دریافت ویزای سوئد کاری

دریافت ویزای سوئد و نحوه درخواست آنلاین ویزا

زمان مطالعه 4 دقیقه

هر کجا نام سوئد (Sweden) می‌آید، آب و هوای سرد و یخبندان شدید در ذهن ها خطور می‌کند. سوئد علی رغم عرض جغرافیایی زیاد، بخش جنوبی آن تابستانهای گرم قاره‌ای دارد که بین اقیانوس اطلس شمالی، دریای بالتیک قرار می‌گیرد. کشور سوئد دارای ویژگی هایی است که هر ساله جمع کثیری از ایرانی‌ها علاقه‌مند برای مهاجرت به سوئد هستند. در این مقاله با انواع دریافت ویزای سوئد و نحوه درخواست آنلاین آن آشنا خواهید شد.

آشنایی با کشور سوئد

دریافت ویزای سوئد مهاجرت

سوئد کشوری در اروپا و در شبه جزیره‌ی اسکاندیناوی واقع شده است و مردم این کشور از نوادگان وایکینگ‌ها هستند و به انسان‌هایی سختکوش شهره هستند. اگر چه یخبندان‌های طولانی و طاقت فرسا در شمال دارد، اما جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی هم با خود به همراه دارد. مردم این کشور به تربیت کودکان اهمیت زیادی می‌دهند. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و درآمد این کشور بیشتر از سنگ و چوب و درآمد‌های مالیاتی می‌باشد.

این کشور در هر دو جنگ جهانی اعلام بی طرفی نموده است و بسیار مردم صلح طلبی دارد. هزینه‌های زندگی معقولی دارد و در استکهلم که پایتخت این کشور می‌باشد می‌توان فرصت های شغلی بیشتری پیدا کرد.

اما این کشور از نظر زیبایی های طبیعی در رتبه ی بالایی قرار دارد. با این حال با توجه به وسعت و همچنین کمبود نیروی کار در این کشور بسیاری از مردم تصمیم میگ‌یرند برای کار یا تفریح به این کشور سفر کنند. برای اخذ ویزای سوئد علاوه بر سفارت، می‌توانید هزینه‌ی ویزا را به وسیله‌ی سایتی که به همین منظور طراحی شده است بپردازید.

با توجه به اینکه سوئد یکی از مقاصد مهم جهت گردشگری و همچنین تحصیل می‌باشد، سفارت این کشور در تهران بسیار شلوغ است. در صورتی که قصد سفر، تحصیل و یا مهاجرت به این کشور را داشته باشید، بهتر است به جای انجام پروسه‌ وقت گیر مراجعه به سفارت این کشور، از طریق سیستم آنلاین اقدام به اخذ ویزا نمایید.

انواع ویزای سوئد

دریافت ویزای سوئد زندگی

ویزای توریستی سوئد: برای کسانی که قصد سفر توریستی تفریحی به کشور سوئد را دارند، لازم است تا اقدام به دریافت ویزای شنگن کوتاه مدت تحت عنوان ویزای توریستی کنند. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد که ۹۰ روز معادل ۳ ماه در این کشور اقامت داشته باشید.

ویزای تحصیلی: یکی از مجبوب ترین مراکز تحصیلی در سال های اخیر در بین دانشجویان کشور سوئد شناخته شده است، این کشور با دارا بودن سطح علمی بالا و دانشگاه های با کیفیت توانسته رتبه خوبی در این زمینه کسب کند. از همین جهت، دانشجویان زیادی تلاش می‌کنند تا در این کشور به تحصیل بپردازند. سالانه تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان این کشور را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

ویزای ازدواج: ویزای شنگن تحت عنوان ویزای ازدواج شناخته می‌شود که این ویزا اجازه می‌دهد همسر یک شهروند سوئدی به این کشور مهاجرت کند.

ویزای کار: کشور سوئد نه تنها برای تحصیل و گردشگری کشور جذاب و خوبی به شمار می‌رود، بلکه برای کار هم جزء انتخاب‌های اول جوانان جویای کار در سراسر دنیا به شما می‌رود. این ویزا، اجازه می‌دهد تا به طور قانونی در کشور سوئد تجارت داشته باشید.

ویزای ترانزیت: این نوع ویزا به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق کشور سوئد، بدون اقامت در سوئد و خارج شدن از منطقه حمل و نقل فرودگاهی، به کشور دیگری در منطقه شینگن سفر کنید. معمولا این نوع ویزا بسیار رایج نیست و این کشور درنقطه‌ای قرار ندارد که پایگاه ترانزیت هوایی باشد.

ویزای شهروندی: برای دریافت این نوع ویزا قوانین سخت گیرانه‌ای وجود دارد که یک شخص بتواند یکی از شهروند‌های این کشور شود. اما به طور کلی متقاضیانی که قصد دریافت این ویزا را دارند باید تمام شرایط لازم برای اخذ این نوع ویزا را داشته باشند.

روش های دریافت ویزای سوئد

دریافت ویزای سوئد از دو طریق امکان‌پذیر است:

  • روش اول: مراجعه به سفارت و طی کردن تمامی مراحل به صورت حضوری
  • روش دوم: استفاده از سایت ویزای آنلاین سوئد (با توجه به وقت گیر بودن پروسه دریافت ویزا به صورت حضوری، در این مقاله به معرفی سایت ویزای آنلاین سوئد می‌پردازیم).

ویزای سوئد به صورت آنلاین

۱) برای دریافت ویزای سوئد به صورت آنلاین ابتدا می‌بایست به این لینک مراجعه نمایید. در این صفحه مطابق عکس روی گزینه APPLY کلیک کنید.

دریافت ویزای سوئد ثبت نام

 

۲) سپس در پایین صفحه، روی گزینه Continue to the Application کلیک نمایید. در این قسمت می‌بایست یک اکانت برای خود ایجاد نمایید که به منزله ثبت نام در این سایت است.

دریافت ویزای سوئد مراحل

۳) پس از ورود به سایت باید تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز را به صورت صحیح وارد کنید. پس از تکمیل فرم‌های مربوطه، به مرحله پرداخت می‌رسید.

۴) هزینه ویزای انلاین سوئد ۶۰ یورو می‌باشد که جهت پرداخت این هزینه می‌بایست از طریق ویزا یا مستر کارت اقدام به پرداخت کنید.

۵) مجموعه اول پرداخت خدمات مربوط به پرداخت هزینه سفارت را به کاربران خود ارایه می‌دهد. شما برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت و دریافت ویزای سوئد می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

 

امتیاز 4.4/5 - از 18 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT