دوره های زبان خارج از کشور ایرانی ها

معرفی دوره های زبان خارج از کشور برای ایرانیان

زمان مطالعه 6 دقیقه

شما هم همانند هزاران ایرانی که در سال متقاضی آموزش زبان انگلیسی هستند، بارها روش‌های گوناگونی را امتحان کردید. در این مقاله به معرفی دوره های زبان خارج از کشور برای ایرانیان می‌پردازیم که هر ساله دانشجویان زیادی به کشورهای برای دیدن دوره زبان سفر می‌کنند.

محاسن و معایب دوره های زبان خارج از کشور

این سوال شاید بهترین پرسشی باشد که به ذهن هر متقاضی آموزش زبان خطور می‌‌کند. قبل از آن باید به چند نکته اشاره کرد؛ اولا باید بررسی کرد که شما چه هدفی را می‌خواهید در زبان یاد بگیرید و دنبال کنید؟ دوما، از روش‌ها و کلاس‌های داخلی تا چه اندازه نتیجه دیده‌اید؟ سوما، آیا نسبت به هدف و زمانی که دارید، می‌توانید انتظار گرفتن یک نتیجه مطلوب از یادگیری زبان در خارج از کشور داشته باشید یا خیر؟

محاسن گذراندن دوره های زبان انگلیسی در خارج از کشور شامل ۴ مورد است:

۱) – قرار گیری زبان آموز در یک محیط بین المللی، که همین امر سبب خواهد شد ناچارا فرد بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کند.

۲) – بهره‌گیری از اساتید و مربیانی که زبان مادری اشان انگلیسی هست و همین امر تاثیر مستقیمی بر لهجه و آموزش زبان آموز دارد.

۳) – در اختیار داشتن منابع آموزشی و کتاب‌های به روز دنیا که بعضا خیلی از این کتب با اختلاف ده ساله در ایران رواج می‌یابد.

۴) – معتبر بودن مدارکی است که این کالج‌ها در پایان دوره اعطا می‌کنند که اکثر این کالج‌ها بین المللی هستند و همگی دارای اعتبار بالا می‌باشند.

محاسن  دوره های زبان خارج از کشور

البته گذراندن دوره‌های زبان در خارج معایبی هم دارد:

۱) – شاید بتوان گفت بزرگترین عیب این مساله را دوری از خانواده برای زبان آموز در نظر گرفت.

۲) – هزینه بر بودن این دوره‌ها را باید در نظر گرفت، که البته در این مقاله سعی می‌شود به ده مقصد برتر و کم هزینه جهت آموزش زبان انگلیسی پرداخته شود.

ده کشوری که ایرانی‌ها برای یادگیری زبان انتخاب می‌کنند

هندوستان

شبه قاره هند، کشور بزرگی که در آسیای میانه قرار دارد و دارای بیش از صد نوع زبان و فرهنگ متفاوت است. به لطف استعمارگران بریتانیایی، زبان مهم و رسمی این کشور زبان انگلیسی است و در اکثر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، کتب درسی به این زبان آموزش داده می‌شود. این کشور شاید ارزان‌ترین کشوری است که سالانه هزاران نفر راهی آن جهت آموزش زبان انگلیسی می‌شوند. اکثر کالج‌های این کشور هم از اعتبار بالایی در سطح دنیا برخوردارند. اما اگر می‌خواهید این کشور را جهت مقصد برگزینید، باید گفت که لهجه هندی-انگلیسی عضو جدا نشدنی از آموزش خواهد بود و پس از اتمام دوره، انتظار اینکه انگلیسی آمریکایی صحبت کنید کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

دوره های زبان خارج از کشور هند

مالزی

مالزی یک کشور مسلمان آسیای شرقی می‌باشد و بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی آن شهر کوالالامپور است. مالزی دارای ۲ اقلیت تقریبا بزرگ هندی و چینی است؛ از این رو زبان انگلیسی رفته رفته تبدیل به زبان اصلی این کشور شده است و زبان مالایی در حال منسوخ شدن است. مالزی یک کشور بسیار ارزان است و شما می‌توانید با اندک هزینه‌ای یک زندگی سطح بالایی در این کشور داشته باشید. ارتباط نزدیک این کشور با استرالیا، بریتانیا و کانادا سبب شده است که شعبات گسترده‌ای از کالج‌های بین المللی در این کشور ایجاد شود. حتی اگر قصد دارید در امتحان آیلتس شرکت کنید می‌توانید در شعبه (British Council) کوالالامپور در این آزمون شرکت نمایید.

اموزش زبان انگلیسی

گرجستان

اگر چه این کشور یکی از کشورهای عضو شوروی سابق بوده است و زبان اصلی آن روسی است، اما طی سالیان گذشته با هجوم توریست و سرمایه‌گذار، این کشور را تبدیل به یکی از بهترین مقصد‌های دنیا جهت گذراندن دوره زبان انگلیسی کرده است. بهره گیری از استادهای پروازی و منابع آموزشی به روز دنیا می‌تواند از حسن‌های فراگیری زبان انگلیسی در گرجستان باشد.

آموزش زبان انگلیسی

قبرس

کشوری زیبا با سواحل بکر و آرام در انتظار شما است. شاید آسمان قبرس را بشود قشنگترین آسمان دنیا خطاب کرد. قبرس که در طول سالیان گذشته به محلی امن جهت سرمایه گذاری بین المللی تبدیل شده است، امروزه مقصد بسیاری از دانشجویان جهت ادامه تحصیل از سراسر دنیا هم می‌باشد.

آموزش زبان انگلیسی

ترکیه

اگر چه این کشور در سالیان خیلی دور اصرار بر رواج دادن زبان ترکی استانبولی بود، اما جهت پذیرفته شدن در اتحادیه اروپا، سعی بر این مسیر پیش رفت که استاندارد‌های مربوط به این اتحادیه را رعایت و در جهت ارتقای سطح کیفی آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی دنیا گام بر دارد. ضمن اینکه هزینه زندگی در این کشور به نسبت کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و مشکلات ویزا هم وجود ندارد.

آموزش زبان انگلیسی

ارمنستان

در طی سالیان گذشته ارمنستان به دلیل هزینه‌های بسیار کمی که دارد، به یک مقصد جذاب برای افراد در سراسر دنیا تبدیل شده است. گفتنی است به دلیل قرابت فرهنگی که این کشور با کشور عزیزمان دارد، سبب شده است که بسیاری از دانشجویان و زبان آموزان این مقصد را جهت ادامه تحصیل برگزینند. با قدم زدن در ایروان پایتخت این کشور به سادگی می‌توانید بسیاری از کالج‌‌های داخلی و یا بین المللی آموزش زبان انگلیسی را پیدا کرده و با شروع ترم در سر کلاس های آن حاضر شوید.

آموزش زبان انگلیسی

فیلیپین

شاید بارها نام این کشور به گوش شما خورده باشد. شاید پسر فلان همسایه شما در آنجا پزشکی بخواند. یا شاید هم فلان دختر فامیل در آنجا مشغول تحصیل در رشته دارو سازی است. خب به جرات می‌توان گفت هزینه زندگی در مانیل پایتخت این کشور به نسبت کشورهای دیگر متناسب و کم است. در زمینه آموزش زبان انگلیسی هم باید اذعان داشت کلاس‌های بسیاری هر ساله جهت آمادگی برای آزمون تافل برگزار می‌شود. این کلاس‌ها از سطح کمی و کیفی بسیار خوبی برخوردار هستند و اعتبار آن‌ها در سطح دنیا هم بالا می‌باشد.

آموزش زبان انگلیسی

تایلند

متاسفانه باید گفت به دلیل جذابیت‌های طبیعی و گردشگری کشور تایلند، جذابیت تحصیل در این کشور کم هزینه و ارزان به حاشیه رفته است. تایلند کشوری است با انواع تنوع نژادی، زبانی و فرهنگی است. از این رو بسیاری از ساکنان این کشور آسیای شرقی به زبان انگلیسی مسلط و جز اولین زبان های رسمی کشور است. بسیاری از کالج‌های معروف بین المللی یک شعبه در بانکوک پایتخت این کشور دارند.

آموزش زبان انگلیسی

سنگاپور

اگر می‌خواهید به صورت خیلی حرفه‌ای با لهجه‌های اصیل بریتانیایی یا آمریکایی زبان یاد بگیرید، سنگاپور را انتخاب کنید. شاید به جرات بشود گفت این کشور مدرن ترین کشور آسیایی است که اقتصاد فوق العاده قوی دارد. از همین روی هزینه اقامت و زندگی در این کشور بسیار سنگین است. اما اگر شما مایلید برای آموزش زبان بیش از این‌ها خرج کنید حتما این کشور را انتخاب کنید. بسیاری از شرکت‌ها و برندهای معتبر در این کشور نمایندگی دارند و همین امر سبب شده است که با اندکی سعی و تلاش فرصت‌های شغلی بسیاری پس از تحصیل در این کشور برای شما ایجاد شود. ساکنان سنگاپور از سطح کیفی بسیار بالای زندگی برخوردارند و همین امر باعث جذابیت این کشور برای مربیان و اساتید اروپایی، استرالیایی و آمریکایی شده است.

آموزش زبان انگلیسی

امارات متحده عربی

شاید در حال حاضر بتوان این ادعا را کرد که این کشور پله‌های ترقی و تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته چه در سطح آسیا و چه در سطح جهان به سرعت در حال پیمودن است. محیط بسیار امن برای سرمایه گذاری های کلان یکی از عواملی است که این کشور را به سرعت به یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌های جهان بدل کرده است.

ثبات اقتصادی و روابط خارجی بسیار خوب این کشور سبب شده است که امارات متحده عربی نظر هر سرمایه گذاری را به خود جلب کند. از همین روی بسیاری از مراکز علمی معتبر جهان مشتاق به داشتن یک شعبه در این کشور هستند. شاید امروزه روز به ندرت بشود در پیاده روهای این کشور زبان عربی را شنید و اکثر ساکنان آن مهاجرانی هستند که برای بهره مندی از فرصت پیش آمده در این کشور در تلاشند. این در حالی است که هزینه زندگی در این کشور بسیار بالاست و می‌توان آن را با کشورهایی نظیر انگلستان و فرانسه مقایسه کرد. اما به هر روی، هر ساله متقاضیان زیادی قصد ادامه تحصیل و یافتن فرصت شغلی در این کشور هستند.

آموزش زبان انگلیسی
امارات متحده عربی

 

در صورتی که قصد گذراندن دوره های زبان خارج از کشور را دارید، باید بدانید که برای انتقال پول یا ثبت نام در کالج‌های زبان، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده کنید. همچنین این مجموعه دیگر خدمات دانشجویی مانند پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت یا ویزا، پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی، پرداخت هزینه رزرواسیون پرواز‌های خارجی و اقامت‌گاه‌ها را به انجام می‌رساند.

 

امتیاز 4.9/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT