مقایسه کراس طلایی و کراس مرگ

مقایسه کراس طلایی و کراس مرگ: چه تفاوتی با هم دارند؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

یکی از آنها یک بازار مثبت است و دیگری یک رکود. آیا می توانید حدس بزنید کدام یک کدام است؟ مقایسه کراس طلایی و کراس مرگ را در ادامه بررسی کرده ایم.

اگر می خواهید به عنوان یک معامله گر در بازارهای مالی موفق شوید، باید تحلیل تکنیکال را انجام دهید. برای انجام این کار، دانستن شاخص‌های مختلف – منحنی‌های نمودار، خطوط روند، و سایر الگوهای شمعدانی مهم است. یکی از مهم ترین شاخص ها برای تحلیل تکنیکال میانگین متحرک و ضربدر طلایی و ضربدر مرگ آن است.

کراس طلایی و کراس مرگ شاخص های قابل توجهی هستند که به روند بلندمدت بازار اشاره می کنند. هر دوی این سیگنال های متقاطع بر اساس میانگین های متحرک هستند و شما را در مورد دویدن گاو یا خرس مطلع می کنند.

درک میانگین متحرک (MA)

برای درک مفهوم مرگ و کراس های طلایی، درک میانگین متحرک بسیار مهم است. این یک شاخص فنی است که نه تنها در بازارهای سنتی بلکه در کریپتو نیز استفاده می شود. از طریق این نشانگر، می‌توانید تصویر بزرگ‌تری از بازار را مشاهده کنید و پرچم‌های بالقوه خرس یا گاو نر را شناسایی کنید.

این اندیکاتور به طور گسترده به دنبال روندهای موجود در سهام و ارزهای دیجیتال استفاده می شود. میانگین قیمت های پایانی یک دارایی را در یک بازه زمانی خاص محاسبه می کند. معمولاً بازه زمانی 10، 50، 100 یا 200 روز است. این شاخص اصلی است که کراس طلایی و کراس مرگ به آن بستگی دارد.

کراس طلایی چیست؟

این نوع کراس اوور یک نشانگر فنی است که به شما سیگنال هایی در مورد روند صعودی در بازار می دهد. زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک بلندمدت با یک میانگین کوتاه‌مدت که حرکت رو به بالا را نشان می‌دهد، عبور می‌کند. یک ضربدر طلایی می تواند منجر به معکوس شدن روند شود که ممکن است روند نزولی بلندمدت را به صعودی تبدیل کند.

به عنوان مثال، یک متقاطع طلایی زمانی رخ می دهد که میانگین متحرک 50 روزه یک دارایی از میانگین 200 روزه آن فراتر رود. وقتی MA کوتاه مدت با MA بلندمدت به این روش همگرا می شود، بازار تمایل خرید قوی دارد. علاوه بر این، اگر حجم دارایی بیشتر افزایش یابد، منجر به شکست صعودی می شود.

کراس مرگ چیست؟

کراس مرگ با الگوی کراس طلایی در تضاد است. این نوع متقاطع MA زمانی رخ می دهد که MA کوتاه مدت به سمت پایین حرکت می کند و با MA بلند مدت همگرا می شود. این افت در MA کوتاه مدت نشان دهنده روندهای نزولی در بازار است. حرکت صعودی در بازار را به رکود تبدیل می کند.

به طور معمول، زمانی که MA 50روزه دارایی کاهش می یابد و به MA 200 روزه خود می رسد، تلاقی مرگ رخ می دهد. زیرا تمایل سرمایه گذاران منفی است، باعث فروش در بازار می شود. بنابراین، هنگامی که یک متقاطع مرگ اتفاق می افتد، نشان می دهد که قیمت دارایی احتمالاً به زودی کاهش می یابد.

کراس مرگ در مقابل کراس طلایی

این سیگنال های متقاطع MA تفاوت های قابل توجهی دارند. واضح ترین تفاوت بین این دو حرکت به سمت بالا و پایین است. کراس مرگ با یک حرکت رو به پایین شکل می گیرد و نشان دهنده یک تجمع نزولی احتمالی است. از سوی دیگر، کراس طلایی با یک حرکت رو به بالا شکل می گیرد و یک روند صعودی بالقوه را نشان می دهد.

علاوه بر این، احساسات سرمایه‌گذاران زمانی که یک تقابل مرگ شکل می‌گیرد منفی است و فروش در بازار وجود دارد. در مقابل، کراس طلایی معمولاً احساسات مثبتی را در میان معامله‌گران ایجاد می‌کند و سیگنال خرید قوی است.

با توجه به استراتژی تجارت کریپتو، یک متقاطع مرگ می تواند زمان خوبی برای سرمایه گذاری در دارایی با قیمت پایین تر باشد. وقتی دارایی در یک رالی صعودی به دست می‌آید، می‌توانید افت را بخرید و سود ببرید. در همین حال، کراس طلایی می تواند زمان مناسبی برای کسب سود باشد زیرا قیمت دارایی بالاتر است.

سیگنال های متقاطع چه معنایی برای معاملات دارند؟

کراس طلایی و کراس مرگ شاخص‌های تحلیل تکنیکی مهمی هستند که به شما کمک می‌کنند روندهای بازار را دنبال کنید. اگرچه آنها تنها شاخص هایی برای سنجش سناریوهای بازار نیستند، اما می توانند شما را در مورد روندهای بلندمدت و کوتاه مدت راهنمایی کنند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که نمی‌توانید به یک شاخص واحد برای توسعه یک استراتژی رمزنگاری آگاهانه اعتماد کنید. به همین دلیل است که استفاده از چندین شاخص مانند RSI (شاخص قدرت نسبی)، MACD (میانگین متحرک همگرایی و واگرایی)، باندهای بولینگر و غیره بسیار مهم است.

در حالت ایده‌آل، شما باید از سیگنال‌های متقاطع برای تأیید وارونگی روند استفاده کنید. سپس از ابزارهای فنی دیگر برای تصمیم گیری خرید و فروش استفاده کنید. از شما در برابر سقوط با سیگنال متقاطع کاذب بالقوه محافظت می کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT