WordPress.org

معرفی WordPress.org | تفاوت WordPress.com و WordPress.org

زمان مطالعه 5 دقیقه

بسیاری از وبلاگ نویسان و افرادی که می خواهند یک وبسایت داشته باشند، اغلب در انتخاب بین WordPress.com و WordPress.org گیج می شوند، اما هر دو مزایای خوبی دارند.

بررسی WordPress.org و WordPress.com

به دنبال راه اندازی یک وبسایت جدید هستید؟ از نوشتن کد خام تا استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یا سازندگان وبسایت مانند Squarespace، Wix و Weebly، راه های زیادی برای راه اندازی وبسایت شما وجود دارد.

اما محبوب ترین ابزار این روزها وردپرس است. بین WordPress.com یا WordPress.org از کدام یک باید استفاده کنید؟

برای این سوال، پاسخ قطعی بله یا خیر وجود ندارد. اما پس از مطالعه این مقاله، اطلاعاتی را که برای انتخاب آگاهانه نیاز دارید، خواهید داشت.

وردپرس برای چه مواردی استفاده می شود؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) رایگان و منبع باز است. این نرم افزار در درجه اول بر روی PHP همراه با پایگاه داده های HTML، CSS، جاوا اسکریپت و SQL اجرا می شود. آنها با هم به ایجاد وبسایت های پویا و زیبا مانند وبلاگ ها، وبسایت های تجارت الکترونیک، انجمن ها، وبسایت های عضویت و غیره میزبانی می دهند.

این نرم افزار ابتدا در سال 2003 به عنوان ابزاری برای وبلاگ نویسی طراحی شد، اما در طول سال ها تکامل یافته است. با تشکر از توسعه دهندگانی که در توسعه هسته وردپرس مشارکت دارند، اکنون می توانید از نرم افزار وردپرس برای ایجاد تقریباً هر نوع وبسایتی استفاده کنید.

حتی می توانید تم ها و افزونه های خود را برای تکمیل یا گسترش هسته وردپرس ایجاد کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به سادگی از یکی از هزاران قالب و افزونه رایگان وردپرس موجود یا طرح های زمینه و افزونه های پولی استفاده کنید.

WordPress.com چیست؟

یکی از اولین چیزهایی که مبتدیان باید بدانند، تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com است.

اساسا، WordPress.com یک ابزار تجاری است که از نرم افزار وردپرس برای ارائه برنامه های میزبانی رایگان و پولی استفاده می کند. این شرکت متعلق به Automattic است، شرکتی که توسط یکی از سازندگان اصلی نرم افزار وردپرس، مت مولنوگ، تأسیس شده است.

در مقابل، WordPress.org یک سازمان غیرانتفاعی است که توسط بنیاد وردپرس اداره می‌شود و به این نرم‌افزار اجازه استفاده رایگان را می‌دهد. به زودی عمیق تر به WordPress.org می‌پردازیم. ابتدا، اجازه دهید نگاهی گذرا به مزایای استفاده از WordPress.com بیندازیم.

مزایای استفاده از WordPress.com

WordPress.org

WordPress.org

WordPress.com مزایای زیادی به خصوص برای مبتدیان دارد. در ادامه برخی از این مزایا را بررسی می‌کنیم.

شروع کار آسان است

با چند کلیک، می توانید وبسایت خود را در WordPress.com راه اندازی کنید. در مقایسه با سایر پلتفرم های میزبانی، WordPress.com مزیت واضحی را ارائه می‌دهد زیرا کل پلتفرم برای وردپرس ساخته شده است.

اگر می خواهید پلتفرم را آزمایش کنید یا یک وبسایت شخصی یا سرگرمی منتشر کنید، می توانید به صورت رایگان شروع به کار کنید. با این حال، طرح رایگان به شما امکان استفاده از یک دامنه سفارشی را نمی دهد، بنابراین برای یک وبسایت حرفه ای مناسب نخواهد بود.

قبل از استقرار در WordPress.com باید چند نکته دیگر را بدانید. وقتی از طرح رایگان استفاده می‌کنید، WordPress.com تبلیغات را نیز در صفحات وب شما نمایش می‌دهد و از آنها درآمدی نخواهید داشت. طرح رایگان کاملاً محدود است و دسترسی محدودی به تم ها و افزونه های شخص ثالث خواهید داشت.

لازم نیست نگران تعمیر و نگهداری وبسایت باشید

نگهداری وبسایت بخش بزرگی از راه‌اندازی وبسایت وردپرس است. اگر علاقه ای به برنامه نویسی و تنظیمات Back-end ندارید، برای نگهداری وبسایت خود به کمک نیاز دارید. WordPress.com از همه این موارد مراقبت می کند و آن را به یکی از راحت ترین پلتفرم ها برای ساخت وبسایت تبدیل می کند.

پلتفرم بسیار امن است

درست مانند تعمیر و نگهداری، امنیت وردپرس ضروری است و بهتر است به متخصصان واگذار شود. خیالتان راحت باشد زیرا wordPress.com با زیرساخت های امنیتی پیشرفته‌اش، بیشتر نیازهای امنیتی شما را برطرف می‌کند. البته باید بهترین شیوه های امنیتی وردپرس را برای ایمن نگه داشتن وبسایت خود پیاده سازی کنید.

پشتیبانی قابل اعتماد از مشتری

اگر با مشکلاتی مواجه شدید، دانستن اینکه تیمی از متخصصان دارید که شبانه روز می‌توانید به آنها تکیه می کنید، به شما کمک می کند تا خیالتان راحت شود. در وردپرس با کمک انجمن رسمی پشتیبانی وردپرس که کاربر محور است، بیشتر موارد را به تنهایی تشخیص دهید.

دسترسی به تم ها و پلاگین ها در طرح های سطح بالاتر

با یکی از پلن های سطح بالاتر، به ده ها هزار تم و افزونه دسترسی خواهید داشت که به شما کمک می کند تا وبسایت خود را مطابق با WordPress.org شخصی سازی و گسترش دهید. اگر مایلید به ترتیب 25 تا 45 دلار ماهانه برای طرح های تجاری یا سازمانی پرداخت کنید، WordPress.com یک گزینه عالی است.

کسب درآمد با تبلیغات پولی

طرح های Premium، Business و Enterprise WordPress.com به کاربران این امکان را می‌دهد که از  تبلیغات درآمد بیشتری کسب کنند. تبلیغات می تواند راه خوبی برای کسب درآمد اضافی باشد.

 WordPress.org چیست؟

WordPress.org

WordPress.org

وقتی مردم در مورد وردپرس صحبت می کنند، معمولاً به نسخه WordPress Self-hosted اشاره می کنند که به صورت رایگان از WordPress.org در دسترس است. با این حال، نرم افزار اصلی اساساً یکسان است.

تفاوت این است که شما باید هزینه هاست خود را بپردازید و مدیریت کنید.

یک سطح از انعطاف پذیری و کنترل را ارائه می‌دهد که برای توسعه دهندگان وب ایده‌آل است، اما همچنین با درجه بالاتری از مسئولیت برای مواردی مانند امنیت، نگهداری وبسایت و غیره همراه است.

اگر می خواهید از وردپرس برای وبسایت جدید خود استفاده کنید، دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید وردپرس Self-hosted را از WordPress.org امتحان کنید.

مزایای WordPress.org

WordPress.org چندین مزیت برای افرادی دارد که می خواهند یک وبسایت مقیاس پذیر و قابل تنظیم بسازند. در زیر برخی از مزیت های اصلی آورده شده است.

وب سایت خود را همانطور که می خواهید گسترش دهید

همانطور که نشان دادیم، استفاده از WordPress.com مزایای بسیار زیادی دارد. با این حال، شما می‌توانید وبسایت وردپرس خود را سفارشی کنید تا حدودی محدود خواهید بود، مگر اینکه از یکی از نسخه های پولی را خریداری کنید.

با وردپرس، می توانید تم ها و پلاگین های سفارشی خود را ایجاد کنید یا تم های شخص ثالث را با تم های فرزند و غیره تغییر دهید.

اگر یک پروژه منحصر به فرد در ذهن دارید، WordPress.org ممکن است انتخاب بهتری باشد.

ایجاد هر نوع محتوا

WordPress.com دارای شرایط خدمات است که به انواع خاصی از محتوا اجازه انتشار نمی دهد. با وردپرس self-hosted، شما آزاد خواهید بود هر آنچه را که می خواهید منتشر کنید. البته، ممکن است محدودیت های دیگری داشته باشید، اما WordPress.org هیچ محدودیتی برای شما اعمال نخواهد کرد.

از وبسایت خود همانطور که می خواهید درآمد کسب کنید

WordPress.com گزینه هایی برای کسب درآمد ارائه می‌کند، اما WordPress Self-hosted ممکن است گزینه بهتری باشد. به این دلیل است که می توانید تقریباً برای هر فعالیت تجاری از آن استفاده کنید و کل درآمد خود را کنترل کنید.

مقرون به صرفه بودن

از آنجایی که استفاده از WordPress Self-hosted رایگان است، راه حلی نسبتاً مقرون به صرفه تر از WordPress.com است. با این حال، هنوز باید برای میزبانی هزینه کنید.

برای مقایسه، پلن های سطح برتر در WordPress.org به طور رسمی خدمات میزبانی، Siteground، Bluehost و Dreamhost به ترتیب 10.69 دلار، 7.45 دلار، 16.95 دلار هزینه دارند.

WordPress.com در مقابل WordPress.org: کدام بهتر است؟

یک پاسخ قطعی وجود ندارد. اگر فنی نیستید، WordPress.com بسیاری از دردسرهای راه‌اندازی وردپرس را از بین می‌برد.

از سوی دیگر، ممکن است مایل نباشید که 25 تا 45 دلار در ماه هزینه کنید. اگر کمی مهارت دارید یا می خواهید نقش فعال تری در مدیریت وبسایت خود داشته باشید، نرم افزار وردپرس Self-hosted از WordPress.org ممکن است راه حل بسیار مناسب تری باشد.

هنگامی که تصمیم به میزبانی وردپرس گرفتید و یک سرویس میزبانی را انتخاب کردید، وظیفه بعدی تصمیم گیری برای استفاده از تم خواهد بود. وردپرس دارای هزاران تم سفارشی است اما تم های چند منظوره تقریباً همیشه به همان خوبی کار می کنند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT