سایت های عکس استوک رایگان

معرفی وب سایت های عکس استوک رایگان

زمان مطالعه 3 دقیقه

در دنیای اینترنت به تعداد بسیار زیادی سایت فروش عکس وجود دارد که هر یک بازار و مخاطبان خاص خود را دارند. سایت‌هایی مانند Shutterstock یا Adobe Stock یا Twenty20 یا 123RF و iStock و Getty Images به طور تخصصی در زمینه فروش عکس فعالیت دارند. با این حال سایت‌ هایی هم هستند که عکس‌ استوک رایگان را به صورت محدودتر به کاربران از سرتاسر دنیا ارایه می‌دهند که در این مقاله به معرفی این سایت‌ها می‌پردازیم.

۱۰ مورد از وب سایت های عکس استوک رایگان کدامند؟

به طور معمول عکس‌هایی که در این سایت‌ها قرار داده می‌شوند حاصل اهدایه عکاسان مختلف در سرتاسر دنیا است که می‌خواهند دیگران هم از عکسهای آنها به صورت رایگان استفاده نمایند.

۱) UNSPLASH

این سایت بالغ بر ۳۰۰ هزار عکس زیبا و با رزولوشن بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. عکس‌های حاصل در این سایت، نتیجه هدیه ۵۰ هزار عکاس از کل دنیا به این مجموعه است و هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

۲) GRATISOGRAPHY

سایت Gratisography هم عکس‌های رایگان حاصل از اهدایه هنرمندان و عکاسان را در خود جای داده است و جزو اولین سایت‌هایی است که عکس استوک رایگان در اختیار کاربران قرار می‌داده است. با این حال عکس‌های با رزولوشن بالا مانند سایت Unsplash در دسترس نمی‌باشد.

۳) MORGUEFILE

عکس‌های سایت Morguefile توسط عکاسان تهیه نشده است و از طریق مردم جمع آوری شده است و نمی‌توان انتظار عکس‌های بسیار با کیفیت مثلا برای هدر سایت بود. اما مانند Google images می‌توان به راحتی سرچ کرد و عکس‌های معمولی برای برخی کارهای ساده‌تر را یافت.

۴) PICJUMBO

سایت PicJumbo حاصل عکس‌های برخی عکاسانی‌ است که باور داشتند سایت‌های معتبر استوک به طور ناعادلانه‌ای برخی عکس‌هایشان را رد می‌کرند. به همین دلیل سایت PicJumbo را راه‌اندازی کردند که عکس‌های ۲۴ سال گذشته خود را که پذیرش نشده است به صورت رایگان در اختیار مردم دنیا بگذارند. البته هم اکنون برخی از عکس‌ها به صورت پیریمیوم به فروش می‌رسند، با این حال اکثرا رایگان است.

معرفی سایت های عکس استوک رایگان

۵) PIXABAY

حجم دیتابیس عکس سایت Pixabay بسیار متنوع و گسترده است. بیشتر عکس‌ها سمت و سوی تجاری و بازاریابی دارد و برای سایت‌ها و تبلیغات تجاری می‌تواند مناسب باشد. علاوه بر عکس، تصاویر و نقاشی‌های دیجیتالی هم به فروش می‌رسد.

۶) STOCKVAULT

سایت Stockvault هم در زمینه ارایه عکس رایگان بسیار معروف است. البته این سایت به ارایه تصاویر بکگراند و انواع بافت بسیار محبوب شده است. حجم عکس‌های این سایت، نصف سایت Unsplash است ولی بسیار کاربردی می‌باشد.

۷) PEXELS

سایت Pexels از بهترین و محبوب‌ترین سایت‌های تصاویر استوک رایگان می‌باشد. کالکشن‌ها و مجموعه‌ عکسهای این سایت به صورت بسیار حرفه‌ای دسته بندی شده است و کاربران در یافتن عکس مدنظر خود کار راحتی در پیش دارند. از جمله علل محبوبیت Pexels، ارایه فوتیج (Footage) رایگان است.

۸) RAWPIXEL

سایت Rawpixel بیشتر روی عکس‌های تجاری و همچنین انواع پترن یا عکس‌های مناسب ساخت موکاپ (با زمینه‌های سفید یا بکگراند تک رنگ) تمرکز دارد. حتی این سایت موکاپ‌هایی با فرمت PSD را هم به صورت رایگان به کاربران خود ارایه می‌دهد.

۹) RESHOT

عکس‌های سایت Reshot مبتنی بر ارایه تصاویری خلاقانه و گاهی اوقات خنده دار است. خیلی اوقات جست‌وجو گران عکس دنبال سوژه‌ای می‌گردند که با موضوعشان در ارتباط باشد و همچنین لبخند را بر لبان بیننده هم بنشاند. شاید سایت Reshot بهترین گزینه‌ها برای یافتن چنین عکس‌هایی باشد.

لیست سایت های عکس استوک رایگان

تهیه خارج از لیست سایت های عکس استوک رایگان

حال که با ۱۰ مورد از وب سایت های عکس استوک رایگان آشنا شدید، لازم است بدانید که خیلی اوقات عکس مورد نظر خود را شاید نتوانید در این سایت‌های پیدا کنید و ممکن است در یک فروشگاه آنلاین عکس استوک بیابید. با این حال مجموعه اول پرداخت با ارایه خدمات پرداخت ارزی، شما را در رسیدن به عکس مد نظرتان یاری خواهد کرد.

خدمات پرداخت ارزی برای خرید از سایت های خارجی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. فیروزی گفت:

    سلام
    واقعا خسته نباشید
    پست خیلی خوبی بود

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT