سفر و مهاجرت به مجارستان

با سفر و مهاجرت به مجارستان بیشتر آشنا شوید

زمان مطالعه 3 دقیقه

کشور مجارستان در اروپا محصور شده و به دریا راه ندارد که با هفت کشور هم مرز است. اتریش، اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان، اسلوونی و کرواسی همسایه‌های مجارستان به شمار می‌روند. کشور مجارستان دارای هزار سال سابقه تاریخی و فرهنگی است که البته تحت تاثیر همسایگان خود هم قرار گرفته است که بسیار جذاب است. به همین دلیل سفر و مهاجرت به مجارستان را برای آشنایی بیشتر بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی مجارستان

قوانین سفر و مهاجرت به مجارستان

مجارستان یک کشور عمدتا مسیحی می‌باشد و فرقه‌های مختلف مسیحیت را تشکیل می‌دهد، که حدود ۷۴ درصد از جمعیت این کشور را شامل می‌شود. مردم این کشور مجارستانی صحبت می‌کنند و آن را Magyar می‌نامند و البته جمعیت کثیری به زبان انگلیسی تسلط دارند. زبان مجارستانی به زبان‌های فنلاندی و استونی بیشتر نزدیک است. جمعیت این کشور حدود ۹/۷ میلیون نفر است و ارز این کشور Forint می‌باشد هر چند استفاده از یورو در این کشور بسیار رایج است.

بوداپست بهترین شهر مقصد مجارستان است و با داشتن تعداد زیادی رستوران، بار، موزه، اسپا و سایر جاذبه‌ها، که بازدیدکنندان بدون خاطرات خوب و تجربیات عالی این شهر را ترک نخواهند کرد. در سفرهای روزانه از بوداپست، شما می‌توانید از Hollókő، یک دهکده سنتی Hungary و یک میراث جهانی یونسکو و همچنین Gödöllő دیدن نمایید، و از یک کاخ سلطنتی باشکوه که زمانی به عنوان اقامتگاه تابستانی امپراتور اتریش، Franz Josef، خدمت می‌کرده است، بازدید کنید. این کشور از نظر معماری جذابیت بصری بسیاری بالایی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. ساختمان‌های سطح شهر به همان شیوه معماری قرون ۱۸ تا ۲۰ میلادی هستند.

نکاتی در مورد سفر و مهاجرت به مجارستان

تحصیل سفر و مهاجرت به مجارستان

  • مهاجرت به مجارستان برای کسانی که تمایل به مهاجرت به اروپا دارند می‌تواند سکوی پرتاب مناسبی باشد. چرا که با اخذ اقامت مجارستان که عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است. می‌توان در بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا به کار، تحصیل و بصورت کلی به زندگی بپردازند.
  • اغلب مهاجرانی که در مجارستان زندگی می‌کنند، به روش‌های تحصیلی، کاری یا سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کرده‌اند و تعداد پناهجویان در مجارستان به شدت پایین است. همین عامل باعث شده است که مجارستانی‌ها دید مثبتی به مهاجران داشت باشند.
  • مجارستان یکی از اقتصادهای در حال توسعه و بخشی از بازار اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری در این کشور تنها ۳/۷ درصد است که دلیل آن علاقه این کشور به جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.
  • اگر شما قصد تحصیل در مجارستان و یا زندگی در این کشور را دارید، نیازی به دانستن زبان مجاری نخواهید داشت چراکه شهر‌های بزرگ مجارستان اغلب مردم به انگلیسی تسلط دارند.
  • معمولاً دانشجویان ایرانی تمایل زیادی تمایل به تحصیل در مجارستان دارند. به این دلیل که تدریس در اغلب دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی انجام می‌شود و مدارک دانشگاهی این کشور در تمامی کشورهای جهان معتبر است. از سوی دیگر هزینه‌های زندگی در مجارستان حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد ارزانتر از دیگر کشورهای اروپای غربی است.
  • دوره‌های زبان انگلیسی در مجارستان یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به اروپا می باشد. یکی از دلایل آن سرعت و سهولت صدور این ویزا برای دانشجویان است.
  • هزینه دانشگاه‌های خصوصی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در مجارستان، سالانه حدود ۱۶ هزار یورو و هزینه تحصیل در سایر رشته‌ها، سالانه بین ۲ تا ۱۷ هزار یورو متغیر می‌باشد.
  • پنج فرودگاه بین المللی به مجارستان خدمت می‌کنند. اکثر مسافران وارد فرودگاه بین المللی Ferihegy بوداپست می‌شوند که به صورت محاوره‌ای با عنوان Ferihegy شناخته می‌شود. یک اتوبوس فرودگاهی هم هر ۱۰ دقیقه از فرودگاه خارج می‌گردد و از طریق مترو یا یک اتوبوس دیگر می‌توانید با مرکز شهر ارتباط برقرار کنید. قطار از ترمینال ۱ مسافران را به مقصد بوداپست Nyugati pályaudvar یکی از ۳ ایستگاه اصلی راه آهن در بوداپست می‌برد.

حال که با نکاتی در مورد سفر و مهاجرت به مجارستان آشنا شدید، درصورتی که می‌خواهید برای مهاجرت به مجارستان اقدام کنید، مجموعه اول پرداخت خدمات مختلفی را به شما ارایه می‌دهد. اگر به عنوان یک دانشجو می‌خواهید برای ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی اقدام کنید، می‌توانید به راحتی از سایت اول پرداخت این خدمات را دریافت کنید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT