شراط زندگی در مالزی

زندگی در مالزی و تجربیات بسیار جالب غیر توریستی آن

زمان مطالعه 5 دقیقه

تاکنون تعداد بی‌شماری از ایرانی‌ها با قصد، تحصیل، گردشگری یا سرمایه‌گذاری در کشور مالزی سفر کرده‌اند. این کشور جنوب شرقی آسیا از یک سو به مرزهای سنگاپور و از سویی دیگر به تایلند ختم می‌شود. در این مقاله به زندگی در مالزی و تجربیات بسیار جالب غیر توریستی آن می‌پردازیم.

نکات جالب زندگی در مالزی که باید بدانیم

آب و هوای استوایی مالزی سبب شده است که تعداد بی شماری از انواع گیاهان و میوه‌ها در این سرزمین یافت شود. پس از آنکه عربستان جهت باج و خراج و برده‌داری در آبهای اندونزی نفوذ پیدا کرد و مردم آن کشور رفته رفته به دین اسلام گرویده شدند، مالزی که فرهنگی نزدیک و بر گرفته از کشور اندونزی دارد هم به اسلام روی آورد و امروز دین رسمی این کشور اسلام است.

اگر چه زبان رسمی این کشور مالایی می‌باشد، اما بخاطر تنوع نژادی و قومیتی که در این کشور وجود دارد زبان انگلیسی آرام آرام به زبان رسمی این کشور بدل شده است. جالب است بدانید که این کشور دارای دو پایتخت است، کوالالامپور که پایتخت اقتصادی و توریستی آن می‌باشد و شهر پوتراجایا که پایتخت سیاسی این کشور محسوب می‌شود. در این مقاله سعی می‌شود هر آنچه که در مالزی آماده رویارویی با آن را ندارید و ممکن است برای شما اتفاق بیوفتد را شرح دهیم.

سبک زندگی در مالزی

همیشه حق با یک مالایی است

این جمله کمی به مفهوم واژه کاپیتولاسیون نزدیک است. فرض کنید از کشور دیگری جهت تحصیل و کار در مالزی ساکن شده‌اید. ممکن است سه الی چهار سال از اقامت شما در این کشور می‌گذرد. اما بعد از شش ماه اول زندگی به راحتی درخواهید یافت که حقوق شهروندی برابری ندارید. این بدان مفهوم نمی‌باشد که ممکن است در طول این سالها از طرف مردم این کشور مورد آزار قرار بگیرید. با یک سفر به این کشور به سادگی درخواهید یافت که آنها بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند. اما در امور اداری، تصادفات خودرو و یا حقوق، دیگر اولویت با شهروندان وطنی این کشور است.

قانون زندگی در مالزی

نماز جمعه در مالزی اجباری است

همان طور که گفته شد دین رسمی این کشور اسلام است. در این کشور تنوع دینی زیادی وجود دارد، به طوری که اگر شما مسیحی، بودایی، هندو یا هر دین دیگری داشته باشید به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنید و مورد اذیت و آزار نیز قرار نمی‌گیرید. اما اگر مسلمان باشید روز جمعه برای شما کمی شاید دردسر ساز باشد. شما یا مجبورید در خانه بمانید و به تماشای تلوزیون بپردازید یا حتما در نماز جمعه شرکت کنید. اگر مسلمان باشید و در روز جمعه هنگام نماز آزادانه در خیابان قدم می‌زنید حتما پلیس مالزی با شما برخورد خواهد کرد.

البته گفتنی است اگر با تور به این کشور سفر می‌کنید و برای مدتی کوتاه ساکن هستید این اتفاقات را هرگز نخواهید دید.

نماز در زندگی در مالزی

روزه خواری و عواقب آن در مالزی

در این کشور ماه رمضان مردم وطنی آن روزه می‌گیرند. اما این بدان معنا نمی‌باشد که رستوران‌ها تعطیل و یا حتی مراکز پخت تا قبل از افطار پخت نکنند. اما قوانینی را مردم غیر مسلمان باید جهت رعایت حقوق مسلمانان باید رعایت کنند. اگر شما نمی‌خواهید روزه بگیرید لطفا در رستوران‌ها غذایتان را سرو کنید. عواقب فرد مسلمانی که خود روزه نمی‌گیرد و روزه خواری می‌کند در این کشور بسیار وحشتناک خواهد بود. این مجازات ممکن است از چند ضربه شلاق تا چند سال حبس باشد.

به تاکسی ها اعتماد نکنید

کوالالامپور بزرگترین شهر این کشور است. البته وسعت آن، آنقدر بزرگ نیست که شما در این شهر همانند پکن یا مسکو سر درگم شوید. شما ممکن است ظرف مدت سه هفته کلیه مسیرها را به راحتی یاد بگیرید. همچنین این شهر از سیستم حمل و نقل ریلی بسیار خوبی برخوردار است، به طوری که کمتر محله‌ای را می‌توان یافت که دارای ایستگاه مترو نباشد.

اما در این میان تاکسی‌های بسیار زیادی در سطح شهر مشاهده می‌کنید که اغلب در فکر به دام انداختن توریست‌ها می‌باشند. در این هنگام اگر شما شناخت کاملی از شهر نداشته باشید تاکسی‌ها شما را برای یک مسیر ساده ساعت‌ها دور می‌دهند و یا مسیر‌های پر ترافیک را انتخاب می‌کنند که تاکسی متر عدد بیشتری را در صفحه نمایشگر به شما نشان می‌دهند. بنابر این به رانندگان تاکسی زیاد هم اعتماد نکنید.

تاکسی زندگی در مالزی

بدبوترین میوه دنیا

میوه دوریان! این میوه در کشورهای جنوب شرق آسیا مثل مالزی، اندونزی و تایلند رشد می‌کند و طرفداران زیادی هم دارد. چیزی که این میوه را خاص کرده است بوی بسیار شدید و زننده آن است، به طوری که آن را به بدبوترین میوه دنیا تبدیل کرده است. در کشورهایی که دوریان وجود دارد ورود این میوه بدبو به فروشگاه ها، هتل‌ها و حتی هواپیما ممنوع است و در مکان های عمومی کسی حق حمل این میوه بدبو را ندارد. با این حال، دوریان علیرغم بوی بد و تندی که دارد طرفداران بسیار زیادی دارد و محلی ها آن را پادشاه میوه ها می‌نامند.

اگر ۱۰۰ طعم در دنیا وجود داشته باشد که تا قبل از مرگ باید آن ها را امتحان کنید طعم خاص میوه دوریان بدون شک در صدر آن ها قرار خواهد داشت. دوریان میوه‌ای گرمسیری است که گونه‌های مختلفی دارد و در کشورهای جنبو شرق آسیا مثل مالزی، تایلند و اندونزی رشد می‌کند. گوشت این میوه ممکن است به رنگ های مختلفی باشد اما رنگ غالب آن زرد، سفید یا طلایی است. البته ممکن است دوریان‌هایی به رنگ قرمز و سبز هم ببینید. میوه‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند و ممکن است تا ۳۰ سانتیمتر طول و ۱۵سانتیمتر عرض هم بزرگ شوند.

زندگی در مالزی میوه

 

حال که با برخی ناگفته‌های زندگی در مالزی آشنا شدید که لازم است بدانید، اگر به برای تحصیل قصد سفر به مالزی را دارید، مجموعه اول پراخت خدماتی مانند پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی و انتقال وجه به دانشگاه را به انجام می‌رساند. همچنین برای بازرگانان، دانشجویان و حتی مسافران گردشگر، امکان پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما و رزرواسیون هتل بدون واسطه آٓژانس هواپیمایی امکان پذیر است.

امتیاز 4.6/5 - از 14 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. علی انصاری گفت:

    همیشه یکی از آرزو هام زندگی تو مالزی یا تایلند بود بیشتر از یه سفر چند روزه ولی به دلایل شرایط زندگی در حال حاضر به مهاجرت به پرتغال یا اسپانیا دارم فکر میکنم با یه گروهی هم صحبت کردم وکلای مهاجرت ایران اونم مثل سایت شما اطلاعات کاملی رو تو سایتشون قرار دادن

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT