قیمت ارزهای دیجیتال

دیدگاه ایلان ماسک در زمینه تاثیر قیمت ارزهای دیجیتال بر سلامت روان

زمان مطالعه 2 دقیقه

 ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بر اساس توییت اخیر خود معتقد است که دنبال کردن قیمت های ارزهای دیجیتال و نوسانات آن ها می تواند باعث مشکلات روانی شود.

تاثیر قیمت ارزهای دیجیتال بر سلامت روان

هشدار او وقتی قیمت بیت کوین (Bitcoin) در عرض چند دقیقه با افت 7 درصدی مواجه شد و فوراً کل افت در روز 5 شنبه را کاهش داد در فضای توییتر منتشر شد. بازار ارزهای دیجیتال این هفته به شدت آشفته بوده است و رمزارز شیبا تمام توجهات را به خود جلب کرد. در همین حال، اتر دومین ارز بزرگ دیجیتال ساعاتی پیش به بالاترین قیمت خود یعنی 4416 دلار رسید.

ایلان ماسک از دارندگان بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است ولی بعید است که دارایی ارزهای دیجیتال او آنقدر زیاد باشد که در مورد قیمت کریپتو نگران شود. دارایی خالص رئیس تسلا اکنون از مرز 300 میلیارد دلار فراتر رفته است.

ماسک اخیراً در توییتی اعلام کرد که کوین های گفته شده را “از روی کنجکاوی” خریداری کرده و داشتن شیبا Shiba Inu را رد کرده است.

اعتیاد به ارزهای دیجیتال واقعی است

نگرانی ماسک آنچنان هم بی اساس نیست. گزارش یک نظرسنجی در U.Today نشان داد که دانشجویان از استرس و نوسانات خلقی مداوم به دلیل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رنج می برند و این امر بر سلامت روان آن ها اثر گذاشته است.

یک کلینیک توانبخشی در اسکاتلند برای کسانی که از اعتیاد به خرید و فروش ارزهای دیجیتال رنج می برند وجود دارد و به آن ها کمک میکند.  Castle Craig مستقر در ادینبورگ در حال حاضر 15 بیمار معتاد به خرید و فروش کریپتو را درمان کرده است.

اگرچه اعتیاد به ارزهای دیجیتال هنوز به عنوان یک بیماری و مقوله مستقل شناخته نشده است، اما شباهت هایی به قمار اجباری پیدا کرده است. شبکه های اجتماعی و وعده سود های زیاد، مردم را به خرید و فروش و نوسانات ارزهای دیجیتال وابسته کرده است.

 

امتیاز 1/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT