مهمترین مدارک بین المللی

معرفی 8 تا از مهمترین مدارک بین المللی برای پیشرفت شغلی

زمان مطالعه 7 دقیقه

اگر می خواهید رزومه خود را بهبود داده و چشم انداز شغلی خود را توسعه دهید ما در این مقاله مهمترین مدارک بین المللی که به شما در پیشرفت شغلی کمک میکنند را معرفی میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خرید با پی پال

مهمترین مدارک بین المللی

اگر به دنبال فرصت های جدید شغلی یا تغییر کارفرمای خود هستید، ارتقای مدرک و مهارت ها راهی عالی برای پیشرفت شغلی شما است. شما می توانید بسته به حوزه تخصص خود یا حوزه ای که می خواهید وارد آن شوید مدرک های مختلفی را دریافت کنید. داشتن مدرک در یک تخصص خاص یا مهارت اعتبار شما را تضمین میکند. کارفرما و شرکت ها مدرک های شما را نشانه ای از تمایل شما به یادگیری خواهند دانست و آموزش شما را به عنوان یک دارایی ارزشمند شرکت میدانند.

خرید با ویزا و مستر

۸ مدرک مهم برای پیشرفت شغلی

مدرک های زیر می توانند به شما در پیشبرد شغلتان کمک کنند که شامل موارد زیر است : 

  • مدرک منابع منابع انسانی
  • مدرک مدیریت پروژه
  • مدرک فروش
  • مدرک شبکه

مدرک های منابع انسانی

گواهینامه هایی که در ادامه به آن میپردازیم بر اساس نوع مدرک شرایط متفاوتی برای تجربه کاری دارند. قبل از انتخاب مدرک از شروط لازم باخبر باشید. اگر شرایط آن را نداشتید دوره های دیگری که می توانید بگذرانید را در نظر بگیرید. دوره های Coursera را بررسی کنید.

مدرک Society for Human Resource Management – Senior Certified 

Professional

(انجمن مدیریت منابع انسانی- گواهی نامه حرفه ای ارشد)

مهمترین مدارک بین المللی

مهمترین مدارک بین المللی

این انجمن یکی از شناخته شده ترین سازمان ها است و معیارهای سخت گیرانه ای را برای دریافت مدارک دارد. اگر دارای مدرک کارشناسی ارشد منابع انسانی هستید قبل از درخواست اعتبارنامه به سه سال تجربه کاری نیاز دارید. اگر مدرک کارشناسی داشته باشید به چهار سال یا بیشتر تجربه کاری در این زمینه نیاز خواهید داشت. آزمون کارشناسی ارشد دوره ای نیست که در آن ثبت نام کنید؛ بلکه یک آزمون چهار ساعته با سوالات چند گزینه ای مبتنی بر سناریو و دانش محور است. میزان قبولی تقریباً 50٪ است. این گواهینامه برای متخصصان منابع انسانی که از قبل دارای مدارک دیگری هستند عالی است.

مدرک Society for Human Resource Management – Certified 

Professional

 (انجمن مدیریت منابع انسانی- گواهینامه حرفه ای)

مهمترین مدارک بین المللی

مهمترین مدارک بین المللی

اگر شما یک متخصص منابع انسانی هستید که کار خود را تازه آغاز کرده اید، می توانید این مدرک را در نظر بگیرید. داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد می توانند بلافاصله در این آزمون شرکت کنند. به شرط اینکه در حال حاضر مشغول به کار باشند. کسانی که مدرک کارشناسی دارند به یک سال سابقه کار در حوزه منابع انسانی نیاز دارند. مانند مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای، فقط یک آزمون چهار ساعته است و دوره ای برای شرکت وجود ندارد. میزان قبولی در این آزمون ۷۰ درصد است.

این مدارک برای کارمندان منابع انسانی در زمینه های زیر کاربرد دارد : 

  • سیاست و رویه ها
  • هماهنگی روابط کارمندان
  • وظایف اداری روزمره

مدرک های مدیریت پروژه

صرف نظر از حوزه کاری شما داشتن گواهینامه مدیریت پروژه می تواند زمانی که به دنبال شغل هستید به شما نسبت به سایر متقاضیان برتری دهد یا باعث ارتقای شغل فعلی شما شود. 

مدرک Project Management Professional

(مدرک مدیریت پروژه حرفه‌ای)

مهمترین مدارک بین المللی

مهمترین مدارک بین المللی

گواهی PMP ثابت می کند که  شما مهارت های رهبری پروژه که مسئولین استخدام کننده به دنبال آن هستند را دارید. متخصصان پروژه این برنامه را برای متخصصان پروژه ایجاد کردند و داشتن مدرک آن نشان می دهد که شما در موارد زیر مهارت دارید:

  • افراد: تمرکز بر مهارت های تعاملی مورد نیاز برای رهبری تیم پروژه در محیطی که دائما در حال تغییر است.
  • فرآیند: تاکید بر اینکه چگونه استفاده از تکنولوژی می تواند به شما در مدیریت موفقیت آمیز پروژه ها کمک کند.
  • محیط کسب و کار : مشخص کردن ارتباط بین استراتژی سازمانی و پروژه هایی که روی آن ها کار می کنید.

داشتن مدرک PMP در رزومه نشان می دهد که شما دارای قابلیت های خاصی از جمله توانایی عملکرد در سطوح بالا و تعهد به شایستگی هستید که کارفرمایان به دنبال آن هستند.

مدرک Professional in Business Analysis

 (مدرک تحلیل کسب و کار حرفه ای)

مهمترین مدارک بین المللی

مهمترین مدارک بین المللی

نقش یک تحلیل گر کسب وکار به عنصری حیاتی در مدیریت پروژه تبدیل شده است. اگر با سهامداران برای تعیین منابع مورد نیاز کار می کنید، نتایج پروژه را شکل می دهید و نتایج کسب وکار را هدایت می کنید تایید شدن به عنوان یک متخصص در تحلیل کسب وکار می تواند قابلیت های ارزشمند شما را نشان دهد.

این آزمون شامل ۲۰۰ سوال چند گزینه ای است و شما چهار ساعت فرصت دارید تا آن را تکمیل کنید. پیش نیازهای این گواهینامه به شرح زیر است:

  • دیپلم یا کاردانی:۶۰ ماه سابقه تحلیل کسب وکار و ۳۵ ساعت آموزش در تحلیل کسب وکار
  • مدرک لیسانس یا بالاتر: ۳۶ ماه تجربه تحلیل کسب وکار و ۳۵ ساعت آموزش در تحلیل کسب وکار

مدرک فروش

اگر در حوزه فروش خودرو یا املاک و غیرره کار میکنید باشید داشتن مدرک فروش به عنوان فروشنده می تواند به نفع شما و کارفرمای شما باشد. صرف نظر از سطحی که در شغل خود دارید می توانید با دریافت مدرک فروش سطح خود را ارتقا دهید. اگر می خواهید مهارت های کامپیوتر و فروش خود را ارتقا دهید توصیه میکنیم نحوه استفاده از Microsoft Learning برای کسب مدارک مایکروسافت بررسی کنید.

مدرک Certified Inside Sales Representative

(نماینده رسمی فروش داخلی)

مهمترین مدارک بین المللی

مهمترین مدارک بین المللی

دریافت مدرک در فروش داخلی نشان دهنده تمایل شما به آموزش مداوم است. این برنامه مبتنی بر وب و دارای ده دوره است. پس از اتمام دوره ها یک آزمون (نقش آفرینی در یک تماس بازاریابی)می دهید.

برای ثبت نام در دوره باید عضو انجمن حرفه ای فروش داخلی آمریکا باشید. شما باید هر سه سال یک بار یک دوره تکمیلی بگذرانید تا گواهی خود را حفظ کنید و در عین حال در جریان تغییرات بازار باشید.

مدرک Certified Professional Sales Person 

(کارشناس فروش حرفه ای)

مهمترین مدارک بین المللی

مهمترین مدارک بین المللی

گواهی ارائه شده توسط انجمن ملی متخصصان فروش، متخصصان فروش در تمام سطوح را هدف قرار می دهد. اگر مدیرعامل هستید یا مدیر فروش یا متخصص فروش یا صاحب کسب وکار، این گواهینامه مهارت های فروش شما را ارتقا می دهد.

این برنامه ۶ هفته طول می کشد و برای کمک به شما طراحی شده است:

  • فروش بیشتر
  • ایجاد عادات فروش مثبت 
  • غلبه به ایرادات به طور موثر
  • کوتاه کردن چرخه ی فروش

مدرک های شبکه

اگر در حوزه فن آوری اطلاعات(IT) کار می کنید، دریافت گواهی در شبکه سازی می تواند به شما کمک کند تا ترفیع بگیرید یا شغل جدیدی پیدا کنید. همه شرکت ها و موسسات نیاز به شبکه سازی دارند. بنابراین شما می توانید با دریافات مدرک شبکه رزومه خود را بهبود دهید و فرصت های شغلی جدیدی را بدست آورید. 

مدرک CompTIA IT Fundamentals (IFT+)    

با گواهینامه CompTIA ITF+ درک گسترده تری از فن آوری اطلاعات(IT) پیدا می کنید. این یک گواهینامه عالی برای افراد علاقه مند به تغییر شغل به IT یا دانشجویان علاقه مند به شغل IT است. همچنین اولین قدم برای کسانی است که علاقه مند به دنبال کردن گواهینامه های سطح حرفه ای مانند A+ هستند.

اگر برای یک تجارت مبتنی بر فناوری اطلاعات به عنوان بازاریاب، فروشنده یا حوزه عملیاتی کار میکنید، این برنامه می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از اصول این حوزه کاری به دست آورید. صدور گواهینامه نیازی به تجربه یا تحصیلات قبلی ندارد. مدت زمان آزمون یک ساعت و دارای حداکثر 75 سوال چند گزینه ای می باشد.

مدرک ISACA Certified Information Security Manager 

(مدرک مدیریت امنیت اطلاعات) ISACA

مهمترین مدارک بین المللی

مهمترین مدارک بین المللی

فرض کنید شما تخصص فنی در امنیت اطلاعات یا امنیت و کنترل فناوری اطلاعات دارید و میخواهید به مدیریت ارتقای شغلی دهید، در این صورت گواهی ISACA CISM همان چیزی است که به دنبال آن هستید. با این گواهینامه شما در زمینه مدیریت اطلاعات ایمن در چندین حوزه معتبر هستید که شامل موارد زیر است: 

  • رویایی با پیشامد ها
  • کاهش ریسک
  • شیوه های مدیریت امنیتی

این برنامه بر استراتژی رعایت امنیت در سراسر شبکه تاکید دارد. داشتن این گواهینامه می تواند اعضای تیم را تشویق کند که به رهبری شما در کاری که با هم انجام می دهید اعتماد کنند.

برای ارتقای مدرک خود آماده هستید؟

مهم نیست که تازه کار هستید یا چندین سال است که در زمینه کاری خود فعالیت می کنید؛ دریافت گواهینامه می تواند به نفع شما باشد. نشان دادن تمایل به یادگیری مهارت و دانش جدید و ارتقای مهارت های خود برای به روز ماندن با تغییرات صنایع و کسب و کارها می تواند به شما در پیشرفت شغلی کمک کند تا ترفیع بگیرید یا شغل رویایی خود را پیدا کنید.

علاوه بر مدرکه هایی که در این مقاله معرفی کردیم مدرک ها و دوره های زیادی در حوزه مهندسی داده و معماری و غیره وجود دارد که میتوانید در دوره ها شرکت کنید و مدرک دریافت کنید.

امتیاز 4.9/5 - از 8 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT