مهاجرت به سوئد چیست

مهاجرت به سوئد 2020 – آشنایی بیشتر با شرایط

زمان مطالعه 2 دقیقه

کشور سوئد دارای ویژگی هایی است که هر ساله جمع کثیری از ایرانی‌ها علاقه‌مند برای مهاجرت به سوئد هستند. این کشور دارای مردمانی صلح طلب و علاقمند به کار اشتراکی می‌باشد. این کشور که در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا واقع شده است، استکهلم پایتخت آن و بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود و همچنین به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان معروف است. نظام سیاسی این کشور دارای سیستم پادشاهی مشروطه است و دولت آن به شکل پارلمانی اداره می‌شود.

جمعیت و رفاه کشور سوئد

جمعیت کشور سوئد حدود ۱۰ میلیون نفر می‌باشد و یک دهم آن را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند. چیزی نزدیک به ۱۰۰ هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند. این کشور از نظر وسعت، چهارمین کشور بزرگ اروپا است و جزو صلح طلب‌ترین کشورهای جهان است به طوری که نرخ جرم و جنایت در سوئد بسیار پایین می‌باشد و شهروندان این کشور از سطح کیفی بالای زندگی و نرخ بیکاری پایین بهره می‌برند. البته سوئد همیشه یکی از کشورهای مهاجرپذیر و جزو مقاصد اصلی مهاجران در سطح جهان بوده است.

این کشور یکی از مرفه‌ ترین و پیشرفته‌ ترین کشور‌های اروپا است. اساس منابع اقتصادی این کشور چوب و انواع سنگ تشکیل می‌دهد و به صورت کلی سوئد کشوری وابسته به صادرات منابع خام یا صنایع نیمه پیشرفته است. قابل توجه است که بودجه نسبتاً بالای این کشور از درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود. واحد پول سوئد کرون است که هر ۱۰۰ کرون سوئد تقریباً برابر با ۹/۶ یورو و ۱۱ دلار آمریکا محاسبه می‌گردد.

مهاجرت به سوئد و دریافت اقامت

مهاجرت به سوئد اقامت

برای دریافت اقامت سوئد، شما ملزم هستید که به مدت ۲ سال در این کشور کار کنید تا شما بتوانید نامه اجازه اقامت دائم را دریافت کنید. پس از آن، شما باید برای مدت ۲ تا ۵ سال هم در سوئد زندگی کنید تا در نهایت واجد شرایط دریافت شهروندی این کشور شوید.

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به اجازه نامه کار در سوئد را ندارند، اما اگر به عنوان شهروند اروپایی بخواهید مدت بیشتری در این کشور بمانید، بایستی این موضوع را به اداره مهاجرت گزارش دهید. اگر در هنگام مهاجرت به کشور سوئد، قصد دریافت اقامت دائم یا شهروندی را دارید، باید شغل ثابت یا مشخص در شرکت‌های سوئدی پیدا کنید و استخدام شوید. کارفرمای شما باید حداقل در ده روز کاری شما را را گزارش کند و مقررات و حقوق شما را مانند دیگر شهروندان سوئدی محاسبه کند. همچنین کارفرما باید به دیگر کارمندان شرکت یک فرم نظرسنجی در مورد شما ارایه کند و همراه با دیگر مدارک به ادراه اقامت سوئد تحویل دهید.

پیشنهاد می‌شود که مقاله‌ تعیین وقت سفارت سوئد و مقاله دریافت ویزای سوئد را مطالعه فرمایید. درصورتی که می‌خواهید برای مهاجرت به سوئد اقدام کنید، مجموعه اول پرداخت خدمات مختلفی را به شما ارایه می‌دهد. اگر به عنوان یک دانشجو می‌خواهید برای ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی اقدام کنید، می‌توانید به راحتی از سایت اول پرداخت این خدمات را دریافت کنید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT