ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

معرفی ارز دیجیتال آئدیو (Audio) و آشنایی با توکن پلتفرم موسیقی Audius

زمان مطالعه 12 دقیقه

آئدیوس (Audius) یک پلتفرم پخش موسیقی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است. هدف این پروژه این است که هنرمندان، کنترل بیشتری بر آثار موسیقی خود داشته باشند. هنگامی که هنرمندان محتوا را در Audius آپلود می‌کنند، می‌توانند کار خود را به صورت تغییرناپذیر ضبط کنند که توسط شبکه غیرمتمرکز گره‌ها ایمن می‌شود. برخلاف سایر سرویس‌های پخش موسیقی، Audius از درآمد هنرمندان کسر نمی‌کند. آنها می‌توانند 90 درصد درآمد خود را به صورت ارز دیجیتال آئدیو (Audio)، توکن بومی پلتفرم Audius، دریافت کنند. 10 درصد دیگر به سهام‌گذارانی که از شبکه آئدیوس پشتیبانی می‌کنند تعلق می‌گیرد.

Audius واسطه‌های صنعت سنتی موسیقی را از طریق ارتباط مستقیم هنرمندان با طرفدارانشان حذف می‌کند. تنها هنرمندان مالکیت موسیقی خود را دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند که چگونه از آنها در این پلتفرم کسب درآمد کنند. آنها می‌توانند موسیقی خود را رایگان توزیع کنند یا برای طرفداران هزینه‌ تعیین کنند تا قفل محتوای انحصاری را باز کنند.

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

 ارز دیجیتال آئدیو (Audio)، یک توکن ERC-20 است که به عنوان توکن حاکمیتی در Audius نیز عمل می‌کند. هولدرها می‌توانند ارز دیجیتال AUDIO را برای کمک به امنیت شبکه، مشارکت در مدیریت Audius و دسترسی به محتوای انحصاری سهام‌گذاری کنند. همچنین، آنها می‌توانند پاداش سهام‌گذاری را به صورت ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) دریافت کنند.

با ظهور پلتفرم‌های پخش موسیقی، گوش دادن به موسیقی بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. با این حال، هنرمندان همیشه در صنعت سنتی موسیقی با چالش‌هایی مانند درآمد کم و شفافیت و حداقل کنترل بر نحوه توزیع یا فروش محتوای خود مواجه بوده‌اند. پلتفرم Audius قصد دارد با توانمندسازی سازندگان موسیقی و کمک به آنها در کسب درآمد از محتوای خود از طریق ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) با این چالش‌ها مقابله کند.

ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) 

توکن Audius (AUDIO) ارز دیجیتال بومی است که پروتکل Audius را تقویت می‌کند. این توکن سه عملکرد اصلی را در اکوسیستم Audius انجام می‌دهد:

  • شبکه را ایمن می‌کند.
  • به عنوان یک توکن حاکمیتی عمل می‌کند.
  • دسترسی به ویژگی‌ها و محتوای انحصاری را امکان‌پذیر می‌کند.

AUDIO یک توکن ERC-20 با عرضه اولیه 1 میلیارد و بدون حداکثر عرضه است. از دسامبر 2021، بیش از 600 میلیون AUDIO در حال حاضر در گردش است.

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

مجموع عرضه آئدیو 1 میلیارد توکن است، با عرضه فعلی در گردش 620 میلیون AUDIO. تورم سالانه 7 درصد است و 50 میلیون آئدیو بین 10 هنرمند و طرفدار برتر توزیع شده است که 75 درصد بر اساس تعداد استریم به هنرمندان تعلق می‌گیرد. توزیع توکن به شرح زیر است:

  • 23 درصد به جوایز و ایردراپ‌های از پیش تعیین شده
  • 36 درصد به سرمایه‌گذاران
  • 41 درصد به بنیانگذاران و خود پروتکل

توکن‌ها را می‌توان به عنوان وثیقه خدمات ارزش افزوده سهام‌گذاری کرد. همچنین، اپراتورهای گره می‌توانند AUDIO را برای ایمن‌سازی شبکه و اجرای پروتکل سهام‌گذاری کنند، در حالی که هر توکن نیز وزن حاکمیتی را دریافت می‌کند و بر آینده پروتکل تأثیر می‌گذارد.

Audius از توکن AUDIO استفاده می‌کند تا کاربران را برای استفاده از پلتفرم خود تشویق کند. توکن‌های AUDIO به کاربر پاداش می‌دهند و خدماتی را که Audius ارائه می‌دهد بهبود می‌بخشد. اپراتورهای Node می‌توانند برای اطمینان از امنیت Audius و اجرای روان آن، توکن‌ها را سهام‌گذاری کنند. در عین حال، کاربران روزمره این پلتفرم می‌توانند توکن‌های خود را برای دسترسی به محتوای انحصاری و ویژگی‌ها سهام‌گذاری کنند.

سهام‌گذاری این توکن‌ها به این معنی است که شما در آینده این پروتکل سهم دارید و آینده آن را شکل می‌دهید. با رشد پلتفرم، کاربران می‌توانند توکن‌های خود، از جمله توکن‌های هنرمندان را سهام‌گذاری کنند تا از مزایای پولی موفقیت هنرمندان مورد علاقه‌شان بهره‌مند شوند.

Audius چیست؟

Audius یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز استریم (stream) موسیقی است که شنوندگان را قادر می‌سازد تا مستقیماً از طریق ارز دیجیتال بومی خود، AUDIO از هنرمندان پشتیبانی کنند. Audius از دسامبر 2021، تقریباً 6 میلیون کاربر منحصر به فرد ماهانه دارد و میزبان بیش از 100000 هنرمند است.

این پلتفرم توسط یک جامعه منبع باز، از جمله طرفداران، هنرمندان و توسعه‌دهندگان اداره می‌شود. Audius به هنرمندان این انعطاف‌پذیری را می‌دهد تا هر طور که می‌دانند درآمد کسب کنند. این کار ممکن است از طریق فروش NFT های منحصر به فرد یا به روش‌های دیگر باشد.

آئدیوس که در سال 2018 تأسیس شد، مدل صنعت سنتی موسیقی را با حذف واسطه‌ها و موانع ضبط موسیقی متحول کرد. برخلاف دیگر پلتفرم‌های استریم، درآمد هنرمندان با تعداد دفعات پخش یک آهنگ تعیین نمی‌شود. Audius به هنرمندان مالکیت انحصاری موسیقی خود را می‌دهد و آنها تصمیم می‌گیرند چگونه از کار خود درآمدزایی کنند. طبق اطلاعات پلتفرم Audius، متصدیان موسیقی 90٪ از درآمد خود را به صورت ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) دریافت می‌کنند، در حالی که 10٪ باقی مانده به اپراتورهای گره (سهام‌گذاران) که از شبکه Audius پشتیبانی می‌کنند، تعلق خواهد گرفت.

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

Audius یک پروتکل بلاکچین لایه ۲ است که در ابتدا روی یک زنجیره جانبی اتریوم به نام شبکه POA ساخته شد. به دلیل افزایش تقاضا برای پخش محتوا، Audius با مشکلات مقیاس‌پذیری مواجه شد و تصمیم گرفت سیستم مدیریت محتوای خود را در سال 2020 به بلاکچین سولانا (Solana) منتقل کند تا عملکرد خود را افزایش دهد. اما ارز دیجیتال بومی آن، AUDIO، روی بلاکچین اتریوم باقی مانده است. آئدیو یک توکن حاکمیتی ERC-20 است که به سهام‌گذاران اجازه می‌دهد تا در مورد پیشنهادهای مربوط به تغییرات و ارتقاء شبکه رأی دهند. همچنین، آنها می‌توانند با سهام‌گذاری ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) قفل ویژگی‌های انحصاری را باز کنند.

هدف Audius این است که علایق هنرمندان، طرفداران و اپراتورهای گره را از طریق پلتفرم خود که توسط توکن اصلی خود (AUDIO) پشتیبانی می‌کند، هماهنگ کند. هنرمندان می‌توانند موسیقی را که توسط گره‌ها ذخیره و توزیع شده است، آپلود کنند و طرفداران بتوانند به صورت رایگان به آن گوش دهند. در حال حاضر، Audius به سازندگان محتوا از طریق جوایزی مانند حضور در فهرست‌های پرطرفدار هفتگی پاداش می‌دهد. در آینده، آئدیوس قصد دارد استیبل کوین‌ها را برای هنرمندان به منظور ارائه محتوای پولی فعال کرده و احتمالاً با پلتفرم‌هایی مانند Rally همکاری می‌کند.

تاریخچه Audius

Audius در سال 2018 توسط فارست براونینگ (Forrest Browning) و رونیل رامبورگ (Roneil Rumburg)، دو کارآفرین مستقر در کالیفرنیا تأسیس شد. رونیل رامبورگ یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد است که یکی از بنیانگذاران Kleiner Perkins، یک صندوق سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بلاکچین و هوش مصنوعی است. فارست براونینگ نیز یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد، دریافت کننده Forbes 30 Under 30 و یکی از بنیانگذاران StacksWare، یک پلتفرم مدیریت مرکز داده سازمانی است. این تیم با 21 کارمند دیگر تکمیل می‌شود و نام های بزرگی همچون deadmau5، تهیه کننده محبوب موسیقی الکترونیک، آدام گلدبرگ، یکی از بنیانگذاران و Bing Gordon، یکی از بنیانگذاران EA Games پشتیبان آن هستند.

Audius پس از به دست آوردن حمایت Binance Labs و Coinbase Ventures در اکتبر 2020، تقریباً در زمان راه‌اندازی شبکه اصلی، اکنون اعتماد شرکت‌های بزرگ کریپتو را جلب کرده است.

در سال 2018، این تیم وایت پیپر اولیه خود را منتشر کرد. نسخه بسیار اولیه این محصول نیز عرضه شد. بعداً در همان سال، تیم Audius به گروه اولیه آزمایش‌کنندگان اولین نسخه محصول را برای آزمایش ارائه داد. پس از این مرحله و بهبودهای آن، پروژه از اولین کاربران خود خارج از گروه اولیه استقبال کرد. در ماه‌های بعد، طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید را توسعه داد. در پایان مرحله تست شبکه، این پلتفرم بیش از 500000 کاربر ماهانه داشت.

در اکتبر 2020، آئدیوس برای اولین بار به طور کامل در دسترس عموم قرار گرفت.

Audius چگونه کار می‌کند؟

هدف Audius حل چالش‌هایی است که هنرمندان در صنعت موسیقی با آن روبرو هستند، از جمله حقوق موسیقی، حق امتیاز و مالکیت، دادن آزادی به همه برای توزیع، کسب درآمد و پخش موسیقی. آئدیوس واسطه‌های بین هنرمندان و مخاطبان را حذف می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد مستقیماً در این پلتفرم با هم تعامل داشته باشند.

برخلاف کانال‌های سنتی صنعت موسیقی، Audius به هنرمندان تنها بر اساس تعداد دفعات پخش آهنگ‌هایشان پول پرداخت نمی‌کند. همچنین، فعالیت هنرمندان در این پلتفرم، نحوه تعامل آنها با طرفداران و مشارکت کلی کاربران را در نظر می‌گیرد.

در Audius، هنرمندان می‌توانند آهنگ‌های خود را توسط گره‌های غیرمتمرکز آپلود و توزیع کنند. راه‌های مختلفی برای هنرمندان وجود دارد که بتوانند از محتوای صوتی خود بدون قربانی کردن مالکیتشان درآمد کسب کنند. آن‌ها می‌توانند با وارد شدن به فهرست 5 track ترند هفته، 5 playlist ترند هفته، 10 اپلیکشین API ترند ماهانه و اولین track آپلودشده، پس از تأیید حساب‌ شبکه‌های اجتماعی خود، ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) دریافت کنند.

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

همچنین، Audius به هنرمندان امکان می‌دهد تا از طریق توکن‌های خود با جامعه در ارتباط باشند. توکن‌های هنرمندان (artist token) به دارندگان امکان دسترسی انحصاری به محتوای محدود شده، مانند آهنگ‌های منتشر نشده، مسابقات ریمیکس و غیره را می‌دهند. گاهی اوقات، Audius توکن‌های AUDIO را بر اساس سطح تعامل اجتماعی هنرمندان با طرفداران و تعداد شنیده‌ شدن آثارشان به صورت ایردراپ در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد.

در آینده، Audius قصد دارد پشتیبانی از USDT و سایر استیبل کوین‌ها را برای طرفداران اضافه کند تا با استفاده از آن بتوانند قفل محتوای پولی را باز کنند.

چه چیزی Audius را منحصر به فرد می‌کند؟

اکوسیستم Audius از چهار شرکت‌کننده اصلی تشکیل شده است: هنرمندان، طرفداران، گره‌های محتوایی (content nodes) و گره‌های اکتشافی (discovery nodes).

هنرمندان محتوا را در دفتر کل محتوای Audius منتشر می‌کنند. آنها می‌توانند این کار را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهند و موسیقی با سرعت 320 کیلوبیت در ثانیه، قابل مقایسه با استانداردهای Spotify و Google Play Music پخش می‌شود. هنرمندان می‌توانند از Audius برای آزمایش یا اشتراک‌گذاری آهنگ‌های جایزه استفاده کنند، و این پلتفرم برنامه‌ریزی می‌کند تا توکن‌های هنرمندان را برای تسهیل کسب درآمد، مشروط به اینکه هنرمندان AUDIO را سهام‌گذاری کنند، اضافه کند. همچنین، هنرمندان می‌توانند در طرح‌های پاداش شرکت کنند که در آن توکن‌های آئدیو به محبوب‌ترین هنرمندان ایردراپ می‌شوند.

طرفداران می‌توانند به صورت رایگان به آهنگ‌ها گوش دهند و ممکن است در آینده بتوانند AUDIO را برای مشارکت در رشد هنرمندان در این پلتفرم سهام‌گذاری کنند. آنها همچنین می‌توانند NFTهای تأیید شده خود را از طریق این پلتفرم به نمایش بگذارند و نشان‌های مختلفی کسب کنند.

دو نوع گره در Audius وجود دارد: گره‌های محتوایی (content nodes) و گره‌های اکتشافی (discovery nodes). گره‌های محتوایی در دسترس بودن محتوا را در AudSP، افزونه بومی پلتفرم IPFS، حفظ می‌کنند. گره‌های محتوایی از طرف هنرمندان محتوا را میزبانی، ایمن و مدیریت می‌کنند. هنرمندان نیز می‌توانند به عنوان گره‌های محتوایی عمل کرده تا محتوای خود را میزبانی کنند، اما اختیاری است. گره‌های اکتشافی، فراداده و موسیقی آپلود شده در دفتر کل محتوای Audius را فهرست‌بندی می‌کنند تا به طرفداران امکان جستجوی سریع هنرمندان یا آهنگ‌ها را بدهند.

گره‌های موجود در شبکه به طور مداوم اسنپ شات‌هایی را از کارهای هنرمندان به بلاکچین ارسال می‌کنند. این کار می‌تواند رکوردهای دارای مهر زمانی تغییرناپذیر برای آن محتوا ایجاد کند.

امنیت آئدیوس چگونه تأمین می‌شود؟

شبکه Audius توسط گره‌های غیرمتمرکز ایمن می‌شود. هرکسی می‌تواند با نگه داشتن و سهام‌گذاری ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) به یک اپراتور گره تبدیل شود. هرچه سهام آنها بیشتر باشد، شانس بیشتری برای استفاده از گره‌های آنها توسط طرفداران برای استفاده از محتوای موسیقی وجود دارد. آنها با کمک به اجرای عملیات این پروتکل، می‌توانند توکن AUDIO را از چرخه صدور مداوم این توکن و استخرهای جمع‌آوری کارمزد کسب کنند.

آئودیوس به دلیل افزایش تقاضا، مهاجرت به سولانا را انتخاب کرد. این تیم نشان داد که سولانا به دلایل مختلفی انتخاب شده است. اول اینکه ارزان است و 1 میلیون تراکنش را با 10 دلار ارائه می‌دهد. همچنین سریع است، با زمان بلوک 400 میلی‌ثانیه و تأییدیه‌ها زیر یک ثانیه. دلیل آخر اینکه، سولانا غیرمتمرکز است، با بیش از 200 گره در شبکه اصلی خود. عملکرد سهامداری و حاکمیت همچنان در اتریوم باقی مانده است و AUDIO یک توکن ERC-20 است.

سولانا یک بلاکچین لایه یک با مکانیسم اجماع اثبات سهام با تحمل خطای جزئی بیزانسی است. دارای 200 گره در سراسر جهان است که در اوج خود می‌تواند تا 50000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. سولانا مجموعه‌ای از بهینه‌سازی‌های هماهنگ را برای دستیابی به چنین عملکرد چشمگیری انجام می‌دهد و تراکنش‌ها را به روشی چند رشته‌ای پردازش می‌کند که آن را از بلاکچین‌های کندتر متمایز می‌کند.

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

ارز دیجیتال آئدیو (Audio)

حاکمیت

ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) به عنوان یک توکن حاکمیتی نیز عمل می‌کند. همانطور که گفته شد، سهام‌گذاران AUDIO می‌توانند به عنوان گره محتوایی یا گره اکتشافی در عملیات شبکه شرکت کنند. اگر کاربران بخواهند به پیشنهادهایی برای به‌روزرسانی‌های شبکه در آینده رأی دهند، می‌توانند با ایجاد ارزش مداوم برای شبکه، قدرت حاکمیتی کسب کنند.

سهام‌گذاران در Audius، لزوماً نیازی به اجرای یک گره ندارند تا بتوانند نظر خود را بیان کنند. یک توکن AUDIO به آنها یک حق رأی می‌دهد. پاداش‌های AUDIO با انگیزه‌های ایجاد شده برای هنرمندان، طرفداران و اپراتورهای گره همسو می‌شوند تا بتوانند از یک تجربه پخش غیرمتمرکز موسیقی لذت ببرند.

دسترسی به ویژگی‌ها

توکن AUDIO به طرفداران و هنرمندان امکان می‌دهد تا قفل ویژگی‌های انحصاری در این پلتفرم را باز کنند. هنرمندان می‌توانند از AUDIO برای رشد و جذب بهتر طرفداران خود استفاده کنند. با سهام‌گذاری AUDIO، هنرمندان می‌توانند به ابزارهای توزیع محتوا دسترسی داشته باشند تا توکن‌های هنرمندان (artist token) را بین طرفداران توزیع کنند. طرفدارانی که توکن‌های هنرمندان را در اختیار دارند، می‌توانند قفل دسترسی انحصاری به محتوا و تجربیات منحصر به فرد خود، مانند گوش دادن به آهنگ‌های منتشر نشده، شرکت در مسابقات ریمیکس و موارد دیگر را باز کنند.

کاربرانی که مقدار مشخصی از AUDIO را در کیف پول Audius خود هولد می‌کنند، می‌توانند قفل 4 سطح VIP را باز کنند تا از مزایای بیشتری برخوردار شوند. هرچه آئدیوی آنها بیشتر باشد، سطح VIP آنها بالاتر است. پس از رسیدن به حداقل آستانه برای یک ردیف VIP، کاربران می‌توانند نشان نمایه‌ای کسب کنند که به محض انتشار به ویژگی‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند. الزامات و مزایای هر ردیف را می‌توان از طریق حاکمیت جامعه تغییر داد.

Audius چه تفاوتی با سایر پلتفرم‌های استریم دارد؟

یکی از تفاوت‌های عمده بین Audius و سایر پلتفرم‌های استریم مانند Spotify این است که از فناوری بلاکچین برای اجرا به صورت غیرمتمرکز استفاده می‌کند. این امر به هنرمندان و سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا موسیقی خود را با کنترل بیشتری بر محتوای خود به اشتراک بگذارند.

به گفته بنیانگذاران، 90 درصد از درآمد این پلتفرم مستقیماً نصیب هنرمندان می‌شود. در مقایسه با اعداد اعلام شده در صنعت سنتی موسیقی که تنها 12 درصد به هنرمندان تعلق می‌گیرد، Audius به آنها اجازه می‌دهد دستمزد معقول‌تری دریافت کنند.

تفاوت دیگر این است که در پلتفرم Audius دارندگان توکن AUDIO، چه هنرمندان و چه طرفداران، در فرآیند تصمیم‌گیری برای این شبکه نقش دارند. نگه داشتن یک توکن AUDIO به آنها یک حق رأی می‌دهد تا در اداره پروتکل شرکت کنند. آنها می‌توانند به هر گونه تغییر پیشنهادی در پلتفرم رأی مثبت یا منفی دهند، چیزی که  در سایر سرویس‌های پخش موسیقی یافت نمی‌شود.

همچنین، Audius نشان می‌دهد که این توانایی را دارد که به هنرمندان کمک کند تا پایگاه و جامعه طرفداران خود را پرورش دهند. آئدیوس اولین پلتفرم استریم موسیقی است که با تیک تاک (TikTok)، یک پلتفرم شبکه اجتماعی پخش ویدئو، همکاری می‌کند. این مشارکت به کاربران TikTok امکان می‌دهد تا آهنگ‌های روی پلتفرم Audius را مستقیماً به ویدیوهای خود اضافه کنند. به غیر از تیک تاک، آئدیوس با بازی بلاکچین DeFi Land نیز به شکل یک برج رادیویی FM در متاورس این بازی ادغام شده که می‌تواند به ارتقای هنرمندان کمک کند.

Audius در مقابل رقبا

در حالی که Audius یک مفهوم نسبتاً خاص است، در مأموریت خود برای آوردن بلاکچین به جریان موسیقی تنها نیست. حداقل شش سرویس دیگر در تلاش برای دستیابی به اهداف مشابه هستند. یکی از توسعه‌یافته‌ترین این سرویس‌ها Vezt است که به طرفداران موسیقی امکان می‌دهد در عرضه اولیه آهنگ (ISO) شرکت کنند. مانند IPO (عرضه اولیه عمومی)، Vezt به کاربران اجازه می‌دهد تا حقوق موسیقی‌های که اخیرا منتشر شده را خریداری کنند و به آنها سهمی در محتوای هنرمندان می‌دهد. این کار به طرفداران یک هنرمند اجازه می‌دهد تا مانند هنرمندان، از خرید آهنگ‌ها از طریق عرضه اولیه آهنگ، حق امتیاز کسب کنند.

کاربران می‌توانند حساب‌های خود را با ارز فیات و کریپتو شارژ کنند. سپس آنها می‌توانند برای دریافت سهمی از آهنگ‌ها هزینه پرداخت کنند. این کار به طرفداران این فرصت را می‌دهد که بیشتر احساس مشارکت کنند و از موفقیت آن هنرمند بهره ببرند. به نظر می‌رسد Vezt از نظر رقابت، نزدیک‌ترین مدل به Audius است.

تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد. بین این دو، فقط Audius یک برنامه دسکتاپ دارد. این قابلیت برای کسانی که می‌خواهند در نحوه لذت بردن از موسیقی خود انعطاف‌ بیشتری داشته باشند مفید است.

هر دو پلتفرم چشمگیر هستند. اما ویژگی‌های Audius در حال حاضر بر ویژگی‌های محدودتر Vezt که تنها بر عنصر پول‌ساز موسیقی تمرکز دارد، غلبه می‌کند. آئدیوس از کیفیت صدای بهتری نسبت به Spotify برخوردار است و ماهیت منبع باز پلتفرم آن به جامعه اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز ویژگی‌های جدیدی بسازد. Audius به پلتفرمی دست یافته است که ویژگی‌ها و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به Vezt ارائه می‌دهد و از این نظر در صدر قرار می‌گیرد.

مانع اصلی برای Audius چیست؟

مشکل همه برنامه‌هایی مانند آئدیوس این است که برای به دست آوردن اثرات شبکه به کاربران زیادی نیاز دارند. Audius فقط به افراد بیشتری نیاز دارد. این پلتفرم باید هنرمندان بیشتری را جذب کند که به نوبه خود کاربران بیشتری را جذب خواهند کرد. این کار همیشه قسمت سخت داستان است.

Spotify نیز مدت زیادی طول کشید تا به سوددهی برسد؛ Apple Music نیز همین طور. موسیقی همواره حوزه سختی برای فناوری بوده است، اما اینترنت به تلاش خود ادامه می‌دهد. اما صنعت موسیقی نسبت به هنرمندان ناعادلانه رفتار می‌کند و آئدیوس می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

آیا کپی رایت و دزدی هنری در Audius مشکلی ندارد؟

این موضوع از همان روزهای اولیه وب صادق بوده است: دسته‌ای از کاربران هستند که همیشه محتوایی که حق استفاده از آن را ندارند به اشتراک می‌گذارند.

با راه‌اندازی نسخه اولیه در سال 2018، آئدیوس با مشکلات و انتقاداتی روبرو شد. صرف نظر از هدف این پلتفرم – اجازه دادن به هنرمندان مستقل برای آپلود، میزبانی و کسب درآمد از موسیقی خود – مشکلی در مورد محتوای غیرقانونی و حق کپی رایت نیز وجود داشت.

ماهیت این پلتفرم به کاربران اجازه می‌داد مطالب دارای حق کپی رایت را از هنرمندان بزرگ بارگذاری کنند. این امر به آنها اجازه می‌داد تا از محتوای غیرمجاز هنرمندان درآمد کسب کنند.

در ماه‌های اخیر، Audius سیستم داوری جامعه را برای تعدیل محتوا وارد کرده است و دقیقاً با این مشکل مقابله می‌کند. این بدان معناست که کسانی که محتوای غیرقانونی را آپلود می‌کنند، نمی‌توانند مانند گذشته، توکن AUDIO را کسب کنند.

آینده توکن AUDIO چه خواهد شد؟

با نزدیک‌تر شدن به انتقال به وب 3.0، اینترنت ساخته شده روی بلاکچین، سرویس‌هایی که دوست داریم و هر روز استفاده می‌کنیم نیز باید تکامل یابند یا با نسخه‌های پیشرفته‌تر جایگزین شوند.

تصور اینکه توکن AUDIO به چیزی شبیه بیت کوین تبدیل شود دشوار است. با این حال، ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) و Audius می‌توانند نقش مهمی در سرمایه‌گذاری روی هنرمندان آینده داشته باشند.

از همکاری اخیر این پلتفرم با تیک تاک مشخص است که Audius به احتمال زیاد آینده پخش موسیقی یا حداقل بخشی از آن است. در حالی که رقبایی دارد، همه آنها در مورد نحوه رویکرد به موسیقی و بلاکچین زاویه کمی متفاوت اتخاذ کرده‌اند. جالب است که ببینیم همه آنها به کجا می‌رسند.

آیا خرید ارز دیجیتال آئدیو (AUDIO) سرمایه‌گذاری خوبی است؟

Audius یک پروژه منحصر به فرد با فرصتی برای متحول کردن صنعت موسیقی است. با این حال، با رقبای بزرگی مانند Spotify و Apple Music روبرو است. این پروژه در تلاش است تا به یک صنعت 13 میلیارد دلاری در سال تبدیل شود.

Audius امیدوار است مدل‌هایی را که سایر سرویس‌های پخش موسیقی ایجاد کرده‌اند بهبود بخشد. اگر بتواند صنعت موسیقی را با سیستم فعلی بهبود دهد، این پتانسیل را دارد که هم در موسیقی و هم در حوزه ارز دیجیتال حرفی برای گفتن داشته باشد.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT