مراحل دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت

مراحل دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت

زمان مطالعه 3 دقیقه

با توجه به نزدیک شدن تایم ترم‌های پاییزه دانشگاه‌های آمریکا، بسیاری از دانشجویانی که از دانشگاه‌های آمریکا بورسیه دریافت کرده‌اند نیاز خواهند داشت که به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. در این مقاله قصد داریم تا مراحل دریافت ویزای آمریکا و پرداخت هزینه سفارت را با هم بررسی کنیم. شاید در نگاه اول اخذ ویزا آن هم برای کشور آمریکا ترسناک به نظر برسد در حالی که اینکار به راحتی قابل اجرا است.

شاید آمریکا تاریخ کهن و باشکوهی مانند ایران یا یونان نداشته باشد و اگر کریستف کلمب این سرزمین را کشف نمیکرد به این درجه از پیشرفت نمی‌رسید. اما سیر پیشرفت این کشور طوری پیش رفته است که بسیاری از مردم نه تنها در ایران بلکه در کل کشورها رویای مهاجرت به این کشور را در سر دارند. کشور پهناور امریکا از نظر سیاسی و اقتصادی الگوی بسیاری از کشورها قرار گرفته است. به واسطه‌ی بازار کار و قوانین بیکاری در این کشور می‌توانید زندگی عالی را تجربه کنید.

با این حال، با تغییر رییس جمهور در این کشور هر بار قوانینی که گاه بسیار سختگیرانه می‌باشند وضع می‌شود. به عنوان مثال ترامپ اخیرا اعلام کرده است که دیگر قصد ندارد مهاجری را از طریق لاتاری بپذیرد ولی مسیر دریافت ویزا برای دانشجویان کمی راحت‌تر از برندگان لاتاری است. 

مراحل دریافت ویزای آمریکا و تکمیل فرم

قبل از هر چیز در مراحل اخذ سفارت می‌بایست فرم ‌آنلاین DS-160 را تکمیل نمایید. برای دریافت این فرم می‌بایست به این لینک مراجعه نمایید.

در ابتدا از شما خواسته می‌شود که سفارتی که قصد حضور دارید را مشخص کرده و در ادامه سوالات و فرم‌های مورد نیاز را پر نمایید. در پر کردن این فرم موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

مراحل دریافت ویزای آمریکا و تکمیل فرم
  • در هر مرحله می بایست اطلاعات را از نظر نوشتاری مورد بررسی قرار دهید.
  • پس از تکمیل فیلدهای مربوطه کدی به شما تعلق میگیرد که باید آن را یادداشت نمایید. (بهتر است از بارکد پرینت بگیرید)
  • پیش از تایید نهایی از صحت موارد تکمیل شده اطمینان کسب نمایید.
  • برای هر نفر از همراهان خود می‌بایست یک فرم جداگانه پر نمایید.
  • پس از دریافت شماره تایید امکان ویرایش فرم وجود ندارد پس دقت خود را تکمیل فرم دو چندان کنید.
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا

تعیین وقت سفارت آمریکا برای ویزا

مراحل دریافت ویزای آمریکا وقت سفارت

با توجه به مخدوش بودن رابطه‌ی آمریکا با کشورمان، جهت مراجعه به سفارت می‌بایست به یکی از کشورهای همسایه مراجعه نمایید. کشورهای امارات، ترکیه و ارمنستان گزینه‌هایی هستند که می توانید انتخاب نمایید

باید زمانی را برای مصاحبه ترتیب دهید (سفارت آمریکا مسئولیت گرفتن زمان مصاحبه شما را به عهده نمی گیرد) برای این کار به وب سایت سفارت آمریکا مراجعه نمایید. در این وب سایت می توانید دستورالعمل های مربوط به کشور خود را بیابید.

اگر کنسولگری یا سفارتی که برای آن اقدام کرده‌اید به شما اطلاع دهد که باید مصاحبه‌ای داشته باشید، مراحل درخواست ویزای شما تا زمانی که برای وقت مصاحبه با آفیسر پرونده خود مراجعه نکنید تکمیل نخواهد شد.

پس از دریافت شماره‌ی تایید باید به سایت سفارت امریکا در دبی، آنکارا و یا ایروان مراجعه نمایید. با ورود کد تایید تاریخ‌هایی را که می توانید از آن طریق به سفارت مراجعه نمایید انتخاب کنید. پس از دریافت کد تایید می‌بایست برنامه ریزی نمایید که در زمان مقرر شده در سفارت حضور پیدا کنید. جهت گرفتن بلیط هواپیما و رزرو هتل هم می‌توانید از خدمات اول پرداخت استفاده نمایید.

مسیر ورود به سایتزبان مورد نیاز برای مصاحبهشهرکشور
ورود به سایتانگلیسی و فارسیدوبیامارات
ورود به سایتانگلیسی و فارسیآنکاراترکیه
ورود به سایتانگلیسی و فارسیایروانارمنستان

نحوه ی مراجعه به سفارت آمریکا

جهت دریافت ویزای خود می‌بایست شخصا با همراه داشتن مدارک هویتی خود به سفارت مراجعه نمایید که شامل:

  • پاسپورت 
  • مسیر و برنامه سفر
  • فهرستی از سفرهای خارج از کشور خود در طول ۵ سال اخیر (این احتمال وجود دارد که لازم باشد)
  • نامه دانشگاه مبنی بر پذیریش شما
  • حتی اگر بورسیه کامل دارید، پرینت حساب بانکی مبنی بر توانایی مالی برای زندگی تا حداقل ۲ ماه در آمریکا همراه داشته باشید.

هزینه پرداخت ویزای آمریکا

باید بدانید که در طی انجام مراحل دریافت ویزای آمریکا، هزینه‌ی ویزای آمریکا برای هر نفر که ۱۶۰ دلار می‌باشد می‌بایست پرداخت شود و این ویزا تنها برای یک بار ورود به آمریکا می‌باشد. برای پرداخت هزینه ویزا و وقت سفارت، به راحتی می‌توانید از خدمات تعیین وقت سفارت مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت هزینه ویزا و تعیین وقت سفارت آمریکا

امتیاز 4.7/5 - از 15 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT