قانون های عجیب کشور ها

قانون های عجیب کشور ها که شما را شگفت زده می کند

زمان مطالعه 4 دقیقه

وضع قانون های عجیب در کشور های مختلف جهت نظم دادن به زندگی روزمره می باشد. این قوانین ممکن است در بعضی موارد عجیب و غریب و یا حتی باور نکردنی باشد، با ما همراه باشید تا ۷ مورد از قانون های عجیب و دلیل تصویب آن‌ها را با هم مرور کنیم.

۱- ممنوعیت جویدن آدامس در سنگاپور

یکی دیگر از قانون‌های عجیب جویدن ممنوعیت جویدن آدامس در سنگاپور است. شاید در نگاه اول عجیب باشد زیرا پزشکان استفاده از آدامس را برای سلامت دهان و دندان توصیه می‌کنند. قانون گذاران در این کشور معتقدند که جویدن آدامس امکان دارد باعث کثیفی شهر شود. جریمه‌ای هم که برای این کار در نظر گرفته شده است مطابق با جرایم ریختن زباله می‌باشد. جریمه‌ی آدامس جویدن در این کشور ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای بار اول می‌باشد. در صورت تکرار این جریمه تا ۲۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

قانون های عجیب کشور ها سنگاپور

۲- ممنوعیت استفاده از حمام و استفاده از سیفون توالت در سوییس

سوییس کشوری است که همیشه به آرامش و امنیت شناخته می‌شود. انجمن صاحب خانه‌ها در سوئیس اجازه می‌دهد صاحب خانه‌ها قوانین خود را برای مستاجران وضع کنند. قانون اجاره سوئیس می‌‌گوید که مستاجران باید از همسایگان خود هم مراقب کنند. در بسیاری از مناطق این کشور، استفاده از سیفون توالت و یا حمام کردن بعد از ساعت ۱۰ شب ممنوع است.

قانون های عجیب کشور ها سویس

۳-  ممنوعیت بوق زدن در نیویورک سیتی

شاید عجیب به نظر برسد که بوق زدن در شهر شلوغ و پر ترافیک نیویورک ممنوع باشد. در این شهر بوق زدن به جز در موارد بسیار ضروری ممنوع می‌باشد. این قانون به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی وضع شده است. جالب است بدانید که بوق زدن در نیویورک تا ۳۵۰ دلار مشمول جریمه می شود.

قانون های عجیب کشور ها آمریکا

۴-ممنوعیت پوشیدن کفش پاشنه بلند در یونان

شاید این خبر برای خانم‌ها بسیار ناگوار باشد، در صورت سفر به یونان و بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها امکان پوشیدن کفش پاشنه بلند را ندارید. قانون‌های عجیب همیشه بی دلیل و بی مورد وضع نشده‌اند. فشاری که پاشنه‌ی این نوع کفش‌ها به زمین وارد می‌کنند بیش از حد مجاز است و موجب آسیب رساندن به سنگ فرش مکان‌های باستانی می‌شود.

قانون های عجیب کشور ها یونان

۵- ممنوعیت مرگ در پارلمان انگلیس

شاید بگویید مگر مرگ خبر می‌کند! یا این که چه قانون بیهوده‌ای را تصویب کرده‌اند. اما پشت صحنه چیز دیگری است. طبق قانون این کشور هر شخصی در پارلمان فوت شود باید برای او تشییع جنازه رسمی تدارک دیده شود. همین امر باعث اختلافات و کشمکش‌های سیاسی زیادی شده بود. این قانون برای پایان دادن به این اخلافات وضع شده است. طبق این قانون چنانچه هر فردی احساس ناخوشی کند باید به سرعت از پارلمان خارج شود.

قانون های عجیب کشور ها لندن

۶- ممنوعیت رانندگی بدون چراغ روشن در روز در دانمارک

در دانمارک قانونی وجود دارد که رانندگان را موظف می‌کند چراغ‌های جلوی خودروی خود را حتی در روز هم روشن بگذارند. قانون گذاران در این کشور معتقند روشن گذاشتن چراغ جلو باعث توجه بیشتر رانندگان دیگر می‌شود و از تصادف  جلوگیری می‌کند.

قانون های عجیب کشور ها دانمارک

۷- قانون به گردش بردن سگ ها سه بار در روز در ایتالیا

اگر قصد خرید سگ در تورین ایتالیا را دارید باید توجه داشته باشید که در این کشور قانونی وجود دارد که شاید باعث تغییر تصمیم شما شود.
در تورین ایتالیا، صاحبان سگ موظف هستند روزانه حداقل سه بار سگ خود را به گردش ببرند، این قانون را انجمن حمایت از حیوانات تصویب کرده است تا خدایی ناکرده این حیوانات دوست داشتنی افسرده و بیمار نشوند.

قانون های عجیب کشور ها ایتالیا

بنا به دلایل مختلف قانون های عجیب کشور ها و گاه غیر قابل باور تصویب می‌شود اما در اکثر موارد می‌توان توجیه قانع کننده‌ای برای این قانون‌ها یافت. در صورت تمایل برای سفر به کشورهای مختلف دنیا را دارید، پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما و رزرواسیون هتل بدون واسطه آٓژانس هواپیمایی یا هزینه تعیین وقت سفارت با کمک مجموعه اول پرداخت امکان پذیر است.

خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت

امتیاز 5/5 - از 11 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT