضافه کنید و هیچ یک از آنها به فروش نرسند. در حالی که چند عکس می توانند کل درآمد شما را به همراه داشته باشند، بنابراین باید همچنان عکس‌ اضافه نموده تا به مرحله ای برسید که فروش بالا رود.

ممکن است برای بیرون رفتن و گرفتن عکس، پردازش آنها و پیگیری رویداد هایی که در نهایت باعث افزایش درآمد شما می شود، به تلاش قابل توجهی نیاز داشته باشید. حفظ انگیزه ممکن است سخت باشد: هر عکسی می تواند بلیط بخت آزمایی شما باشد.

7. املاک و مستغلات با سرمایه جمعی بخرید

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می باشید اما نمی خواهید کار های سنگین (مدیریت، تعمیرات، رسیدگی به مستاجران و موارد دیگر) را انجام دهید، گزینه دیگر استفاده از پلتفرم سرمایه گذاری جمعی برای سرمایه گذاری در ملک است. یک تیم سرمایه ‌گذاری با تجربه، املاک و مستغلات را انتخاب می‌ کند، سپس می ‌توانید تصمیم بگیرید که در آن سرمایه ‌گذاری کنید و چقدر با آن راحت هستید.

یک هزینه مدیریت سالانه به پلتفرم املاک و مستغلات پرداخت خواهید کرد و حداقل مبالغ سرمایه گذاری را خواهید داشت که می تواند از ده دلار تا ده ها هزار دلار متغیر باشد.

فرصت: می توانید به معاملات خصوصی املاک و مستغلات که جذاب هستند دسترسی داشته باشید و سرمایه گذاران آگاه از قبل انتخاب شده اند. می ‌توانید بازدهی ‌ها را در پلتفرم‌ ها بررسی نموده، بنابراین می ‌دانید چه سطحی از بازدهی و در چه بازه زمانی را می ‌توانید انتظار داشته باشید. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند به تنوع بخشیدن به سبد سهام شما کمک کرده و به هموارسازی بازده شما کمک نماید.

برخی از پلتفرم ها در سهام، برخی دیگر در بدهی سرمایه گذاری می کنند. به طور کلی، سهام در ازای ریسک بیشتر بازده بالایی ارائه می کند، در حالی که بدهی بازده کمتری را در ازای ریسک کمتر ارائه می دهد. برخی از پلتفرم ها از شما می خواهند که یک سرمایه گذار معتبر با حداقل درآمد یا دارایی مشخص باشید. پلتفرم های محبوب عبارتند از Fundrise، Yieldstreet و DiversyFund.

ریسک: شما می خواهید سرمایه گذاری خود را در بسیاری از پلتفرم های تامین مالی جمعی انجام دهید. بنابراین در حالی که بازده گذشته ممکن است خوب به نظر برسد، آنها نمی توانند موفقیت آینده را پیش بینی کننده کنند. و شما باید در مورد اینکه چه چیزی بخرید قضاوت کنید.

علاوه بر این، املاک و مستغلات معمولاً با سطوح بالایی از تأمین مالی بدهی تأمین می شود و آن را در برابر هر گونه رکود اقتصادی مستعد تر می کند. همچنین می خواهید بدانید که چه مدت پول شما در سرمایه گذاری قفل می گردد و چه زمانی، به خصوص در مواقع اضطراری می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

8. وام دهی همتا به همتا

وام همتا به همتا (P2P) یک وام شخصی است که بین شما و یک وام گیرنده داده می ‌شود و از طریق یک واسطه شخص ثالث مانند Prosper تسهیل می ‌گردد. سایر ساتی ها عبارتند از LendingClub و Upstart.

فرصت: به عنوان یک وام دهنده، از طریق پرداخت سود وام ها درآمد کسب می کنید. اما از آنجایی که وام بدون وثیقه است، ممکن است هیچ چیز نداشته باشید.

برای کاهش این خطر، باید دو کار را انجام دهید:

• با سرمایه گذاری مبالغ کمتر روی چندین وام، سبد وام دهی خود را متنوع کنید. در Prosper.com، حداقل سرمایه گذاری برای هر وام ۲۵ دلار است.
• تجزیه و تحلیل داده های تاریخی در مورد وام گیرندگان احتمالی برای انتخاب آگاهانه.

ریسک: تسلط بر معیار های وام ‌دهی P2P به زمان نیاز دارد، بنابراین کاملاً غیرفعال نیست و می ‌خواهید وام گیرندگان احتمالی خود را به دقت بررسی نمایید. از آنجایی که شما در چندین وام سرمایه گذاری می کنید، باید به پرداخت های دریافتی توجه زیادی داشته باشید. اگر هدف کسب درآمد می باشد، باید سود خود را دوباره سرمایه ‌گذاری کرد.

9. سهام سود سهام

سهامداران شرکت ‌هایی که سهام سودآور دارند در فواصل زمانی معینی از شرکت پرداختی دریافت می ‌نمایند. شرکت ها سود نقدی را به صورت سه ماهه از محل سود خود پرداخت می کنند و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که سهام را در اختیار داشته باشید. سود سهام به ازای هر سهم از سهام پرداخت می گردد، بنابراین هرچه سهام بیشتری داشته باشید، میزان پرداخت شما افزایش می یابد.

فرصت: از آنجایی که درآمد حاصل از سهام به هیچ فعالیتی غیر از سرمایه گذاری مالی اولیه مربوط نمی شود، داشتن سهام سود سهام می تواند یکی از پسیو ترین شکل های کسب درآمد باشد. پول به سادگی به حساب کارگزاری شما واریز می شود.

ریسک: بخش دشوار انتخاب سهام مناسب است.

به عنوان مثال، شرکت هایی که سود سهام بسیار بالایی صادر می کنند ممکن است نتوانند آن را حفظ نمایند. گریوز هشدار می دهد که تعداد زیادی از تازه کار ها بدون بررسی کامل شرکتی که سهام را منتشر می کند، وارد بازار می شوند. گریوز می گوید: “شما باید وب سایت هر شرکت را بررسی نمایید و با صورت های مالی آنها راحت باشید.” باید دو تا سه هفته را صرف بررسی هر شرکت کنید.

با این حال، راه ‌هایی برای سرمایه ‌گذاری در سهام با سود سهام بدون صرف زمان زیادی برای ارزیابی شرکت‌ ها وجود دارد. گریوز توصیه می‌ کند به صندوق‌ های قابل معامله در بورس یا ETF بروید.

ETF ها صندوق های سرمایه گذاری هستند که دارایی هایی مانند سهام، کالا ها و اوراق قرضه را در اختیار دارند، اما مانند سهام معامله می کنند. همچنین دارایی های شما را متنوع می کنند، بنابراین اگر یک شرکت پرداخت خود را کاهش دهد، بر قیمت ETF یا سود سهام تأثیر زیادی نمی گذارد. در اینجا برخی از بهترین ETF ها برای انتخاب وجود دارد.

گریوز می ‌گوید: «ETF ها یک انتخاب ایده‌آل برای تازه‌کار ها هستند، زیرا قابل درک می باشند، نقدینگی بالایی دارند، ارزان بوده و به دلیل هزینه‌ های بسیار پایین ‌تر نسبت به صندوق ‌های سرمایه‌ گذاری مشترک، بازدهی بیشتر ‌تری دارند.

یکی دیگر از ریسک‌ های کلیدی این است که سهام یا ETFها م ی‌توانند در دوره‌ های زمانی کوتاه به میزان قابل توجهی کاهش یابند، به‌ویژه در زمان ‌های عدم اطمینان، مانند سال 2020 که بحران کرونا بازارهای مالی را شوکه کرد.

استرس اقتصادی می ‌تواند باعث شود برخی از شرکت ‌ها سود سهام خود را به طور کامل کاهش دهند.گزینه های سرمایه گذاری خود را با بررسی های کارگزاری Bankrate مقایسه کنید.

10. یک برنامه ایجاد کنید

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

ایجاد یک برنامه می تواند راهی برای سرمایه گذاری اولیه در زمان و سپس سود بردن در طولانی مدت باشد. برنامه شما ممکن است یک بازی بوده که به کاربران تلفن همراه کمک می کند عملکرد های سخت را انجام دهند. هنگامی که برنامه شما عمومی شد، کاربران آن را دانلود کرده و شما می توانید درآمد داشته باشید.

فرصت: یک اپلیکیشن جنبه مثبت زیادی دارد، اگر بتوانید چیزی طراحی کنید که نظر مخاطبانتان را جلب کند. شما باید در نظر بگیرید که چگونه می توانید از برنامه خود فروش بهتری داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است تبلیغات درون برنامه ای اجرا کرده یا در غیر این صورت از کاربران بخواهید برای دانلود برنامه هزینه بپردازند.

اگر برنامه شما محبوبیت پیدا کرد یا فیدبک دریافت کردید، احتمالاً باید ویژگی‌ های افزایشی را اضافه کنید تا برنامه مرتبط و محبوب بماند.

ریسک: بزرگ ترین خطر در اینجا احتمالاً این است که از زمان خود بی ‌سود استفاده می ‌کنید. اگر پول کمی به پروژه اختصاص دهید یا متعهد شوید (یا پولی را که به هر حال، مثلاً برای سخت‌ افزار خرج می ‌کردید)، ضرر مالی کمی خواهید داشت. با این حال، این یک بازار شلوغ است و برنامه های واقعاً موفق باید ارزش یا تجربه قانع کننده ای را به کاربران ارائه دهند.

همچنین باید مطمئن گردید که اگر برنامه شما هر گونه داده ای را جمع آوری می کند، مطابق با قوانین حریم خصوصی است که در سراسر جهان متفاوت می باشد. محبوبیت برنامه ها نیز می تواند کوتاه مدت باشد، به این معنی که کسب درآمد نقدی شما ممکن است خیلی سریع تر از آنچه انتظار دارید از بین برود.

11. اجاره دادن پارکینگ

آیا جای پارکی دارید که از آن استفاده نمی کنید یا شخص دیگری می تواند از آن استفاده کند؟ می توانید آن را با مقداری پول نقد معامله کنید.

فرصت: در مناطق مخصوصاً پر تقاضا یا در زمان های پرتقاضا (مثلاً در طول یک کنسرت یا رویداد ورزشی)، محل پارک شما می تواند برایتان درآمدزا باشد.

برای مثال، اگر در نزدیکی مکانی زندگی می ‌کنید که رفت‌ و آمدهای مکرر دارد، اما جای پارک ندارد، پارکینگتان تبدیل به دستگاه پول ساز می گردد.

ریسک: این ایده ممکن است خطرناک نباشد، اما باید مطمئن شوید که با اجاره دادن یک پارکینگ، هیچ محدودیتی را در محل زندگی یا نهاد دیگری نقض نمی ‌کنید. احتمالاً داشتن سلب مسئولیت به عنوان شرط پارک در محل شما نیز ارزشمند می باشد.

12. REITs

REIT یک تراست سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است که نامی جذاب برای شرکتی هست که مالک و مدیریت املاک و مستغلات می باشد. REIT ساختار قانونی ویژه ای دارد به طوری که اگر بیشتر درآمد خود را به سهامداران منتقل کند، مالیات بر درآمد شرکتی کم یا اصلاً پرداخت نمی کند.

فرصت: می توانید REIT را در بازار سهام مانند هر شرکت یا سهام دیگری خریداری کنید. هر آنچه REIT به عنوان سود سهام پرداخت می کند، به دست خواهید آورد و بهترین REIT ها سابقه افزایش سود سهام خود را به صورت سالانه دارند، بنابراین می توانید در طول زمان جریان فزاینده ای از سود سهام داشته باشید.

مانند سهام سود سهام، REIT های فردی می توانند ریسک بیشتری نسبت به داشتن یک ETF متشکل از ده ها سهام REIT داشته باشند. یک صندوق تنوع فوری را فراهم می کند و معمولاً بسیار ایمن تر از خرید سهام جداگانه است – و شما همچنان پرداخت خوبی دریافت خواهید کرد.

ریسک: دقیقاً مانند سهام سود سهام، شما باید بتوانید REIT های خوب را انتخاب کنید، و این بدان معنی است که باید هر یک از مشاغلی را که ممکن است بخرید تجزیه و تحلیل کنید که فرآیندی زمان بر می باشد. و در حالی که این یک فعالیت پسیو هست، اگر ندانید چه کار می کنید، می توانید پول زیادی از دست بدهید. مانند هر سهم دیگری، قیمت می تواند در کوتاه مدت نوسانات زیادی داشته باشد.

سود سهام REIT نیز در برابر شرایط سخت اقتصادی محافظت نمی شود. اگر REIT درآمد کافی ایجاد نکند، احتمالاً باید سود سهام خود را کاهش دهد یا آن را به طور کامل حذف کند. بنابراین درآمد پسیو شما ممکن است درست زمانی که بیشتر از همه آن را می خواهید ضربه بخورد.

13. نردبان اوراق قرضه

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

نردبان اوراق قرضه مجموعه ای از اوراق قرضه است که در زمان های مختلف و در طی سالیان بالغ می شوند. سررسید های متوالی به شما امکان می دهد ریسک سرمایه گذاری مجدد را کاهش دهید، که ریسک سرمایه گذاری مجدد پول شما در زمانی است که اوراق قرضه پرداخت سود بسیار کم را ارائه می دهند.

فرصت: نردبان اوراق قرضه یک سرمایه گذاری پسیو کلاسیک است که برای چندین دهه برای بازنشستگان و افراد مسن جذاب بوده است. می توان عقب نشست و سود پرداختی خود را دریافت نمود، و زمانی که اوراق قرضه سررسید، «نردبان را گسترش داد» و آن اصل را به مجموعه جدیدی از اوراق تبدیل کرد. برای مثال، ممکن است با اوراق قرضه یک ساله، سه ساله، پنج ساله و هفت ساله شروع کنید.

در یک سال، زمانی که اولین اوراق قرضه سررسید می شود، شما اوراق قرضه دو ساله، چهار ساله و شش ساله دارید. می توانید از درآمد حاصل از اوراق قرضه اخیرا سررسید شده برای خرید یک سال دیگر استفاده نمایید یا برای مدت طولانی تر، به عنوان مثال، یک اوراق قرضه هشت ساله عرضه کنید.

ریسک: نردبان اوراق قرضه یکی از ریسک ‌های عمده خرید اوراق قرضه را از بین می ‌برد – این خطر که در زمان سررسید اوراق قرضه مجبور شوید اوراق قرضه جدیدی بخرید، در حالی که نرخ بهره ممکن است مطلوب نباشد.

اوراق قرضه با خطرات دیگری نیز همراه است. در حالی که اوراق قرضه خزانه داری توسط دولت فدرال حمایت می گردد، اوراق قرضه شرکتی چنین نیست، بنابراین در صورت عدم پرداخت شرکت، می توانید اصل خود را از دست بدهید. و شما می خواهید اوراق قرضه زیادی داشته باشید تا ریسک خود را متنوع کنید و خطر آسیب رساندن به اوراق بهادار مجزا را از بین ببرید. اگر نرخ بهره کلی افزایش یابد، می تواند ارزش اوراق قرضه شما را کاهش دهد.

به دلیل این نگرانی ‌ها، بسیاری از سرمایه ‌گذاران به ETF های اوراق قرضه روی می ‌آورند، که صندوق متنوعی از اوراق را فراهم می ‌کند که می ‌توانید آن ‌ها را به صورت نردبانی تنظیم کرده و خطر آسیب رساندن به بازده اوراق قرضه را از بین می ‌برد.

14. پست های حمایت شده در شبکه های اجتماعی

آیا دنبال کننده قوی در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تیک تاک دارید؟ از برند های مصرف کننده رو به رشد پول بگیرید تا محصولشان را پست یا در فید خود به آن اضافه کنید.

با این حال، باید پروفایل خود را با محتوایی پر کنید که مخاطبان شما را جذب کند. و این یعنی به ایجاد پست‌ هایی ادامه دهید که دسترسی شما را افزایش داده و فالوور های شما را در رسانه ‌های اجتماعی جذب کند.

فرصت: استفاده از حضور شما در رسانه های اجتماعی یک مدل کسب و کار جذاب است. با محتوای قوی، چشم ها و کلیک ها را به پروفایل خود بکشید، سپس با راه اندازی پست های حمایت شده از مارک هایی که برای دنبال کنندگان شما جذاب است، از آن محتوا درآمد کسب نمایید.

خطر: شروع به کار در اینجا می تواند Catch-22 باشد: برای دریافت پست های حمایت شده معنادار به مخاطبان زیادی نیاز دارید، اما تا زمانی که مخاطبان معنی دار نداشته باشید، گزینه جذابی نیستید.

بنابراین، ابتدا باید زمان زیادی را روی افزایش مخاطبان خود تمرکز کنید، بدون اینکه تضمینی برای موفقیت شما باشد. در نهایت می توان زمان زیادی را صرف دنبال کردن روند ها و ساخت محتوا کرده، به این امید که در نهایت حمایت مالی مورد نظر خود را دریافت نمایید.

حتی زمانی که پست ‌های حمایت ‌شده مورد نظر خود را دریافت کردید، باید به پست کردن ادامه دهید تا مخاطبان خود را جذب کرده و گزینه جذابی برای تبلیغ ‌کنندگان باقی بمانید. این به معنای متعهد شدن به زمان و سرمایه گذاری پولی بیشتر است، حتی اگر استقلال زیادی در مورد زمان دقیق انجام آن داشته باشید.

15. روی یک CD پر بازده یا حساب پس انداز سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری در گواهی سپرده پر بازده (CD) یا حساب پس انداز در یک بانک آنلاین می تواند به شما امکان ایجاد درآمد پسیو و همچنین دریافت یکی از بالاترین نرخ های بهره در کشور را بدهد. حتی برای پول درآوردن مجبور نیستید از خانه خارج شوید.

فرصت: برای استفاده حداکثری از CD خود، باید جستجوی سریعی در مورد نرخ بالای CD کشور یا حساب های پس انداز برتر انجام دهید. معمولاً استفاده از یک بانک آنلاین به جای بانک محلی بسیار سودمند تر است، زیرا می توانید بالاترین نرخ موجود در کشور را انتخاب نمایید. و اگر موسسه مالی شما تحت حمایت FDIC باشد، همچنان از بازگشت تضمین شده اصل سرمایه تا 250000 دلار برخوردار خواهید بود.

ریسک: تا زمانی که بانک شما توسط FDIC حمایت می شود و در محدوده محدودی قرار دارد، اصل پول شما امن می باشد. بنابراین، سرمایه گذاری در یک CD یا حساب پس انداز تقریباً بازده مطمئنی هست که می توانید پیدا کنید. اما این بازده می تواند در مقایسه با تورم کمرنگ گردد و به قدرت خرید واقعی پول شما آسیب برساند. با این وجود، یک سی دی یا حساب پس انداز بهتر از نگهداری پول شما به صورت نقدی یا در یک حساب جاری بدون بهره است که در آن چیزی دریافت نخواهید کرد.

16. خانه خود را به صورت کوتاه مدت اجاره دهید

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

این استراتژی ساده از فضایی که به هر حال از آن استفاده نمی ‌کنید استفاده می ‌کند و آن را به یک فرصت پول ‌سازی تبدیل می‌ نماید. اگر برای تعطیلات تابستان جایی می ‌روید یا باید برای مدتی خارج از شهر باشید، یا می ‌خواهید چند روز به سفر بروید، خانه خود را در زمانی که نیستید اجاره دهید.

فرصت: می توانید فضای خود را در وب سایت ها، مانند Airbnb یا Vrbo قرار دهید و شرایط اجاره را خودتان تنظیم نمایید. با حداقل کار ممکن، پول جمع‌آوری می ‌کنید، به‌خصوص اگر به مستاجری اجاره دهید که برای چند ماه در مسقر شود.

ریسک: در اینجا شما مشکلات مالی زیادی ندارید. اما مستاجران ممکن است اموال شما را تخریب کنند یا حتی اشیاء قیمتی را به سرقت ببرند.

17. روی ماشین خود تبلیغ کنید

می توان هنگام رانندگی با ماشین خود در اطراف شهر پول به دست آورید. با یک آژانس تبلیغاتی تخصصی تماس بگیرید که عادات رانندگی شما را ارزیابی می کند، از جمله اینکه چند مایل و کجا رانندگی می کنید. اگر با یکی از تبلیغ ‌کنندگان آن ‌ها هم مسیر باشید، آژانس بدون هیچ هزینه‌ای برای شما، ماشین شما را با تبلیغات «پیچ» می ‌کند. آژانس ها به دنبال خودرو های جدید تر هستند و رانندگان باید سابقه رانندگی خوبی داشته باشند.

فرصت: در حالی که باید رانندگی کنید، اگر مسافت پیموده شده را طی کرده باشید، به شما هزینه پرداخت می شود. این یک راه عالی برای کسب درآمد با هزینه کم یا بدون هزینه اضافی است.

ریسک: اگر این ایده جالب به نظر می رسد، برای یافتن یک عملیات قانونی برای شراکت بیشتر مراقب باشید. بسیاری از کلاهبرداران کلاهبرداری ‌هایی را در این فضا راه‌اندازی می ‌کنند تا سعی نمایند افراد را از شما دور کنند.

18. یک وبلاگ یا کانال یوتیوب ایجاد کنید

آیا همیشه در سفر هستید؟ به آشپزی علاقه دارید؟ اشتیاق خود را به یک موضوع در نظر بگیرید و آن را به یک وبلاگ یا یک کانال YouTube تبدیل کنید و از تبلیغات یا حامیان مالی برای ایجاد درآمد خود استفاده نمایید. یک موضوع محبوب، حتی یک طاقچه کوچک، پیدا کرده و در آن متخصص شوید.

در ابتدا، باید مجموعه ای از محتوا را بسازید و مخاطب جذب کنید، اما می تواند در طول زمان درآمد ثابتی ایجاد کند، زیرا به دلیل محتوای جذاب خود شناخته می شوید.

فرصت: می توانید از یک پلتفرم رایگان (یا بسیار کم هزینه) استفاده کنید، سپس از محتوای عالی خود برای ایجاد دنبال کننده استفاده نمایید. هرچه صدا یا حوزه مورد علاقه شما منحصر به فرد تر باشد، بهتر است به “کسی” تبدیل شوید که باید دنبال کنید.
ریسک: ابتدا باید محتوا بسازید و سپس محتوای مداوم ایجاد کنید، که ممکن است زمان ببرد. باید در مورد محصول اشتیاق داشته باشید، زیرا این می تواند به شما در حفظ انگیزه برای ادامه کار کمک کند، به خصوص در ابتدا که دنبال کنندگان شما هنوز شما را پیدا می کنند.

نقطه ضعف واقعی در اینجا این است که می توانید مقدار زیادی از زمان و منابع خود را صرف کنید، در صورتی که علاقه محدودی به موضوع یا جایگاه شما وجود داشته باشد. حوزه تخصص شما ممکن است برای جذب مخاطبان سودآور بسیار مناسب باشد، اما تا زمانی که آزمایش نکنید از آن مطمئن نخواهید بود.

19. وسایل مفید منزل را اجاره دهید

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

در اینجا یک تغییر در اجاره یک ماشین بی کار وجود دارد: ماشین های چمن زنی؟ ابزار برقی؟ ابزار مکانیک و جعبه ابزار؟ چادر یا کولر بزرگ؟ به دنبال اقلام با ارزشی باشید که افراد برای مدت زمان کوتاهی به آنها نیاز دارند سپس راهی برای دیده شدن توسط مشتریان و راهی برای پرداخت هزینه مشتریان ایجاد کنید.

فرصت: می ‌توانید از یک منطقه کوچک شروع کنید و در صورت وجود علاقه به یک منطقه خاص، آن را افزایش دهید. آیا وقتی هوا گرم یا سرد می شود، مردم ناگهان برای کمپینگ آخر هفته چادر می خواهند؟ مشخص کنید که تقاضا کجاست. در برخی موارد ممکن است بتوانید پس از چند بار استفاده، ارزش کالا را جبران کنید.

ریسک: همیشه این احتمال وجود دارد که دارایی شما آسیب ببیند یا به سرقت برود، اما می توان این خطر را با قرارداد هایی که به شما امکان می دهند هزینه کالای آسیب دیده را از مشتری بگیرید، کاهش داد. به مسائل مربوط به مسئولیت های مربوط به خودتان توجه ویژه ای داشته باشید، به خصوص اگر تجهیزاتی را اجاره می دهید که پتانسیل خطرناک بودن را دارند (مانند ابزارهای برقی).

20. فروش طرح ها به صورت آنلاین

اگر مهارت های طراحی دارید، می توانید با فروش اقلامی که طرح های خود را روی آن ها چاپ کرده اید، درآمد پسیو داشته باشید. کسب‌ و کار هایی مانند CafePress و Zazzle به شما امکان می ‌دهند اقلامی از جمله تی شرت، کلاه، لیوان و موارد دیگر را با طرح ‌های خود بفروشید.

فرصت: می توانید با طرح های خود شروع کنید و ببینید که بازار به چه چیز هایی علاقه دارد و از آنجا شروع کنید. ممکن است بتوان بر روی علاقه فزاینده به یک رویداد فعلی سرمایه گذاری نموده و پیراهنی طراحی کرد که روح زمانه یا حداقل یک برداشت گیج کننده از آن را به تصویر بکشد. همچنین می ‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را از طریق سایتی مانند Shopify راه‌اندازی نمایید تا چیزهای خوب خود را بازاریابی کنید.

ریسک: شرکای چاپ به شما این امکان را می ‌دهند که بدون سرمایه ‌گذاری مستقیم روی کالا، اقلام را ارسال و از یکی از بزرگ ‌ترین ریسک ‌های محدود کردن سرمایه خود اجتناب کنید. اما اگر خودتان روی برخی از موجودی سرمایه گذاری نمایید، ممکن است بتوانید قیمت بهتری دریافت کنید.

خطر بزرگ دیگر در اینجا این است که می توانید زمان زیادی را با بازدهی کم سرمایه گذاری کنید، اما اگر کار طراحی را برای هدف دیگری انجام می دهید، مانند علاقه شخصی، این راه ممکن است جالب باشد.

21. سالیانه تنظیم کنید

سالیانه می تواند محل خوبی برای ایجاد درآمد قابل اعتماد باشد. با یک مستمری معمولی، به یک شرکت مالی، معمولاً یک شرکت بیمه، پول می دهید که در آینده درآمدی را برای شما فراهم کند. مستمری ها ماهانه پرداخت می ‌گردند، به ‌عنوان مثال برای شروع پرداخت بلافاصله یا خیلی دیرتر و می‌ توان آن‌ ها را به روش ‌های مختلفی تنظیم کرد.

فرصت: مستمری‌ ها را می ‌توان به روش ‌های مختلفی ساختار بندی کرد، بسته به اینکه دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید، اما آنها تعریف درآمد غیرفعال هستند. اگر می ‌خواهید فوراً پرداخت ماهیانه داشته باشید، شرکت بیمه می ‌تواند آن را تنظیم کند، یا می ‌توانید پرداخت را طوری تنظیم کنید که مثلاً از زمان بازنشستگی شروع شود. علاوه بر این، می ‌توانید سالیانه‌ ای تنظیم نمایید که بازده ثابتی داشته باشد یا بسته به نحوه انجام سرمایه ‌گذاری‌ های سالیانه، پرداخت متغیری را ارائه دهد.

سالیانه را می توان برای پرداخت برای یک دوره مشخص، مثلاً 20 سال یا یک عمر تنظیم کرد. ممکن است پس از مرگ شما پرداخت را متوقف کند یا به همسرتان بدهد. گزینه ها گسترده است.

ریسک: مستمری‌ ها بسیار پیچیده هستند و وقتی یکی را تنظیم می ‌کنید، اغلب برای مدت طولانی در قفل هستید، اگرچه ممکن است بتوانید با پرداخت جریمه قابل توجهی از آن خارج شوید. خطوط ریز قرارداد را با دقت بخوانید تا مزایا و معایب قرارداد خاص را درک کنید.

معمولاً باید مقدار زیادی از پول را به شرکت بیمه تحویل دهید تا مستمری را تأمین کند. هر قرارداد مستمری متفاوت هست، و هر یک ممکن است مجموعه ای منحصر به فرد از مزایا را برای برآوردن نیاز های خاص شما ارائه دهد. بنابراین بسیار مهم است که بدانید برای چه چیزی ثبت نام می کنید.

22. یک تجارت محلی بخرید

یک کسب و کار محلی به شما این امکان را می دهد که از طریق یک شرکت موجود و تاسیس شده جریان نقدی ایجاد نمایید. اگر کسب و کار به اندازه کافی سودآور باشد، حتی ممکن است بتوانید مدیری را استخدام کنید تا آن را برای شما اداره کند در حالی که شما فقط بزرگ ترین تصمیم ها را می گیرید یا اصلاً هیچ تصمیمی نمی گیرید.

فرصت: کسب‌ و کار های محلی ممکن است دارای جایگاه‌های جذاب و سودآوری باشند که می ‌توانید آن ‌ها را خریداری کنید، و مشاغلی که به راحتی توسط رقبا قابل تکرار نیستند.

ممکن است بتوانید از تخصص یا اعتبار فروشنده استفاده نمایید، به خصوص در ابتدا که به سرعت بالا می‌ روید. فروشندگان ممکن است مایل به تامین مالی بخشی از فروش باشند و به آنها انگیزه ای برای دیدن موفقیت کسب و کار بدهد. همچنین، بخشی از قیمت خرید را به اهداف سود خاص یا معیارهای دیگر مشروط کنید.

ریسک: شما باید به دقت همه نامزد های خرید احتمالی را بررسی نمایید، تا مبادا به کسب‌ و کاری دست پیدا کنید که سوش بسیار کمتر از آنچه به نظر می‌رسد باشد. کار با کارگزاران با تجربه و صادق برای به دست آوردن بهترین معامله و جلوگیری از مشکلات، یا استخدام یک مشاور برای کمک به ارزیابی یک معامله بالقوه می تواند ارزشمند باشد. علاوه بر این، اگر مدیری را برای اداره مغازه استخدام می ‌کنید، باید مطمئن شوید که صادق و شایسته می باشد، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد.

23. یک وبلاگ بخرید

اگر می‌خواهید وارد بازی وبلاگ نویسی شوید، خرید آن را در نظر بگیرید و از خط ساخت آن صرف نظر کنید. شما می توانید مخاطبین و روابط مالک قبلی را دریافت نمایید. می توان از همان روز اول به جای ساختن و امیدواری درآمدزایی کرد.

فرصت: خرید وبلاگ شما را به جای فردا وارد بازی امروز می ‌کند، اما باید از قبل در مورد موضوع آگاه و مشتاق باشید.

ریسک: یک وبلاگ، مانند هر کسب و کاری، کار راحتی نیست، ممکن است مبلغی را که برای آن پرداخت کرده اید دریافت نکنید یا حتی نتوانید آن را بفروشید. البته، باید بتوان بازار را به طور موثر ارزیابی کرده و محتوایی را تولید کرد که خوانندگان می‌ خواهند یا حامیان مالی و سایر محرک ‌های درآمد را جذب می ‌کنند.

24. سهام ممتاز بخرید

 

بهترین درآمد های پسیو در سال ۲۰۲۴

سهام ممتاز نوعی از سهام است که بیشتر شبیه اوراق قرضه عمل می کند و سود تقسیمی زیادی را در یک برنامه سه ماهه پرداخت می کند. مانند اوراق قرضه، سهام ممتاز دارای ارزش اسمی هست و ممکن است سررسید مشخصی داشته باشد، اگرچه ممکن است دائمی باشد، به این معنی که شرکت هرگز نیازی به بازخرید آن ندارد.

به طور معمول، می توان آن را پس از پنج سال صدور بازخرید کرد. سهام ممتاز در بورس معامله می شود، بنابراین می توانید آنها را به راحتی خریداری کنید و نقدینگی نسبتاً خوبی است.

فرصت: سهام ممتاز می تواند در مقایسه با اوراق قرضه یک شرکت سود سهامی بیشتر از حد معمول پرداخت کند، اما این در ازای چشم پوشی از سود سرمایه است (مگر اینکه سهام ممتاز را با تخفیف نسبت به ارزش اسمی آنها خریداری کنید). اما می تواند راهی جذاب برای کسب بازده پسیو باشد. بسیاری از REIT ها، بانک ها و سایر شرکت های مالی برای تامین مالی عملیات خود ترجیحاتی صادر می کنند.

ریسک: سهام ممتاز در بورس معامله می شود، به این معنی که قیمت آنها به ویژه در واکنش به تغییرات در نرخ های بهره رایج، نوسان می کند. با افزایش نرخ ‌ها، احتمالاً قیمت ترجیحات کاهش می ‌یابد و بالعکس، اگرچه قیمت احتمالاً خیلی بالا تر از ارزش اسمی افزایش نمی ‌یابد.

مانند اوراق قرضه، باید به دقت شرکت و توانایی آن در پرداخت سود سهام را درک کنید، در غیر این صورت سرمایه‌ گذاری شما می ‌تواند برای همیشه ارزشش را کاهش دهد.

اگر نمی خواهید سهام ممتاز فردی را انتخاب نمایید، صندوق سهام ممتاز را انتخاب کنید. شما مجموعه متنوعی از ترجیحات را دریافت خواهید کرد که ریسک شما را کاهش می دهد.

25. در صندوق اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید

اوراق قرضه شهرداری در ازای تأمین مالی پروژه‌های عمومی برای ایالت‌ ها و شهر ها، درآمد سود سهام بدون مالیات را به سرمایه ‌گذاران ارائه می ‌کند. یک صندوق سرمایه‌ گذاری بسته که بر این منطقه از بازار متمرکز شده است، دارای انواع مختلفی از این اوراق هست و سپس با استقراض پول برای خرید بیشتر، بازده کلی را کاهش می ‌دهد. مانند سرمایه ‌گذاری در سی‌دی‌ ها یا صندوق‌ های سود سهام، صندوق پایان بسته پسیو ‌ترین نوع درآمد می باشد.

فرصت: صندوق اوراق قرضه شهری پایان بسته ممکن است راهی جذاب برای کسب درآمد معاف از مالیات باشد، به خصوص برای کسانی که در ایالت‌های با مالیات بالا یا براکت ‌های مالیاتی بالا هستند.

این صندوق‌ ها معمولاً سود سهام بهتری نسبت به اوراق قرضه متوسط شهرداری پرداخت می ‌کنند، زیرا از اهرم مالی (خود یک ریسک) استفاده می ‌نمایند، اگرچه یک صندوق دارای انواع اوراق قرضه مختلف است که به کاهش ریسک کلی کمک می ‌کند. وجوه بسته معمولاً باید با تخفیف قابل توجهی نسبت به ارزش خالص دارایی آنها خریداری شوند که به کاهش ریسک نیز کمک می نماید.

ریسک: قیمت اوراق قرضه – و در نتیجه قیمت وجوه اوراق قرضه – با افزایش نرخ بهره کاهش می یابد (و بالعکس). اما اهرم یک صندوق پایان بسته این اثر را تشدید می کند، بنابراین میانگین صندوق در یک دوره رکود بیش از متوسط اوراق قرضه کاهش می یابد.

صندوق اوراق قرضه ممکن است نیاز به کاهش پرداخت خود داشته باشد تا هزینه های وام گیری خود را افزایش دهد و قیمت صندوق را باز هم بیشتر کند. بنابراین، یک صندوق سرمایه ‌گذاری بسته می ‌تواند با تغییر سریع نرخ‌ ها نوسان داشته باشد.

کدام منبع درآمد پسیو بهتر است؟

این سوال که کدام منبع درآمد پسیو بهتر است به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما برخی از مهمترین آنها شامل مقدار پولی است که باید سرمایه گذاری کنید، مجموع اندازه فرصت، علاقه و توانایی شما در منطقه، مدت زمانی که برای سرمایه گذاری نیاز دارید و پتانسیل موفقیت.

به طور معمول، هرچه موانع ورود کمتر باشد، میدان رقبا شلوغ تر و احتمال موفقیت کمتر می شود.

بنابراین باید فرصت را با این عوامل بسنجید و ببینید کدام استراتژی درآمد پسیو برای شما بهترین کار را دارد. اما داشتن توانایی طبیعی و علاقه به منطقه مورد نظر می ‌تواند مفید باشد، زیرا اینها می‌ توانند در روز های اولیه که احتمالاً اوضاع سخت ‌تر می‌ گردد به شما انگیزه دهد.

فرصت‌ های درآمد پسیو برای افرادی که با مقداری پول شروع می ‌کنند و حتی کسانی که پولی برای شروع ندارند، وجود دارد.

چگونه می توانم بدون پول درآمد غیر فعال داشته باشم؟

اگر پول کمی برای شروع دارید یا اصلاً ندارید، باید بیشتر به سرمایه گذاری در زمان خود متکی باشید تا از پس آن بربیایید، حداقل تا زمانی که پول کمی به دست آورید. این به معنای تمرکز بر منابع درآمد پسیو است که از ویژگی ‌های زیر بهره می ‌برند:

• حوزه ای که در آن متخصص هستید. در اینجا می توانید تخصص خود را به یک محصول یا خدمات مفید برای مصرف کنندگان تبدیل کنید، به عنوان مثال. طراحی، کدگذاری نرم افزار و موارد دیگر.
• یک فرصت اولیه برای کار سنگین. شما به فرصتی نیاز دارید که نیاز به سرمایه گذاری زمانی یا کاری دارد، مانند ایجاد یک دوره آموزشی، ایجاد نمایه اینفلوئنسر یا گزینه های دیگر.

در واقع، شما زمان خود را جایگزین کمبود سرمایه خود می کنید، تا زمانی که بتوانید سرمایه کافی برای گسترش مجموعه فرصت های خود به دست آورید.

چگونه می توانم با پول درآمد پسیو داشته باشم؟

پول می تواند فرصت های سرمایه گذاری پسیو بیشتری را برای شما فراهم کند. اگر پولی برای سرمایه گذاری در یک فرصت پسیو دارید، نه تنها فرصت تعیین شده در بالا، بلکه محدوده جدیدی نیز دارید. پول شرط لازم برای استفاده از زمینه های درآمد پسیو زیر است:

• سرمایه گذاری در سهام سود سهام، سهام ممتاز یا REIT. سرمایه گذاری در سهام به این معنی است که شما از قبل به پول نیاز دارید، اما برخی از پسیو ترین شکل های درآمد را دریافت خواهید کرد.
• با اوراق قرضه یا سی دی صرفه جویی کنید. سایر فعالیت های صرفاً پسیو شامل خرید اوراق قرضه یا سی دی است.

در اینجا می ‌توانید از پول خود برای کسب درآمد با تلاش کم یا بدون هیچ تلاشی استفاده نمایید، اگر این همان کاری است که می ‌خواهید انجام دهید. البته، می ‌توانید پول خود را با سرمایه ‌گذاری زمان زیادی جفت کنید تا به جایگاهی پردرآمد تر نیز بروید.

چند جریان درآمد باید داشته باشید؟

هیچ توصیه ای برای ایجاد جریان های درآمدی وجود ندارد. تعداد منابع درآمدی که دارید به این بستگی دارد که از نظر مالی کجا هستید و اهداف مالی شما برای آینده چیست. اما داشتن حداقل تعداد کمی شروع خوبی است.

گرگ مک براید، CFA، تحلیلگر ارشد مالی در Bankrate می ‌گوید: «شما ماهی‌ های بیشتری را با خطوط متعدد در آب می ‌گیرید». “علاوه بر درآمد حاصل از سرمایه انسانی شما، املاک اجاره ای، اوراق بهادار درآمدزا و سرمایه گذاری های تجاری راهی عالی برای تنوع بخشیدن به جریان درآمد شما هستند.”

البته، باید مطمئن شوید که تلاش برای یک جریان درآمد پسیو جدید باعث از دست دادن تمرکز شما بر سایر جریان ‌هایتان نمی ‌شود. بنابراین تلاش های خود را متعادل کنید و مطمئن شوید که بهترین فرصت ها را برای زمان خود انتخاب می نمایید.

ایده های درآمد پسیو برای مبتدیان

• حساب پس انداز پر بازده. یک حساب پس انداز با بازدهی بالا می تواند راهی آسان برای افزایش پس انداز بیشتر از آنچه در یک حساب جاری یا پس انداز معمولی دریافت می کنید باشد. زیاد نخواهد بود، اما راهی ساده برای شروع درآمد پسیو است.
• گواهی سپرده. سی دی ها راه دیگری برای ایجاد درآمد پسیو هستند، اما پول شما بیشتر از یک حساب پس انداز با بازده بالا بسته می شود.
• تراست های سرمایه گذاری املاک و مستغلات. REIT راهی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بدون نیاز به تمام تلاش هایی است که با مدیریت املاک همراه می باشد. REIT ها معمولاً اکثر درآمد خود را به صورت سود سهام پرداخت می کنند و آنها را به گزینه ای جذاب برای سرمایه گذارانی که به دنبال درآمد پسیو هستند تبدیل می کند.

مالیات بر درآمد پسیو را به حداقل برسانید

درآمد پسیو می تواند یک استراتژی عالی برای ایجاد درآمد جانبی باشد، اما شما برای تلاش خود یک تعهد مالیاتی ایجاد خواهید کرد. می ‌توانید با راه‌اندازی خود به عنوان یک کسب‌ و کار و ایجاد حساب بازنشستگی، میزان مالیات را کاهش دهید و برای آینده خود نیز آماده شوید. با این حال، این استراتژی برای همه این استراتژی ‌های پسیو کار نمی‌ کند، و برای واجد شرایط بودن باید یک کسب‌ و کار قانونی باشید.

1. در IRS ثبت نام کنید و یک شماره شناسایی مالیاتی برای کسب و کار خود دریافت نمایید.
2. سپس با کارگزاری تماس بگیرید که بتواند یک حساب بازنشستگی خوداشتغالی مانند چارلز شواب یا فیدلیتی باز کند.
3. تعیین کنید که کدام نوع حساب بازنشستگی ممکن است برای نیازهای شما بهترین کار را داشته باشد.

دو تا از محبوب ترین گزینه ها solo 401(k) و SEP IRA هستند. اگر پول نقد را در یک 401(k) سنتی یا SEP IRA ذخیره کنید، می توانید از مالیات های امسال معافیت مالیاتی بگیرید.

Solo 401 (k) عالی است زیرا می توانید تا 100 درصد درآمد خود را تا حداکثر سالانه در حساب ذخیره نمایید. در همین حال، SEP IRA به شما اجازه می دهد فقط با نرخ 25 درصد کمک کنید. علاوه بر این، Solo 401 (k) به شما امکان می دهد تا حداکثر 25 درصد از سود خود را در تجارت مشارکت قرار دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT