مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس | کدام صرافی برای ایرانیان بهتر است؟

زمان مطالعه 19 دقیقه

بایننس و کوین ‌بیس در صدر فهرست بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان از نظر حجم و تعداد کاربران قرار دارند. هر دوی این پلتفرم ها مبتنی بر مبادله کریپتو بوده و به کاربران امکان خرید، فروش و انجام معاملات ارزهای دیجیتال را در بازارهای مالی می دهند. با این حال، خیلی از افرادی که به تازگی معامله ارزهای دیجیتال را شروع کرده اند و یا سرمایه گذاری های بلند مدت را در این زمینه انجام می دهند، به طور دقیق از تفاوت های بین صرافی بایننس و کوین بیس آشنایی ندارند. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان به معامله گران توصیه می کنند تا اطلاعات خود را در زمینه هر دوی این پلتفرم ها بالا ببرند تا بتوانند بهترین بستر معاملاتی را با توجه به نوع معاملات و نیازهای خود فراهم آورند. در این مطلب، قصد داریم تا نسبت به مقایسه بایننس و کوین بیس بپردازیم و ویژگی های خاص هر یک از این پلتفرم های معاملاتی را بررسی نماییم. برای آشنایی با صرافی های بایننس و کوین بیس در ادامه همراه اول پرداخت باشید. 

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

زمانی که قصد مقایسه بایننس و کوین بیس را داریم باید بدانیم که این دو صرافی شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند، در واقع هر دو از خرید و فروش ارزهای دیجیتال و اشتراک آنها پشتیبانی می کنند، همچنین هر دو کیف پول رمز نگاری شده، منابع آموزشی و موارد دیگر را در اختیار معامله گران قرار می دهند.

از طرفی، باید در نظر داشته باشید که هر دوی این پلتفرم ها دارای باگ و خرابی در بعضی بخش ها و فرآیند ها هستند و با وجود همه این موارد، در بین بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشند. بایننس دارای یک رابط معاملاتی پیشرفته است که برای معامله گران فعال و روزانه بسیار مناسب می باشد، در حالی که کوین بیس با استفاده از سبک تک کلیکی و رابط کاربری ساده، می تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاران مبتدی به شمار بیاید. 

بایننس بیش از 600 رمز ارز ارائه می دهد و کارمزد تراکنش کمتری (0.1% حداکثر) نسبت به کوین بیس دارد، همچنین این صرافی از انواع نمودار های جامع تحلیل گری، شاخص های فنی و ابزار مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل تکنیکال برخوردار است که کار را برای معامله گران روزانه و فعال بسیار راحت می کند.  با این حال، کاربران در زمینه انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر خود با محدودیت هایی رو به رو خواهند بود. 

پلتفرم کوین بیس در مقایسه با بایننس کارمزد معاملاتی بالاتری دارد. اما نکته مثبت در اینجا این است که رابط کاربری کوین بیس برای مبتدیان راحت تر است. همچنین، یک پلتفرم با نام Coinbase Pro به صورت مجزا برای کارمزدهای کمتر (0.6% حداکثر) و نمودار قیمت نیز وجود دارد، اما هنوز به اندازه کارمزدهای Binance مناسب نبوده و از نمودار های تحلیلی کمتری برخوردار است. 

یکی از تفاوت های اصلی در بین بایننس و کوین بیس این است که بایننس هم معاملات نقطه ای (SPOT) و هم معاملات حاشیه ای ( (Margin Trading یا باز کردن یک موقعیت خرید یا فروش بر روی لوریج را به معامله گران ارائه می دهد و در کوین بیس امکان انجام معاملات آتی بلند مدت وجود ندارد. در نتیجه، بایننس برای معامله گران با تجربه تر پیشنهاد می شود و اگر در زمینه معامله گری تازه کار هستید، می توانید کار خود را از ابتدا با Coinbase و Coinbase Pro شروع کنید. 

نگاهی بر تاریخچه بایننس و کوین بیس 

بایننس که در سال 2017 توسط Changpeng Zhao راه اندازی شد، این صرافی از همان ابتدا توانست به سرعت در بین معامله گران شناخته شده و به یکی از برترین صرافی های ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان تبدیل شود. در واقع، بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم است.

این صرافی در مقایسه با سایر صرافی های ارزهای دیجیتال، لیست متنوع تری را از ارزهای دیجیتال ارائه می دهد. در حال حاضر، صرافی بایننس میزبان بیش از 600 ارز دیجیتال است و خدمات خود را به معامله گران بیش از 180 کشور ارائه می دهد.  Binance US (در دامنه Binance.us) به عنوان یک وب‌ سایت مجزا کار می کند که عملکرد آن با مقررات دولتی و بین المللی مطابق است.

از طرفی صرافی Coinbase نیز در سال 2012 توسط برایان آرمسترانگ و فرد اهرسام راه اندازی شد و تقریباً یک دهه است که عملیاتی شده است. Coinbase به دلیل رابط کاربری آسان در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر، از محبوب بسیاری برخوردار بوده و مورد اعتماد سرمایه گذاران و معامله گران است و برای معامله سهام های بازار NASDAQ به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

صرافی کوین بیس بیش از 100 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، سولانا و دوج کوین را برای معاملات ارائه می دهد و برخلاف بایننس، این پلتفرم در درجه اول خدمات مربوط به معادلات ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می دهد.

یکی از زمینه هایی که کوین بیس می تواند در آن از بایننس جلو بزند، هزینه ها و کارمزد های معاملات می باشد. در واقع، کوین بیس دارای کارمزدهای پایین ترین است و تنها حدود 0.5٪ برای معاملات بازار دریافت می کند و در مقابل بایننس بالاتر از 0.10٪ را دریافت می کند. این در حالی است که چندین سال پیش این پلتفرم برای ثبت سفارشان به صورت رایگان استفاده می شد که متأسفانه دیگر این‌طور نیست.

شباهت دیگر پلتفرم های بایننس و کوین‌ بیس در این است که هر دو امکان استیکینگ را برای معامله گران فراهم می کنند، با استفاده از این قابلیت می‌توانید با کمک به امنیت شبکه، سود ارزهای دیجیتال خود را به دست آورید.

ارزهای دیجیتال قابل معامله در بایننس و کوین بیس

بایننس برای معامله گران این فرصت را فراهم آورده تا بتوانند بیش از 600 ارز دیجیتال را مبادله کنند،  از سوی دیگر کوین بیس دارای بیش از 100 ارز در پلتفرم اصلی خود و نزدیک به 50 ارز دیجیتال در Coinbase Pro می باشد.همچنین هر دوی این پلتفرم ها از به روز ترین ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند و می توانید ارزهایی از جمله ارز دیجیتال متاورس را در آن ها پیدا کنید.  همین امر در مورد تعداد ارزهای فیات پشتیبانی شده نیز صادق است؛ در واقع Coinbase تنها از USD، GBP و EUR پشتیبانی می کند، اما بایننس از 18 ارز فیات مانند HKD، INR، AUD و به علاوه ارزهایی که در Coinbase وجود دارد، پشتیبانی می کند.

به دلیل افزایش تعداد ارزهای دیجیتال موجود در هر پلتفرم، نمی توان گفت که کدام ارزها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند با این حال، پر کاربردترین ارزهای دیجیتال در هر دو صرافی شامل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، Dogecoin (DOGE)، کاردانو (ADA)، Polygon (MATIC)، لایت کوین (LTC) و برخی ارزهای جدیدی که در سال 2022 عرضه شدند، می باشند. 

برای اطلاع از محبوب ترین ارزهای هر صرافی می توانید زمانی که پلتفرم صرافی مورد نظر خود را دانلود کردید در صفحه اصلی همه جفت ارزهای معاملاتی را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید و پس از آن خواهید دید که کدام ارزها در صدر قرار دارند. صرافی کوین‌ بیس به شما این امکان را می ‌دهد تا ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را با حداقل مبلغ ۲ دلار خریداری کنید، در حالی که بایننس حداقل مبلغ سفارش ۱ دلاری را به شما پیشنهاد می دهد.

انواع حساب های معاملاتی در صرافی بایننس و کویت بیس

صرفی بایننس و کوین بیس هر یک دارای محدودیت ها و یا مزایایی در زمینه ارائه انواع حساب های معاملاتی دارند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین موضوعات قبل از شروع کار با هر یک از این صرافی ها این است که با انواع حساب های معاملاتی موجود آشنا باشید. در ابتدا باید بدانید که صرفی بایننس دارای یک حساب معاملاتی اصلی است که همه معامله گران می توانند آن را به صورت آنلاین و رایگان در دسترس داشته باشند. برای معامله در زمینه ارزهای دیجیتال، حداقل سپرده مورد نیاز 10 دلار مورد  است. با این حال، صرافی بایننس برای برخی از کشورها خدمات محدودتری را ارائه می دهد. 

اما در مقابل، چنین محدودیت هایی در Coinbase وجود ندارد. در صورت استفاده از این صرافی شما می توانید از هر منطقه ‌ای که در آن زندگی می کنید، یک حساب معاملاتی ایجاد کنید و شروع به فعالیت نمایید. اما از نظر برداشت صرافی کوین بیس، در برخی از کشورها خدمات محدودتری را ارائه می دهد.  یک حساب استاندارد Coinbase به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می دهد اما دسترسی به ابزارهای پیشرفته معاملاتی در این صرافی محدود خواهد بود.

برای دسترسی به پلتفرم معاملاتی پیشرفته کوین بیس، داشتن یک حساب Coinbase Pro امری ضروری است. این حساب دارای کارمزد 0.6% در هر معامله می باشد که با افزایش حجم معاملات کاهش می یابد. علاوه بر این، برای دسترسی به پیشرفته ‌ترین ابزارهای فنی که پلتفرم اصلی ارائه می‌ کند، می ‌توانید یک حساب Coinbase Prime بسازید، این حساب بیشتر برای معامله گران نهادی و سرمایه گذاران شرکتی مورد استفاده قرار می گیرد. 

کارمزد بایننس در مقابل کارمزد کوین بیس

بایننس و کوین‌ بیس، هر دو در محاسبه کارمزد ها از ساختاری مشابه استفاده می کنند؛ این ساختار با عنوان سازنده و گیرنده شناخته می شود و به این معنی است که سازندگان کسانی هستند که نقدینگی را به بازار اضافه می کنند، در حالی که گیرندگان نقدینگی را از بازار خارج می کنند. در نتیجه، کارمزدها متناسب با حجم و نوع انجام معاملات تعیین می‌ شوند.

بایننس برای تراکنش های کمتر از 50000 دلار، کارمزد تراکنش 0.10% را بنابر سیستمی که اشاره کردیم،  دریافت می کند. این کارمزد به صورت غیر مستقیم نسبت به ارزش سفارش کاهش می یابد. همچنین انتقال فیات از حساب بانکی بایننس کاملاً رایگان می باشد، اما در زمان هایی که تراکنش شما از طریق کارت نقدی انجام ‌شود، کارمزدی معادل 1.8٪ از ارزش معاملات در صرافی اصلی و 4.5٪ در Binance US دریافت می شود.

در صورت معامله در بستر Coinbase، باید بدانید که برای تراکنش های کمتر از 200 دلار، کارمزد ثابتی از 0.99 تا 2.99 دلار دریافت می شود و برای معاملاتی با تراکنش بیشتر، 0.5% کارمزد تراکنش (برای تراکنش‌های تا 10000 دلار) همراه با هزینه تسهیلات دریافت می ‌شود.

هزینه های مربوط به تسهیلات بسته به روش پرداخت متفاوت است. پلتفرم کوین بیس، 3.99 درصد برای خرید با کارت اعتباری، 1.49 درصد برای کیف پول کوین بیس یا خرید از طریق حساب بانکی و 10 دلار برای واریز و 25 دلار برای برداشت دریافت می کند.

تجربه کاربری بایننس در مقابل تجربه کاربری کوین بیس

وقتی صحبت از تجربه کاربر به میان می آید، می توان گفت که بایننس و کوین بیس در این زمینه شباهت های بسیاری دارند، با این حال ممکن است در زیبایی شناسی تفاوت هایی داشته باشند.

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

بایننس دارای یک رابط کاربری ساده با عملکرد سریع می باشد، در واقع شما می توانید با وارد شدن به پلتفرم سریعا به داشبورد حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. در داشبورد شخصی خود می توانید تمامی اطلاعات لازمی را که برای تصمیم گیری در مورد خرید و فروش و یا سرمایه گذاری بر روی ارزهای مختلف نیاز دارید را به سرعت دریافت کنید. در بالای صفحه اصلی، آمار و ارقام مربوط به همان روز قرار گرفته اند که اطلاعات لازم را در عرض چند ثانیه در اختیار شما قرار می دهند این اطلاعات شامل هایلایتی از کوین های برتر، ارزهای دیجیتال جدید و لیستی از ارزهای دیجیتالی معامله شده بر اساس حجم می باشد. 

همچنین در این صفحه داشبوردی در اختیار خواهید داست که اطلاعات مربوط به هر ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار می دهد. این موارد شامل آخرین قیمت، درصد تغییر قیمت در 24 ساعت گذشته، حجم معاملات 24 ساعته و ارزش بازار یک ارز است. داشبورد شامل فیلترها و ابزارهای مرتب ‌سازی مختلفی است که به کاربر کمک می ‌کند تا قادر باشد آن را بر اساس اولویت و نیاز خود شخصی‌سازی کند. در کل، فرآیند باز کردن یک حساب کاربری و خرید رمز ارز در بایننس بسیار یکپارچه است. همچنین این رابط کاربری خوب بایننس یکی از دلایل محبوبیت آن به شمار می رود. 

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

از طرفی داشبورد Coinbase تقریباً مشابه بایننس است. در واقع به استثنای نمودار قیمت اکثر ویژگی های این دو داشبورد مانند یکدیگر هستند. نمودار قیمت یک نمایش گرافیکی از حرکت قیمت یک ارز دیجیتال را نشان می دهد که در کوین بیس می توانید آن را مشاهده نمایید.  هر دو پلتفرم دارای یک رابط کاربری ساده و قابل درک هستند که به آسان کردن تصمیم خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به ویژه برای مبتدیان کمک می کند. نمودارهای قیمت Coinbase از قالب نمودار خطی استفاده می کنند، از طرفی اگر با نمودارهای شمعی راحت تر هستید می توانید از نسخه Coinbase Pro این صرافی استفاده کنید.

فرآیند خرید ارز دیجیتال  با Coinbase نیز بسیار ساده است؛ پس از راه ‌اندازی حساب کاربری خود در این صرافی، کافی است روی انجام معاملات  کلیک کنید تا فرم سفارش به شما نمایش داده شود. اکنون، مبلغ معادل ارز دیجیتالی را که می خواهید بخرید را وارد کنید و پس از انتخاب روش پرداخت، گزینه خرید را فشار دهید و تمام! شما فوراً ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کرده اید.

اپلیکیشن های موبایل بایننس و کوین بیس

Binance و Coinbase هر دو دارای یک اپلیکیشن تلفن همراه در Playstore و AppStore هستند. این برنامه ها به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته اند و به ترتیب بیش از 50 میلیون و 10 میلیون دانلود دارند.

اپلیکیشن Binance همان عملکرد بالای وب سایت را به کاربران ارائه می دهد و جذابیت و زیبایی بسیاری را به همراه دارد که فضایی اعتماد بخش را به کاربر القا می کند. تمام ابزارهای لازم برای انجام تراکنش در اپلیکیشن موجود است. همچنین اپلیکیشن موبایل بایننس امکان معامله واریز توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را فراهم کرده و کیف پول Coinbase نیز از ذخیره NFT نیز پشتیبانی می کند. 

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

در زمینه بررسی اپلیکیشن بایننس نسبت به اپلیکیشن کوین بیس باید بگوییم که تفاوت عمده بین این دو اپلیکیشن وجود دارد و یکی از آن ها این است که کوین بیس دارای 2 اپلیکیشن می باشد، یکی از این اپ ها رابط کاربری ساده و آسانی را ارائه می دهد و یکی انتخاب بسیار عالی برای مبتدیان و سرمایه گذارانی است که به صورت طولانی مدت سرمایه گذاری می کنند. از سوی دیگر، برنامه اپلیکیشن دوم یعنی Coinbase Pro با این هدف طراحی شده است تا برای معامله گران ارزهای دیجیتال فضایی بسیار مفید را همراه با امکانات و آپشن های ویژه ارائه کند. در این اپلیکیشن می توانید از ابزارهای پیشرفته، نمودارهای عمیق و داده های دقیق بازار و همه چیزهایی که یک معامله گر فعال به آن نیاز دارد را در اختیار داشته باشید.

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

با این حال، یکی از باگ هایی که در اپلیکیشن موبایل کوین بیس می توان به آن اشاره کرد این است که جا به جایی بین صفحه های مختلف کمی دشوار است و می تواند در مواقعی که قصد استفاده سریع دارید کمی ناخوشایند به نظر برشد و بنابراین می توان گفت که در زمینه راحتی استفاده از اپلیکیشن موبایل، صرافی بایننس می تواند برنده نهایی باشد. 

ابزارها ویژگی های معاملاتی در Binance و Coinbase

ابزارها ویژگی های متنوع معاملاتی می توانند به شما در زمینه کاهش خط‌های معاملاتی کمک بسیاری کنند، یکی از مهم‌ترین این ابزارها نمودار های تحلیل تکنیکال می باشد. بایننس برای کمک به معامله گران در زمینه تجزیه و تحلیل معاملاتی، از چندین ویژگی در نمودارهای تحلیل تکنیکال خود استفاده می کند. مهم‌ترین این ویژگی ها نمودارهای شمعدانی، نمودارهای عمقی، انتخاب فاصله زمانی و ابزارهای ترسیم هستند. همه این ویژگی ها امکان ایجاد یک رابط کاربری شخصی برای تحلیل تکنیکال (TA) را فراهم می کند.

علاوه بر این، پلتفرم بایننس ویژگی‌های مفصلی مانند بیش از 100 شاخص فنی از جمله قیمت متوسط، حجم، میانگین متحرک و باز کردن و بستن روزانه معاملات یا هر بازه زمانی دیگری را که در آن معامله می‌کنید را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین ابزارهای کاربردی متنوعی مانند ابزارهای طراحی، از جمله خطوط روند، چنگال، قلم مو متن گذاری نیز در این صفحه وجود دارند.

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

اگر با نحوه کار Tradingview آشنا هستید، می توانید سریعا با نحوه کار بایننس نیز آشنا شوید چرا که شباهت های بسیاری در بین این دوجود دارند، همه شاخص های این دو پلتفرم به صورت یکپارچه ارائه می شوند، به این معنی که پسوندهای فیبوناچی، EMA (میانگین‌های متحرک نمایی) و موارد دیگر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و اگر هم به ابزار تحلیل تکنیکال نیاز نداشتید می توانید با استفاده از گزینه کلاسیک، محیط کاربری را برای خود شخصی سازی کنید. 

برای نمایش حرکت قیمت در بازار، ابزارهای گرافیکی متعددی در دسترس هستند. این ابزارها شامل نمودارهای میله ای، کندل استیک ها، کندل های Heikin Ashi، نمودارهای خطی و غیره هستند. همچنین، دفترچه سفارش در یک داشبورد جداگانه در وسط سمت راست صفحه قرار می گیرد که حرکت بازار را به شما نشان می دهد. برای انجام معامله و ایجاد یک سفارش خرید و فروش نیازی نیست به تب دیگری بروید زیرا پلتفرم فرم سفارش را در صفحه اصلی خود ارائه می دهد.

اگر چه کوین بیس در همه زمینه ها با بایننس در حال رقابت است، اما در زمینه تحلیل تکنیکال دارای تفاوت های قابل توجهی نسبت به بایننس می باشد.  همانطور که قبلا ذکر شد، کوین بیس دارای دو پلتفرم مجزا است. از همین رو برای دسترسی به نمودارهای تحلیل تکنیکال، باید به پلتفرم پیشرفته Coinbase Pro بروید.

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

نمودارهای تحلیل تکنیکال Coinbase Pro هنوز آن‌قدر دقیق نیست. برای مثال، برخی از نمودارهای تحلیلی آن فقط به دسته های خطی و مدل های شمعدانی محدود می شود. با این حال، شباهت هایی نیز از نظر تحلیل تکنیکال بین این دو پلتفرم وجود دارد؛ یکی از این شباهت ها این است که هر دو پلتفرم دارای نوت بوک ثبت سفارش در صفحه اصلی خود هستند. علاوه بر آن، Coinbase تاریخچه معاملات زنده یک ارز دیجیتال  خاص را نیز نمایش می دهد و به طور کلی می توان گفت که هر دو این صرافی ها با وجود تفاوت هایی که دارند پلتفرم های معاملاتی بسیار مناسبی به شمار می آیند. 

امکان استیکینگ ( Staking ) یا درآمدزایی با استیک کردن رمز ارز در بایننس و کوین بیس

در مورد کار با انواع ارزهای دیجیتال بهتر است بدانید که بیت کوین برای اعتبارسنجی تراکنش های شبکه خود از مکانیزم اثبات کار (PoW) یا استخراج استفاده می کند. از طرف دیگر، اتریوم از پروتکل Proof of Stake به طور هم‌زمان با مکانیسم PoW استفاده می کند. Proof of Stake برای اعتبار سنجی نیاز دارد تا کاربر ارزها دیجیتالی خریداری شده خود را در سبد خود نگهداری کند و یا آن ها را به اشتراک بگذارد، با انجام این کار، به کاربر برای مشارکت خود در حفظ عملکرد شبکه پاداش داده می شود.

بیشتر شبکه‌های بلاک چین مشابه اتریوم، برای اعتبارسنجی بلاک‌ های جدید روی بلاک چین به اعتبارسنجی‌ها وابسته هستند. بایننس و کوین‌بیس، هر دو آپشن هایی را مبتنی بر ارائه سهام و امکانات کسب پاداش‌ برای درآمد غیرفعال در پلتفرم‌های خود ارائه می ‌دهند. اما در بین عملکردهای این دو پلتفرم چندین تفاوت وجود دارد که باید قبل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

صرافی بایننس بر روی بیش از 100 ارز دیجیتال امکان استیکینگ قفل شده را ارائه می دهد که از جمله این ارزهای دیجیتال Solana, Cardano,  و  Polygonمی باشند، در مقابل صرافی کوین بیس تنها استیکینگ 6 ارز دیجیتال را ارائه می دهد که با روی  کار آمدن Cardano این تعداد به 7 عدد ارز دیجیتال در سال 2022 رسیده است. این صرافی در کنار اتریوم، از استیکینگ  کوین ‌های Algorand، Cosmos، Tezos، Cosmos و USD پشتیبانی می ‌کند.

همچنین خوب است بدنید که در ابتدا کوین بیس تنها پلتفرمی بود که امکان اشتراک گذاری اتریوم را روی بلاک چین خود ارائه می کرد، اما اکنون بایننس نیز به آن ملحق شده است. علاوه بر همه خصوصیاتی که تا به این جا اشاره کردیم، بایننس مزیت دیگری را برای آسان تر کردن فرآیند تصمیم و خرید و روش ارزهای دیجیتال ارائه می دهد؛ در حالی که در کوین بیس هنگامی که میخواهید استیکینگ انجام دهید باید مقداری را به عنوان کمیسیون پرداخت کنید، اما بایننس این خدمات را به صورت رایگان ارائه می کند و APY (بازده درصدی سالانه) بالاتری را در اختیار معامله گران قرار می دهد. این برتری بایننس نسبت به کوین بیس باعث شده تا به بک انتخاب عالی برای کاربرانی علاقه‌مند به استیکینگ ارزهای دیجیتال تبدیل شود.  بنابراین در این بخش هم مشخص است که برنده کیست.

آکادمی آموزشی بایننس در مقابل آکادمی آموزشی کوین بیس

برای بسیاری از افرادی که در مسیر کار با ارزهای دیجیتال مبتدی هستند، یافتن تمام مطالب آموزشی در یک مکان بسیار دشوار است و اینجاست که آکادمی بایننس مانند یک نجات دهنده به میدان می آید.

این پلتفرم در همان ابتدا، منابع آموزشی بسیاری را در مورد موضوعاتی مانند بلاک چین، اقتصاد، تاریخچه، DeFi (صرافی بایننس بسیاری از ارزهای دیجیتال ‌DeFi را ارائه می ‌کند)، NFT و موارد دیگر در اختیار علاقه‌مندان قرار می داد. همچنین در کنار ارائه همه این مطالب، سطح دشواری و زمان خواندن هر مطلب را نیز تعیین می کند تا هر فردی بتواند از این مطالب به طور موثر آموزش ببیند. 

این پلتفرم مجموعه‌ای از مقالات تخصصی را در خود جای داده و مفاهیم مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده را با جزئیات توضیح می‌ دهد. Binance دارای یک دوره آموزشی معاملات به صورت رایگان است که در آن دانشجویانی که عملکرد عالی دارند به صورت هفتگی پاداش می گیرند. و برای تکمیل همه این امکانات، کاربران می توانند همه این منابع را در یک برنامه تلفن همراه که هم در اندروید و هم در iOS کار می کند، استفاده کنند. Coinbase پلتفرم Coinbase Earn خود را دارد که راه دیگری برای یادگیری است. هر دو پلتفرم پس از اتمام دوره‌های آموزشی راه‌ هایی را برای کسب ارز دیجیتال رایگان نیز ارائه می ‌دهند. 

 حساب های آزمایشی یا دمو در کوین بیس و بایننس

حساب های آزمایشی یا دمو به معامله گران مبتدی این امکان را می دهند تا بتوانند همه موارد مربوط به معامله گری را در بازار زنده به صورت آزمایشی و با پول غیر واقعی آموزش ببینند. این ابزار یک ابزار بسیار سودمند و کارآمد است به این دلیل که فرد می تواند در این حساب دچار اشتباهات شود و خطاهای خود را بررسی کند، بدون این که پول واقعی خود را از دست بدهد. یک معامله گر مبتدی می تواند مهارت هایی مانند موقعیت یابی و مدیریت ریسک را با استفاده از حساب دمو بیاموزد و امکان انجام معاملات  فعال با یک ارز دیجیتال را نیز خواهد داشت.

اما متأسفانه، هیچ یک از پلتفرم های ذکر شده در بالا حساب آزمایشی ارائه نمی دهد. با این حال، نگران نباشید. هر دو پلتفرم دارای حداقل میزان سپرده هستند که کاربر را قادر می ‌سازد تا بتوانند ارزهای دیجیتال را بدون ریسک سرمایه گذاری بیش از حد، معامله نمایند.

حداقل سپرده در کوین بیس و بایننس چقدر است؟

بایننس و کوین‌بیس، هر دو امکان خرید ارزهای دیجیتال با حساب بانکی، کیف پول و کارت اعتباری یا نقدی را ارائه می‌ دهند و از طرفی هیچ یک از آن‌ها برای واریز و برداشت های انجام شده با ACH کارمزدی دریافت نمی کنند. با این حال، بایننس برای نقل و انتقالات جایگزین بهتری است. کوین بیس 10 دلار برای نقل و انتقالات و 25 دلار برای برداشت دریافت می کند، در حالی که بایننس این کار را به صورت رایگان انجام می دهد.

در کنار سایر روش‌های پرداخت، کوین‌بیس به شما این امکان را می ‌دهد تا بتوانید رمز ارز مورد نظر خود را با Apple Pay خریداری کنید، در حالی که بایننس به شما امکان می‌دهد همین کار را با Google Pay انجام دهید. برای خرید یک ارز دیجیتال در کوین بیس، حداقل سپرده شما باید 2 دلار باشد و سقف برداشت 50000 دلار در روز برای یک حساب حرفه ای در Coinbase در نظر گرفته می شود. این مبلغ برای همه ارزهای موجود اعمال می شود.

در مقابل حداقل مبلغ سپرده در بایننس 10 دلار می باشد و به طور معمول، یک کاربر که به طور کامل احراز هویت نشده است می تواند روزانه تا 2 بیت کوین برداشت کند و کاربری که تمامی اطلاعات وی تائید و احراز هویت شده باشید می تواند تا 100 بیت کوین در روز برداشت داشته باشد.

ویژگی های ارائه خدمات به مشتری در بایننس و کوین 

اگر در زمینه کار با صرافی بایننس دچار مشکل شدید و سوالی برایتان پیش آند، این فرصت را دارید تا برای دریافت پاسخ خود، پرسش خود را از طریق یک ربات چت در وب سایت اصلی بایننس ارسال کنید. ربات چت مرتبط‌ ترین سؤالات متداول را به نشان می‌ دهد و پس از کلیک بر روی هر یک از این سؤالات می توانید توضیحات آن را مشاهده نمایید. 

اگر سوال شما حل نشد و همچنان مشکل داشتید، می توانید بر روی گزینه پایین صفحه چت کلیک کنید و پس از آن مدیر خدمات مشتری ظرف 5 دقیقه وارد چت می شود. همچنین مطالبی مانند سؤالات متداول و راهنماهای جامع و مقالاتی در این سایت وجود دارد که به طور کامل موضوعات مربوط به ارزهای دیجیتال را توضیح می دهد.

مقایسه بایننس و کوین بیس

مقایسه بایننس و کوین بیس

خدمات مشتریان Coinbase  هم به اندازه خدمات بایننس چشمگیر است اما به شیوه ای متفاوت اجرا می شود. Coinbase چندین راه برای تماس با پشتیبانی را از جمله تلفن، ایمیل و چت ارائه می دهد. بسیاری از افراد از گزینه تماس برای رفع سؤالات و مشکلات خود استفاده می کنند و خدمات تماس به صورت شبانه روزی در دسترس کاربران قرار می گیرد. بنابراین می توان انتظار داشت که خدمات مشتریان در صرافی کوین بیس به صورت سریع تر و کارآمدتر عمل کند. 

مقررات و امنیت صرافی بایننس در مقابل صرافی کوین بیس

بایننس کار خود را از کشور چین آغاز کرد و کوین بیس فعالیت خود را در سال 2012 و از سانفرانسیسکو شروع کرد. از طرفی ، پلتفرم جدید BinanceUS از مقررات ایالات متحده پیروی می کند و در سانفرانسیسکو شروع به کار کرده است.

اگرچه فضای هر دو پلتفرم نسبتاً ایمن در نظر گرفته می شوند، اما به دلیل برخی مسائل بین چین و آمریکا، در حال حاضر بایننس تحت بررسی نظارتی در ایالات متحده قرار گرفته است و در مقابل Coinbase توسط FCA تنظیم می شود و برای انجام هرگونه فعالیت تنظیم شده به رضایت آن نیاز دارد. 

تمامی موجودی های USD در هر دو صرافی بایننس و کوین بیس تا سقف 250000 دلار توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) بیمه می شوند. در مورد بایننس، این وجوه در حساب های بانکی نگهبانی ذخیره می شود. در حالی که کوین بیس دو راه برای مدیریت این وجوه دارد؛ این صرافی هم می ‌تواند وجوه را در خزانه ‌های نقدی ایالات متحده سرمایه ‌گذاری کند هم می توان آن‌ها را در بازار پول دلار آمریکا تحت قوانین نقل و انتقالات پول ایالتی، نگهداری کند.

در زمینه امنیتی، بایننس چندین آپشن تنظیمات امنیتی برای محافظت از دارایی های دیجیتال خود در نظر گرفته است. این صرافی با مشارکت Trust Wallet که یک کیف پول آنلاین منبع باز با بیش از 5 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است، امکانات امنیتی قابل توجهی را ارائه داده است؛ در واقع برای دسترسی به این کیف پول، کاربر به پسورد پین، دسترسی بیومتریک، کلیدهای رمزگذاری شده و عبارت بازیابی 12 کلمه ای نیاز دارد.

علاوه بر این، بایننس ویژگی هایی مانند لیست سفید آدرس، تائید پیشرفته و گزینه ای برای بررسی دستگاه هایی که به حساب شما دسترسی دارند را ارائه می دهد. همه این ویژگی‌ها نوید یک سیستم امنیتی قوی را می‌ دهند و به کاربران این اطمینان را می بخشد که دارایی های رمزنگاری شده آن‌ها از امنیت بالایی برخوردار است.

برخلاف بایننس، کوین بیس کیف پول دیجیتال خود را دارد؛ اما هر دو این کیف پول ها دارای ویژگی های مشابهی هستند. علاوه بر این، کوین بیس 98٪ از دارایی های کاربر را در یک فضای امنیتی پیشرفته قرار می دهد تا از سرقت آنلاین آن‌ها جلوگیری کند. در نهایت، هر دو پلتفرم دارای سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) از طریق پیامک یا برنامه Google Authenticator هستند که برای دسترسی به حساب، یک رمز عبور شش رقمی مورد نیاز است.

آیا بایننس یا کوین بیس بهترین صرافی ارزهای دیجیتال در سال 2022 هستند؟

همانطور که تا به اینجا بررسی کردیم، Binance و Coinbase هر دو مزایا و معایب مربوط به خود را دارند و تعیین بهترین صرافی به عهده هر کاربر است که با توجه به انتظارات خود از صرافی باید آن را انتخاب کند. 

در حالی که هر دوی این پلتفرم ها خدمات مناسبی را در زمینه ارزهای دیجیتال ارائه می کنند اما هیچ کدام از آن‌ها در حال حاضر همه خدمات مورد نیاز را ارائه نمی دهند. همچنین هر کدام از این صرافی ها ویژگی های خاص خود را دارند، به عنوان مثال بایننس به دلیل کارمزدهای پایینش مشهور است، اما استفاده از این پلتفرم می تواند برای کاربران مبتدی کمی پیچیده باشد. درصورتی که یک معامله گر حرفه ای هستید و به انواع روش های تحلیل تکنیکال و استفاده از لوریج آشنایی دارید، بایننس می تواند یک پلتفرم ایده آل برای شما به حسان بیاید. 

از طرفی کوین بیس، دارای یک رابط کاربری ساده و آسان است اما هزینه تراکنش های آن کمی بالا هستند. بنابراین، به طور کلی نمی توان هیچ‌کدام را به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال معرفی کرد چرا که هر دو مزیت ها و معایبی دارند.

کلام آخر

امیدواریم در این مطلب اطلاعات لازم در مورد صرافی های کوین بیس و بایننس را کسب کرده باشید. پلتفرم های کوین بیس و بایننس هر دو از بسیاری لحاظ با یکدیگر شبیه به هم هستند، صرافی بایننس در ابتدا به دلیل عرضه گسترده ارز دیجیتال  و کارمزد پایین در سفارش‌های مورد توجه قرار گرفت. از سوی دیگر، کوین بیس یک پلتفرم کاربر پسند است و برای مبتدیان می تواند بسیار مفید باشد.

اگر معامله گر روزانه هستید، به نظر می‌رسد بایننس برای شما انتخاب بهتری باشد. ارزهای دیجیتال بسیاری در این پلتفرم در دسترس هستند و بایننس تمامی ابزار لازم برای تحلیل تکنیکال حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد، در مقابل، استفاده از کوین بیس بسیار آسان است و خرید ارز دیجیتال در این پلتفرم تنها به چند کلیک نیاز دارد.در پایان، انتخاب نهایی با شماست که بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن را بر اساس سبک معاملات و نیازهای خود انتخاب نمایید و به کسب درآمد و سرمایه گذاری بپردازید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT