سفر به قطر برای جام جهانی

راهنمای سفر به قطر برای جام جهانی 2022 | حمل و نقل عمومی در قطر

زمان مطالعه 7 دقیقه

جام جهانی فوتبال 2022 در قطر از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر 2022 برگزار می شود. از اولین رویداد جام جهانی در سال 1930 این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار می شود و در حدود 28 روز طول میکشد. انتظار می‌رود میلیون‌ها هوادار فوتبال امسال به قطر سفر کنند تا از نزدیک شاهد مسابقات 32 تیم جهانی باشند. در این مقاله به راهنمای سفر به قطر برای جام جهانی 2022 می پردازیم.

پرداخت با ویزا و مستر

سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر برای جام جهانی

رفت و آمد در قطر

از آنجایی که انتظار می‌رود میلیون‌ها هوادار فوتبال برای جام جهانی 2022 به قطر بیایند، در طول مسابقات ممکن است برخی مناطق شلوغ‌تر از حد معمول باشند، از جمله مناطق نزدیک استادیوم‌ها، جشنواره هواداران فیفا و جاذبه‌ها و مکان های دیدنی و سایر رویدادها قطعا شلوغ خواهند شد. از خلیج غربی تا سوق واقف، منطقه ساحلی مرکز دوحه در قطر، مرکزی برای هواداران فوتبال خواهد بود. با این حال برای جلوگیری از ترافیک و تردد بدون دردسر و راحت در قطر میتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

مترو قطر

سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر برای جام جهانی

استفاده از مترو در قطر یکی از راحت ترین و بی دردسرترین راه های رفت و آمد است. مترو دوحه تمام استادیوم های جام جهانی 2022 را به همراه بسیاری از مقاصد محبوب دیگر پوشش می دهد. علاوه بر این مترو ساعات طولانی تری را در طول مسابقات فعال خواهد بود و برخی از ایستگاه های مترو نیز دارای پارکینگ اختصاصی برای کمک به کاهش ترافیک در طول مسابقات است، از جمله دانشگاه قطر، القصار و ام غویلینا.

چند نکته برای استفاده حداکثری از مزایای خدمات مترو در قطر:

  • کارت سفر خود را از ایستگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها بخرید، سپس با شارژ کردن به صورت آنلاین یا برنامه Qatar Rail (اندروید و ios ) در زمان خود صرفه‌جویی کنید. قیمت کارت سفر استاندارد QR 10 (2.75 دلار) و کارت سفر Gold Club 100ریال قطر (27.46 دلار) است.
  • خط های مترو در ایستگاه های مترو مشیرب و البیدا تغییر میکنند.

مسافران همچنین می‌توانند از اتوبوس‌های MetroLink استفاده کنند. MetroLink شبکه اتوبوس‌های رایگانی هستند و مسیرهای ثابتی در فاصله ۲ تا ۵ کیلومتری ایستگاه‌های مترو و مکان‌های مهم را متصل میکنند. MetroExpress همچنین مینی‌بوس‌های رایگانی هستند که مسافران را بین ایستگاه‌ها و مکان‌های مجاور جابه‌جا می‌کنند. شما میتوانید از طریق برنامه ((iOS and Android).) بلیط رزرو کنید.

اتوبوس های عمومی در قطر

سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر برای جام جهانی

خدمات اتوبوسرانی عمومی در قطر نیز راهی مقرون به صرفه و راحت برای حمل و نقل در قطر  است. علاوه بر این خدمات اتوبوسرانی در طول مسابقات جام جهانی فوتبال مدت زمان بیشتری فعال خواهد بود.

برای استفاده از اتوبوس عمومی داشتن کارت Karwa الزامی است. کارت‌های هوشمند Karwa را از دستگاه‌های فروش بلیط در فرودگاه بین‌المللی حمد، ایستگاه اتوبوس دوحه، مراکز خرید قطر و مروارید  خریداری کرده و شارژ کنید. سه نوع کارت هوشمند Karwa وجود دارد:

  • کارت کلاسیک: قیمت 30 ریال قطر (8.24 دلار) و به مدت طولانی قابل شارژ است.
  • کارت محدود: 24 ساعته با قیمت 10 ریال قطر (2.75 دلار). برای 2 سفر در طول 24 ساعت میتوانید از این کارت استفاده کنید.
  • کارت نامحدود: 24 ساعت با قیمت 20 ریال قطر (5.49 دلار). با این کارت میتوانید به مدت 24 ساعت بدون محدودیت سفر کنید.

می توانید جدول زمانی حمل و نقل عمومی و موجودی کارت هوشمند خود را در برنامه اتوبوس Karwa (iOS and Android) پیگیری کنید.

تعیین وقت سفارت

ماشین های کرایه ای و تاکسی

سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر برای جام جهانی

اگر چه توصیه می شود در صورت اقامت در مرکز دوحه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اما می توانید با استفاده از گواهینامه غیرقطری خود از خدمات ماشین های اجاره ای نیز استفاده کنید. مسافران در صورتی که 25 سال به بالا باشند و حداقل 12 ماه گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشند می توانند ماشین اجاره کنند. با این حال در دسترس بودن اجاره خودرو به دلیل تقاضای بالا احتمالاً کم است.

علاوه بر این دارندگان ویزای ویزیتوری یا تجاری می توانند تا پانزده روز پس از ورود با گواهینامه کشور خود یا شش ماه با گواهینامه بین المللی رانندگی کنند. دارندگان گواهینامه GCC می توانند تا سه ماه پس از ورود رانندگی کنند. برای تمدید این مدت مسافران باید برای گواهینامه رانندگی موقت قطر اقدام کنند.

علاوه بر این مسافران می توانند از خدمات تاکسی اپلیکیشن کاروا نیز استفاده کنند و یا برای رزرو مستقیم با شماره 8008294  (رایگان) تماس بگیرند. مسافران همچنین می‌توانند با برنامه های Uber و Careem نیز تاکسی رزرو کنند.

دوچرخه و اسکوترهای برقی

سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر برای جام جهانی

دوحه شهری نسبتا مسطح و در سطح دریا است، بنابراین برای دوچرخه سواری مناسب است. لطفا برای اطلاعات بیشتر در مورد مسیرهای دوچرخه سواری به فدراسیون دوچرخه سواری قطر مراجعه کنید.

اسکوترهای برقی در دوحه را نیز می توان اجاره کرد. اسکوترهای برقی در پیاده‌روها از جمله کورنیش دوحه در دسترس است. برای استفاده از اسکوترهای برقی باید برنامه ارائه دهنده را دانلود کنید.

اتوبوس های برقی

سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر برای جام جهانی

برای ایجاد یک سیستم حمل و نقل سازگار با محیط زیست قطر اتوبوس های جدیدی را معرفی کرده است که زیرساخت های حمل و نقل عمومی قطر را تقویت می کند. این اتوبوس های برقی با استاندارد آلایندگی 5 یورو آلایندگی بسیار کمتری نسبت به وسایل نقلیه معمولی دارند.

مسیر 76 در حال حاضر باز است و تمام گزینه های حمل و نقل جایگزین برای خطوط طلایی و قرمز مترو دوحه توسط اتوبوس های برقی ارائه می شود.

Karwa به تدریج هشت ایستگاه اتوبوس مجهز به ایستگاه های شارژ الکتریکی را در السودان، منطقه صنعتی، الوکرا، شهر آموزش، لوسیل، غرافه و مشیرب افتتاح خواهد کرد. علاوه بر این در نوامبر 2022 ایستگاه اتوبوس مرکزی West Bay برای تجارت باز خواهد شد.

نحوه رفتن به استادیوم برای بازی های جام جهانی

شما می توانید به راحتی از هتل خود به استادیوم مورد نظر بروید. شبکه مترو دوحه تمام استادیوم های جام جهانی 2022 و بسیاری از مقاصد محبوب دیگر را پوشش می دهد. اتوبوس یا تاکسی نیز در تمامی مناطق و مکان های برگزاری جام جهانی در دسترس است. طرفداران فوتبال همچنین می توانند به تاکسی آبی (water taxi) دسترسی داشته باشند، راهی جدید و هیجان انگیز برای سفر آسان در طول جام جهانی 2022 قطر.

سفر به قطر برای جام جهانی

سفر به قطر برای جام جهانی

لطفاً توجه داشته باشید که دارندگان بلیط می توانند از Hayya Card و Hayya to Qatar 2022 برای سفر رایگان در روزهای مسابقه استفاده کنند. که شامل مترو، شهر آموزش و تراموا Lusail، اتوبوس های عمومی و خدمات اتوبوس مسابقات است. همچنین اکثر هتل‌های نزدیک به استادیوم‌ها احتمالاً خدمات شاتل برای رفتن به استادیوم را ارائه میدهند.

استادیوم لوسیل

این استادیوم در حدود 15 کیلومتری شمال مرکز دوحه واقع شده است. ایستگاه متروی Lusail در خط قرمز 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. شما همچنین می توانید از اتوبوس های سریع السیر استادیوم استفاده کنید. همچنین پارکینگی در نزدیکی استادیوم Lusail وجود دارد و تاکسی در دسترس است.

استادیوم 974

استادیوم 974 بسیار نزدیک به بزرگراه راس ابو عبود است و نزدیکترین استادیوم به مرکز دوحه می باشد و فقط 2 کیلومتر به سمت جنوب فاصله دارد. نزدیکترین ایستگاه مترو ایستگاه مترو راس بو عبود (خط طلایی) است و 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم دسترسی داشته باشید و پارکینگ ماشین در نزدیکی وجود دارد. تاکسی ها و ایستگاه های وسایل نقلیه اشتراکی نیز نزدیک به استادیوم در دسترس است.

ورزشگاه البیت

این ورزشگاه در نزدیکی جاده ساحلی الخور و 5 کیلومتری جنوب الخور قرار دارد. شما می توانید به راحتی به خدمات حمل و نقل و ایستگاه مترو Lusail (خط قرمز) دسترسی داشته باشید. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم، پارکینگ خودرو، تاکسی و خدمات نقلیه اشتراکی نیز در نزدیکی این استادیوم موجود است.

استادیوم بین المللی خلیفه

این ورزشگاه در 15 کیلومتری شرق مرکز دوحه قرار دارد. ایستگاه مترو Sports City (خط طلایی) تنها 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم، پارکینگ خودرو، تاکسی و سایر سرویس های حمل و نقل اشتراکی نیز در نزدیکی استادیوم موجود است.

استادیوم شهر آموزش 

این استادیوم به راحتی با ماشین، تاکسی یا مترو قابل دسترسی است و همچنین به سیستم تراموا شهر آموزش متصل است. ایستگاه متروی شهر آموزش (خط سبز) 10 دقیقه پیاده تا استادیوم فاصله دارد. همچنین میتوانید از تاکسی و سرویس های حمل و نقل اشتراکی استفاده کنید.

ورزشگاه الجنوب

این استادیوم در 25 کیلومتری جنوب مرکز دوحه قرار دارد و نزدیکترین ایستگاه مترو به آن Al Wakra  (خط قرمز) و اتوبوس مترولینک M132 است. همچنین می‌توانید از اینجا به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم دسترسی داشته باشید و پارکینگ خودرو در نزدیکی این استادیوم وجود دارد. تاکسی ها و ایستگاه های حمل و نقل اشتراکی نزدیک به استادیوم در دسترس است.

ورزشگاه الثمامه

این استادیوم در مجاورت بزرگراه اکسپرس دوحه و 12 کیلومتری جنوب مرکز دوحه قرار دارد. نزدیکترین ایستگاه مترو به استادیوم الثمامه در الوکره ۶ دقیقه پیاده روی دارد. همچنین می‌توانید به خدمات شاتل دسترسی داشته باشید و به ایستگاه مترو Free Zone (خط قرمز) بروید. از این استادیوم به اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم دسترسی خواهید داشت و پارکینگ خودرو در نزدیکی استادیوم وجود دارد. تاکسی ها و ایستگاه های حمل و نقل اشتراکی نزدیک به استادیوم در دسترس هستند.

ورزشگاه احمد بن علی

استادیوم احمد بن علی در امتداد بزرگراه دخان در 20 کیلومتری غرب مرکز دوحه و در نزدیکی مرکز خرید قطر واقع شده است. ایستگاه مترو Al Riffa در 10 دقیقه پیاده روی از استادیوم قرار دارد. این آخرین ایستگاه خط سبز است. در این استادیوم پارکینگ خودرو در دسترس است. اتوبوس‌های سریع‌السیر استادیوم و تاکسی‌ها و وسایل نقلیه اشتراکی نزدیک به استادیوم وجود دارند.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT