سایت های شخصیت شناسی

معرفی سایت های شخصیت شناسی برای ایجاد تیم بهتر

زمان مطالعه 6 دقیقه

قبل از شروع پروژه بعدی، ممکن است بخواهید تیم خود را بهتر بشناسید. در این مقاله به معرفی سایت های شخصیت شناسی برای ایجاد تیم بهتر آورده شده است.

پرداخت با پی پال

سایت های شخصیت شناسی

 وقتی که در محل کار عضوی از یک تیم هستید، احتمالاً با شخصیت ها، باورها و رفتارهای مختلفی سر و کار دارید. اگر با تیمی کار می‌کنید که به خوبی نمی‌شناسید، بهتر است که قبل از شروع پروژه بعدی یک ارزیابی شخصیتی انجام بدهید.

اشتراک گذاری نتایج ارزیابی ها می‌تواند به همه کمک کند تا بهترین افراد را برای پروژه هایی که روی آنها کار می‌کند، شناسایی کنند. داشتن رفتار واضح جهان بینی و ایده های نو می‌تواند ارتباطات تیمی را بهبود بخشد و بهره وری را افزایش دهد زیرا همه یکدیگر را بهتر درک می‌کنند.

پرداخت با ویزا و مستر

تست سایت Enneagram Personality Assessment

سایت های شخصیت شناسی

سایت های شخصیت شناسی

Enneagram یک طبقه بندی شخصیتی است که الگوهایی را در نحوه مدیریت احساسات مردم و تفسیر جهان توصیف می‌کند. 9 تیپ شخصیتی وجود دارد:

  • کمال گرا
  • بخشنده
  • عملگرا
  • فردگرا
  • پرسشگر
  • شکاک
  • مشتاق
  • چالشگرا
  • صلح طلب

 نتایج آزمون هر تیپ شخصیتی را بر روی یک نمودار 9 نقطه ای ترسیم می‌کند که به تشخیص چگونگی ارتباط تیپ ها با یکدیگر کمک می‌کند. Enneagram هر تیپ شخصیتی را با توجه به یک نکته اصلی در مورد نحوه عملکرد جهان تعریف می‌کند. نتایج می‌تواند به شما بگوید که چه چیزی انگیزه ها و ترس های شما را هدایت می‌کند.

 نکته های اصلی درست یا نادرست نیستند، اما می‌توانند محدود کننده باشند و به عنوان چشم انداز برای مردم عمل کنند. هنگامی که نوع Enneagram یک فرد را درک کردید، می‌توانید ببینید که چرا آنها اینگونه رفتار می‌کنند. هر Enneagram دارای مجموعه ای از نکات اصلی است که به طور مداوم هر یک از اعضای تیم را برای انجام اقدامات خاص تشویق می‌کند و آنها را برای تصمیم گیری های خاص راهنمایی می‌کند.

 هنگامی که یک عضو تیم اشتباه یا گیج کننده عمل کند، می‌توانید به Enneagram آنها مراجعه کنید تا درک بهتری از عمل آنها داشته باشید. این به شما کمک کند تا درک کنید که هر عضو چگونه به استرس واکنش نشان می دهد، فرصت های رشد شخصی را شناسایی می‌کند و چگونگی واکنش هر Enneatype و سازگاری با موقعیت های حمایتی و استرس زا فراهم می‌کند.

تست سایت The Big 5 Personality Test

سایت های شخصیت شناسی

سایت های شخصیت شناسی

 The Big 5 Personality Test از مخفف OCEAN برای برجسته کردن آنچه که اندازه گیری می‌کند استفاده می‌کند که عبارتند از:

Openness to experience کنجکاو در برابر تجربیات: افرادی که امتیاز بالایی در این ویژگی دارند در مورد همه چیز کنجکاو هستند و همواره چیزهای جدید را امتحان می‌کنند. آنها از فعالیت های خلاقانه لذت می‌برند و تمایل دارند ایده های جایگزین یا متفاوت را کشف کنند.

Conscientiousness وظیفه شناسی: افراد با نمرات وظیفه شناسی بالا به جزئیات توجه می‌کنند، برنامه ریز و سازمان دهنده هستند.

Extraversion برونگرایی: افرادی که نمرات بالایی در این ویژگی دارند، به تحریکات دنیای بیرون پاسخ مثبت می‌دهند. آنها در جمعیت های بزرگ و موقعیت هایی که اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است راحت هستند.

Agreeableness توافق پذیری: افرادی که امتیاز بالایی در این ویژگی دارند، حاضرند هر کاری که لازم است برای حفظ صلح و دوری از دعوا انجام دهند. آنها به خاطر صبر و شکیبایی خود مشهور هستند و مایل به فداکاری هستند.

Neuroticism روان رنجوری: اعضای با نمرات بالا در این دسته ممکن است علائگ پرخاشگری، پارانویا یا افسردگی را نشان دهند که می‌تواند بر رفتار و جهان بینی فرد تأثیر بگذارد.

 روانشناسان ۵ ویژگی را برای محدود کردن ویژگی هایی که انسان را تعریف می کنند، شناسایی کردند. آنها ویژگی هایی را برای شناسایی و طبقه بندی آنچه که ما را به عنوان انسان گرد هم می‌آورد و آنچه که ما را به عنوان افرادی با شخصیت منحصر به فرد متمایز می‌کند، ایجاد کردند.

 هنگامی که نتایج تیم را بررسی کردید، متوجه خواهید شد که چرا اعضا به روشی که دارند عمل می‌کنند و در مورد نقاط قوت و ضعف آنها بیشتر می‌آموزید. هنگامی که اعضای تیم نتایج یکدیگر را بررسی می‌کنند، بهتر درک خواهند کرد که چگونه وظایف را تقسیم کرده، ارتباطات را بهبود بخشند و همدلی خود را با یکدیگر تقویت کنند.

 ممکن است بخواهید نتایج را به صورت گروهی مرور کنید، بنابراین می‌توانید نکاتی را برای برگزاری جلسات سازنده در تیم های Microsoft بررسی کنید.

تست سایت Berkley Emotional Intelligence Quiz

سایت های شخصیت شناسی

سایت های شخصیت شناسی

این آزمون به شما می‌گوید که چقدر افراد را خوب می‌شناسید. این یک ارزیابی بصری است که با سایر تست های این لیست متفاوت است زیرا شامل عکس می‌شود. پس از اتمام این تست، انتظار گزارش طولانی یا مفصل را نداشته باشید.

 گزارشی که دریافت می‌کنید دقیق، مختصر و قابل درک است. این یک ابزار عالی برای یافتن احساساتی است که ممکن است شما را گمراه کند. هنگامی که آنها را شناسایی کردید، می‌توانید روی راه هایی برای بهبود کار کنید. داشتن توانایی درک زبان بدن و حالات چهره یک فرد در طول سخنرانی ها و جلسات بسیار مهم است.

 Berkley Emotional Intelligence Quiz می‌تواند به شما کمک کند تا با اعضای تیم، سایر همکاران و مشتریان تعامل مثبت داشته باشید.

تست سایت DISC

سایت های شخصیت شناسی

سایت های شخصیت شناسی

DiSC یک ابزار ارزیابی شخصی است که سالانه بیش از یک میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. استفاده از این تست برای کارکنان یک شرکت می‌تواند بهره وری، کار تیمی و ارتباطات را در محل کار بهبود بخشد. DiSC مخفف چهار نمایه شخصیتی اصلی است: تسلط، نفوذ، ثبات و وظیفه شناسی:

 افرادی که امتیاز بالایی در تسلط dominance دارند، اعتماد به نفس بالایی داشته و بر نتیجه نهایی تاکید می‌کنند.

 افرادی که امتیاز بالایی در نفوذ influence دارند، بر روابط و متقاعد کردن دیگران تأکید دارند.

 افرادی که امتیاز بالایی در ثبات steadiness دارند قابل اعتماد هستند و بر صداقت و همکاری تاکید دارند.

 افرادی که نمره بالایی در وظیفه شناسی conscientiousness دارند بر شایستگی، تخصص، دقت و کیفیت تاکید می‌کنند.

 می‌توانید از نتایج ارزیابی DiSC برای درک بهتر آنچه برای موفقیت نیاز دارید، ارتباط موثرتر با همکاران و بهبود سریع ارتباطات بین فردی استفاده کنید.

تست سایت Color Code Personality Assessment

سایت های شخصیت شناسی

سایت های شخصیت شناسی

Color Code Personality Assessment مشخص می‌کند که چه کاری انجام می‌دهید و چرا آن را انجام می‌دهید. ارزیابی به شما این امکان را می‌دهد که نظرات ارزشمند و معنی داری در مورد آن روحیاتی که شما و اعضای تیمتان را وادار می‌کند به دست آورید. این ارزیابی دارای دو بخش است:

  1. نقاط قوت و محدودیت ها: این بخش از شما می‌خواهد یک صفت را انتخاب کنید که به بهترین وجه شما را توصیف می‌کند، که شامل فهرستی از چهار مورد از 30 درخواست است.
  2. موقعیت ها: این بخش دارای 15 سناریو است و از شما می‌پرسد که در دوران کودکی چگونه پاسخ می‌دادید و یکی از چهار سناریو را باید انتخاب کنید.

 نتایج ارزیابی به شما می‌گوید که چه رنگی با امتیاز شما مطابقت دارد. امتیاز رنگ ها زرد، سفید، آبی و قرمز هستند و توضیحی در مورد رنگ خود دریافت خواهید کرد:

  • زرد: باید مورد توجه قرار گرفته و از آن لذت ببرید. آنها عاشق خودجوش بودن، مثبت بودن، داشتن ارتباطات اجتماعی و عشق به زندگی هستند.
  • سفید: باید پذیرفته شود و با مهربانی با او رفتار شود. آنها منطقی، صبور و عینی هستند.
  • آبی: باید صداقت داشته باشد و مورد قدردانی قرار گیرد. آنها بر ایجاد روابط قوی و با کیفیت تمرکز می‌کنند.
  • قرمز: باید از نظر فنی خوب به نظر برسند، درست رفتار کنند و مورد احترام باشند. آنها عاشق چالش ها هستند و رهبران قدرتمندی هستند.

 دانستن رنگ اعضای تیمتان می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث انتخاب های آنها و نیازهایشان می‌شود. وقتی همه اعضای تیم رنگ یکدیگر را بشناسند، هم تیمی های خود را بهتر درک خواهند کرد، که این شناخت می‌تواند به بهبود ارتباطات و بهره وری تیم کمک کند. 

 وقت آن است که تیم خود را بهتر بشناسید

 دانستن اینکه همکاران شما در کجا زندگی می‌کنند و به طور حرفه ای چه کاری انجام می‌دهند، به شما نمیگوید که آیا آنها تحت فشار به خوبی کار می‌کنند. اینکه اعضای تیم جداگانه تست شخصیت بدهند و نتایج را پس از تکمیل به اشتراک بگذارند، می‌تواند به همه درک بهتری از تیم بدهد.

 هنگامی که همه بفهمند با چه کسی کار می‌کنند و چه چیزی برای آنها مهم است، ارتباطات آنها می‌تواند بهبود یابد و کارایی تیم در نتیجه افزایش می‌یابد. تست شخصیت ابزاری عالی است، انجام آن را به شما توصیه می‌کنیم و فرقی هم نمی‌کند که به تازگی گروهتان شکل گرفته باشد یا سابقه طولانی داشته باشید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT