شغل در حوزه بیوتکنولوژی

معرفی 10 شغل در حوزه بیوتکنولوژی

زمان مطالعه 6 دقیقه

بررسی های زیست شناسی با استفاده از فناوری های روز دنیا، علمی به نام بیوتکنولوژی را به وجود آورده است. حوزه ای تخصصی که از سیستم های سلولی، فرآیندهای بیولوژیکی، موجودات زنده و اجزای آنها برای تولید فناوری استفاده می‌کند. در این مقاله به معرفی 10 شغل در حوزه بیوتکنولوژی می پردازیم.

پرداخت آزمون های بین المللی

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

 این علم در ارتقای کیفیت زندگی و ایجاد فرصت های سودآور در توسعه پزشکی و تحقیقات فناوری، موفق بوده است. در این مقاله به بررسی مشاغل بیوتکنولوژی می‌پردازیم. همچنین بهترین مشاغل بیوتکنولوژی را که امروزه می‌توانید دنبال کنید و ابزارهایی که برای رسیدن به آنها نیاز دارید را بررسی می‌کنیم.

  1. متخصصان تولید زیستی

 این متخصصان از سیستم های بیولوژیکی خارج از بافت برای تولید محصولات استفاده می‌کنند. آنها از عملیات تولید CGMP، رویه های عملیاتی استاندارد تایید شده و اعتبارسنجی محصول برای تولید و توسعه بیوتراپی توسط FDA استفاده می‌کنند. با این فرآیند، آنها اطمینان حاصل می‌کنند که محصولات با علامت قدرت، ایمنی و خلوص مطابقت دارند.

 این شغل به حداقل مدرک لیسانس در مهندسی بیوشیمی یا فرآیندهای زیستی، زیست شناسی یا سایر رشته های بیولوژیکی مانند ژنتیک، میکروبیولوژی و زیست شناسی مولکولی نیاز دارد.

 متخصصان در این زمینه همچنین باید با محیط cGMP، مواد زیستی، کشت سلولی و ساخت سلول های انسانی آشنا باشند. به گفته Glassdoor، این متخصصان می‌توانند سالانه تا 51785 دلار درآمد داشته باشند.

  1. متخصصان توسعه فرآیند

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

یک متخصص توسعه فرآیند، مواد شیمیایی را به یک محصول تجاری با دوام تبدیل می‌کند تا هزینه ساخت را در محدوده معقولی قرار دهد. این شغل شامل طراحی، توسعه نتایج تحقیق و ارزیابی کارایی و هزینه است. اگرچه اکثر شاغلین توسعه فرآیند وقت خود را در آزمایشگاه می‌گذرانند، اما می‌توانند در خرده فروشی، صنایع غذایی، آشامیدنی و داروسازی زیستی نیز کار کنند.

 برای پیشرفت در این شغل به مدرک لیسانس در بیوتکنولوژی یا زیست شناسی نیاز دارید. فوق لیسانس یا دکترا نیز مزیت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، شما به مهارت هایی مانند تحقیق، تحلیل، ارتباط و کار گروهی نیاز دارید. این مهارت ها ضروری هستند زیرا این دانشمندان با محققان، هماهنگ کنندگان کنترل کیفیت و مهندسان فرآیند کار می‌کنند. Glassdoor حقوق آنها را حدود 90756 دلار در سال برآورد می‌کند.

  1. استراتژیست محصول

این متخصصان، مغز متفکران پشت نوآوری و توسعه محصول هستند. با همکاری تحلیلگران بازار و داشتن درک عمیقی از بازار، آنها مشخصات محصول را ایجاد می‌کنند، بر توسعه محصول نظارت کرده و از فرآیند محافظت می‌کنند. استراتژیست های محصول برای تایید فرضیه های محصول، مدیریت ذی‌نفعان مختلف با اهداف متفاوت، آزمایشاتی را انجام می‌دهند.

 استراتژیست های محصول می‌توانند از ابزارهای ضروری برای کاهش سختی کار خود نیز استفاده کنند. برخی از ابزارها Hotjar و UserTesting برای بازخورد مشتری، Google Analytics و Apache Spark برای تجزیه و تحلیل داده ها هستند. طبق گفته Glassdoor، استراتژیست های محصول سالانه 161031 دلار درآمد دارند.

  1. مدیران توسعه کسب و کار

مدیران توسعه کسب و کار عمدتاً مسئول تدوین و اجرای استراتژی های رشد و سرمایه گذاری شرکت ها هستند. هدف آنها معمولاً کمک به گسترش شرکت، ارزیابی و انجام تحقیقات مشترک با سایر شرکت های بیوتکنولوژی برای رشد کسب و کار است. این متخصصان ممکن است از راه دور یا در دفاتر کار کنند، اما اغلب برای کنفرانس ها، جلسات مشتری و کنفرانس ها سفر می‌کنند.

 یک لیسانس بیوتکنولوژی برای تضمین این شغل کافی است. اگرچه Glassdoor حقوق سالانه یک مدیر توسعه کسب و کار را 124253 دلار تعیین می‌کند، اما عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، صنعت و سطح تجربه یک فرد ممکن است بر درآمد او تأثیر بگذارد. کارمندان با مدارک بالاتر مانند فوق لیسانس و دکتری ممکن است حقوق بیشتری دریافت کنند.

  1. مدیران محصول

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

مدیران محصول در شناسایی نیازهای مشتری و اهداف تجاری، ویژگی ها یا محصولاتی که این نیاز را برآورده می‌کنند، تخصص دارند. یک مدیر محصول تیمی را تشکیل می‌دهد تا این دیدگاه را به واقعیت تبدیل کند و کل چرخه تولید آن محصول، از ایده پردازی تا عرضه را بر عهده دارد.

 مدرک مورد نیاز برای این شغل مدرک لیسانس در رشته های تجارت، علوم کامپیوتر یا مهندسی است. داشتن پیشینه در آمار، بازاریابی، مدیریت و روابط عمومی نیز مفید است. با داشتن مجموعه ای از مهارت ها، می‌توانید از حقوق 127490 دلاری (طبق پیش بینی های Glassdoor برای مدیران محصول) نیز لذت ببرید.

  1. آمار زیستی

 آماردانان زیست از علم آمار و ریاضی برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و خلاصه کردن داده ها در مورد موجودات زنده استفاده می‌کنند. آنها از این تحقیقات برای توضیح، شناسایی عوامل خطر، توصیه راه حل ها و پیش بینی نتایج سلامت استفاده می‌کنند. متخصصان آمار زیستی برای خروجی بهتر با کارشناسان دیگر مانند جراحان، ژن شناسان، زیست شناسان، آماردانان و متخصصان سلامت همکاری می‌کنند.

 برای تبدیل شدن به یک متخصص آمار زیستی، به مدرک لیسانس از یک مراکز مورد تایید شورای آموزش سلامت عمومی (CEPH) نیاز دارید. همچنین باید در برنامه نویسی SAS مهارت داشته باشید تا به راحتی گزارش های تحقیقاتی خود را به اسناد HTML، PDF یا RTF تبدیل کنید. افراد در این زمینه نقش مهمی در توسعه برخی از بهترین فناوری های پزشکی دارند که آینده را شکل می‌دهند. طبق گفته Glassdoor، میانگین دستمزد برای این نقش 132343 دلار است.

  1. مشاوران بیوتکنولوژی

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

این متخصصان به مدیران شرکت های بیوتکنولوژی در مورد چگونگی توسعه محصولات و خدمات جدید مشاوره می‌دهند. یک مشاور بیوتکنولوژی باید در درمان های نوظهور، تجهیزات جدید و محصولات ماهر باشد تا برنامه ها و استراتژی های به روز ارائه کند. این کارشناسان همچنین مسئول همکاری با تیم های داخلی برای تهیه یک برنامه اجرایی، ارزیابی بودجه و امور مالی برای تأمین بودجه هستند.

 مدرک لیسانس در تجزیه و تحلیل بازرگانی، علوم داده، علوم زیستی یا علوم کامپیوتر معمولاً برای این شغل کافی است. مدرک کارشناسی ارشد یا گواهینامه های اضافی به شما کمک خواهد کرد. طبق گفته Glassdoor، شما می‌توانید تا 76970 دلار به عنوان مشاور بیوتکنولوژی درآمد کسب کنید.

  1. مدیر تسهیلات

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

این گروه به عنوان مدیران تاسیسات نیز شناخته می‌شوند. مسئولیت آنها شامل حفظ امکانات، مدیریت پروژه ها، یکپارچه سازی فناوری و اطمینان از تامین نیاز های تیمشان می‌باشد. آنها اغلب به مدیر عملیات یا مالک ساختمان گزارش می‌دهند و به مهارت هایی مانند ارتباطات، خدمات مشتری، مدیریت، توانایی پذیرش انتقاد و دانش حسابداری برای برتری نیاز دارند.

 به گفته Glassdoor، کار در این زمینه می‌تواند سالانه 81887 دلار دستمزد برای شما به همراه داشته باشد. حتی اگر مدرک خاصی ندارید می‌توانید در این زمینه تحقیق کنید. با این حال، ممکن است به پیشینه ای در مدیریت دفتر، خدمات ساختمان یا مهندسی نیاز داشته باشید.

  1. مدیر تحقیقات بالینی

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

شغل در حوزه بیوتکنولوژی

مدیران تحقیقات بالینی بر تمام جنبه های آزمایشات بالینی تحت دستورالعمل های دقیق نظارت می‌کنند زیرا این کارآزمایی ها دستگاه ها و داروهای پزشکی جدید را ارزیابی می‌کنند. آنها تیمی از اعضای تحقیقات بالینی را آموزش می‌دهند و مدیریت می‌کنند و عملکرد و عملیات آنها را ارزیابی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که محصولات نوظهور همه مقررات و استانداردهای دولتی را رعایت می‌کنند.

علاوه بر داشتن مدرک لیسانس در زیست شناسی، مهندسی زیست یا علوم زیستی، یک مدیر تحقیقات بالینی باید مهارت های زیادی از جمله مهارت های رهبری، ارتباطات و فنی داشته باشد. آنها همچنین باید با ابزارهای ارزیابی تیم برای مدیریت آشنا باشند. Glassdoor درآمد سالانه یک مدیر تحقیقات بالینی را 96719 دلار تخمین زده است.

  1. تحلیلگران سنجش

 این متخصصان با رعایت پروتکل های استاندارد، مسئول انجام آزمایشات و سنجش بر روی بافت ها و کشت های سلولی هستند. آنها بافت ها و کشت های سلولی را آماده کرده و نگهداری می‌کنند. آنها همچنین محیطی را برای استفاده از کشت سلولی آماده می‌کنند و روش های سنجش را برای اجرای معمول اصلاح می‌کنند.

 دیپلم دبیرستان یا معادل آن برای این نقش کافی است، اما به طور کلی باید حداقل ۲ سال تجربه به عنوان کارآموز داشته باشید. به گفته Glassdoor، تحلیلگران سنجش سالانه 92730 دلار درآمد دارند.

 از شغل بیوتکنولوژی لذت ببرید

 بیوتکنولوژی رشته وسیعی است که از فرصت های شغلی مورد تقاضا تشکیل شده است. با مهارت های مناسب و داشتن صلاحیت ها، می‌توانید شروع به کار کنید.

 شما همچنین باید آماده باشید تا دانش خود را از طریق گواهینامه ها و نوآوری های به‌روز ارتقا دهید.

makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT