فستیوال

فستیوال های شگفت انگیز در دنیا که شما را شگفت زده می کند

زمان مطالعه 4 دقیقه

فستیوال ها در واقع جشنواره هایی خاصی هستند که در سرتاسر دنیا برگزار می شوند. اکثر فستیوال ها ریشه در مذهب، آداب و رسوم خاصی است که در هر ملت و جامعه ای وجود دارد. بسیاری از این فستیوال ها به مرور تکامل یافته اند و به عنوان جاذبه های گردشگری و توریستی شناخته می شوند. هرساله بسیاری از مردم خود را از کشورهای مختلف به این فستیوال ها می رسانند و ضمن آشنایی با آداب و رسوم و عقاید فرهنگ های مختلف از نشاط و پویایی خاص این محافل لذت می برند. در این مقاله قصد داریم 5 مورد از هیجان انگیزترین فستیوال های حال حاضر دنیا را به نقل از themysteriousworld بررسی کنیم.

فستیوال ریو – برزیل

کارناوال برزیل بزرگترین و شادترین فستیوال دنیا می باشد. ریشه ی این مراسم به جشن های مرسومی که در عید پاک مسیحیان برگزار می شده است بر میگردد، که طی سالیان متمادین پیشرفته شده است.
این جشن معمولا 40 روز پیش از عید پاک مسیحیان برگزار می شود و 4 تا 7 روز به طول می انجامد. اصلی ترین موضوع این جشنواره رقص سامبای معروف برزیلی ها می باشد. بسیاری از اکادمی های رقص سامبا به صورت گروه های منظم و با لباس های رنگارنگ و زیبا در خیابان به رقص و پایکوبی می پردازند. سازماندهی این مراسم توسط شهرداری ریو آنچنان عالی است که مسلما در این فستیوال احساس کسل بودن و خستگی نخواهید کرد.
حضور دو میلیون نفر در روز ویژگی بارزی است که این فستیوال را به بزرگترین فستیوال دنیا تبدیل کرده است.

فستیوال 3

کارناوال ناتینگ هیل – انگلیس

کارناوال ناتینگ هیل بزرگترین فستیوال رقص در اروپا است. این کارناوال اولین بار در سال 1966 به منظور جشن گرفتن سنت های کارائیبی و از بین بردن تبعیض های نژادی برگزار شد. تمامی مردم فارغ از رنگ و نژاد در کنار به رقص و پایکوبی خواهند پرداخت. این جشن سالیانه در محله ی ناتیگ هیل لندن و به مدت سه روز برگزار می شود و هرساله حدود 1میلیون نفر در آن شرکت می کنند.
روز اول مسابقات رقص و موسیقی برگزار می شود. در روز دوم شاهد برگزاری رقص کودکان و نوجوانان خواهید بود و در روز سوم که شلوغ ترین روز این فستیوال می باشد می توانید شاهد رژه ی اصلی باشید.

فستیوال 2

بیشتر بخوانید: wes ارزیابی مدارک تحصیلی جهت آمریکا و کانادا

کارناوال ونیز – ایتالیا

فستیوال ونیز هرساله اوایل فوریه در شهر ونیز ایتالیا انجام می شود. اولین کارناوال ونیز احتمالا در سال 1162 میلادی برگزار شده است. ماسک و لباس های مبدل نماد اصلی این جشنواره است. فلسفه این جشن از بین بردن اختلاف طبقاتی در جامعه  می باشد. هرشخص با پوشیدن ماسک و لباس مبدل فارغ از طبقه ی اجتماعی خود در این جشن شرکت می کند و میتواند آزادانه با اشخاص دیگر در ارتباط باشد. ضرب المثل ایتالیایی معروفی در این زمینه وجود دارد که “در ایام جشن هرنوع شوخی رواست”.

فستیوال ونیز

فستیوال هولی – هند و نپال

هولی یک جشن هندو می باشد که در هند و نپال جشن گرفته می شود. این جشن در سراسر دنیا به عنوان جشن رنگ ها شناخته  می شود. در این فستیوال مردم پیروزی خیر بر شر را جشن می گیرند. در این جشن مردم به می رقصند غذاهای مختلف می خورند و به هم رنگ می پاشند. پشت پرده ی پاشیدن رنگ به یکدیگر از پودری رنگی به نام گول گرفته شده است که از افسانه کریشنا می آید. کریشنا پوستی تیره داشته است و چون نگران این بوده است که ممکن است معشوقه اش به واسطه ی رنگ پوستش اورا نپذیرد، با استفاده از این پودر خود را رنگ میکند تا با معشوقه اش ملاقات کند.

فستیوال  پرتاب گوجه – اسپانیا

در این جشنواره که هر ساله در شهر والنسیای اسپانیا برگزار می شود. این فستیوال سرشار از شادی و هیجان است و مردم با گوجه به یکدیگر را حدف قرار می دهند و صحنه هایی سرشار از هیجان ایجاد می کنند. پیدایش این  فستیوال از زمانی شروع شد که در یکی از مراسمات دو جوان برای خود نمایی گوجه ای را به سمت یکی از نماد های مراسم پرت می کنند که این گوجه به یکی از حاضران برخورد میکند. مرد نیز عصبانی شده و از آنجایی که در نزدیکی آن محل میوه فروشی بوده است با گوجه های آن مغازه به تلافی می پردازد و با رد و بدل شدن گوجه ها جرقه ی شکل گیری این مراسم زده می شود.

فستیوال گوجه

در صورتی که قصد سفر به هر یک از این مکان ها را دارید سایت اول پرداخت با افتخار در ضمینه صدور ویزا، بلیط هواپیما و صدور کارت های پرداخت بین الملی در کنار شما می باشد.

امتیاز 4.9/5 - از 14 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT