رای دادگاه پرونده کینگ مانی

رای دادگاه پرونده کینگ مانی مشخص شد (فرودین ۱۴۰۳)

زمان مطالعه 2 دقیقه

پس از انجام بررسی‌ های تخصصی و رسیدگی‌ های قضایی، صبح امروز رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیر الشاکی معروف به “کینگ‌ مانی” از سوی دادگاه خبر داد. در این پست به جزئیات رای دادگاه پرونده کینگ مانی می پردازیم.

رای دادگاه پرونده کینگ مانی

براساس رای صادر شده سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ ای و ایجاد رمز ارز جعلی “کینگ‌ مانی” و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌ طولانی مدت محکوم شدند و شرکت “بادران گستران” به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمز ارز به مدت دو سال محکوم شد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران،علی القاصی، خاطرنشان کرد: متهمان باید معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم را به مالباختگان بپردازند.

او همچنین در پایان با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده کلاهبرداری کینگ مانی در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

براساس اخبار منتشر شده در جلسات دادگاه پرونده کلاهبرداری کینگ مانی متهمین ضمن ایجاد رمز ارز جعلی کینگ مانی و تبلیغ آن بین مشتریان، ارز مورد اشاره را به وجه رایج در صرافی ساختگی یوتی بایت تبدیل کرده و اسامی کاربران خریدار رمز ارز را در کشور گرجستان ثبت کرده‌ اند. متهمان سپس با تبلیغ گسترده در خصوص سود سرشار خرید ارز جعلی کینگ مانی پرداخته و در این راه تا جایی پیش رفته‌ اند که در اواسط فعالیت متهمان ادعا میکردند قیمت این ارز جعلی از قیمت بیت کوین، که در سراسر جهان به عنوان ارز حقیقی خرید و فروش می‌ شود بالاتر می‌ رود. مالباختگان برای خرید این ارز جعلی از طریق جابجایی بیت کوین، یورو و یا دلار اقدام کردند و با واریز وجه نقد به حساب شرکت “بادران گستر” برای خرید رمز ارز کینگ مانی اقدام می کردند.

همچنین نماینده دادستان اظهار کرد شرکت بادران و صرافی جعلی یوتی بایت کاملا با هم مرتبط بودند و صرافی جعلی یوتی بایت که رمز ارز جعلی کینگ مانی را تبدیل می‌کند کاملا زاییده و به وجود آمده توسط شرکت بادران گستران به مسئولیت متهمین بوده است. مجموعاً مبلغ 107 میلیون یورو از طریق تولید و توزیع ارز جعلی کینگ مانی از مالباختگان توسط متهمین به سرقت برده شده است.

isna

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT