تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

زمان مطالعه 6 دقیقه

بازارهای بورس ایالات‌متحده همانظور که از ریزش ارزش سهام آنها در ۳ روز گذشته پیداست، در برابر اخبار منفی حول بانک‌های منطقه آسیب‌پذیر شده‌اند. این در حالیست که بیت کوین قدرتمند ظاهر شده و در نزدیکی مقاومت حیاتی خود در ۳۱٬۰۰۰ دلار نوسان می‌کند. در این پست به تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل تکنیکال قیمت BNB در 16 اردیبهشت

بایننس کوین (BNB) شاهد یک نبرد سخت بین خریداران و فروشندگان در نزدیکی خط حمایت الگوی مثلث متقارن است.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

مسطح شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۳۲۶ دلار و نوسان اندیکاتور RSI در نزدیکی محور میانی، برتری خاصی به خریدارن و فروشندگان بازار نمی‌دهد. اگر قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، BNB ممکن است برای مدت بیشتری در داخل مثلث نوسان کند.

قابل ذکر است، شکسته شدن کف مثلث حاکی از آن خواهد بود که خرس‌ها کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. این اتفاق احتمالا یک حرکت نزولی به سمت ۳۰۰ دلار و سپس تارگت الگو در ۲۸۰ دلار را آغاز می‌کند. اما اگر گاوها بخواهند دست بالاتر را بگیرند، باید قیمت را به بالای مثلث برسانند، امری که راه را برای صعود احتمالی به ۳۵۰ دلار و سپس ۴۰۰ دلار باز می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل (XRP) 16 اردیبهشت

قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) در نمودار روزانه خود یک کندل دوجی را در تاریخ ۵ می تشکیل داده است. این امر نشان می‌دهد که گاوها و خرس‌ها در حال احتیاط هستند و نمی‌خواهند زیاد روی صعود یا نزول قیمت ریسک کنند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

میانگین‌های متحرک در نمودار روزانه یک تلاقی نزولی شکل داده‌اند و RSI در قلمرو منفی قرار دارد، که نشان می‌دهد فروشندگان کمی برتری دارند. ضمنا خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سطح حمایت قوی ۰.۴۳ دلار کاهش دهند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش پیدا کند و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۴۷ دلار) عبور کند، این بیانگر قدرت خرید بالا در سطوح پایین‌تر است. در ادامه نیز ریپل می‌تواند تا سطح مقاومت روانی ۰.۵ دلار افزایش پیدا کند. گفتنی است، خریداران باید بر این مقاومت غلبه کنند تا بتوانند به ۰.۵۴ دلار صعود کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو (ADA) 16 اردیبهشت

قیمت ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ ۳ و ۵ می به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ۰.۳۹ دلار خود رسید، اما سایه بلند کندل نشان می‌دهد که خریداران به شدت از حمایت ۰.۳۷ دلاری دفاع می‌کنند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

خریداران سعی کردند در ۴ مه قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۳۹ دلار) برسانند، اما خرس‌ها تسلیم نشدند. شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری RSI درست زیر محور میانی، برتری جزئی فروشندگان را نشان می‌دهد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰.۳۷ دلار سقوط کند، می‌توانیم شاهد تشدید فشار فروش و افت قیمت به ۰.۳۳ دلار و سپس ۰.۳۰ دلار باشیم.

اما اگر خریداران بخواهند از این افت قیمت جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به بالای خط گردن الگوی سر و شانه معکوس برسانند. این امر می‌تواند شانس صعود کاردانو به ۰.۴۶ دلار و سپس ۰.۵۲ دلار را افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین (DOGE) 16 اردیبهشت

قیمت دوج کوین (DOGE) در حال حاضر بالای حمایت ۰.۰۸ دلاری خود قرار دارد، اما خریداران هنوز نتوانسته‌اند یک جهش معنادار از این سطح ترتیب دهند که این نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر رو به کاهش است.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

فشردگی قیمت در بالای یک سطح حمایت قوی معمولا به نزول قیمت ختم می‌شود. ضمن اینکه شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۸ دلار) و قرارگیری RSI در ناحیه منفی نیز نشان می‌دهد که دوج کوین در مسیر نزول خود با مقاومت خاصی روبه‌رو نیست.

گفتنی است، اگر حمایت ۰.۰۸ دلار از دست برود، دوج کوین ممکن است تا سطح حمایت بعدی خود در ۰.۰۷ دلار سقوط کند. اما اگر خریداران قیمت DOGE را بالای خط روند نزولی حفظ کنند، سناریوی نزولی در کوتاه‌مدت منتفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال قیمت متیک (MATIC) 16 اردیبهشت

ارز دیجیتال متیک (MATIC) در تاریخ ۳ و ۴ می تلاش کرد تا به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۰۲ دلار) خود نفوذ کند، اما خرس‌ها با موفقیت از این سطح محافظت کردند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

شیب نزولی میانگین‌های متحرک و نوسان RSI زیر محور میانی خود نشان می‌دهد که فروشندگان بر بازار سلطه دارند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰.۹۴ دلار برسد، MATIC الگوی مثلث نزولی خود را تکمیل می‌کند و این امر می‌تواند آغازگر حرکت نزولی پالیگان به سمت ۰.۶۹ دلار باشد.

در عوض، اگر قیمت بالا برود و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، بیانگر آن خواهد بود که خریداران همچنان به خرید در قیمت‌های پایین‌تر علاقه دارند. آنگاه MATIC می‌تواند به خط مقاومت خود (EMA20) حمله کند، جایی که خرس‌ها دوباره به احتمال زیاد با شدت از آن دفاع می‌کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت سولانا (SOL) 16 اردیبهشت

قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) در ۳ روز گذشته در محدوده باریکی در حال نوسان بوده که این نشان‌دهنده عدم قطعیت در بین خریداران و فروشندگان است.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

مسطح شدن میانگین‌های متحرک و نوسان RSI در نزدیکی محور میانی نشان می‌دهد که سولانا ممکن است برای مدتی در محدوده بزرگ بین ۱۵.۲۸ دلار و ۲۷.۱۲ دلار باقی بماند. اگر قیمت سقوط کند و به زیر SMA 50 (۲۱.۹۰ دلار) برسد، بدین معنی است که فروشندگان در کوتاه‌مدت دست بالاتر را خواهند داشت. در ادامه نیز می‌توان شاهد افت قیمت تا سطح ۱۸.۷۰ دلار باشیم.

در سوی مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، می‌توانیم شاهد صعود SOL به سمت ۲۴ دلار و سپس ۲۷.۱۲ دلار باشیم.

تحلیل تکنیکال قیمت پولکادات (DOT) 16 اردیبهشت

ارز دیجیتال DOT زیر سطح حمایت ۵.۷۰ دلاری خود در حال معامله است، اما سایه بلند کندل روز ۳ می حاکی از قدرت خرید بالا در سطوح پایین‌تر است. این در حالی است که خریداران تلاش فروشندگان برای شکستن سطح حمایت ۵.۷ را در ۴ و ۵ می خنثی کردند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

شکست چند مرتبه خرس‌ها در حفظ قیمت زیر سطح ۵.۷۰ دلار ممکن است خریداران را جذب بازار کند. گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۹۶ دلار) برسانند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، پولکادات می‌تواند تا SMA50 (۶.۱۸ دلار) افزایش یابد. خریداران باید بر این مانع غلبه کنند تا در کوتاه‌مدت دست بالاتر را به دست گیرند. ضمن اینکه هدف بعدی در این سناریوی صعودی سطح ۷ دلار است.

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، بیانگر آن است که خرس‌ها به فروش در سقف‌ها ادامه می‌دهند. آنها سپس دوباره سعی خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۵.۷۰ دلار کاهش دهند و حمایت حیاتی ۵.۱۵ دلار را به چالش بکشند.

تحلیل تکنیکال قیمت لایت کوین 16 اردیبهشت

کندل ۳ و ۵ می لایت کوین (LTC) نشان می‌دهد که گاوها همچنان با قدرت از سطح ۸۵ دلار محافظت می‌کنند، اما آنها برای عبور از میانگین‌های متحرک ناکام هستند.

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

تحلیل ارزهای دیجیتال 16 اردیبهشت

ارز دیجیتال لایت کوین در یک دامنه معاملاتی گیر کرده است، به طوری که گاوها در حال خرید در کف این محدوده و خرس‌ها در حال فروش در سقف آن هستند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۹ دلار) در حال نزول است و RSI درست زیر محور میانی قرار دارد که نشان‌دهنده یک برتری جزئی برای فروشندگان بازار است. در صورتی که حمایت ۸۵ دلار شکسته شود، خرس‌ها کنترل بازار را به دست خواهند گرفت و در ادامه نیز قیمت ممکن است به ۷۵ دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند، لایت کوین می‌تواند تا مقاومت ۹۶ دلار صعود کند. ضمن اینکه اگر قیمت نسبت به این سطح واکنش منفی نشان دهد، لایت کوین به احتمال زیاد تا چند روز درگیر محدوده بین ۸۵ تا ۹۶ دلار خواهد بود.

cointelegraph

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT