سقوط رمزارزها 6 مهر

سقوط رمزارزها 6 مهر

زمان مطالعه 4 دقیقه

جروم پاول، رییس فدرال رزرو، در جلسه دیروز به بررسی اکوسیستم کریپتو پرداخته است. پاول در یک رویداد که توسط بانک مرکزی فرانسه سازماندهی شده بود، اظهار داشت که مسائل شفافیت ساختاری بسیار مهمی پیرامون DeFi وجود دارد. در این مقاله به بررسی سقوط رمزارزها 6 مهر می پردازیم.

سقوط رمزارزها 6 مهر

رویداد ” نقش بانک های مرکزی؟” سازماندهی شده توسط بانک فرانسه در مورد توکنیزاسیون امور مالی و نقش بانک های مرکزی در آن بحث می کند. جروم پاول، رییس فدرال رزرو و کریستین لاگارد، رئیس بانک جهانی در این مراسم حضور داشتند.

سقوط رمزارزها 6 مهر

سقوط رمزارزها 6 مهر

به گفته پاول، نیاز واقعی به تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال وجود دارد.

نظر پاول در مورد کریپتو

رئیس فدرال رزرو هشداری جدی برای اکوسیستم DeFi دارد. او معتقد است که روند عادی سازی مالی از طریق افزایش نرخ بهره، نقص های DeFi را آشکار کرده است. دارایی‌های رمزنگاری در طول همه‌گیری زمانی که فدرال رزرو درگیر تسهیل کمی شد، افزایش یافت. با این حال، از آنجایی که فدرال رزرو درگیر سیاست های پولی محدودکننده ای می شود، بازار کریپتو و قیمت ارزهای دیجیتال سقوط شدیدی را تجربه کرد.

پاول همچنین اهمیت ارزدیجیتال بانک مرکزی را بیان کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز معتقد است که CBDC ها به بانک های مرکزی این امکان را می دهند که در عصر ارزهای دیجیتال باقی بمانند.

ایده ارز دیجیتال بانک مرکزی بسیار بحث برانگیز است. Layah Heilpern، نویسنده کتاب Undressing Bitcoin، آن را نوعی پول غیراخلاقی می‌داند. . او معتقد است که از آنجایی که CBDC ها پول قابل برنامه ریزی و متمرکزی هستند، می توانند توسط بانک های مرکزی مورد سوء استفاده قرار گیرند.

CBDC ها همچنین یک مشکل در فدرال رزرو هستند. Neel Kashkari از فدرال رزرو فاش می کند که هیچ مورد استفاده ای برای CBDC ها در ایالات متحده نمی بیند. او معتقد است که CBDC ها می توانند به عنوان ابزاری برای نظارت انبوه مورد استفاده قرار گیرند.

تاثیر جلسه فدرال رزرو بر قیمت ارزهای دیجیتال

اکوسیستم کریپتو از نظرات جروم پاول راضی نیست و واکنش منفی داشت. پاول اظهار داشت که بانک مرکزی همیشه منبع اصلی اعتماد پشت پول خواهد بود. از آنجایی که این ایده کاملاً مخالف دیدگاه ساتوشی ناکاموتو است، اکوسیستم رمزنگاری از این نظرات راضی نیست.

سقوط قیمت بیت کوین

تلاش بیت کوین برای بازپس گیری 20000 دلار به عنوان پشتیبانی شکست خورد، اما داده های زنجیره ای تعداد انگشت شماری از نکات مثبت را نشان می دهد.

متأسفانه برای گاوها، حرکت مثبت سهام و ارزهای دیجیتال به سرعت از بین رفت و قیمت بیت کوین با سقوط دوباره قیمت به زیر 19000 دلار، بخش عمده ای از سودهای روزانه را از دست داد.

بازارها برای مدت کوتاهی در 27 سپتامبر سبز شدند، زیرا بازارهای سهام پس از عقب نشینی در 26 سپتامبر بازگشتند و قیمت بیت کوین (BTC) را به مقاومت خط روند نزولی بلندمدت بازگرداند.

سقوط رمزارزها 6 مهر

سقوط رمزارزها 6 مهر

همانطور که از 25 مارس تاکنون، قیمت بیت کوین بیش از چند ساعت قادر به بالا رفتن از مقاومت نیست و شکست 27 سپتامبر از خط روند، پرچم های خرسی را ادامه می دهد که شاهد ادامه روند نزولی هستند.

طبق تحقیقات Arcane، افزایش شدید بیت کوین به بالای 20000 دلار نسبتاً ناچیز است، با توجه به اینکه نرخ پرمیوم قرارداد های آتی همچنان پایین است و “کمک چندانی به بهبود ریسک پذیری بازار ندارد.

داده‌های اضافی از Arcane Research نشان می‌دهد که نرخ‌های سرمایه برای اولین بار از 13 سپتامبر خنثی شده است، اما به طور کلی، با توجه به نگرانی‌ها در مورد چالش‌های کلان و تهدید مداوم مقررات غیردوستانه ارزهای دیجیتال، معامله‌گران تمایلی به ایجاد معاملات خرید (Long) ندارند.

همانطور که در تجزیه و تحلیل قبلی ذکر شد، با وجود شکست ها، قیمت بیت کوین به سادگی در همان محدوده 24300 تا 17600 دلاری در 103 روز گذشته معامله می شود. تا به امروز، یک محرک برای ایجاد شکست به پایین‌ترین سطح نوسان یا بالا بردن قیمت به بالای مقاومت و تأیید مانع قبلی به عنوان حمایت هنوز رخ نداده است.

خوشبختانه، همه چیز برای بیت کوین ناامید کننده نیست. کمی از اخبار مثبت از ارائه‌ دهنده تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode می‌آید، که خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران بالغ‌تر تصمیم گرفته‌اند به جای فروش با قیمت فعلی، موقعیت خود را حفظ کنند.

با توجه به معیار Revived Supply 1+ Years، شاخصی که “مقدار کل سکه هایی را که پس از 1 سال هولد دوباره به گردش درمی آیند” را ردیابی می کند و نشان می دهد جریان عرضه نهفته که به استخر عرضه فعال باز می گردد، “به میزان قابل توجهی بسیار کم است.”

فشرده سازی در نقدینگی که در آخرین مراحل بازار صعودی 2018 مشاهده شد، در سقوط مجدد به زیر 20000 دلار وجود ندارد، که نشان می دهد دارندگان بلندمدت به خوبی به نوسانات عادت کرده اند و تمایلی به فروش با قیمت های فعلی ندارند.

با توجه به اینکه بیت کوین 72 درصد نسبت به بالاترین سطح خود کاهش یافته است و بخشی از سرمایه گذاران انتظار دارند که قیمت ها در رویداد تسلیم غیرمنتظره بعدی به 10000 دلار سقوط کند، می توان عدم فروش وحشتناک از سوی سرمایه گذاران بالغ را مثبت تفسیر کرد.

منبع: کوین گیپ

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT