سایت Ravelry ثبت

سایت Ravelry | سرویس شبکه اجتماعی هنرهای بافتنی

زمان مطالعه 4 دقیقه

سایت Ravelry یک سرویس شبکه اجتماعی رایگان برای برای هنر‌های دستی مانند قالیبافی، شال بافی و سایر هنر‌های بافتنی است. این سایت از سال ۲۰۰۷ در حال فعالیت است. اعضای سایت، پروژه‌ها و ایده‌ها طریق بخش‌های مختلف سایت به اشتراک می‌گذارند. همچنین در این شبکه کاربران محصولات و مواد اولیه را برای فروش قرار می‌دهند.

پیدایش سایت Ravelry

زوج Jessica و Cassidy Forbes شبکه Ravelry را در مه ۲۰۰۷ تأسیس کردند. ایده آنها ایجاد فضایی برای هنرمندان به منظور تعامل و کسب و کار بود. Ravelry محلی است که بافندگان، قلاب بافان‌، طراحان‌، ریسنده ها و رنگرز‌های نخ ، ابزار و الگوهای خود را ردیابی می‌کنند و به دنبال ایده و الهام از دیگران هستند.

Tim Berry از Ravelry به عنوان “یکی از موفقیت آمیز‌ترین استفاده‌ها از فناوری‌های Ruby on Rails” در جهان یاد کرده است. طبق برآورد ها در مارس ۲۰۲۰، Ravelry تقریباً ۹ میلیون کاربر ثبت شده و تقریباً ۱ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است.

ویژگی‌های Ravelry

سایت Ravelry معرفی

Ravelry به ابزاری برای کمک به هنرمندان این شاخه هنری تبدیل شده است. سایت Ravelry از سال ۲۰۱۰ در نسخه بتا بوده و هر سال امکانات جدیدی به آن اضافه می‌شود. محصولات و مطالب به طور مناسبی در این سایت سازماندهی شده است. امکان جستجوی پیشرفته و البته سفارش محصولات خاص از نکات ارزشمند این سایت است.

ویژگی‌های این سایت توسط Maria Hellstorm به سه بخش تقسیم می‌شود. بخش کاری، بخش ارتباطات و سومین بخش، فروشگاه است.

فضای کاری Ravelry

فضای کار شامل قابلیت‌هایی است که به طور مستقیم از ساخت و مستند سازی پروژه‌های هنری پشتیبان‌گیری می‌کند. قابلیت‌هایی مانند آلبوم «Projects» کاربر و الگوی «Queue» ابزاری برای سازمان شخصی هستند. الگوهای Ravelry را می‌توان به صفحات Favorites ، Queue یا Projects صفحه کاربری خود اضافه کرد. با مشاهده این پیام ها سیر تحول ذوق و پیشرفت هنرمندان را می‌توان مشاهده کرد و یا از کار‌های مورد علاقه آنها الگو برداری کرد.

Ravelry همچنین شامل یک بخش داده برای مواد اولیه و الگو‌های محصولات است. اطلاعات این بخش برای تشویق مردم ایجاد شد و رشد کرد؛ زیرا تمامی افراد با مشاهده آنها در کار خود پیشرفت می‌کردند. اسم این بخش، بخش اطلاعات نخ و الگو است. کاربران این بخش را می‌توانند ویرایش کنند.

بخش اطلاعات نخ و الگو در گذشته قابلیت ویرایش توسط مردم را نداشت. هر الگو برداری یا کپی برداری از این بخش برای کاربران قانونی است و البته این کار منعی برای کاربران این سایت ندارد.

فضای اجتماعی

سایت Ravelry درآمد

بخش اجتماعی این سایت دارای گروه‌ها صفحات شخصی و چت روم‌‌هایی است که هر کاربر با استفاده از آن می‌تواند با سایر بافندگان، قلاب بافان و ریسندگان ارتباط برقرار کند. شیوه اتصال به این شبکه اجتماعی به این صورت است که با اتصال به Flickr، Photobucket یا حساب Picasa یا Instagram یا بارگذاری مستقیم عکس از طریق رایانه یا iPhone کاربر می‌تواند عکس‌ها و اطلاعات خود را وارد سایت کند تا در معرض دید دیگران قرار بگیرد.

شبکه اجتماعی Ravelry با شبکه‌های اجتماعی دیگر بسیار متفاوت است. می‌توانیم بگوییم این شبکه منحصر به صنف بافندگان و ریسندگان و یا علاقمندان  به این شاخه‌های هنری است.

این شبکه‌ی اجتماعی می‌تواند مدرسه‌ای باشد برای دانشجویان و کارآموزان هنری که می‌خواهند جواب سوالات خود را بدست بیاورند و یا با اصطلاحات هنری آشنا شوند. همچنین هنرمندان تازه کار با مجموعه‌ای بزرگ و بی پایان از طرح‌ها و الگو‌ها روبرو هستند که می‌توانند از آنها استفاده کنند.

البته نباید فراموش کرد گروه‌های گفتوگو، برای صحبت‌های متفرقه هم وجود دارد و افراد می‌توانند در آنجا با هم صحبت کنند. در لیست محبوب ترین‌های سایت، یک بازی وجود دارد به نام جنگ جوراب که کاربران سایت می‌توانند تک نفره یا چند نفره در آنها بازی کنند و خستگی در کنند.

فضای فروشگاهی

سایت Ravelry چیست

 

Ravelry به کاربران این اجازه را می‌دهد تا مواد اولیه، محصولات آماده و الگو های خود را بفروشند و یا چیزی که نیاز دارند را بخرند. سایت از “Stash” و “Needles & Hooks” پشتیبانی کنند.  نخ ها نام بخشی از فروشگاه است که در آن رنگرزان ، ریسندگان و یا نقاشان نیمه حرفه‌ای هستند که نخ های دستی یا رنگ شده را می‌فروشند. (نخ ها) در بخش جداگانه‌ای از فروشگاه قرار دارند که کاربران می‌توانند به سادگی نخ‌های خود را بفروشند. فروشندگان، خریداران و تولیدکنندگان باید در سایت برای خود پروفایل کاملی ایجاد کنند تا در زمان خرید و فروش برای دیگران بخوبی معرفی شوند.

موسسات خیریه هم در سایت فعال هستند و برای کارهای خیریه کمک جمع آوری می‌کنند. Ravelry برای کاربران رایگان است اما برای جمع آوری هزینه‌های نگهداری و بروز رسانی سایت، در سرتاسر آن تبلیغاتی از کالا های مرتبط با موضوع سایت یعنی کالا های الیافی است. در گوشه و کنار سایت تبلیغات این محصولات مشاهده می‌شوند.

دومین بخش تامین کننده هزینه از طریق فروشندگان این است که الگو های خود را می‌فروشند. بعد از هر فروش ۹۸ درصد پول به فروشنده الگو می‌رسد ولی باقی مانده آن یعنی ۲ درصد به سایت پرداخت می‌شود.

ممنوعیت حمایت از دونالد ترامپ از سال ۲۰۱۹

در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ تیم مدیریت Ravelry طی پیامی اعلام کرد هر گونه حمایت یا تعریفی از شخص دونالد ترامپ و دولت او در این سایت ممنوع است.

دلیل ذکر شده برای این ممنوعیت حمایتی تبلیغاتی از دونالد ترامپ، نژاد پرستی او و برتری قائل شدن برای نژاد سفید پوستان است. در حالی که Ravelry از سراسر جهان و از نژاد های مختلف کاربران و دنبال کننده‌هایی دارد.

حالا که متوجه شدید سایت Ravelry چیست و چه خدماتی می‌دهد، لازم به ذکر است که اگر قصد خرید الگوهای بافندگی از این سایت را دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی با پی پال مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT