سایت کیک استارتر Kickstarter چیست

سایت کیک استارتر Kickstarter چیست؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

امروزه سایت‌های زیادی هستند که بر مبنای Crowdfunding (سرمایه گذاری جمعی) عمل می‌کنند. بر خلاف گذشته که کارآفرینان کسب و کار یا استارتاپ‌ها به دنبال متقاعد کردن یک یا چند سرمایه‌گذار ثروتمند بودند تا روی پروژه آنها سرمایه گذاری کند، Crowdfunding سیستمی متفاوت را پیش روی استارتاپ قرار می‌دهد مبنی بر این که مردم یا گروه‌های حامی از طریق بستر اینترنت در تامین سرمایه کسب و کار نقش دارند. در این بین سایت کیک استارتر Kickstarter یکی از بهترین سایت های جمع آوری سرمایه اولیه یک پروژه است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

نقد درآمد ارزی

سایت کیک استارتر Kickstarter چیست؟

سایت کیک استارتر Kickstarter

Kickstarter یکی از پیشگامان جذب حمایت مالی برای ساخت بازی‌های ویدئویی و نرم‌افزاری است که در آوریل ۲۰۰۹ تاسیس شد. در وبسایت kickstarter از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون ۷/۷ میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند و ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌های مختلف انجام شده است و بیش از ۱۰۰ هزار پروژه نوین در بخش‌های مختلف ارایه و به انجام رسیده است.

پروژه‌های انجام شده در Kickstarter در بخش‌های گوناگونی مانند موسیقی، فیلم سازی، هنرپیشگی و دیزاین بسیار قابل توجه بوده است. با انتشار آمار و ارقام مبنی بر تعداد حامیان و مقدار پروژه‌ها و میزان بودجه‌های جمع شده در سال ۲۰۱۸ توسط این سایت، به نظر می‌رسد که بیشترین تعداد پروژه‌هایی که موفق بوده‌اند و توانسته‌اند بیشترین بودجه را جمع‌آوری کنند، مربوط به بازی‌های ویدئویی بوده است.

بنا بر گفته Kickstarter، برخی پروژه‌های جالب و جذاب ممکن است در ظرف سه روز بودجه چند میلیون دلاری مورد نیازشان را از طریق مردم تامین کنند. در نتیجه استارتاپ‌ها نیازی ندارد که به دنبال سرمایه‌گذاران سنتی باشند که ممکن است قانع کردن آنها ماه‌ها طول بکشد.

ویژگی‌های Kickstarter چیست؟

درآمد از سایت کیک استارتر Kickstarter

تامین سرمایه برای یک پروژه یا یک ایده نو همیشه یک چالش بوده که با استفاده از Crowdfunding‌ها این مشکلات به مراتب کمتر شده است. از ویژگی‌های Kickstarter می‌توان موارد زیر را نام برد:

۱) سرمایه یک پروژه از سرتاسر دنیا تامین می‌شود، در حقیقت صاحبان استارتاپ و ایده‌های نوین، محدود به یک منطقه جغرافیایی نخواهند شد و مردم و کسانی که طرفداران ایده‌ هستند از کل دنیا به آنها کمک می‌کنند.

۲) فشار کاری بر تیم صاحبان ایده کاسته می‌شود و آنها با استرس کمتری به کار خود ادامه خواهند داد تا به نتیجه مطلوب برسند. در سرمایه‌گذاری‌های سنتی، چون سرمایه‌گذاران سرمایه‌های سنگینی را در پروژه قرار داده‌اند، انتظار دارند که در بازه کوتاهی تیم استارتاپی به نتیجه برسد و معمولا فشار‌های زیاد و غیر قابل تحملی بر صاحبان ایده وارد می‌شود که می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

جمع آوری سرمایه با استفاده از Crowdfunding‌، به دلیل اینکه مردم با مقادیر کم سرمایه پروژه را تامین کرده‌اند، معمولا تیم استارتاپ فشار روانی کمتری را متحمل می‌شوند. همچنین در بیشتر اوقات خود سرمایه‌گذارن مردمی که مشتاقانه فرایند پروژه را دنبال می‌کنند، اولین مشتریان محصولات آن ایده خواهند بود.

۳) Kickstarter یک سایت خیریه نیست، یعنی کسانی که پروژه‌ای را تعریف می‌کنند، به حامیان خود جوایزی پیشنهاد می‌دهند و حامیان هم با توجه به علاقه‌ای که به پروژه دارند و بودجه‌ای که می‌توانند پرداخت کنند، از یک پروژه حمایت می‌کنند و جایزه‌ای متناسب با آن می‌گیرند.

مثالا، اگر از یک پروژه فناوری حمایت کنند، می‌توانند بعد از تولید محصول آن را با قیمتی کمتر خریداری و استفاده کنند یا اینکه لایسنس آن را با تخفیف خوبی بخرند. یا اگر در یک پروژه هنری مانند یک پروژه تئاتر حمایت مالی کنند، می‌توانند به عنوان حامی پروژه، بعد از اجرای صحنه روی سن بروند و از آنها تقدیر شود.

۴) سیاست Kickstarter در قبال تأمین منابع مالی، همه پول یا هیچ است. طبق آمار این روش بسیار جالب توجه و کارآمد بوده است و حدود ۴۴ درصد مواردی که سرمایه را به طور کامل جذب کرده‌اند توانسته‌اند به نتایج موفقیت آمیزی برسند، در حالی که این آمار در شتاب‌دهنده‌های کسب و کار خیلی اوقات پایینتر است. رویکرد Kickstarter در مورد پروژه‌هایی که در زمان مقرر شده به حد نصاب لازم مالی نمی‌رسند، عودت پول به پرداخت‌کنندگان یا هدایت آن به سمت سایر پروژه‌ها است.

۵) صاحبان ایده‌ که قبلا هم در Kickstarter موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند بسیار پر طرفدار خواهند شد و جمع آوری سرمایه پروژه‌های بعدی سریعتر خواهد بود. سابقه افراد و عملکرد استارتاپ‌ها در Kickstarter ثبت خواهد شد. افرادی که حتی به ثروت‌های هنگفت از طریق استارتاپ‌های قدیمیشان دست یافته‌اند و نیاز به سرمایه‌گذار ندارند، باز هم در Kickstarter شرکت می‌کنند چرا که می‌دانند اگر مشتریان در فرایند و روند شکل گیری یک ایده جدید مشارکت‌ کنند، چه جنبه‌های روانی و تاثیرات مثبتی در خروجی آن خواهد داشت.

شرایط جذب سرمایه در سایت کیک استارتر Kickstarter چیست؟

خدمات سایت کیک استارتر Kickstarter

برای فعالیت در Kickstarter و جمع‌اوری سرمایه ایده خود، بایستی حتما پاسپورت برخی کشورهای خاص را داشته باشید که شامل کانادا، آمریکا، کشورهای اسکاندیناوی، آلمان، نیوزلند، استرالیا می‌شود. افراد باید یک مسیر احزار هویت سنگینی را در پیش ‌گیردند که شامل تاییدیه محل سکونت و فعالیت بانکی و اعتبار افراد از نظر تجربه کاری یا تحصیلی می‌شود.

در بیشتر مواردی که بودجه‌های مورد نیاز سنگین باشد، به صورت یک جا به حساب استارتاپ واریز نمی‌شود. بلکه استارتاپ باید باید به صورت فاز بندی شده تعیین نماید که قرار است چه کاری انجام شود و چه میزان بودجه نیاز خواهد بود. با اتمام هر فاز به صورت موفقیت آمیز، سرمایه مرحله بعد به حساب شخص صاحب ایده واریز می‌شود.

در صورتی که شما سایت‌های فریلنسری خارجی همکاری می‌کنید، می‌توانید برای نقد کردن درآمدهای ارزی خود از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز 3.8/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. Ali گفت:

    اگر پروژه ای برای کیک استارتر دارید و میخواهید توی سایت قرار بدید من در خدمتم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT