ویزای کار در اروپا

ویزای کار در اروپا و آشنایی با شرایط آن با استفاده از خدمات اول پرداخت

زمان مطالعه 3 دقیقه

متقاضیان مهاجرت به اروپا عموماً پس از مدتی به دنبال راهی خواهند بود که به اقامت دائم کشورهای اروپایی دست یابند. اخذ ویزای کار در اروپا یکی از بهترین راه حل ها برای دستیابی به این منظور است. برای اَشنایی با شرایط و راه های اخذ ویزای کاری اروپا در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید.

اخذ ویزای کار در اروپا

اخذ ویزای کاری کشوری که متناسب با مدرک تحصیلی متقاضی، بازار کار مناسب تری داشته باشد، به مراتب ساده تر خواهد بود. با دریافت ویزای کاری اروپا، امکان دریافت اقامت دائم و به دنبال آن تابعیت کشور مورد نظر، امکان پذیر خواهد بود. اقامت دائم به فردی به مدت ۵ سال در یکی از کشور های اتحادیه اروپا اقامت غیر دائم داشته باشد و هزینه زندگی خود را از طریق کار کردن پرداخت کند، تغلق می گیرد.

شرایط ویزای کار در اروپا

به منظور اخذ ویزای کاری، متقاضی باید یک پیشنهاد کاری از فردی در کشور مقصد داشته باشد. سپس کارفرما از جانب متقاضی، درخواست مجوز کار می دهد. پس از دریافت مجوز، متقاضی همراه با اعضای خانواده خود می تواند به کشور مورد نظر مهاجرت کند. متقاضی پس از ورود به کشور باید خود را به پلیس معرفی نماید. سپس نسبت به افتتاح حساب بانکی، اقدام نماید.

دریافت پیشنهاد کاری ممکن است برای اغلب ایرانیان امکان پذیر نباشد. با توجه به این که پیدا کردن شغل مناسب در فهرست مشاغل ارائه شده توسط کشور های اروپایی نیز دشوار است، می توان از راه های دیگر برای اخذ ویزای کار در اروپا اقدام نمود. یکی از این راه ها اخذ ویزای کار از طریق ویزای تحصیلی می باشد.  با به پایان رساندن دوره تحصیلی در اروپا امکان پیدا کردن شغل مناسب و به دنبال آن اخذ ویزای کار در اروپا ساده تر خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری اروپا

  • پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار
  • عکس پاسپورتی
  • طرح اقتصادی
  • پرداخت ویزا
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی برای پوشش هزینه زندگی در کشور مورد نظر

انواع ویزای کاری اروپا

کشور های عضو اتحادیه اروپا، عموماً شرایط مشابهی برای صدور ویزای کار تعیین می کنند. اگرچه ویزای کاری برخی کشور ها متفاوت هستند. در ادامه توضیحاتی در رابطه با ویزای کاری کشور هایی که طبق آمار گوگل بیشترین جستجو را توسط کاربران داشته اند، معرفی می کنیم.

ویزای کار در اروپا
ویزای کار در اروپا

ویزای کار سوئد

برای اخذ ویزای کار کشور سوئد، به جز برخی موارد نیاز به پیشنهاد شغلی خواهد بود. متقاضی با داشتن مجوز کار و اقامت کشور سوئد، این امکان را دارد که همراه خود همسر و فرزندان خود را نیز ببرد. یکی دیگر از شرایط اخذ ویزای کار سوئد، از طریق پذیرش در آگهی شغلی است. برای پذیرفته شدن از این طریق باید مراحلی طی شود. آگهی شغلی ابتدا باید به مدت ۳ ماه در کشور سوئد، سپس ۳ ماه در اتحادیه اروپا منتشر شود. چنانچه فرد مورد نظر در این مدت پیدا نشد، برای شرایط ذکر شده از کشور های دیگر نیرو جذب می گردد.

ویزای کار اتریش

یکی دیگر از راه های مهاجرت به اروپا از طریق ویزای کار اتریش است. متقاضی اشتغال در اتریش، باید از طریق ویزای جستجوی کار اقدام نماید. اداره کار کشور اتریش شرایط اخذ ویزای جستجوی کار تنظیم می نماید. این ویزای ۶ ماهه به متقاضیان براساس یک سیستم امتیاز دهی تعلق می گیرد. این سیستم بر اساس مهارت ها، دانش و سابقه کاری افراد برای آن ها امتیازی در نظر می گیرد. افرادی که با ویزای جستجوی کار وارد این کشور شوند، پس از مدت ۴ الی ۵ سال پرداخت مالیات، مجاز به اخذ اقامت اتریش به صورت دائم خواهند شد.

ویزای کار آلمان

بازار کار آلمان تخصصی است و با سرعت زیادی در جریان است. بنابراین فرصت‌های شغلی بسیاری برای کارشناسان در این کشور وجود دارد. امکان کار در آلمان در پوشش اجازه‌ی اقامت برای شما فراهم می‌شود و ویزای کار جداگانه ارائه نمی‌شود. اجازه‌‌ی کار در سه‌طبقه‌ اشتغال عمومی، نیروی متخصص و خوداشتغالی ارائه می‌شود.

دریافت اجازه‌‌ی کار در طبقه اشتغال عمومی بستگی به نیازهای اقتصادی آلمان دارد و نیازمند مهارت فنی و پیشنهاد شغلی است. برای کسب اجازه‌‌ی کار در دسته‌ی نیروی متخصص باید مدرک دانشگاهی معتبر، مهارت و تخصص در رشته‌ی موردنیاز و پیشنهاد شغلی داشته باشید. همچنین دریافت اجازه‌ی کار با خوداشتغالی از طریق راه‌اندازی کسب‌وکاری که برای آلمان منافع اقتصادی داشته باشد، ممکن می‌شود.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT