نوشتن کاور لتر مقاله

نوشتن کاور لتر مقاله ( Journal Submission Cover Letter )

زمان مطالعه 2 دقیقه

کاور لتر مقاله ( Journal Submission Cover Letter ) در حقیقت نامه‌ای است که نویسنده مقاله باید هنگام سابمیت مقاله به ادیتور مجله ارسال نماید. در این مقاله به نکات نوشتن کاور لتر مقاله می‌پردازیم.

کاور لتر مقاله چه اهمیتی دارد؟

کاور لتر قرار است نامه‌ای باشد که ادیتور را متقاعد کند که مقاله مناسب مجله است و گاهی حتی بدون آنکه ادیتور کل مقاله را مطالعه کند برای داوران ارسال کند. حتی نوع نوشتن کاور لتر در تصمیمات آینده ادیتور هم تاثیر گذار خواهد بود.

کاور لتر شما چند تاثیر روانی بر ادیتور خواهد گذاشت: ۱- هر چه با دقت بیشتری کاورلتر را نوشته باشید، ایدیتور حدس می‌زند که مقاله هم با دقت زیادی نوشته شده است. ۲- ادیتور متوجه خواهد شده که آیا شما به درستی درکی از حوزه مجله و ارتباط آن با موضوع مقاله شده‌اید! ۳- میزان توانایی شما در نوشتن یک مقاله انگلیسی چقدر است و در صورتی که مهارت نوشتاری کاور لتر پایین باشد، ادیتور حدس می‌زند که در مقاله هم چنین مشکلی وجود داشته باشد و حساسیت بیشتری در مورد نگارش مقاله نشان خواهد داد.

آیا نوشتن کاور لتر مقاله برای مجلات مختلف متقاوت است؟

به طور کلی ارسال کاور لتر مقاله به دو صورت، بسته به نوع مجله مورد پذیرش است. ۱- برخی مجلات مانند اکثر مجلات Elsevier، بخشی برای آپلود کاورلتر به صورت ورد یا PDF دارند و خیلی اوقات اساتید دانشگاهی از یک قالب طراحی شده که از نظر بصری جذاب باشد را استفاده می‌کنند. ۲- برخی از مجلات مانند اکثر مجلات wiley online library در زمان سابمیت مقاله، بخشی را به صورت آنلاین برای نوشتن کاور لتر مقاله تعیین کرده‌اند و نیازی به آپلود مقاله نخواهد بود.

نمونه نوشتن کاور لتر مقاله

در کاور لتر چه مواردی باید رعایت شود؟

موارد بسیار زیادی است که باید حتما در کاور لتر آورده شود:

  • اسم ادیتور
  • نام مجله‌
  • عنوان مقاله
  • نوع مقاله ( Review, Full paper, Case study )
  • تاریخ
  • توضیح مختصر از مقاله
  • اطلاعات نویسنده اصلی (Corresponding author)

برای چه مواردی باید بسیار احتیاط کرد؟

اشتباهاتی که به طور عجیبی در نوشتن کاور لتر مقاله بسیار تکرار می‌شود، این است که در بیشتر مواقع زمانی که مقاله مورد قبول یک مجله واقع نمی‌شود، نویسنده سعی می‌کند مقاله را به مجله‌ای دیگر ارسال کند، اما نویسنده فراموش‌ می‌کند که تاریخ سابمیت، نام مجله یا نام ادیتور را تغییر دهند. می‌توان گفت بدترین حالت ممکن برای یک کاور لتر رخ می‌دهد.

در صورتی که می‌خواهید برای مجلات Open access مقاله‌ای ارسال کنید، می‌توانید برای پرداخت ارزی از خدمات اول پرداخت استفاده کنید. همچنین مجموعه اول پرداخت خدمات پرداخت هزینه سفارت و ثبت نام آزمون‌های بین‌الملل را به انجام می‌رساند.

 

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT