معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

زمان مطالعه 10 دقیقه

برنامه نویسی بخش جالب و جذابی است زیرا به ما قدرت فوق العاده‌ای برای تنظیم برنامه‌های رایانه‌ای در حال اجرا می‌دهد. که می‌تواند برای کشتی‌ها، کنترل ترافیک، رباتیک، وسایل نقلیه خودران، برنامه‌های کاربردی تلفن‌های هوشمند، وب سایت‌ها و موارد دیگر استفاده شود. در ادامه به معرفی ۱۳ وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما می‌پردازیم.

برای اطمینان از به روز بودن در زمینه استاندارد‌ها و پروتکل‌ها و حتی موارد بیش‌تری در زمینه کدگذاری، پیگیری پیشرفت‌های حوزه خود بسیار مهم است. برنامه نویسان در هر زمینه و تخصصی به راحتی می‌توانند تغییرات و پیشرفت‌های جدید را پیگیری کنند و وبلاگ‌ها و وب سایت‌های پیشرو در صنعت را دنبال کنند.

این بلاگرها با ارسال داده‌ها و نکات مهم و باکیفیت برای کدنویسان، در دنیای برنامه نویسی معروف شده‌اند. با دنبال کردن وبلاگ‌های برنامه نویسی می‌توانید ترفندها و میانبرهایی را که حتی به آن‌ها فکر هم نکرده بودید و نمی‌دانستید وجود دارند را بیاموزید.

معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی

مطمئنم که اکنون می‌خواهید مشترک این وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مفید برنامه نویسی که توسط بهترین بلاگرهای کد نویس نوشته شده‌اند، شوید. پس بیایید شروع کنیم!

لیستی از وبلاگ‌ها و وب سایت‌های برنامه نویسی برای بهبود مهارت‌های کد نویسی شما:

۱. Better Programming

1 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

Better Programming یک وبلاگ برنامه نویسی در Medium است. آن‌ها هر روز مقالات مختلفی را از چندین نویسنده منتشر می‌کنند که همه آن‌ها برای اطمینان از محتوای عالی، برگزیده و ویرایش شده‌اند.

آن‌ها طیف وسیعی از موضوعات و زبان‌های برنامه نویسی، با محتوای مناسب برای خوانندگان مبتدی و بسیار پیشرفته را پوشش می‌دهند. اگر می‌خواهید مهارت‌های برنامه نویسی را ارتقا دهید، این مورد باید یکی از موارد ضروری در لیست خواندن روزانه شما قرار بگیرد. بنابراین، بهتر است قبل از اینکه وبلاگ برنامه نویسی خود را راه اندازی کنید، به صورت منظم وبلاگ‌های Better Programming را مطالعه کنید!

۲. وب سایت برنامه نویسی Lynda

2 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

Lynda یکی از بهترین وب سایت‌های برنامه نویسی آموزش آنلاین برای اکثر مردم در سراسر جهان است، با بیش از ۶۰۰۰ دوره از WordPress گرفته تا PHP Lynda همچنین به شما امکان می‌دهد عملکرد خود را از طریق آزمون‌ها، ارزیابی کنید.

قطعا درمورد موضوعاتی که در این وبلاگ برنامه نویسی پوشش داده شده است، متعجب خواهید شد. Lynda دارای موضوعات متنوعی است، اما چند مورد از دوره‌هایی که می‌توانید در این وب سایت پیدا کنید، مربوط به توسعه وب است:

  • WordPress
  • PHP
  • CSS و HTML
  • JavaScript
  • Angular
  • js و React.js

آیا می‌خواهید از ویژگی‌هایی که این ابزار را در مورد یادگیری کدها، خاص و منحصر به فرد کرده است، مطلع شوید؟ خوب، Lynda یک سایت‌برتر برای یادگیری آنلاین است که از اتوماسیون سه بعدی گرفته تا کد نویسی و ساخت وب را به شما آموزش می‌دهد. این وب سایت دوره‌های ویدئویی زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و کد نویسی بهتری را از طریق رایانه یا لپ تاپ خود بیاموزید.

۳. Erik Bernhardsson

3 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

Erik Bernhardsson یک وبلاگ نویس و کد نویس برجسته با یک وبلاگ برنامه نویسی است. او در مورد موضوعات مربوط به همه کد نویسان، مانند انبار Git ،IDE‌ها، کنوانسیون‌های نامگذاری و مشکلات پشتیبانی ویندوز بحث می‌کند.

اگر از جنبه تجاری آن به کد نویسی علاقه مند هستید یا اگر به دنبال یک سری از نکات کوتاه برای پروژه بعدی خود هستید، می‌توانید این وبلاگ کد نویسی نوشته شده با قلمی عالی و ساده را ببینید. Bernhardsson همچنین در زمینه وسیع‌تری که به برنامه نویسان مربوط می‌شود، از جمله نرخ تبدیل یا SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس)، به حل مشکلات می‌پردازد.

۴. My Programming Blog

۴ معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما.jpg

این وبلاگ شامل پست‌هایی درباره نکات، تکنیک‌ها و میانبرهای مربوط به برنامه نویسی است. و شامل آموزش‌های C ،Java ،PHP ،Python و Ruby on Rails است. این وبلاگ در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده است و هدف آن کمک به افراد در کشف ابزارهای برنامه نویسی و توسعه آن‌ها است.

بنیانگذار این وبلاگ، کار سایت خود را با چند یادداشت و سوال ساده که در کلاس‌های دانشگاهی خود جمع کرده بود، آغاز کرد. این پست‌ها به شدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند و سرانجام، وبلاگ شخصی وی به محیطی چند منظوره برای نقد و بررسی‌های برنامه نویسی، اسنیپت‌ها و آموزش‌ها تبدیل شد.

۵. David Walsh Blog

5 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

David Walsh یک بلاگر معروف در دنیای برنامه نویسان است. در اصل، او یک برنامه نویس نرم افزاری است که برای Mozilla، غول فناوری کار می‌کند. اگر تا به حال تلاش کرده‌اید که در مورد ساخت وب اطلاعاتی کسب کنید، حتماً به گزارشات و مطالب گام به گام Mozilla Developer Network (MDN) برخورده‌اید.

David Walsh نقش بسزایی در تقویت آن وب سایت داشت. بنابراین، با توجه به تخصص و تجربه وی در زمینه ساخت وب، مطمئناً می‌توانید چیزهای زیادی از وبلاگ وی بیاموزید.

۶. وب سایت برنامه نویسی SoloLearn

6 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

SoloLearn یک جامعه آنلاین با رشد بسیار سریع است که به کد نویسی اختصاص داده شده است و بیش از ۲۲ میلیون زبان آموز در سراسر جهان دارد که نحوه کد نویسی با استفاده از وب سایت خود را یاد می‌گیرند.

موضوعاتی که این وبلاگ برنامه نویسی پوشش می‌دهد چیست؟ با استفاده از این پلتفرم می‌توانید بیش از ۱۰ زبان برنامه نویسی را به صورت رایگان یاد بگیرید. پست‌های مربوط به Python ،HTML ،CSS ،JavaScript ،C ++ ، Java ،PHP ،SQL ،Ruby ،JQuery ،C # ،Swift و موارد دیگر در این مجموعه گنجانده شده است!

ویژگی‌های خاص کد نویسی در این سایت چیست؟ ویژگی اصلی این سایت این است که بهترین محتوای تولید شده توسط کاربر، با پشتیبانی در همان زمان را با هم ارائه می‌دهد. برای تقویت کردن مهارت‌های رمزگذاری خود، می‌توانید از اتاق‌های گفتگوی آن‌ها برای برقراری ارتباط با دیگر برنامه نویسان استفاده کنید.

۷. Web Designer Depot

7 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

اگر به ساخت وب و طراحی وب علاقه دارید، باید خواندن این وبلاگ را در لیست خود قرار دهید. Web Designer Depot موضوعات مختلفی را شامل می‌شود، از کد نویسی از سمت سرور backend گرفته تا کاربردی بودن و طرح بندی Frontend.

برای کمک به برنامه نویسان برای درک بهتر برنامه نویسی که باعث عملکرد وب می‌شود، چندین مقاله و آموزش نرم افزار در این وب سایت موجود است. در این وبلاگ مواردی از قبیل نیاز به وب هاستینگ و طراحی و توسعه عناصر مورد بحث قرار می‌گیرد.

۸. وب سایت برنامه نویسی Coding Horror\

8 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

بسیاری از خوانندگان از این وبلاگ بسیار لذت می‌برند. این وبلاگ از آنجا که یک وبلاگ ساده و صمیمی و با زبان طنز است، در مورد چالش‌ها و اتفاق‌های عجیب ساخت نرم افزار، فضای آن و نحوه ارتباط برقرار کردن (یا نکردن) آن با دنیای تجارت، در این لیست قرار دارد.

از سال ۲۰۰۴، در حال فعالیت بوده است. این وبلاگ توسط Jeff Atwood، خالق Stack Overflow نوشته شده است. Jeff به روشی هوشمندانه به برنامه نویسی نگاه می‌کند، و در صورتی که نیاز به انگیزه داشته باشید، می‌تواند نگاهی جالب و مهیج نسبت به دنیای فناوری به شما بدهد.

۹. Real Python

9 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

Python زبانی بسیار کاربردی است، به این معنی که شما می‌توانید از Python برای ساخت برنامه‌های تلفن‌های هوشمند، بازی‌ها، وبلاگ‌ها، نرم افزارهای تعبیه شده و حتی پروژه‌های یادگیری ماشین استفاده کنید.

همانطور که از نام آن پیداست، Real Python یک وب سایت برنامه نویسی است که تنها بر ارائه آموزش‌ها و دوره‌های زبان برنامه نویسی Python با کیفیت بالا متمرکز شده است. امروزه، در مدارس مختلفی در سراسر جهان، Python به عنوان زبان برنامه نویسی اول آموزش داده می‌شود. اگر تازه شروع کرده‌اید، ما اکیداً پیشنهاد می‌کنیم که از این وب سایت بازدید کنید و دستورالعمل‌های گام به گام آن‌ها را دنبال کنید.

۱۰. وب سایت برنامه نویسی CSS Tricks

10 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

یکی دیگر از وبلاگ‌های بسیار مشهور برنامه نویسی و آموزش توسعه وب که توسط Chris Coyier در سال ۲۰۰۷ توسعه یافته و نوشته و حمایت شده است، CSS Tricks است. هنگام راه اندازی، این وبلاگ برنامه نویسی تنها بر اصول بسیار مهم CSS تمرکز داشت. اما اکنون همه موارد مربوط به ساخت وب و طراحی وب را پوشش می‌دهد.

در اینجا برخی از مواردی که در این وبلاگ پیدا خواهید کرد:

  • CSS
  • JavaScript
  • Frontend
  • Backend

چه خصوصیاتی این وبلاگ را برای کدنویسی خاص می‌کند؟ بزرگترین مزیت این وب سایت برنامه نویسی این است که شما همچنین می‌توانید از طریق صفحه شغلی آن‌ها، مشاغل مربوط به برنامه نویسی را پیدا کنید. همچنین می‌توانید به سایت آنلاین آن‌ها دسترسی داشته باشید، و می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و توانایی‌های خود را به اشتراک بگذارید.

۱۱. NSHipster

11 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

وبلاگ NSHipster مکانی است که حتما باید توسط کسانی که در فضای Objective-C کد نویسی می‌کنند و می‌خواهند نکات کمیاب و مفیدی در مورد این زبان پیدا کنند، مشاهده و بررسی شود. این وبلاگ Swift و Cocoa را برای تجزیه و تحلیل دقیق همه موارد مربوط به Mac، در بر می‌گیرد. مطمئناً باید این وبلاگ را به feed RSS خود اضافه کنید چه یک توسعه دهنده فناوری و برنامه برای محصولات Mac هستید یا iOS، زیرا می‌توانید داده‌های جالبی را به صورت هفتگی پیدا کنید.

آیا در یافتن RSS reader مشکلی دارید؟ elink RSS reader جایی است که شما می‌توانید در همه این وبلاگ‌ها اشتراک داشته باشید و همه اخبار را در یک مکان دریافت کنید!

۱۲. وب سایت برنامه نویسی W3Schools

12 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما12 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

W3Schools یک وب سایت برنامه نویسی استثنایی برای آموزش برای مبتدیان است. W3S Schools راهنماها و منابعی را برای زبان‌های توسعه وب ارائه می‌دهد که بیش‌تر شامل برنامه نویسی وب می‌شود، مانندHTML ، CSS ،JavaScript ،PHP ،SQL و JQuery.

این سایت از سال ۱۹۹۸ در حال فعالیت است و معتقد است که یادگیری را تا آنجا که ممکن است، آسان می‌کند. آموزش‌ها با اصول پایه‌ای و ساده شروع می‌شوند و به سمت سطوح بالاتر می‌رود.

‍۱۳. Golang Programs

13 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

Go یک زبان برنامه نویسی است که توسط مهندسان تکنولوژی Google طراحی شده است. عملکرد آن بسیار بالاتر از سایر زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا است. به همین دلیل برنامه نویسان علاقه دارند Go را به پشته نرم افزار خود اضافه کنند.

اگر به تازگی با Go آشنا شدید، این وب سایت برنامه نویسی به شما کمک می‌کند تا سریع کار خود را شروع کنید. آن‌ها ویدیوهایی مناسب برای افراد مبتدی و مراجعی که به صورت حرفه‌ای نوشته شده‌اند، دارند. همچنین هر از چند گاهی توضیحات و راه حل‌هایی را برای موضوعات مختلف مشاهده خواهید کرد که یک روش عالی برای یادگیری زبان برنامه نویسی Go است.

نکاتی برای برنامه نویسان مبتدی

تقاضای برنامه نویسی و کد نویسی هر روزه رو به افزایش است. برنامه نویسی و ساخت نرم افزار امروزه به یک تجارت میلیارد دلاری تبدیل شده است. جدا از لیست بهترین وبلاگ‌ها و وب سایت‌های برنامه نویسی، که در بالا مشاهده کردید، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که به شما در تسلط بر مهارت‌های کد نویسی کمک می‌کند!

  • با اصول پایه شروع کنید: بسیار مهم است که ابتدا اصول پایه‌ای را در هر زبان برنامه نویسی یاد بگیرید. وقتی اصول اولیه را به درستی درک کنید، یادگیری زبان برنامه نویسی برای شما بسیار ساده خواهد شد.
  • پیدا کردن یک دوست برنامه نویس: داشتن یک همراه که خواسته‌های مشترکی با شما در زمینه کد نویسی دارد، یکی از بهترین راه‌ها برای تمرین برنامه نویسی و کد نویسی است. همچنین می‌توانید با همسایگان، همکاران اداری یا دوستان دانشگاه خود در این زمینه ارتباط برقرار کنید، یا می‌توانید از گروه‌های آنلاین برای یافتن دوست برای برنامه نویسی استفاده کنید.
  • کد نویسی دستی: اگر می‌خواهید زبان‌های برنامه نویسی را تا سطوح پیشرفته یاد بگیرید، تنها راه موفقیت آمیز نوشتن کد به صورت دستی است.
  • یادگیری با تمرین: برای یادگیری نحوه کد نویسی، بسیاری از برنامه های آنلاین رایگان، فیلم ها، راهنماها و غیره را پیدا خواهید کرد، اما تنها در صورت شروع به انجام این کار، قادر خواهید بود کد نویسی کنید. برای آموزش خود می‌توانید از سایت‌های رایگان برنامه نویسی استفاده کنید و حتی برای شروع کدنویسی از نرم افزارهای آموزشی آن‌ها استفاده کنید.
  • تا آنجا که می‌توانید به دنبال دوره‌ها باشید: یک پلتفرم چیزی به شما یاد می‌دهد و پلتفرم‌های دیگر چندین نکته و ترفند کدنویسی دیگر را به شما آموزش می‌دهند، بنابراین هنگام شروع کار، مطمئن شوید که وقت خود را صرف جستجوی هرچه بیش‌تر دوره‌ها می‌کنید.

چرا هر برنامه نویس باید یک وبلاگ راه اندازی کند؟

14 معرفی 13 وبلاگ و وب سایت برنامه نویسی برای بهبود مهارت های کد نویسی شما

خوب، راه اندازی یک وبلاگ می‌تواند از جهات مختلفی برای شما مفید باشد. در اینجا برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم!

  • افزایش مهارت‌های فنی شما: تدریس شما را ترغیب می‌کند که در مورد موضوعاتی که تدریس می‌کنید نکات بیش‌تری یاد بگیرید، که نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای خودتان نیز مفید است. راه اندازی یک وبلاگ برنامه نویسی تا حدودی به آموزش نزدیک است، زیرا می‌توانید در وبلاگ خود به همه افراد در سراسر جهان درباره برنامه نویسی و علوم کامپیوتر آموزش دهید.
  • داشتن درآمد جانبی: چه کسی درآمد اضافی را دوست ندارد؟
  • ایجاد نام تجاری: وبلاگ شما دسترسی به فرصت‌های جدید شبکه و صنعت را برای شما آسان می‌کند که در حالت عادی آن‌ها را کشف نمی‌کردید.
  • بیان بهتر ایده‌های شما: این را باور کنید یا نه، اما آینده شما در برنامه نویسی به نحوه تعامل و ارائه نظرات شما بستگی دارد. پس چرا این کار را توسط وبلاگ کد نویسی خود انجام نمی‌دهید!

وب سایت برنامه نویسی | سخن پایانی

هدف از این پست ارائه بهترین وبلاگ‌ها و وب سایت‌های برنامه نویسی است، با این هدف که بهترین ابزارهایی که می‌توانید برای افزایش توانایی کد نویسی خود استفاده کنید، پیدا کنید.

حتی اگر در برنامه نویسی تازه کار باشید، می‌توانید با استفاده از وبلاگ‌های برنامه نویسی و وب سایت‌های ذکر شده در بالا، توانایی برنامه نویسی و ساخت وب خود را افزایش دهید.

تنها راه افزایش توانایی‌های برنامه نویسی و مهارت‌های کد نویسی این است که هر روز کد نویسی کنید و هر چه سریع‌تر شروع به انجام آن کنید.

اکنون نوبت شماست که این وب سایت‌ها را دنبال کنید و مهارت‌های برنامه نویسی خود را به سطح بالاتری برسانید!

حال که با بهترین وب سایت های برنامه نویسی آشنا شدید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا کارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT