تفاوت سیستم امتیاز بندی مهاجرت کانادا و انگلستان

تفاوت سیستم امتیاز بندی مهاجرت کانادا و انگلستان

زمان مطالعه 3 دقیقه

هنگامی که انگلیس در اوایل سال جاری سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیاز را اعلام کرد، مقایسه‌هایی با سایر کشورهایی که از سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیاز استفاده می‌کنند انجام شد. یکی از کشورهایی که سال‌هاست از سیستم امتیاز بندی مهاجرت برای صدور ویزای مهاجرت استفاده می‌کند کانادا است. برای مقایسه سیستم‌های مهاجرت و تفاوت‌های آن، اجازه دهید به سیستم مبتنی بر امتیاز انگلستان نگاهی بیندازیم.

سیستم مبتنی بر امتیاز انگلستان

1 تفاوت سیستم امتیاز بندی مهاجرت کانادا و انگلستان

بر اساس سیستم جدید، افرادی که می‌خواهند به انگلستان مهاجرت هستند باید معیارهای مختلفی را داشته باشند. متقاضیان مهاجرت بر اساس فاکتورهایی از جمله صلاحیت، مهارت‌های خاص، حقوق و یا حرفه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. کسانی که ۷۰ امتیاز لازم را کسب کنند واجد شرایط دریافت ویزا خواهند بود. متقاضیان بر اساس مهارت‌های زبان انگلیسی و یک پیشنهاد شغلی در انگلیس متناسب با مدرک تحصیلی آن‌ها از یک اسپانسر مورد تایید، ۵۰ امتیاز کسب می‌کنند.

برای بدست آوردن ۲۰ امتیاز باقیمانده، باید معیارهای دیگری را داشته باشند که شامل حداقل دستمزد یا پیشنهاد شغلی در بخشی که کمبود نیروی کار وجود دارد یا دارا بودن دکترای تخصصی در زمینه کاری است.

تفکیک ۷۰ امتیاز مورد نیاز:

  • پیشنهاد کار از طرف اسپانسر تأیید شده (۲۰ امتیاز)
  • شغلی با سطح مهارت مربوط (۲۰ امتیاز)
  • دانش زبان انگلیسی (۱۰ امتیاز)
  • شغل دارای حقوق ۲۳،۰۴۰ الی ۲۵،۵۹۹ پوند (۱۰ امتیاز)
  • شغل بیش از ۲۵،۶۰۰ پوند (۲۰ امتیاز)
  • شغل جز مشاغل مورد نیاز (۲۰ امتیاز)
  • متقاضی دارای مدرک دکترا (۱۰ امتیاز)
  • متقاضی دارای مدرک دکترای علوم، فناوری، ریاضیات و مهندسی (۲۰ امتیاز)

سیستم‌های مبتنی بر امتیاز انگلستان و کانادا شباهت و تفاوت‌هایی وجود دارد که ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

سیستم امتیاز بندی مهاجرت کانادا

2 تفاوت سیستم امتیاز بندی مهاجرت کانادا و انگلستان

سیستم مهاجرتی کانادا برای مهارت‌های خاص، مشاغل مورد نیاز امتیازاتی اختصاص می‌دهد، همچنین فاکتورهای دیگری مانند سابقه کار، سن و سازگاری متخصصان دارای مهارت بالا که متقاضی اقامت دائم (PR) هستند را نیز در نظر می‌گیرد.

متقاضیان مهاجرت می‌توانند مشخصات خود را از طریق سیستم Express Entry تحت برنامه Federal Skilled Worker (FSWP) ثبت و ارسال کنند. برای واجد شرایط بودن برای درخواست، متقاضیان باید حداقل ۶۷ امتیاز را با توجه به معیارهای زیر کسب کنند:

  • مهارت‌های زبان (حداکثر ۲۸ امتیاز)
  • سابقه کار (حداکثر ۱۵ امتیاز)
  • تحصیلات (حداکثر ۲۵ امتیاز)
  • سن (حداکثر ۱۲ امتیاز)
  • دعوتنامه شغلی کانادا (حداکثر ۱۰ امتیاز)
  • سازگاری (حداکثر ۱۰ امتیاز)

تفاوت سیستم امتیاز بندی مهاجرت کانادا و انگلستان

3 تفاوت سیستم امتیاز بندی مهاجرت کانادا و انگلستان

بر خلاف انگلیس برای واجد شرایط بودن مهاجرت به کانادا در طبقه اقتصادی، نیازی به پیشنهاد کار یا مقدار مشخص دستمزد نیست.

داوطلبان با سابقه کار در هر شغل تخصصی واجد شرایط درخواست اقامت دائم کانادا از طریق برنامه سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) هستند. کانادا هم مسیر مهاجرت اقتصادی فدرال و هم استانی را دارد و هرکدام شرایط و معیارهای خاص خود را دارند. برخی از برنامه های استانی (PNP) در شغل‌های متناسب با نیازهای شغلی آن استان در دسترس متقاضیان قرار دارد.

سیستم جامع امتیاز بندی اکسپرس اینتری یا CRS جایگاه یک متقاضی را در استخر Express Entry تعیین می‌کند و هر دو تجربه کار تمام وقت و پاره وقت متقاضی را در یک شغل تخصصی در نظر می‌گیرد.

از آنجایی که کانادا جمعیت کم و نیروی کار مسن دارد، تلاش می‌کند تا دسترسی هرچه بیشتر مهاجران به مشاغل و وضعیت روابط عمومی را آسانتر کند. کانادا مهاجران را عاملی برای رشد اقتصادی می‌داند و مسیرهای مهاجرتی متعددی را برای کمک به متقاضیان ارائه می‌دهد. در واقع مهاجران مهارت‌های متنوعی را وارد کشور می‌کنند و می‌توانند بخش‌های مختلف صنعت کانادا کمک کنند.

سیستم مبتنی بر امتیاز انگلستان متمرکز بر جذب‌برترین مهاجران به کشور است که می‌توانند در توسعه اقتصاد سهیم باشند. این برنامه جدید مهاجرتی اطمینان خواهد داد که فقط مهاجران با صلاحیت بالا ویزا می‌گیرند و به هر متقاضی فرصت عادلانه ارائه می‌دهد.

هدف این سیاست پایان دادن به وابستگی به نیروی کم مهارت از خارج از کشور و ترغیب کارفرمایان برای آموزش افراد برای چنین مشاغلی است.

حال که با تفاوت سیستم امتیاز بندی مهاجرت کانادا و انگلستان آشنا شدید می‌توانید از خدمات تعیین وقت سفارت برای امور مهاجرت و ثبت نام آزمون‌های بین المللی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT