پرداخت هزینه ویزای M1 آمریکا

پرداخت هزینه ویزای M1 آمریکا سال 2022

زمان مطالعه 3 دقیقه

اگر قصد دارید دوره های حرفه ای غیر آکادمیک مانند کلاس های آشپزی، آرایشی و بهداشتی، کلاس های مکانیک و دوره های فنی را انجام دهید، باید برای ویزای M1 اقدام کنید. در این مقاله به بررسی پرداخت هزینه ویزای M1 آمریکا سال 2022 می پردازیم.

پرداخت هزینه ویزای M1 آمریکا

پرداخت هزینه ویزای M1 آمریکا

این نوع ویزا به شما اجازه ورود و اقامت در ایالات متحده را در طول دوره خود می دهد. همچنین می توانید به صورت پاره وقت در محوطه دانشگاه خود کار کنید، گواهینامه رانندگی بگیرید و حساب بانکی باز کنید. شما همچنین مجاز به همراه داشتن افراد وابسته به خود هستید، اما باید برای آنها ویزای M2 جداگانه درخواست کنید.

شرایط واجد شرایط بودن چیست؟

برای واجد شرایط بودن برای درخواست ویزای M1، باید برای یک دوره غیر آکادمیک گاه به گاه از موسسه ای در لیست برنامه بازدیدکنندگان تبادل دانشجو (SEVP) پذیرفته شوید.

موسسات انفرادی می توانند مجموعه ای از الزامات واجد شرایط بودن خود را مانند مهارت زبان انگلیسی و مدارک تحصیلی قبلی خاص داشته باشند. وب سایت موسسه انتخابی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا شرایط واجد شرایط بودن آنها را برآورده می کنید.

تعیین وقت سفارت برای امور مهاجرت

چک لیست اسناد:

  • پاسپورت معتبر شما
  • یک قطعه عکس سایز پاسپورت
  • فرم I – 20
  • DS – 160. (برنامه الکترونیکی ویزای غیر مهاجرتی آنلاین)
  • رسید پرداخت هزینه SEVIS 1-901
  • رسید پرداخت هزینه پردازش ویزای غیر مهاجرتی.
  • مدارک مدرک تحصیلی (گواهی مدرک و ریز نمرات).
  • اثبات وجوه (صورت‌حساب بانکی برای سه سال قبل از درخواست با بودجه کافی برای حمایت از تحصیل شما)

ثبت درخواست ویزای J1 آمریکا سال 2022

هنگام درخواست برای ویزای M1، باید دو هزینه زیر را پرداخت کنید:

هزینه درخواست ویزا – 160 دلار

هزینه SEVIS I-901 – 200 دلار

به طور کلی، شما حدود 360 دلار برای ویزای خود هزینه خواهید کرد.

چگونه درخواست شود؟

مرحله 1:

پس از اینکه موسسه شما درخواست شما را پذیرفت، آنها اطلاعات شما را در سیستم اطلاعات دانشجویان و بازدیدکنندگان تبادلی (SEVIS) ثبت خواهند کرد. آنها همچنین فرم I-20 (گواهی واجد شرایط بودن وضعیت دانشجویی غیرمهاجر) شما را می دهند. یک کپی فیزیکی از این فرم را برای تأیید در طول مصاحبه ویزای خود نگه دارید.

مرحله 2:

به مرکز درخواست الکترونیکی کنسولی وزارت امور خارجه ایالات متحده بروید و فرم DS – 160 را به صورت آنلاین پر کنید و آن را ارسال کنید. برای تأیید، از صفحه تأیید ارسال درخواست پرینت بگیرید.

مرحله 3:

هزینه SEVIS I-901 را از طریق وب سایت اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده و هزینه پردازش ویزای غیر مهاجرتی را از طریق صفحه وب خدمات ویزا وزارت امور خارجه بپردازید. از رسیدهای پرداخت پرینت بگیرید و آنها را با مجموعه مدارکی که قرار است برای مصاحبه ویزا ببرید نگه دارید.

مرحله 4:

با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایالات متحده تماس بگیرید و یک قرار ملاقات برای مصاحبه ویزا رزرو کنید. لطفاً هرچه زودتر این کار را انجام دهید زیرا سفارتخانه های خاصی ممکن است حجم کاری سنگینی داشته باشند و ممکن است اختصاص زمان برای مصاحبه شما به زودی دشوار باشد.

پس از تعیین وقت مصاحبه، سفارت نامه تعیین وقت مصاحبه برای شما ارسال می کند. این نامه را به همراه سایر مدارک خود هنگام مراجعه به مصاحبه همراه داشته باشید.

مرحله 5:

در تاریخ تعیین شده در مصاحبه ویزای خود شرکت کنید. سعی کنید با تمام مدارک مورد نیاز خود کمی جلوتر بروید. بیشتر سوالات در مورد سوابق شما و دوره ای است که قرار است بگذرانید. افسر ویزا سعی خواهد کرد اهداف شما را در پس این تصمیم برای تحصیل در ایالات متحده بیابد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مصاحبه ویزای ایالات متحده، “چگونه مصاحبه ویزای ایالات متحده خود را پاک کنیم” را بخوانید.

معمولاً بلافاصله پس از مصاحبه از وضعیت درخواست ویزای خود مطلع می شوید. حتی در صورت تأخیر، در عرض چهار هفته از وضعیت درخواست ویزای M1 خود مطلع خواهید شد.

edvoy

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT