قوانین ویزای عمان

نکاتی که در مورد قوانین ویزای عمان باید بدانید

زمان مطالعه 3 دقیقه

کشور عمان یکی از کشورهای حاشیه دریای عمان است و کلیه شهروندان ایرانی که قصد سفر به آن را دارند باید قبل از سفر، برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند. همانطور که می‌دانید، ایرانی‌های زیادی به دلیل ارزش پول عمان و شرایط کاری خوب به این کشور سفر می‌کنند. به همین دلیل در این مقاله با ما باشید تا به نکاتی در مورد قوانین ویزای عمان بپردازیم.

انواع ویزای عمان

قوانین ویزای عمان کار

ویزای عمان برای شهروندان ایرانی به‌صورت ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزای ترانزیت صادر می‌شود. توجه داشته باشید که ویزاهای توریستی و تجاری ممکن است به‌صورت عادی یا فوری صادر شوند ولی برای ویزا‌های  کاری قوانین متفاوت است. ویزا‌ها به طور دقیق به شرح زیر است:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تجاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای ازدواج
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای کار

قوانین ویزای عمان

قوانین ویزای عمان شغل

با توجه به قراردادی که بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان برقرار است، اتباع ایرانی می‌توانند به‌صورت آنلاین یا به هنگام ورود به فرودگاه مسقط، روادید یک ماهه این کشور را دریافت کنند (برای ویزای تجاری یا توریستی). صدو ویزا می‌تواند به صورت فوری باشد و ۵ روزه صادر شود یا اینکه صدور آن عادی باشد و ۱۰ روزه صادر شود.

توجه داشته باشید که ویزای ترانزیت هم به صورت آنلاین قابل دریافت است ولی مدت اعتبار ویزا ۳ روزه خواهد بود در حالی که در ویزای تجاری یا توریستی بین ۱۰ روز تا یک ماه می‌باشد. بسیاری برای آزمون پرومتریک عمان در این کشور حضور پیدا می‌کنند که با ویزای توریستی قابل اجرا می‌باشد.

برای ویزاهای کار، ازدواج و دانشجویی، متقاضی بایستی در سفارت عمان در تهران حضور یابند. به این دلیل که باید نامه دانشگاه، یا نامه کارفرما یا دیگر مدارک را حضوری تحویل سفارت عمان نمایید تا مورد بررسی قرار گیرد.

*اعتبار ورود کلیه ویزاها سه ماه و یک‌بار ورود است. درخواست ویزای عمان باید شامل نام و نام خانوادگی مسافران و تاریخ ورود و خروج به عمان باشد و همچنین بلیط پرواز و رزرو هتل هم مشخص شده باشد. لازم به ذکر است که اگر بخواهید از مسیر دریایی وارد عمان شوید، باز‌ هم باید به صورت حضوری در سفارت عمان حاضر شوید و درخواست اینترنتی قابل استفاده نیست.

مدارک لازم برای درخواست ویزای عمان

شرایط قوانین ویزای عمان

۱) اسکن صفحه اول پاسپورتی که دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد.

۲) اسکن صفحه اول شناسنامه

۳) اسکن عکس رنگی زمینه سفید، و برای حضوری در سفارت عمان دو قطعه عکس ۳*۴

۴) چک ضمانت بازگشت، تحویل به وکیل یا آژانش مسافرتی برای انجام کار یا خود سفارت عمان

۵) درخواست آژانس یا شرکت روی سربرگ با مهر و امضاء

۶) اسکن تایید رزرو هتل

۷) اسکن بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت

حال که با قوانین قوانین ویزای عمان آشنا شدید، اگر می‌خواهید در سفارت عمان حضور یابید بهتر است بدانید که ساعت کاری سفارت شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ بعد از ظهر است و همچنین سایت سفارت برای ویزا www.embassytehran.com می‌باشد. پیشنهاد می‌شود مراحل درخواست آنلاین ویزای عمان را در مقاله  «ثبت درخواست ویزای عمان» دنبال کنید. همچنین برای پرداخت هزینه‌‌‌های سفارت عمان، ویزا، رزرو بلیط هواپیما و هتل می‌توانید از خدمات ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT