پرداخت در AliExpress

پرداخت در AliExpress در بلک فرایدی 2022

زمان مطالعه 6 دقیقه

هنگام خرید آنلاین ایمن ماندن آسان نیست. در هر وبسایتی، صدها نفر می‌خواهند پول شما را قاپیده و فرار کنند، به طوری که دیگر نه خبری از آنها بشنوید نه آنها را پیدا کنید. اگر می‌خواهید ایمن بمانید، باید درباره سایتی که از آن خرید می‌کنید تحقیق کنید. برای مثال AliExpress را در نظر بگیرید. چگونه از خریداران محافظت می‌کند؟ سایت چگونه به اختلافات و پرداخت ها رسیدگی می‌کند؟ آیا می‌توانید به AliExpress اعتماد کنید؟ در این مقاله به پرداخت در AliExpress در بلک فرایدی 2022 می پردازیم.

پرداخت در AliExpress

پرداخت در AliExpress

 AliExpress بخشی از گروه Alibaba است. یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که انواع خدمات خرده فروشی را به مشاغل و مصرف کنندگان در سراسر جهان ارائه می‌دهد. در آوریل 2016، Walmart را پشت سر گذاشت و به بزرگترین خرده فروش در جهان تبدیل شد.

خرید در بلک فرایدی 2022

 Alibaba زیرمجموعه خود AliExpress را در سال 2010 راه اندازی کرد. این شرکت فقط فعالیت آنلاین دارد که عمدتاً محصولات چینی را می فروشد. بیشتر شبیه eBay عمل می‌کند تا آمازون. یک پلتفرم میزبان است که به شرکت های شخص ثالث اجازه می‌دهد کالاهای خود را بفروشند.

 AliExpress محبوب ترین سایت تجارت الکترونیک در روسیه است و همچنین به طور گسترده در سراسر آمریکای لاتین استفاده می‌شود.

خرید از AliExpress: حفاظت از خریدار

پرداخت در AliExpress

پرداخت در AliExpress

خرید آنلاین همواره با خطراتی همراه است. برخلاف خرید از یک فروشگاه فیزیکی، نمی‌توانید قبل از خرید کالا را ببینید. این نوع خرید، ابهامات زیادی به همراه دارد. محصول در دست چه حسی دارد؟ آیا با کیفیت است؟ آیا سایز بندی درست است؟ در خرید آنلاین، گاهی اوقات باید به محصولاتی که خریداری می‌کنید، ایمان داشته باشید.

اگر در حال خرید یک مارک معروف هستید، می‌توانید نظرات آنلاین را بخوانید یا حتی برای رفع مشکل به فروشگاه های رسمی بروید. اما برخی از فروشگاه های آنلاین شهرت کمتری دارند، با نظراتی بسیار متفاوت. بررسی های AliExpress می‌تواند از بسیار مثبت تا عمیقاً انتقادی متفاوت باشد، بنابراین تشخیص اینکه با چه نوع محصولی سر و کار دارید دشوار است. همین امر در مورد سایر فروشگاه های پوشاک ارزان مانند Shein نیز صدق می‌کند.

آیا خرید از AliExpress امن و قانونی است؟

 بسیاری از محصولات چینی ارزان موجود در AliExpress، در فروشگاه های محلی موجود نیستند. این عنصر ریسک دیگری را به خرید شما اضافه می‌کند. به طور معمول، شما تنها بر اساس توضیحات و چند عکس، تصمیم می‌گیرید. بسیار مهم است که سایت دارای یک خط مشی قوی حفاظت از خریدار باشد.

 خوشبختانه این قوانین وجود دارند. این شرکت دو ضمانت مهم را ارائه می‌دهد:

۱.بازپرداخت کامل وجه در صورت عدم دریافت سفارش: اگر کالا تحویل داده نشد، یا حتی اگر در بازه زمانی تعیین شده توسط فروشنده به دستتان نرسد، می‌توانید برای بازپرداخت کامل وجه درخواست دهید. در عرض 15 روز بازپرداخت کامل دریافت خواهید کرد.

۲.بازپرداخت کامل یا جزئی وجه در صورتی که کالای مورد نظر مطابق آگهی نباشد: اگر خرید شما به طور قابل توجهی با آنچه انتظار داشتید متفاوت است، دو گزینه دارید. شما می‌توانید کالا را برای بازپرداخت کامل بازگردانید یا آن را نگه دارید و بازپرداخت جزئی دریافت کنید.

نحوه حل و فصل اختلافات در AliExpress

پرداخت در AliExpress

پرداخت در AliExpress

 مانند سایر سایت های تجارت الکترونیک، دریافت بازپرداخت برای یک مورد گمشده، معیوب یا نادرست به سادگی کلیک کردن روی دکمه «بازپرداخت» نیست. یک فرآیند حل اختلاف وجود دارد که باید روی آن کار کنید.

 در AliExpress، روند حل اختلاف شامل سه مرحله است:

 ابتدا باید با فروشنده تماس بگیرید و مشکل خود را مستقیماً با او در میان بگذارید. اگر قبل از تکمیل سفارش یا بیش از 15 روز پس از تکمیل، اختلافی را مطرح کنید، این تنها گزینه پیش روی شماست.

اگر هنوز در مرحله پیش از تکمیل هستید و فروشنده حاضر به همکاری نیست، باید منتظر بمانید تا سفارش بسته شود و موضوع را با AliExpress مطرح کنید. اگر از 15 روز فراتر رفته اید و فروشنده از همکاری امتناع می‌ورزد، کاری نمی‌توانید بکنید.

 دوم، اگر در بازه زمانی 15 روزه هستید و از پاسخ فروشنده راضی نیستید، می‌توانید یک درخواست اختلاف باز کنید. این کار روند را رسمی می‌کند.

 سوم، اگر از پیگیری رسمی ناراضی هستید، می‌توانید موضوع را به AliExpress ارسال کنید. سپس به عنوان یک واسطه بین شما و فروشنده برای رسیدن به یک راه حل عمل می‌کند.

یک فروشنده معتبر پیدا کنید: صفحه بازخورد

پرداخت در AliExpress

پرداخت در AliExpress

ساده ترین راه برای پیشگیری از مشکلات و اختلاف، یافتن یک فروشنده معتبر است. این کار باعث می‌شود سفارش از AliExpress کمتر نگران کننده باشد. اگر هزاران مشتری راضی در گذشته از فروشنده خرید کرده باشند، احتمال اینکه با مشکل مواجه شوید بسیار کمتر است.

واضح ترین راه برای بررسی یک فروشنده این است که به تاریخچه آنها نگاه کنید. در صفحه فروشنده، روی برگه بازخورد برای تفکیک کامل کلیک کنید. برای خرید کالای الکترونیک ارزان از سایت های چینی، بررسی بازخورد فروشنده ضروری است.

 هر فروشنده دارای درصد رضایت و امتیاز بازخورد است. امتیاز بازخورد مجموع همه رتبه ها است که به امتیاز تبدیل شده‌اند.

 در پایین صفحه، می‌توانید رتبه بندی های ستاره ای را ببینید که به موارد زیر تقسیم بندی شده‌اند، بر اساس: ارتباطات و سرعت ارسال. برای هر زیر مجموعه، می توانید ببینید که فروشنده مورد نظر بالاتر یا کمتر از میانگین سایت است.

 در نهایت، در پایین صفحه، نگاهی به امتیازات آنها به همراه نظرات خریداران بکنید.

بررسی ضمانت فروشنده

پرداخت در AliExpress

پرداخت در AliExpress

فروشندگان همچنین می‌توانند تضمین های خاصی را به خریداران ارائه دهند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه ضمانت های بیشتری ارائه شود، می‌توانید از خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشید. این کمک می‌کند تا خرید از AliExpress را مطمئن تر کنید.

 فروشندگان ضمانت هایی را بر اساس هر کالا ارائه می‌دهند. اینکه آنها تضمین های زیادی را برای یک محصول ارائه می‌دهند به این معنی نیست که تضمین های مشابه در کل کاتالوگ آنها تکرار می‌شود. قبل از اینکه خرید کنید، مطمئن شوید که تحقیقات کاملی انجام داده اید.

 چهار تضمین مختلف وجود دارد که فروشندگان می‌توانند ارائه دهند:

  1. در زمان تحویل: فروشنده قول می‌دهد در صورتی که خرید شما در زمان از پیش توافق شده به دستتان نرسد، بازپرداخت کامل وجه را ارائه خواهد کرد.
  2.  بازپرداخت: فروشنده متعهد می‌شود که اگر محصول طبق توضیح نباشد، بازپرداخت کامل را ارائه خواهد کرد.
  3. بازگشت داخلی: اگر فروشنده یک انبار در کشور شما داشته باشد، شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد هزینه های حمل و نقل یا هزینه های گمرکی، بازپرداخت برای آن دریافت کنید.
  4. گارانتی اصل: اگر در حال خرید یک کالای الکترونیکی گرانقیمت هستید، باید به آن توجه کنید. این بدان معنی است که کالا توسط خود AliExpress به عنوان اصلی تأیید شده است.

برای اینکه ببینید کدام ضمانت ها ارائه می‌شوند، اطلاعات «Buyer Protection» را در قسمت «Quick Info» صفحه محصول بررسی کنید، یا روی برگه «Seller Guarantees» در زیر تصویر محصول کلیک کنید.

یک خریدار باهوش برای جلوگیری از کلاهبرداری باشید

 مهم نیست که سایت چقدر امنیت ایجاد می‌کند، همیشه باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرید.

 AliExpress نکات مفیدی را ارائه می‌دهد تا مطمئن شوید که از فروش های تقلبی دوری می‌کنید. اکثر این نکات را همه می‌دانند، اما باز هم عاقلانه است که برخی از آنها را مرور کنیم:

  • اگر قیمت بسیار پایین تر از حد معمولی باشد، کلاهبرداری است. متأسفیم، اما شما نمی‌توانید آیفون ۱۴ را با قیمت ۱۰۰ دلار پیدا کنید. احتمالا به جای آن یک جا کلیدی طرح آیفون می‌خرید.
  • هرگز به حساب بانکی فروشنده پول نفرستید. اگر فروشنده ای از شما می‌خواهد که به جای AliExpress مستقیماً برای او پول ارسال کنید، این کار را نکنید. ارسال پول خارج از AliExpress به این معنی است که سایت شما را تحت سیاست های محافظت از خریدار تحت پوشش قرار نمی‌دهد.
  • قبل از دریافت سفارش، تحویل را تایید نکنید. هرگز نگویید که کالایی را قبل از اینکه در اختیار شما باشد دریافت کرده اید و آن را به طور کامل از نظر وجود مشکل بررسی کرده اید.

 آیا می‌توانید به AliExpress اعتماد کنید؟

 محصولات چینی اغلب به دلیل ارزان بودن و بی کیفیت بودن شهرت دارند. اما این همیشه درست نیست. بسیاری از محصولات AliExpress به خوبی ساخته شده اند و با کسری از هزینه یک کالای مشابه تولید آمریکا و اروپا در دسترس هستند.

 AliExpress می‌تواند یک وبسایت عالی برای خرید محصولات قانونی باشد. شما فقط باید احتیاط های لازم هنگام خرید از فروشگاه های آنلاین را انجام دهید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT